5th grade, The pearl of Kazakhstan

Тақырып бойынша 11 материал табылды

5th grade, The pearl of Kazakhstan

Материал туралы қысқаша түсінік
5th grade, The pearl of Kazakhstan
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan: term 3


Unit 6: Reading for pleasure

Lesson 69

School


Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

The pearl of Kazakhstan

Learning objectives


5. 3. 6. 1 to express one's thoughts clearly and concretely in sentences in pairs, groups and with the whole class;

5. 4. 1. 1 understand the main idea of ​​some simple short texts on general and educational topics;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- To stimulate interest in the topic and read for specific information

- To listen and read for gist and specific information

Value links

"Creativity and Innovation"

Use of various cognitive tools, knowledge about the world be able to collect (linguistic, reading culture, information, service in the digital environment)

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min














Middle of the lesson

Presentation part.

35 min

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warming up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead - in


Ex:1 P:80

Explain the task. Elicit answers from Ss.

Allow Ss time to read the text for answers.

Check answers around the class.

.Students' attention is drawn to the lesson.

Learners talk about favourite day previous lesson vocabulary

Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture







Ex:1 P:80

Explain the task. Elicit answers from Ss.

Allow Ss time to read the text for answers.

Check answers around the class.

SSN: read the text


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


Good job!








Descriptor:

- read the text

- answer the question.

Total: 2 point





Pictures

























Ex: 2 P: 80

Explain the task. Play the recording. Students read and listen to find the information.

Check Ss' answers.


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.




Ex: 3 P: 71

Explain the task. Allow Ss time to answer the questions working in pairs.

Check the answers by asking individual Ss around the class.

.











Ex: 4 P: 81

Explain the task.

Allow Ss time to complete the questions.






Ex: 5 P: 81

Explain the task

Allow Ss time to complete the lists.

Check answers around the class







Pupils listen and read to find out. Answer the question.

ANSWERS

'The Pearl of Kazakhstan' is Burabai National Park. It came to be because Aldar-Kosse made a hole in the Creator's sack and the mountains, lakes, forests, rivers, fish and wild animals all fell out there.


Pupils read the text and answer the question.

SSN: read the text and answer the questions with the given words


ANSWERS

1 They were sad because they had no mountains, lakes, forests, etc.

2 Aldar-Kosse was very kind and didn't like to see the Kazakhstani people so miserable.

3 He asked for some mountains.

4 The Creator kept his treasures in a sack.

5 He made a hole in the sack

Pupils complete the sentences

SSN: complete the sentences in pairs


ANSWERS

1 watched

2 stretched

3 fell, landed

4 kept

5 made

Pupils complete the graphic organiser with the adjectives. The writer uses in the story.

ANSWERS

Descriptor:

- listen and read

- aanswer the question.

Total: 2 point










Descriptor:

- read the text

- answer the question

Total: 2 point












Descriptor:

- complete the table

Total: 2 point





Descriptor:

- complete the graphic organiser

Total: 2 point


-Make CCQ questions Yes / No


Total: 10 point


End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Poster Success




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
20.02.2025
220
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі