Материалдар / 4 класс сабақ жоспары

4 класс сабақ жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспары 4 класс оқушыларына
Авторы:
07 Маусым 2023
239
4 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітілді:______________________

A short-term plan

School: Specialized gymnasium №21 named after Al-Farabi

Unit 8 Journey Into Space

Date:

Teacher’s name: Конарова А.

CLASS: 4 “ Ә

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson

Slow machines 2 Study spot.



4.1.6.1 understand some specific information and detail of short , supported talk on an increasing range of general and some curricular topics.

4.2.3.1 give short, basic description of people and objects , begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics.

Lesson objectives



Learners will be able to:

  • understand some specific information about slow machines.

  • give basic description about slow machines.

Assessment criteria

Students will discuss and correctly respond to the oral assessment.

Value links

Respect, cooperation and transparency;

Cross curricular links

Physical Education, Phycology

Plan

Stages of the lesson

Teacher’s activities

Students’ activities

Assessment

Resources

Greeting


Greet students;


Respond to greeting and take their places.



Warm-up

How are you?

What’s the weather like today? Teacher asks to watch a video about “Machines”

What machines do you know?


Video “Machines. Slow machines”

Oral

Student’s Book “Smiles”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Beginning




















Middle

Pre-teach vocabulary.Listen, point and repeat. Pupil`s books closed.Show them pictures of the Slow Machines on the board. Point to each animal, one at a time , and say corresponding words. The pupils repeat, chorally and or individually.Point to each machines in random order. Ask individual pupils to name the machines. Technique: Choral response Task1. Teacher distributes cards: “Talking about slow machines” Strategy: Guess the picture 1. Gives learners worksheets with pictures ,explain the task and check answer on the blackboard. Descriptor: · They should find pictures with corresponding words. · Check the answer by compare with board Tecnique: Demonstration Stations Warm up: “Let`s go swimming!” video song Task 2. Teacher divide the class into 2 groups using Three-step interview method and give them 2 pictures. Strategy: Find the differences Descriptor: · Find the differences · Explain to the next group what differences in the pictures.

Technique: discussion

Cards and words


Students’own answers.


















Illustration cards

 

 

 

 

 


End


REFLECTION

Learners reflect on their learning:

What has been learned?

What remained unclear?

Learners answer the questions.

Formative assessment

Student’s Book


Homework

Hometask: complete the table (activity book)

Reflection

Answer the most relevant questions to reflect on your lesson.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn? What did/didn’t you like? What was difficult?


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ