2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / 5 СЫНЫП БЖБ

5 СЫНЫП БЖБ

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сыныпқа арналған БЖБ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады




















Жиынтық бағалауға арналғанәдістемелікұсыныстар


Жаратылыстану5-сынып

Әдістемелікұсыныстармұғалімге5-сыныпбілімалушыларына«Жаратылыстану»пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралыретіндеқұрастырылған.Әдістемелікұсыныстар«Жаратылыстану»пәнібойыншаоқубағдарламасынегізіндедайындалған.

Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білімалушыныңтоқсанбойыншажоспарланғаноқумақсаттарынажетудеңгейінанықтауғамүмкіндік береді.

Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізугеарналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ,жинақтабілімалушылардыңоқужетістіктерініңмүмкіндеңгейлері(рубрикалар)сипатталған.Дескрипторларымен балдарыбар тапсырмаларұсыныстартүріндеберілген.

Әдістемелікұсыныснегізгімектепмұғалімдерге,мектепәкімшілігіне,білімберубөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілерінежәнебасқадамүдделі тұлғаларғаарналған.

Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімдіресурстар (суреттер,фотосуреттер, мәтіндер,аудио жәнебейнематериалдар)қолданылды.

Мазмұны

  1. ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР 4

«Ғылым әлемі»бөлімібойыншажиынтық бағалау 4

«Адам.Жер. Ғалам»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 7

  1. ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР 10

«Заттаржәнематериалдар»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 10

  1. ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР 13

«Тіріжәнеөлі табиғаттағыүдерістер»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 13

«Энергияжәнеқозғалыс»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 17

  1. ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР 21

«Экологияжәнетұрақтыдаму»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 21

«Әлемдіөзгерткенжаңалықтар»бөлімі бойыншажиынтықбағалау 25

    1. Shape1 ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР

«Ғылымәлемі»бөлімібойыншажиынтықбағалау



Оқу мақсаты

5.1.1.1Ғылымныңқызметтерінадаміс-әрекетініңтүріретіндеанықтау

        1. Зерттеужоспарынқұрастыру

        2. Зерттеу жүргізу кезіндегі қауіпсіздік техникасыныңережелерін тұжырымдау

Бағалаукритерийі

Білімалушы

  • Ғылымдазерттеужәне оның қызметтерінсипаттайды

  • Зерттеужұмыстарынжоспарлайды

  • Зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында қауіпсіздіктехникасының ережелерінатайды

Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Білу және түсінуҚолдану


Орындаууақыты


20минут

Тапсырма


  1. a) Ғылымда бірінші кезекте не өткізіледі?А)жоспарлау

    1. зерттеу

    2. нәтиже

    3. талдау

b)Ғылымның функцияларынатапкөрсетіңіз.


  1. Ғалымдарзерттеужұмыстарын жүргізуүшін ғылыми әдістердіқолданады.

    1. Зерттеу жұмысының жүргізілу тәртібін көрсетіңіз.Гипотеза–мақсат–қорытынды–эксперимент–нәтиже

1 2 3 4 5

    1. Зерттеудеболжамдеген не?

    2. Деректердіжинауүшін қолданылатын ғылымиәдістіжазыңыз.

    3. Зерттеужұмыстарын жүргізутуралыдеректерқайуақыттажазылады?


  1. Сізді зертханада қандай да бір зерттеу жұмыстарын орындауды сұрады.Зертхананыңқабырғасындасуреттекөрсетілгенескертубелгісіілулі тұр.


    1. Ескертубелгісінің атауын жазыңыз.

    2. Өзіңіздіқорғауүшінқолданылатын қадамдардыжазыңыз.

Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Ғылымдазерттеужәне

оның қызметтерінсипаттайды

1

зерттеудеалғашқықадамдыкөрсетеді;

1

ғылымныңқызметтерінатайды;

1

Зерттеужұмыстарын

жоспарлайды

2

зерттеужұмыстарынжүргізу

барысындағы іс - әрекеттің кезектілігінанықтайды;

1

зерттеужұмыстарының болжамкезеңі

ненібілдіретінінанықтайды;

1

деректердіжинауүшінқолданылатын

ғылымиәдістіанықтайды;

1

зерттеужұмыстарынжүргізутуралы

деректердіжинаукезеңін анықтайды;

1

Зерттеужұмыстарын

жүргізу барысындақауіпсіздіктехникасыныңережелерінатайды

3

ескертубелгісінанықтайды;

1

зерттеужұмыстарынжүргізубарысында

жарақаттарды алу жағдайларынболдырмау үшін қажетті шаранытұжырымдайды.

1

Барлығы

8


Shape2 Shape3 Shape4 Shape5 Shape6 Shape7 Shape8 Shape9 Shape10 «Ғылым әлемі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуғаарналған рубрика.


Білімалушыныңаты-жөні


Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Жоғары

Ғылымдазерттеужәнеоныңқызметтерін сипаттайды

Ғылымда зерттеу және оныңқызметтерін сипаттаудақиналады.

Ғылымның қызметтерінкөрсетуде / ғылымның алғашқықадамын атауда қателіктержібереді.

Ғылымдазерттеужәнеоныңқызметтерін сипаттайды

Зерттеу жұмыстарынжоспарлайды

Зерттеу жұмыстарынжоспарлаудақиналады.

Зерттеу жұмыстарыныңбарысындағы іс - әрекеттіңкезектілігін / болжам кезеңі ненібілдіретінін / деректерді жинауүшін қолданылатын ғылымиәдісті / зерттеу жұмыстарынжүргізу туралы деректерді жинаукезеңін көрсетуде қателіктержібереді.

Зерттеу жұмыстарын дұрысжоспарлайды.

Зерттеу жұмыстарын жүргізубарысында қауіпсіздіктехникасының ережелерінатайды

Зерттеу жұмыстарын жүргізубарысындағы техникақауіпсіздік ережелерінанықтаудақиналады.

Ескерту белгісін/ техникақауіпсіздігі бойынша ереженісипаттаудақателіктержібереді.

Зерттеу жұмыстарын жүргізубарысында техника қауіпсіздікережелеріндұрысанықтайды.

«Адам.Жер.Ғалам»бөлімібойынша жиынтықбағалау


Оқу мақсаты 5.2.2.2Жердің құрылысыменқұрамын атау

5.2.3.1 Жер қабықтарын және олардың құрамдас бөліктерінсипаттау

        1. Тіршілікетугеқажеттіжағдайлардыанықтау


Бағалаукритерийі Білімалушы

          • Жердіңішкіқұрылысыменқұрамынанықтайды

          • Жердіңсыртқы қабығыныңқұрамынжәнеолардықұрайтын бөліктерінатап тұжырымдайды

          • Тіріағзаларғаөмірсүругеқажеттіжағдайлардыатайды.


Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Білужәнетүсіну


Орындаууақыты 20минут


Тапсырма


  1. Тірі ағзалардың өмір сүруі үшін қажетті шарттарды көрсетіңіз.А)азот, су, ауа,минералдықзаттар

В)су, ауа,жер,жарық

С)ауа,су,темір,тыңайтқыш

D)су,ауа, калий,көмірқышқылгазы

  1. Shape11

    1

    СуреттекөрсетілгенЖердіңішкіқұрылысыныңатауларынжазыңыз.


Shape13 1 2

  1. Кестенітолтырыңыз.

3 .


Жердің сыртқықабығының /сферасыныңатаулары

Жер қабығыныңсипаттамасы

Жер қабығыныңқұраушысы

A)Атмосфера


тропосфера,озон қабаты,

стратосфера


B)


мұхиттар,теңіздер,

өзендер, батпақтар, көлдер,жерастысулары

C)Литосфера

қаттықабығы



D)

"өмірдің саласы", оны тіріағзажәнеолардың

тұратын ортасықұрайды


Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Тірі ағзаларға өмірсүруге қажетті

жағдайлардыатайды

1

өмірсүруүшін қажеттіжағдайлардыңтізімін көрсетеді;

1

Жердің ішкіқұрылысы менқұрамынанықтайды

2

Жердіңішкіөзегінатайды;

1

Жердіңортаңғықалыңқабатынатайды;

1

Жердіңбеткіжұқақабатын атайды;

1

Жердің сыртқықабығының құрамынжәне олардықұрайтын бөліктерінатаптұжырымдайды

3

Жердің суқабатын анықтайды;

1

Жердіңтіршілікқабатын анықтайды;

1

Жердіңсыртқыатмосферақабығын

сипаттайды;

1

Жердің суқабатын сипаттайды;

1

Жердіңсыртқылитосферақабығы

бөлімдерінатапкөрсетеді;

1

Жердіңтіршілікқабатыбөлімдерін

атапкөрсетеді.

1

Барлығы

10


Shape14 Shape15 Shape16 Shape17 Shape18 Shape19 Shape20 Shape21 Shape22 «Адам. Жер. Ғалам» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуғаарналған рубрика.


Білімалушыныңаты-жөні



Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Жоғары

Тірі ағзаларға өмір сүругеқажеттіжағдайлардыатайды.

Тірі ағзаларға өмір сүругеқажеттіжағдайлардыатаудақиналады.

Тірі ағзаларға өмір сүругеқажеттіжағдайлардыатаудақателіктержібереді.

Тірі ағзаларға өмір сүругеқажетті жағдайларды дұрысатайды.

Жердіңішкіқұрылысыменқұрамын анықтайды.

Жердің ішкі қабықтарынанықтаудақиналады.

Жердің ішкі өзегін/ ортаңғықалың / беткі жұқа қабатынатаудақателіктержібереді.

Жердің ішкі қабықтарың дұрысанықтайды.

Жердің сыртқы қабығыныңқұрамын және олардықұрайтын бөліктерін атапсипаттайды.

Жердің сыртқы қабықтарын,оларды құрайтын бөліктерінанықтағандажәнесипаттаудақиналады.

Жердің су / тіршілік қабатынанықтауда/сыртқыатмосфера

/ су қабатын сипаттауда /литосфера / тіршілік қабатыбөлімдерін атап көрсетудеқателіктержібереді.

Жердің сыртқы қабықтарын,оларды құрайтын бөліктеріндұрыс анықтайды және дұрыссипаттайды.

    1. ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР

«Заттаржәнематериалдар»бөлімібойынша жиынтықбағалау



Оқу мақсаты

5.3.1.4 Физикалық және химиялық құбылыстардыажырату

5.3.2.5 Заттарды ерігіштігі бойынша, металдар жәнебейметалдарғажіктеу

Бағалаукритерийі

Білімалушы

  • Физикалық және химиялық құбылыстардысалыстырады

  • Металдарменбейметалдардыажыратады

Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Қолдану

Орындаууақыты

20минут


Тапсырма


  1. Физикалық құбылыстыбелгілеңіз.

    1. мұздыңеруі

    2. қағаздыңжануы

    3. шегеніңтотбасуы

    4. ағаштыңкөмірленуі


  1. Химиялық құбылыстыбелгілеңіз.

    1. Сүташиды.

    2. Желүрлейді.

    3. Күнжарқырайды.

    4. Найзағайжарқырайды.


  1. Химиялыққұбылыстысипаттайтынбелгініанықтаңыз.

    1. Затөз түсін өзгертеді.

    2. Затқыздырған кездеүлкейеді.

    3. Затбіркүйден басқакүйгеөтеді.

    4. Заттықыздырғанкезденемесе суытқандадене ұзындығынөзгертеалады.


  1. a) Сызбанұсқаға қажетті сөздерді теріп жазыңыз. Ерігіштік ұғымын тұжырымдап беріңіз.Бор, ас тұзы, май бояулар, ас содасы, өсімдік майы, дәрі, марганцовка, құм, мұнай, қант,саз,сабын.

Ерігіштікбұл.............................................................................

Shape24 Shape25


Судаеритін заттар

Судаерімейтін заттар



  1. Жайзаттардыжіктеңіз.


Алюминий, күкірт, темір, йод, мыс, оттек, сутек, магний, көміртек, азот, мырыш, кальций,кремний,алтын, фосфор, сынап, хлор.

Жайзаттар



Shape27 Shape28


Металдар

Бейметалдар





  1. Сужұқтырмайтынзат

    Мырыш

    Жайзаттыңатауыменоныңқасиеттерін сәйкестендіріңіз.

Металдықжылтырлығыбар





Күкірт

Электртоғын жақсыөткізеді



Созылмайды




Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Физикалық жәнехимиялыққұбылыстардысалыстырады

1

физикалыққұбылыстыкөрсетеді;

1

2

химиялыққұбылыстыкөрсетеді;

1

3

химиялыққұбылыстыңбелгісін

анықтайды;

1

Металдар менбейметалдардыажыратады

4 а

ерігіштікұғымынтұжырымдайды;

1

судаеритінзаттардыанықтайды;

1

судаерімейтін заттардыанықтайды;

1

4 b

металдардыанықтайды;

1

бейметалдардыанықтайды;

1

4 c

мырыш пен оның қасиеттерінсәйкестендіреді;

1

күкіртпен оның қасиеттерін

сәйкестендіреді.

1

Барлығы

10

Shape35 Shape36 Shape37 Shape38 Shape39 Shape40 «Заттар және материалдар» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуға арналғанрубрика.


Білімалушыныңаты-жөні


Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Төмен

Физикалық және химиялыққұбылыстардысалыстырады

Физикалық құбылысты,химиялық процесті, химиялыққұбылыстың сипаттамасынанықтаудақиналады.

Физикалық құбылысты /химиялық процесті /химиялық құбылыстыңсипаттамасын анықтаудақателік жібереді.

Физикалық құбылысты,химиялық процесті, химиялыққұбылыстың сипаттамасындұрысанықтайды.

Металдар мен бейметалдардыажыратады

Металдар мен бейметалдардыерігіштігібойыншаажыратудақиналады.

Заттардың ерігіштік қасиетінеанықтамаберуде/Суда еритін

/ерімейтінзаттардыажыратуда / металдарды /бейметалдарды анықтағанда/күкіртпен оның қасиеттерін

/мырышпеноныңқасиеттерінсәйкестендірудеқателік жібереді.

Металдар мен бейметалдардыерігіштігібойыншаажыратады.

    1. Shape41 ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР


«Тіріжәнеөлітабиғаттағыүдерістер»бөлімібойыншажиынтықбағалау


Оқу мақсаты

5.4.1.1 Өлі табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғаттазаттардың айналымы, тау түзілу, үгілу, климаттықүдерістер)

5.4.2.1Тіріағзалардың ортаққасиеттерін сипаттау

5.4.2.4 Уақытшамикропрепарат дайындау

5.4.2.7Фотосинтездіңжүруіүшінқажеттіжағдайларынзерттеу

Бағалаукритерийі

Білімалушы

  • Өлітабиғаттағыүдерістердіанықтайды

  • Тіріағзаларғаортақ қасиеттердіанықтайды

  • Уақытшамикропрепараттардыдайындаубарысынсипаттайды

  • Фотосинтезүдерісінеқажеттіжағдайлардыанықтайды

Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Қолдану

Жоғарыдеңгейдағдылары

Орындаууақыты

20минут

Тапсырма


  1. .Төменгісуреттетаутүзілуінің сызбанұсқасыкөрсетілген.Таутүзілуүрдісін сипаттаңыз.


  1. .Сәйкестіктіанықтаңыз:


Тіріағзаның қасиеті Сипаттама

    1. Тітіркену А)Өсімдіктермен жануарларқоршағанорта жағдайына

бейімделе алғанда ғана түрлерін сақтап қалады, сондықтанолартүрлі өзгерістергеұшырайды

    1. Көбею В) Тұқымның өнуі, жапырақтардың біртіндеп жазылуы,бүршіктердің, гүлдердің біртіндеп ашылуы, жарыққа қарайбағытталуы (күнбағыс, бөлме өсімдігінің жарық көп түсетінжағыныңерекшеөсуі,т.б.)мұртшаларыарқылықасындағысыекіншібір өсімдіккешырмалуы

    2. Зат алмасу С)Жоғарысатыдағыағзалардыбылай қойғандакөзге

көрінбейтін микроағзаларұрпақ қалдыруүшін екігебөліну


арқылы өте қарқынды көбейеді. Өсімдіктерде көбеюдің үштүрліжолыбар:жынысты,жыныссыз,өспемүшелеріарқылы

көбею.

4)Қозғалыс

D) Ағзаның айналадағы ортамен қарым-қатынас жасауы,оныңнәтижесінде,біріншіденағзаөзтіршілігінеқажетті

заттаралады

5)Бейімделу

Е)Қоршағанортаныңфизикалықнемесехимиялық

өзгерістеріне,яғнитітіркендіргіштергеәсеретуі



  1. Уақытшамикропрепаратдайындаужолын сипаттаңыз.

Пияз қабықшасы препаратының даярлауыa-

b -

c-

d -


  1. Кестенітолтырыңыз.



Жағдай

Фотосинтездегірөлі

Жарық


Хлорофилл


Көмірқышқылгазы


Температура


Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Өлітабиғаттағы

үдерістердіанықтайды

1

таутүзілусебептерінатайды;

1

таутүзілуүрдісінсипаттайды;

1

Тіріағзаларғаортақ

қасиеттердіанықтайды

2

тітіркенудісипаттамасымен

сәйкестендіреді;

1

көбеюдісипаттамасымен

сәйкестендіреді;

1

заталмасудысипаттамасымен

сәйкестендіреді;

1

қозғалыстысипаттамасымен

сәйкестендіреді;

1

бейімделудісипаттамасымен

сәйкестендіреді;

1

Уақытша

микропрепараттардыдайындау барысынсипаттайды

3

уақытшамикропрепаратындайындау

«a»кезеңін сипаттайды;

1

уақытшамикропрепаратын дайындау

«b»кезеңінсипаттайды;

1

уақытшамикропрепаратын дайындау

«c»кезеңін сипаттайды;

1

уақытшамикропрепаратын дайындау

«d»кезеңінсипаттайды;

1

Фотосинтез үдерісіне

қажетті жағдайлардыанықтайды

4

жарықтынфотосинтездегіқызметін

сипаттайды;

1

хлорофилдінфотосинтездегіқызметін

сипаттайды;

1

көмірқышқылгаздыңфотосинтездегі

қызметінсипаттайды;

1

температураныңфотосинтездегі

қызметінсипаттайды.

1

Барлығы

15


«Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуға арналған рубрика.


Білімалушыныңаты-жөні


Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Жоғары

Өлі табиғаттағы үдерістердіанықтайды

Табиғатта тау түзілу үрдісінсипаттауда, түзілу себептерінатаудақиналады.



Табиғатта тау түзілу үрдісінсипаттауда/ түзілу себептерінатаудақателік жібереді.



Табиғатта тау түзілу үрдісінсипаттайды, түзілу себептеріндұрысатайды.



Тірі ағзаларға ортаққасиеттердіанықтайды

Тірі ағзалардың қасиеттеріменсиппатамаларынсәйкестірудеқиналады.



Тіріағзалардыңтітіркену/көбею/зат алмасу/ қозғалу/бейімделуқасиеттері менсипаттамаларынсәйкестірудеқателік жібереді.


Тіріағзалардыңқасиеттеріменсиппатамаларын дұрыссәйкестендіреді.



Уақытшамикропрепараттардыдайындау барысынсипаттайды

Уақытшапрепараттардыңдайындау алгоритмінанықтаудақиналады.


Уақытшапрепараттардыдайындаудың 1-ші/ 2-ші /3-ші /4-ші жолын анықтауда қателікжібереді.


Уақытшапрепараттардыңдайындау алгоритмін дұрысанықтайды.


Фотосинтезүдерісінеқажеттіжағдайлардыанықтайды

Фотосинтезге қажеттіжағдайларды сипаттаудақиналады.



Фотосинтезге жарықтың /хлорофилдің / көмірқышқылгаздың /температураның әсерінсипаттаудақателік жібереді.


Фотосинтезге қажеттіжағдайларды дұрыссипаттайды.



«Энергияжәнеқозғалыс»бөлімібойыншажиынтықбағалау


Оқу мақсаты 5.5.2.2. Әр түрлі жануарлардың қанқа түрлерініңерекшелектерің зерттеу

5.5.1.1.Энергиятүрлерін ажырату

        1. Тірі және өлі табиғатта қозғалыстыңмаңыздылығынамысалдаркелтіружәнетүсіндіру


Бағалаукритерийі Білімалушы

          • Қанқатүрлерін ажыратады

          • Энергия түрлерін ерекшеліктеріне қарайсалыстырады

          • Тірі және өлі табиғаттағы қозғалыс үрдісінсипаттайды


Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Білу және түсінуҚолдану


Орындаууақыты 20минут


Тапсырма

    1. Кестенітолтырыңыз.


Жануарлар

Қанқатүрлері

А


B


C


    1. a) Энергия түрлерін аңықтаныз.1-

2 -

1)

2)

b)Энергиятүрлерініңерекшеліктерін жазыңыз.


4.a)Жануарларқозғалысыныңтүрлерінатаңыз.

b)Автокөлік қозғалысының мағынасын түсіндіріңіз.Қозғалыстыңжануарларүшінмаңыздылығынтүсіндіріңіз.



Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Қанқа түрлерінажыратады

1

«A»жануардыңқаңқатүрінанықтайды;

1

«B»жануардың қаңқатүрін анықтайды;

1

«C»жануардыңқаңқатүрін анықтайды;

1

Энергия түрлерінерекшеліктерінеқарай салыстырады

2

«А»энергия түрінанықтайды;

1

«В»энергиятүрін анықтайды;

1

«А»энергиятүрінін ерекшелігін жазады;

1

«В»энергиятүрінін ерекшелігін жазады;

1

Тіріжәнеөлітабиғаттағықозғалысүрдісін сипаттайды

3

жануарлардыңжербетіндегіқозғалыс

түрлерінатайды;

1

жануарлардыңсудағықозғалыстүрлерін

атайды;

1

жануарлардыңауадағықозғалыстүрлерін

атайды;

1

автокөлікқозғалысыныңмағынасын

түсіндіреді;

1

қозғалыстыңжануарларғамаңыздылығын

түсіндіреді.

1

Барлығы

12

«Энергия және қозғалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуға арналғанрубрика.


Білімалушыныңаты-жөні


Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Жоғары

Қанқатүрлерін ажыратады

Әр түрлі жануарлардың қаңқатүрлерінің ерекшеліктерінанықтаудақиналады.


Жұмсақденеліжануарлардың

/сыртқы / ішкі қаңқа түрлерінанықтаудақателік жібереді.



Әр түрлі жануарлардың қаңқатүрлерінің ерекшеліктеріндұрысанықтайды.


Энергия түрлерінерекшеліктеріне қарайсалыстырады

Энергиятүрін

анықтағанда, ерекшеліктерінжазудақиналады.



механикалық / жылу энергия түрінанықтағанда/ ерекшелігін жазудақателік жібереді.



Энергиятүріндұрысанықтайды, ерекшеліктеріндұрысжазады.



Тіріжәнеөлітабиғаттағықозғалыс үрдісінсипаттайды

Тірі және өлі табиғаттағықозғалыстыңмаңыздылығынсипаттаудақиналады.






Жер бетіндегі / судағы / ауадағықозғалыс түрлерін жазуда / автокөлікқозғалысының мағынасынтүсіндіргенде / қозғалыстыңжануарларға маңыздылығынтүсіндірудеқателік жібереді.


Тірі және өлітабиғаттағықозғалыстыңмаңыздылығындұрыссипаттайды.






    1. Shape42 ТОҚСАНБОЙЫНШАЖИЫНТЫҚБАҒАЛАУҒААРНАЛҒАНТАПСЫРМАЛАР


«Экологияжәнетұрақтыдаму»бөлімібойыншажиынтықбағалау


Оқу мақсаты

5.6.1.4Табиғи жәнежасандыэкожүйелердісалыстыру

5.6.1.1Экожүйеніңқұрамдасбөліктерін анықтау

5.6.2.1Ағзалардытірітабиғатдүниелерінежіктеу

Бағалаукритерийі

Білімалушы

  • Экожүйетүрлерін анықтайды

  • Экожүйеніңкомпоненттерінатайды

  • Ағзаларды тірі табиғат дүниесі бойыншатоптастырады

Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Білу және түсінуҚолдану

Орындаууақыты

20минут

Тапсырма


  1. а)Жасандыэкожүйені көрсетініз.

    1. бақша

    2. көл

    3. орман

    4. шалғын

b) Табиғи және жасанды экожүйелерді салыстырыңыз.Ерекшеліктері:

Табиғи Жасанды Ортаққасиеттері


2.(а)Экожүйеұғымына анықтамаберіңіз.


Shape43


(b)Берілгенағзаларды түзушілер,тұтынушыларжәнеыдыратушыларғабөліпкөрсетініз.


Түзуші



Тұтынушы



Ыдыртушы

3. (a)Тіріағзалардыңқайдүниегежататынынкөрсетіңіз.


1 2 3 4 5


Дүние



Ағзалар

1.Өсімдіктер

A


2.Жануарлар



B

3.Бактериялар

C


4.Саңырауқұлақтар

D


5.Протоктисттер

E







(b)«С»ағзасыныңайрықшабелгілерін жазыңыз.

Shape44

Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Экожүйе түрлерінанықтайды

1 а

Жасандыэкожүйенікөрсетеді;

1

1 b

жасандыжәнетабиғи экожүйелердің

ұқсастығынкөрсетеді;

1

жасандыэкожүйенің ерекшелігін

көрсетеді;

1

табиғиэкожүйеніңерекшелігінкөрсетеді;

1

Экожүйеніңкомпоненттерінатайды

2 а

экожүйеұғымынаанықтамабереді;

1

2 b

түзушілердіанықтайды;

1

тұтынушылардыанықтайды;

1

ыдыратушылардыанықтайды;

1

Ағзаларды тірітабиғат дүниесібойыншатоптастырады

3 а

өсімдіктіанықтайды;

1

жануардыанықтайды;

1

бактерияныанықтайды;

1

саңырауқұлақтыанықтайды;

1

протоктисттіанықтайды;

1

3 b

«С»ағзаның айрықшабелгілерін атайды;

1

Барлығы

14


«Экология және тұрақты даму» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатыстыата-аналарғаақпаратұсынуға арналғанрубрика.

Білімалушыныңаты-жөні


Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орташа

Төмен

Экожүйе түрлерінанықтайды

Экожүйетүрінанықтағанда,жасанды және табиғиэкожүйелерді салыстырудақиналады.



Экожүйетүрінанықтағанда/жасанды және табиғиэкожүйелердің ұқсастығын /айырмашылығын көрсетудеқателіктержібереді.


Экожүйе түрін дұрысанықтайды, жасанды жәнетабиғиэкожүйелердідұрыссалыстырады.



Экожүйеніңкомпоненттерінатайды

Экожүйе ұғымына анықтамабергенде, компоненттерінанықтаудақиналады.




Экожүйе ұғымына анықтамабергенде /түзушілерді/тұтынушыларды/ыдыратушылардыанықтаудақателіктержібереді.

Экожүйе ұғымына дұрысанықтама береді жәнекомпоненттерін дұрысанықтайды.



Ағзаларды тірітабиғат дүниелерібойыншабөледі

Ағзаларды тірі табиғатдүниелері бойынша бөлгендежәне оларды сипаттаудақиналады.






Ағзалардыөсімдіктер/жануарлар/бактериялар/ саңырауқұлақтар/протоктистер дүниелері бойыншабөлгенде/ саңырауқұлақтыңбелгілерін атапкөрсетудеқателіктержібереді.



Ағзаларды тірі табиғатдүниелері бойынша дұрысбөледі, белгілерін дұрысанықтайды.






«Әлемдіөзгерткенжаңалықтар»бөлімібойыншажиынтықбағалау


Оқу мақсаты

5.7.1.1 Әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысалкелтіру

5.7.2.1Болашақ ғылыми зерттеулер үшінзерттеуидеяларын ұсыну

Бағалаукритерийі

Білімалушы

  • Ғылымижаңалықтардыталдайды

  • Ғылымдағыболашақзерттеулерүшінидеяларұсынады

Ойлау дағдыларыныңдеңгейі

Жоғарыдеңгейдағдылары

Орындаууақыты

15минут

Тапсырма


  1. Суреттеәлемдіөзгерткен әртүрлісаладағыжаңалықтаркөрсетілген.


A B


    1. Осыжаңалықтынемесеөнертабыстыатаңыз.

A ,B .

    1. Ажаналық әлемдіөзгертугеқалайәсереткенінсипаттаңыз.


Shape45

  1. Қазіргікезеңдеғылыми-техникалықілгерілікдамыпкележатқанбағыттар:

  • Жылдамдықтыңөсуі.

  • Табиғаттажоқматериалдардықұру.

  • Әртүрліқұрылғылардыңөлшемдерінкішірейту.

  1. Сіздің ойыңызша берілген бағытқа сәйкес келетін ғылыми жаңалықтың кемдегендеекі мысалынкелтіріңіз.

1 –

2 -


  1. Осыбағыттардың біреуінеқандайзерттеусұрағыұсынаредіңіз?

Бағалаукритерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білімалушы

Ғылыми

жаңалықтардыталдайды

1

берілген«A»өнертабыстыанықтайды;

1

берілген«B»өнертабыстыанықтайды;

1

«А»өнертабыстысипаттайды;

1

Ғылымдағыболашақ

зерттеулер үшінидеяларұсынады

2

ғылымижаңалықтарғабірмысалкелтіреді;

1

ғылымижаңалықтарғаекіншімысал

келтіреді;

1

ғылымдағыболашақзерттеулерүшін

пікірлерін білдіреді.

1

Барлығы

6


«Әлемді өзгерткен жаңалықтар» бөлімніңсуммативтібағалауының нәтижесің көрсететін рубрикаларБілімалушыныңаты-жөні

Бағалаукритерийі

Оқужетістіктерініңдеңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Ғылымижаңалықтардыталдайды

Әлемді өзгерткен ғылымижаңалықтарды анықтағандажәнесипаттаудақиналады.



технологиялық өнертабыстыанықтауда/ғылымиөнертабыстыанықтауда / технологиялықөнертабысты сипаттауда қателікжібереді.

Әлемдіөзгерткенғылымижаңалықтарды дұрыс анықтайды жәнесипаттайды.



Ғылымдағы болашақзерттеулерүшінидеяларұсынады

Ғылымижаналақтарғамысалкелтіргенде, ғылымдағыболашақ зерттеулер туралыидеяұсынуғақиналады.



Ғылыми жаңалықтарға бір мысал /екіншімысалкелтіруде/зерттеулертуралы идея ұсынуда қателіктержібереді.



Ғылымижаналақтарғадұрысмысалкелтіреді, ғылымдағы болашақзерттеулертуралыидеяұсынады.




Shape46 Shape47 Shape48 Shape49 Shape50 Shape51 Shape52 Shape53 Shape54 Shape55 Shape56 Shape57 Shape58 Shape59 Shape60 Shape61 Shape62 Shape63 Shape64 Shape65 Shape66 Shape67 Жaзбaлapfaaphaлfahopыh
























































Теруге 25.07.2017. берілді. Басуға 27.07.2017. қол қойылды.Пішімі 60х84/8. Кеңсе қағаз 80 гр/м2. Сандық басылыс.Шарттыб. т.2,94. Таралымы18 дана. Тапсырыс №1574

«Педагогикалық шеберлік орталығы» ЖМ типографиясында басылды.

010000, Астана қ., №31 көше, 37а үй.e-mail: info@cpm.kz.

19 Желтоқсан 2024
95
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі