Бөлім:
|
6.4А Экология және тұрақты
даму
|
Педагогтің
аты-жөні:
|
Кайбылдаева
А.Т
|
Күні:
|
|
Сыныбы:6
А,Ә,Б
|
Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Экожүйелер
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу
мақсаты
|
6.6.1.2
экожүйе ауысымдарының себептерін
түсіндіру
|
Сабақтың
мақсаты:
|
Барлық оқушылар
үшін:
Білім алушылар
экожүйенің ауысу себебін түсіндіруді
үйренеді.
|
Құндылықтарға баулу:
|
«Мәңгілік ел» жалпыұлттық
идеясы бойынша «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына баулу. Бұл арқылы
оқушыларда шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауы, функционалдық
сауаттылығы, қарым-қатынас жасау қабілеті мен жауапкершілігі
артады. Сонымен қатар өмір бойы оқуға, еңбеу етуге, Қазақстандық
патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы
қалыптасады.
|
Сабақ
кезеңі/Уақыты
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Қызығушылықты ояту
8
мин.
|
Ұйымдастыру кезеңі:
(Ұ) “Гүлмен тілек” әдісі арқылы оқушылардың бір-біріне жақсы тілек айту арқылы
жағымды ахуал қалыптастыру.
Мақсаты: оқушылар бойында
идея немесе тілек білдіру, тыңдау дағдыларын дамытуға бағыттау,
сондай-ақ барлық оқушыларды қатыстыру арқылы оқыту жағдайларын
теңестіру.
Тиімділігі:
оқушыны бір-біріне тілек айту арқылы
жақындастырады, көңіл күйін көтереді, бауырмалдығын
оятады.
|
Жаңа сабаққа
кіріспе
|
(Ұ) «Миға
шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен
жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық
талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін
толықтырады.
Өз ойымен бөліседі.
Оқушылар сұрақтарға жауап
беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға
сабақтың тақырыбы, мақсатымен
таныстырады.
|
1. Экожүйенің ауысуына қандай түрткіжайттар әсер
етеді?
2. Биоценоздан қандай да бір түр жойылған кезде қалғандары
оның орнын басады, санын көбейтеді және оның рөлін атқарады. Онда
не
үшін бірлестіктердің алуан түрлілігін сақтау жөнінде
уайымдаймыз?
Осы тапсырманы орындау арқылы
оқушылардың айтылым дағдысы қалыптасады
|
Мақсаты: Жылдам әрі
функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.
Тиімділігі: оқушының
танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен
байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға
мүмкіндік береді.
Саралау:
Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау
мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет
ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар
қойылады.
|
Қалыптастырушы
бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға
«Жарайсың!» деген мадақтау
сөзімен ынталандыру.
|
Сабақтың
ортасы
Мағынаны ашу.
30
мин.
|
№1-тапсырма
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға тапсырма
береді.
Тірек сөздермен танысып, өз
дәптерлеріне жазып алады.
|
Суретке өте мұқият қарайды. «Уақыт кинотаспасы» шағын
жобасын жасайды, онда бір экожүйенің екіншісіне ауысуының негізгі
кезеңдерін көрсетеді.
Дескриптор: Жалпы - 3
балл.
- анықтама береді;
-тапсырма кезеңдерін
түсіндіреді
|
6-сынып оқулығы
|
|
№2-тапсырма
Оқулықта берілген
тапсырмаларды орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
|
Жұбыңмен бірге «Салыстыру сызығы» кестесін құрады. Онда
экожүйе ауысуының биотикалық түрткіжайты мен антропогендік
түрткіжайты арасындағы салыстыру ақпаратын енгізеді. Салыстыру
жолағын өздері ойлап табады.
1. Экожүйенің жылдам ауысуына мысал
келтіреді.
2. Экожүйе дамуының соңғы кезеңі неге
тәуелді?
|
Дескриптор: Жалпы - 4 балл.
-Тапсырманы орындайды.
|
6-сынып оқулығы
Жұмыс
дәптерлері
|
|
3-тапсырма.
Оқулықта берілген тапсырманы
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
|
1. «Тұйықталған экожүйені өз қолыңмен жаса» жобасымен
жұмысты жалғастырады. Экожүйеңде болған өзгерістерді фотоға немесе
бейнежазбаға түсіреді
2. А4 пішінді қағазға танымбелгі (эмблема) жасайды. Онда
А.П. Чеховтың: «Егер әрбір адам өз жерінің кішкентай бір бөлігіне
өзінің қолынан келген жақсылығын жасаса, біздің жеріміз қандай
тамаша болар еді» деген
сөзінің мағынасын суреттейді.
|
Дескриптор: Жалпы – 3
балл.
- Тапсырмаларды
орындайды.
-Суреттейді
|
|
Сабақтың соңы
Ой толғаныс.
Рефлексия
7 мин.
|
«Аяқталмаған сөйлем» әдісі.
Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа
деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.
Мақсаты: Оқушы
алған білімін саралай білуге дағдыланады.
Тиімділігі: Тақырып
бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің
құнды болуын қадағалайды.
Саралау:
Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі
көрінеді.
|
Жеке
жұмыс: - бүгінгі сабақта
мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді
жеткіздім.
- бүгін сабақта қуантқаны.....
- мен өзімді.....үшін мақтар едім.
- маған ерекше ұнағаны.....
- сабақтан соң маған........келді
- бүгін маған..........сәті түсті.
- қызықты болғаны.....
- ......қиындық тудырды.
- менің түсінгенім.....
- енді
мен......аламын.
|
Мұғалім оқушыларды «Бас
бармақ» әдісі арқылы бағалайды.
Жарайсың!
Жақсы!
Талпын!
Сонымен қатар 1-10 баллдық
жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша
бағаланады.
|
|