Материалдар / 3D Blender әдістемелік құралы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

3D Blender әдістемелік құралы

Материал туралы қысқаша түсінік
3D Blender әдістемелік құралы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2018
3063
6 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

7-күн1-сабақ. Модельдеу және 3D модельдеуМодельдеубұл көп қырлы ғылым, себебі модельдеу әртүрлі болады. Жалпы алғанда, модельдеу үдерісі кезінде модель-объект құрылады, оның мақсаты зерделеу кезінде түпнұсқа объектінің орнын басу. Бұл ретте, модельде түпнұсқаның аталған зерттеу үшін маңызды қасиеттерінің болуы шарт, ал осы тәжірибе үшін маңызсыз нәрселерді елемеуге де болады.Қазіргі кезде арнайы бағдарламаларды қолдана отырып, объекті немесе құбылыстың сипаттамасы компьютер жадында сақталатын компьютерлік модельдеу кеңінен қолданылады. Өз кезегінде, компьютерлік модельдеу де әртүрлі болады. Мысалы, математикалық: кез-келген құбылыс немесе үдеріс математикалық формулалар арқылы суреттеледі, ал есептердің барлығын компьютер орындайды.Графикалық модельдеуде құбылыс немесе үдерісті визуалдау жүзеге асырылады. Құбылыс күрделі болғандықтан, оны айқын көзге елестету қажет болғанда, графикалық модельдеуге жүгінеміз. Бұл жерде 3D модельдеудің, яғни объекті моделін үшөлшемді кеңістікте жасаудың рөлі маңызды.Шынайы уақытта модельдеуді ерекше атап өткен дұрыс болады, ол кезде жасалып жатқан нәрсе сыртта не болып жатқанын біліп тұрады, басқа сөзбен айтқанда, шынайы әлем объектілерімен әрекеттеседі. Шынайы уақыт жүйесіне мысал ретінде ойынды атауға болады. Алайда, шынайы уақытта модельдеуді қолдану саласы әлдеқайда кең әрі оның тәжірибелік және ғылыми маңызы зор.Төрт өлшемді кеңістікКеңістікті өзара перпендикуляр үш ось-өлшем: X, Y және Z ретінде қабылдап үйренгенбіз. Бұл адамның заттың ұзындығын, ені мен биіктігін қабылдауына сәйкес келеді. Сонымен қоса, объектілер өз қасиеттерін, соның ішінде үшөлшемді кеңістікте орналасу қалпын да өзгерте алады. Қасиеттерін өзгерту төртінші өлшем – уақыт бойында жүзеге асады. Осылайша біз, төрт өлшемді кеңістікке қол жеткіземіз. Төрт өлшемді кеңістік құру үшін 3D модельдеуге анимация қосу керек.BlenderBlender үшөлшемді графика мен анимация құруға арналған қосымшалар тобына жатады. Ол салмағының жеңілдігімен, еркін бағдарламалық жасақтама ретінде таратылатынымен, өзіндік интерфейсімен ерекшеленеді, оның өзіндік ойын қозғалтқышы – Blender Game Engine (BGE) бар.Осы қозғалтқыштың мүмкіндігін пайдалана отырып, десктопқа арналған интерактивті модель немесе ойын дайындауға болады. Сонымен бірге, Blend4Web деп аталатын платформа бар, оны Блендерге қосып, браузерде ойнатылатын интерактивті 3D графика құруға болады. Blend4Web – BGE-ге қосымша емес, оның баламасы.2-сабақ. Blender интерфейсіЕгер Блендерді бірінші рет қоссаңыз немесе бұған дейін графикаға арналған кәсіби қосымшалармен жұмыс істеп көрмесеңіз, алғашында Блендердің интерфейсі сізге қорқыныш ұялатуы мүмкін. Уайымдамай-ақ қойыңыз, Блендерде барлығын икемдеуге болады, ал экранда көріп отырған құбыжықтар сізге керек болмайды. Әсіресе, бастапқы кезде.Блендер интерфейсінің кем дегенде екі ерекшелігін атауға болады. Біріншіден, онда бір-бірін жауып тұратын терезелер пайдаланылмайды. Яғни, бірнәрсені жеке терезеде ашсаңыз да, ол терезе басқа терезелердің жұмысын бұғаттамайды. Екіншіден, негізінен пернелер комбинациясын пайдалануға иек артылған. Егер басқа қосымшаларда барлық пәрмендердің жедел пернесі бар деп айта алмасақ, Блендер интерфейсінде, керісінше, әрбір пернелер комбинациясына сәйкес келетін элемент бола бермейді.Сонымен бірге, Блендерде, әдеттегі пернелермен қатар NumLock жиі қолданылады. Сондықтан қысқартылған емес, қалыпты пернетақта болғаны дұрыс. Қысқартылғандарда сандық пернетақтаға ауысуға болғанымен, бұл ретте қалыпты пернелердің біраз бөлігі бұғатталып қалады.Блендердің бас терезесін ұйымдастыру қағидатын есте сақтаған дұрыс:
  • Бас терезе облыстарға (areas) бөлінген. Облыстар саны мен олардың көлемін ауыстыруға болады.
  • Әр облыста бір редактор (editor) бар. Облыстағы редакторларды ауыстыруға болады.
  • Редактор аймақтардан (regions) тұрады. Олардың көпшілігін жасыруға болады. Аймақтар көлемі мен орналасқан орнын ауыстыруға болады.
  • Аймақтарға қойындылар (tabs) кіреді. Бір уақытта аймақтың бір қойындысының мазмұны ғана көрсетіледі.
  • Аймақтың койындысында үстелдер (panels) болады. Оларды жиыруға, жаюға, орындарын ауыстыруға болады.
  • Үстелдерде немесе аймақтардың өзінде әртүрлі басқару элементтері (батырмалар, өрістер, қозғалтқыштар, тізімдер және т.б.) болады.
Әул баста Блендер терезесі бес облысқа бөлінген. Тиісінше бес редактор ашылады. Олар: Info, 3D View, Timeline, Outliner, PropertiesАқпарат, Үшөлшемді түр, Уақыт шәкілі, Объектілер менеджері, Сипаттар.Әрбіреуінің тақырыпшасының сол жағында басқа редакторларға ауысуға мүмкіндік беретін белгішелер орналасқан ашылмалы тізім бар. Редактор тақырыпшасы (header) – оның аймақтарының бірі. Ол өз редакторының астында немесе үстінде тұрады.Төмендегі суретте 3D View редакторының тақырыпшасындағы редакторлардың арасында ауысуға арналған тізім көрсетілген. Тізімнен басқа редакторды таңдауға болады. Содан кейін ол тиісті салаға (area) ауысады.

Блендерде алдын ала дайындалған бірқатар экран (screens) болады бас терезе өз редакторлар жинағы бар салаларға бөлінген. Осындай әр экран белгілі бір міндетті орындауға бейімделген, мысалы, анимация жасау. Әдетте Default атты экран таңдалады. Экран ауыстырғышы Info редакторының тақырыпшасында болады.Қажет болған жағдайда, экрандардың өз нұсқаңызды сақтауға және барларын алып тастауға болады ("+" және "x" батырмалары).Блендердің басты редакторы 3D View болып табылады. Соның үлгісінде редактордың қалай құрылғанын қарастырайық. Редакторлар бір-біріне ұқсамайтынына қарамастан, ортақ қағидаттар сақталған.3D Viewің төрт аймағы бар:
  • Бас аймақ (Main region). Онда үшөлшемді модельдер, камералар, шамдар және т.б. болады.
  • Тақырыпша (Header), онда мәзір, бірқатар батырмалар vty ашылмалы тізімдер болады. Әдепкі қалып бойынша редактордың астына орналасады. Alt + F9 басу арқылы жасырылады және жайылады.
  • Құралдар сөресі (Tool shelf). Әдетте сол жақта болады. Т пернесімен жиырылып/жайылады.
  • Сипаттар аймағы (Properties region). Оң жақта болады. Әдетте жасырын тұрады. Жедел перне – N.
Аймақ жасырын тұрғанда оның орнына редактор шекарасында кішкентай плюс белгісі тұрады. Оны шерткен кезде, жедел перне сияқты, аймақ ашылады. Жедел пернені басқан кезде тінтуір меңзері тиісті редактор шегінде болу керек. Әйтпесе, пәрмен басқа редакторға қатысты болады. Ескертпе: Ubuntu-да пернетақтада орыс жаймасын қосқан кезде әріптік пернелер жұмыс істемеуі мүмкін.Құралдар сөресінде үстелдері бар қойындылар, ал сипаттар аймағында – тек үстелдер болады. Төменде құралдар сөресінің скриншоты көрсетілген.Басқа редакторларда қойындылар басқаша көрсетілуі мүмкін (белгіше немесе батырма түрінде, көлденеңінен орналасуы мүмкін).Тәжірибелік жұмыс Әр редактордың шекарасын тез табу үшін әрі Блендер интерфейсінің түрлі бөліктері олардың қайсысына жататынын түсіну үшін облыстардағы редакторларды әрі-бері ауыстырыңыз. Шатасып қалсаңыз, Ctrl + N басыңыз. Сосын бірден Enter-ді басыңыз немесе меңзердің астында пайда болатын батырманы шертіңіз.Бұл ретте бастапқы файл жүктеледі.Блендер
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!