Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / 5-сынып Ағылшын тілінен 4-тоқсанға барлық тақырыптар бойынша ҚМЖ жинағы
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
5-сынып Ағылшын тілінен 4-тоқсанға барлық тақырыптар бойынша ҚМЖ жинағы
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.
«USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ
бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және
презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы
өтіңіз.
Learning objectives(s)
that this lesson is contributing
to:
5.L5 understand most specific information and
detail of short, supported talk on a wide range of familiar
topics
5.S5 keep interaction
going in basic exchanges on a growing range of general and
curricular topics
Lesson objectives:
All learners will be
ableThey will learn types of
leisure activities names.
They will talk about how they
like to spend their free
time.
They will describe the
benefits of hobbies and why people need to have a
hobby.
Value
link:
Be friendly, respect
each other.
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Warming-up
3
min.
Organization
moment:
1.Greeting.
Ask about the
weather.
.
The
aim:To develop Ss speaking skills
and create friendly atmosphere
Efficiency:By telling the wishes they
show their appreciations .
At the organization moment T
tries to award active Ss.«The
praise»method is used to
evaluateSs with phrases
like:
“Good
job!
Well
done!”
CD
player
Microphone
cards
Pre-learning
«Brainstorming»method
5
min.
T puts on the board a poster
with different sports on it . T asks Ss to identify as many types
of sport as they can.
In
differentiationpart«Discussion»method was used to check up
student’s vocabulary
knowledge.
After that T
introduces the aim and theme of the lesson.
Ss look lok at the posters and
try to share ideas.
Aim:Revise the previous lessons
material.Find out how much do they
remember.
Efficiency:Ss refresh their mind before
starting new theme.
Descriptor:
-identify the
card
-can make
sentence
-know vocabulary of previous
lesson.
Total:
1point
PraiseSs whohas more cards and could name
the cards.
Whiteboard
Cards
Student’s
book
Middle of the
lesson
Presentation
part.
8
min.
«Vocabulary
builder»method is used to open up the
theme of the lesson.
T asks Ss to listen
exercise 1 on page 97 and identify which of these words are similar
in their language?
Ss open their books on page 97 and write down new
words.
Practice the pronunciation.
Try to remember them and find out words that sounds
similar
Descriptor:
-can spell the
word
-can use
them
Total:
1point
Whiteboard
Student’s
book
Flashcards
«Memory
quiz»
T gives 2 min to
remember new words.
Ss revise the list
of new words connected with
sport
T praise active Ss with
phrases such as:“Good
job!
Well done!” “One more time,
please”
Whiteboard
Student’s
book
Poster
11
min.
T gives exercise 1,p 97.
T asks Ss to look at the board and name sport that they can
see. Use the phrase I like/I don’t like…./I prefer ____ to
____.
Aim:work new
vocabulary
Efficiency:
To develop Ss
critical thinking skills and find out new
words
Differentiation:«Verbal
support»method is used to help Ss use
new words in the sentences.
Ss use the example
and make up their own
sentences.
Share their ideas
with others
Speak about
sport
Descriptor:
-use
phrases
-work with new
words
-make up
sentences
Total:
1point
Whiteboard Student’s
book Poster
8
min.
T asks students to write about their favourite
sport.
Aim: improve
speaking
Efficiency:
To develop Ss writing skills
and use new vocabularyDifferentiation:«Verbal
support»method is used to help Ss use
new words in the sentences.
Ss write about their
favourite sport.
Name and
describe.
Descriptor:
-can use active
vocabulary
-understand general
idea.
- can write a short
paragraph
Total:
1point
Whiteboard Student’s
book Poster
5min
“How often do you
play______?” task.
T asks Ss to use the
given question and share ideas. T gives short explanation about
adverbs of frequency like: never, sometimes, often, usually and
always.
Aim:enlarge vocabulary
knowledge
Efficiency:
Ss use new
vocabulary and practice it with
groupmates.
Differentiation:«Change the
pair»game is used to develop their
speaking and listening
skills.
Ss learn to ask
questions.
Use the given sample
of the question
Ask and answer
questions
Use adverbs of
frequency.
Descriptor:
-know new
words-1point.
-can ask and answer the
questions
-can use adverbs of
frequency-1point.
Whiteboard
Student’s
book
End of the
lesson.
Reflectio
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз