Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бекітілді:______________________
A short-term
plan
School:
Specialized gymnasium №21 named after
Al-Farabi
Unit 7 Journey
Into Space
Date:19-20.04.2023
Teacher’s
name:Конарова
А
CLASS: 4Ә,Б
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson
Time for CLIL. Space
facts
4L6 understand some specific
information and detail of short,
supported talk on an
increasing range of general and some curricular
topics
4.R1 recognise, identify and
sound with support a growing range of language at text
level
4.R4 find with support books,
worksheets and other print materials in a class or school library
according to classification
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
recognise and use most target
language correctly and show comprehension of most written and
spokenfamiliar words in simple
sentences
to develop listening and
reading comprehension skills through a story; to practise talking
about holidays ;to learn howto distinguish between and pronounce
the sounds /[/and/tf/.
Assessmentcriteria
Value
links
Respect, cooperation
and transparency;
Cross curricular
links
Physical Education,
Phycology
Plan
Stages of the
lesson
Teacher’s
activities
Students’
activities
Assessment
Resources
Greeting
Greet
students;
Respond to greeting
and take their places.
Warm-up
Do the quiz and collect
planets. Check your answers with your teacher or
online.
Explain to the pupils that
they will do a quiz about planets. Go through the questions and the
prompts and elicit/explain any unknown vocabulary. Allow the pupils
some time to do the quiz. Check their answers. Ask the pupils to
count how many planets they collected, write the number in their
books and check their
results.
Descriptor:
Students answer the
questions.
Oral
Student’s Book
“Smiles”
Beginning
Middle
Teacher explains the grammar rules. They are:
Present Continuous and Past
Simple.
Ago –
бұрын Past Simple:
S+V2/ed+O
A month ago
–бір ай
бұрын
A year ago
–бір жыл
бұрын
Six days ago –
6күн
бұрын
He went to Mars six days
ago.
Go –
went
Eat-
ate
Call-
called
Walk –
walked
Now –қазір
Tomorrow –ертең S + to be (am, is, are) +Ving
+O
He is visiting Earth
now.
He’s travelling to Venus
tomorrow.
Students do exercise
18.
Descriptor:
Students
read the story;
Students
find the mistakes in the sentences.
Descriptor:
Students
do exercise 18 with the help of Present Continuous and Past Simple
forms.
Students’own
answers.
Illustration
cards
End
REFLECTION
Learners reflect on their
learning:
What has been
learned?
What remained
unclear?
Learners answer the
questions.
Formative
assessment
Student’s
Book
Homework
Hometask:complete the table (activity
book)
Reflection
Answer the most relevant
questions to reflect on your lesson.
Were the lesson
objectives/learning objectives realistic?
What did the
learners learn? What did/didn’t you like? What was
difficult?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз