Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бекітілді:______________________
A short-term
plan
School:
Specialized gymnasium №21 named after
Al-Farabi
Unit8Journey Into
Space
Date:
Teacher’s
name:Конарова А.
CLASS: 4 “Ә”
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson
Slow machines 2 Study
spot.
4.1.6.1
understand some specific information and detail of short ,
supported talk on an increasing range of general and some
curricular topics.
4.2.3.1
give short, basic description of people and objects , begin to
describe past experiences on an increasing range of general and
some curricular topics.
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
understand some specific
information about slow machines.
give basic description about
slow machines.
Assessmentcriteria
Students will discuss and
correctly respond to the oral
assessment.
Value
links
Respect, cooperation
and transparency;
Cross curricular
links
Physical Education,
Phycology
Plan
Stages of the
lesson
Teacher’s
activities
Students’
activities
Assessment
Resources
Greeting
Greet
students;
Respond to greeting
and take their places.
Warm-up
How are
you?
What’s
the weather like today? Teacher asks to watch a video about
“Machines”
What
machines do you know?
Video “Machines. Slow
machines”
Oral
Student’s Book
“Smiles”
Beginning
Middle
Pre-teach vocabulary.Listen,
point and repeat. Pupil`s books closed.Show them pictures of the
Slow Machines on the board. Point to each animal, one at a time ,
and say corresponding words. The pupils repeat, chorally and or
individually.Point to each machines in random order. Ask individual
pupils to name the machines. Technique: Choral response Task1.
Teacher distributes cards: “Talking about slow machines” Strategy:
Guess the picture 1. Gives learners worksheets with pictures
,explain the task and check answer on the blackboard. Descriptor: ·
They should find pictures with corresponding words. · Check the
answer by compare with board Tecnique: Demonstration Stations Warm
up: “Let`s go swimming!” video song Task 2. Teacher divide the
class into 2 groups using Three-step interview method and give them
2 pictures. Strategy: Find the differences Descriptor: · Find the
differences · Explain to the next group what differences in the
pictures.
Technique: discussion
Cards and words
Students’own
answers.
Illustration
cards
End
REFLECTION
Learners reflect on their
learning:
What has been
learned?
What remained
unclear?
Learners answer the
questions.
Formative
assessment
Student’s
Book
Homework
Hometask:complete the table (activity
book)
Reflection
Answer the most relevant
questions to reflect on your lesson.
Were the lesson
objectives/learning objectives realistic?
What did the
learners learn? What did/didn’t you like? What was
difficult?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз