Материалдар / 5-сынып Ағылшын тілінен 4-тоқсанға барлық тақырыптар бойынша ҚМЖ жинағы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

5-сынып Ағылшын тілінен 4-тоқсанға барлық тақырыптар бойынша ҚМЖ жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
5-сынып, 4-тоқсан қмжлар жинағы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Сәуір 2024
138
4 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







Құрметті әріптес!

    Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік  айыппұл салынады.

«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі

 

472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте

Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.  «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.

https://ust.kz/qmg









































Lesson Plan1

Theme of the lesson:

Unit:8


Teacher’s name:


Date:


Grade:5

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Sports. Vocabulary: Sports/Activities

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

5.L5 understand most specific information and detail of short, supported talk on a wide range of familiar topics

5.S5 keep interaction going in basic exchanges on a growing range of general and curricular topics

Lesson objectives:

All learners will be able They will learn types of leisure activities names.

They will talk about how they like to spend their free time.

They will describe the benefits of hobbies and why people need to have a hobby.

Value link:

Be friendly, respect each other.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.


Organization moment:

1.Greeting.

Ask about the weather.

.

The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”

CD player

Microphone

cards

Pre-learning

«Brainstorming» method


5 min.


T puts on the board a poster with different sports on it . T asks Ss to identify as many types of sport as they can.

In differentiation part «Discussion» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.


After that T introduces the aim and theme of the lesson.


Ss look lok at the posters and try to share ideas.

Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember.


Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

Descriptor:

-identify the card

- can make sentence

- know vocabulary of previous lesson.


Total: 1point


Praise Ss who has more cards and could name the cards.

Whiteboard


Cards


Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.


8 min.


«Vocabulary builder» method is used to open up the theme of the lesson.

T asks Ss to listen exercise 1 on page 97 and identify which of these words are similar in their language?


Ss open their books on page 97 and write down new words.

Practice the pronunciation.

Try to remember them and find out words that sounds similar


Descriptor:

-can spell the word

-can use them



Total: 1point


Whiteboard

Student’s book

Flashcards

«Memory quiz »

T gives 2 min to remember new words.


Ss revise the list of new words connected with sport


T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

Well done!” “One more time, please”

Whiteboard

Student’s book

Poster



11 min.



T gives exercise 1,p 97.

T asks Ss to look at the board and name sport that they can see. Use the phrase I like/I don’t like…./I prefer ____ to ____.

Aim: work new vocabulary

Efficiency:

To develop Ss critical thinking skills and find out new words

Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.



Ss use the example and make up their own sentences.

Share their ideas with others

Speak about sport

Descriptor:

-use phrases

-work with new words

-make up sentences



Total: 1point


Whiteboard Student’s book Poster



8 min.

T asks students to write about their favourite sport.

Aim: improve speaking

Efficiency:

To develop Ss writing skills and use new vocabulary Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

Ss write about their favourite sport.

Name and describe.


Descriptor:

-can use active vocabulary

-understand general idea.

- can write a short paragraph


Total: 1point


Whiteboard Student’s book Poster



5 min



How often do you play______?” task.

T asks Ss to use the given question and share ideas. T gives short explanation about adverbs of frequency like: never, sometimes, often, usually and always.

Aim: enlarge vocabulary knowledge

Efficiency:

Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

Differentiation: «Change the pair» game is used to develop their speaking and listening skills.

Ss learn to ask questions.

Use the given sample of the question

Ask and answer questions

Use adverbs of frequency.


Descriptor:

-know new words-1point.

-can ask and answer the questions

-can use adverbs of frequency -1point.

Whiteboard

Student’s book

End of the lesson.


Reflectio

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!