Сабақ кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып
тәртібін қадағалау.
"Қандай әсер етеді?"
әдісі
Тапсырма:
Эпигенетика сыртқы ортаның әсеріне қалай жауап береді? Оны қалай
қолдану арқылы адам ағзасының даму процесіне ықпал етуге
болады?
?
Психологиялық ахуал:
"Деректер ғылымы және
биология"
?
Тапсырма:
Мұғалім оқушыларға
"Қалай ойлайсыз, генетикалық ақпаратты компьютерлік бағдарламалар
арқылы талдауға бола ма?" деген сұрақ
қояды.
Мұғалім "Биоинформатика –
биологиялық деректерді өңдеуге арналған ғылым" деп, сабақты
тақырыпқа бағыттайды.
|
Оқушылар амандасады,
сынып тәртібін сақтайды.
Оқушылар үй жұмысы
бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
Дұрыс
жауап:
Сыртқы ортаның
әсері: Қоршаған ортадағы стресстер, тамақтану әдеттері, ауа райы
мен химиялық заттар эпигенетикалық өзгерістерге әкелуі
мүмкін.
Қолдану мүмкіндігі:
Эпигенетикалық өзгерістердің көмегімен адамның денсаулығын
жақсартуға және тұқым қуалайтын аурулардың алдын алуға
болады.
Оқушылар өз ойларын ортаға
салады (мысалы, ДНҚ секвенирлеу, биологиялық деректерді талдау,
ауруларды зерттеу).
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур,
Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020
ж
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
?
"Биоинформатиканы
қайда қолдануға болады?"
?
Тапсырма:
Сұрақ:
Биоинформатиканың қандай салаларда қолданылатынын
таңдаңыз.
□
Геномдық
зерттеулер
□
Дәрі-дәрмек
жасау
□
Климаттың өзгеруін
зерттеу
□ Барлық жауап
дұрыс
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
•
Барлық жауап
дұрыс
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур,
Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020
ж
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін
сипаттау;
Кілт
сөздер:
А.
Биоинформатика
Ә.
Геномика
Б. ДНҚ
секвенирлеу
В.
Протеомика
Г. Молекулалық
модельдеу
Д. Деректер
қоры
|
Жаңа сабақтың оқу
мақсатын жазады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур,
Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020
ж
|
Құндылық:
«жасампаздық және
жаңашылдық»
|
Теориялық білім: Биоинформатика ұғымы
және оның зерттеулердегі рөлі туралы
білу.
Практикалық дағдылар: Биоинформатиканың
құралдарын зерттеулерде қолдану әдістерін
меңгеру.
Функционалдық сауаттылық: Биоинформатика
құралдарын ғылыми зерттеулерде тиімді
пайдалану.
|
Сабақтың оқу мақсатымен байланысты басты
құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі арқылы
бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
Мәтін:
Биоинформатика және
медицина
?
Статистика:
•
Биоинформатика
қатерлі ісік және генетикалық ауруларды зерттеуде маңызды рөл
атқарады.
•
Қазақстанда
биоинформатикалық әдістер жаңа дәрілер жасауға және генетикалық
диагностикаға қолданылады.
•
ДНҚ секвенирлеу
арқылы адамның тұқымқуалаушылық ауруларға бейімділігі
анықталады.
? Биоинформатика медициналық
зерттеулерді жетілдіруге
көмектеседі!
|
Мәтінді оқиды – берілген
өмірлік жағдайға немесе ғылыми контекстке талдау жасайды.Негізгі
идеяны анықтайды – мәтіндегі басты мәселені немесе зерттелетін
құбылысты табады.Ақпаратты талдайды – мәтіннен қажетті мәліметтерді
бөліп алады.Қорытынды жасайды – алынған ақпаратты қолдана отырып,
сұрақтарға жауап береді немесе шешім
ұсынады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Оқушыларға бағыт бағдар
беру
|
?
1-тапсырма (Физика): Биоинформатикада
қолданылатын есептеуіш қуат.
Сұрақ: ДНҚ
секвенирлеу үшін қандай физикалық факторлар
маңызды?
□
Жарық толқындарының
ұзындығы
□
Электромагниттік
өріс
□
Жоғары жылдамдықты
процессорлар
□ Барлық жауап
дұрыс
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
• Барлық жауап
дұрыс
|
Дескриптор:
• ДНҚ талдауында қолданылатын
физикалық принциптерді сипаттайды – 2
балл
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Практикалық тапсырмалар
беру.
|
?
2-тапсырма (Математика): Генетикалық
деректерді талдау.
Сұрақ: Егер бір зерттеуде
50000 генетикалық тізбек талданса және әрбір тізбекті өңдеу 0.02
секундты қажет етсе, барлық деректерді өңдеуге қанша уақыт
кетеді?
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
• 50000 × 0.02 = 1000 секунд
(немесе 16 минут 40 секунд)
|
Дескриптор:
•
Есептеу дағдыларын
қолданады – 2 балл
• Қате есептеулерді талдайды – 1
балл
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Бағалау
|
?
3-тапсырма (Биология):
Биоинформатиканың зерттеу объектілері.
Сұрақ:
Биоинформатика қандай биологиялық құрылымдарды
зерттейді?
□
Гендер
□
Ақуыздар
□
РНҚ
молекулалары
□
Барлық жауап
дұрыс
?
4-тапсырма (Химия):
Биоинформатикадағы молекулалық
анализ.
Сұрақ:
Биоинформатика қандай химиялық қосылыстарды зерттеуге
көмектеседі?
□
Нуклеотидтер
□
Ақуыздар
□
Метаболиттер
□ Барлық жауап
дұрыс
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
•
Барлық жауап
дұрыс
✅
Дұрыс
жауап:
• Барлық жауап
дұрыс
|
Дескриптор:
•Биоинформатиканың
зерттеу объектілерін түсіндіреді – 2
балл
Дескриптор:
•
Химиялық
қосылыстардың биоинформатикадағы рөлін сипаттайды – 2
балл
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
Үлестірме
парақ
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
"Биоинформатика
ұғымы"
Мақсаты: Оқушылардың биоинформатика туралы
негізгі түсінігін бағалау.
|
Оқушылар биоинформатика ұғымын анықтап,
оның биология мен ақпараттық технологиялардың қиылысында қалай
жұмыс істейтінін түсініп, «1», «2», «3» деңгейінде
бағалайды.
1 – Биоинформатика ұғымын
түсінбеймін.
2 – Биоинформатика ұғымын білемін,
бірақ оның толық мағынасын
түсінбеймін.
3 –
Биоинформатика ұғымын толық түсінемін және оның биологиядағы рөлін
жақсы білемін.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі арқылы
бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
|
Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге
көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
§53. Экстракорпоральды ұрықтандыру әдісі және
оның маңызы. Экстракорпоральды ұрықтандырудың этикалық
аспектілері.
|
Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және
тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі арқылы
бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур,
Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020
ж
|