6 сыныптарға арналған
логикалық есеп
(6-сыныпқа арналған қосымша
курсының бағдарламасы)
Түсінік
хат
Оқушылардың ой-өрісін
кеңейтіп, шығармашылық қабілеттерін дамытып, математикаға
қызығушылығын арттыру мақсатында 5,6-сынып оқушыларына арналып
құрылған қосымша курстың тақырыбы «5,6 сыныптарға арналған қызықты
математика » деп аталады.
Оқушылардың пәнге
қызығушылығын арттырудың негізгі жолы қызықты тапсырмаларды
пайдалану, ол тапсырмалар зерделілікке, қиялдауға, тапқырлыққа
шапшаң есептеу қаблеттерін дамытуға
тәрбиелейді.
Мақсаты:
Оқушылардың теориялық білімін
нығайтып, өздігінен іздендіре отырып, шығармашылыққа жетелеу.
Математикалық ой-өрісін, танымын кеңейту.
Жалпы логикалық –ойлау
мәдениетін дамыта отырып, оқушының математикаға деген қызығушылығын
арттыру. Оқушылардың байқағыштық және қорытынды жасай алу
қабілеттерін дамыту.
Міндеттері:
Математикалық білімге
қызығушылығын арттыру.
Өз бетімен жұмыс істеуге
дағдыландыру.
Математикалық ойлау,
тапқырлық, білімдарлық қаблеттерін дамыту.
Математиканың өмірмен
байланысын көрсету.
Пәнаралық байланыс:
тарих
Күтілетін
нәтиже:
Логикалық есептерді
шығару;
Тапқырлыққа, зеріктікке
берілген есептерді шығара білу;
Оқушыларды есепті талдап,
шығару жолының жоспарын құрып, есепті шығарып қорытынды жасай алу
керек;
Ұжыммен, жеке жұмыс жасап
үйренеді;
Математикалық ой-өрісін,
танымын кеңейтеді;
Математикалық білімін
толықтырады.
Уақыт көлемі, сабақтың
жиілігі: Сағат саны 34, аптасына 1
сағат
Пәнаралық
байланыс: алгебра,
геометрия
Сабақты өткізудің
формалары: Математикалық ойындар,
интеллектуалдық ойындар, практикалық сабақтар, ізденіс
сабақтар.
Оқушылардың танымдық
іс-әрекеттерін ұйымдастыру формалары:
жекелей, жұппен,
топпен.
Қорытындылау
формасы: Сыныптан тыс іс-шара өткізу,
шығармашылық сабақтар, «Жас математиктер» газетін шығару, тест
өткізу, математикалық олимпиада өткізу.
Оқушылардың
математикалық даярлық деңгейлеріне қойылатын
талаптар.
-
Қызықты математика жөніндегі
ғылыми, көпшілік кітаптардан мәліметтер , материалдар
жинақтау;
-
Теорияны меңгеріп, нәтижесін
талдап ала білу;
-
Оқушылар есепті талдап, шығару
жолының жоспарын құрып, есепті шығарып қорытынды жасай алу
керек;
-
Жинақтаған материалдардан
реферат жазып дағдылану, оқушы презентациясын
жасау;
-
Игерген білімдерін өмірде
пайдалана білу керек;
Оқушыға ұсынылатын
әдебиеттер:
-
Логикалық сұрақтар, есептер,
ойындар мен құрастырмалар. Құрастырған
Рамазан Омаров.-Алматы:
«Өлке».2012ж.
-
Логикалық сұрақтар.
Қазақ-түрік лицейлерінің қабылдау
емтиханына
дайындыққа арналған. Рамазан
Баяр. Алматы: Шың кітап 2011ж.
Мұғалімге ұсынылатын
әдебиеттер:
-
Логикалық сұрақтар, есептер,
ойындар мен құрастырмалар. Құрастырған Рамазан Омаров.-Алматы:
«Өлке».2012ж.
-
Я.И.Перельман. Жанды
математика. Алматы «Мектеп» баспасы 1978ж.
-
Тердікбай Күшай. Олимпиадалық
математика және ой дамыту V-VIII.Оқу әдістемелік құрал.- Астана,
2012ж.
-
Т.И.Қуанышқалиев. Негізгі
мектепте олимпиада есептерін шығару арқылы оқушылардың
математикалық қабілеттерін дамыту. Орал, 2008
ж.
-
Логикалық сұрақтар.
Қазақ-түрік лицейлерінің қабылдау қабылдау емтиханына дайындыққа
арналған. Рамазан Баяр. Алматы: Шың кітап
2011ж.
Математика пәнінен қосымша
курсының жоспары
(34 сағат) 6-
сынып
№
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Сағат
саны
|
Мақсаты (нені білу
керек?)
|
Күні
|
1-2
|
Байырғы
есептер
|
2
|
Логикалық ойлау
негізінде есептерді шеше білу.
|
|
3-4
|
Сандарды
орналастыру
|
2
|
Белгілі бір
заңдылықты анықтап анықтап санды табу
|
|
5-6
|
Қатынастарға
берілген есептер
|
2
|
Қатынастар арқылы
есептер шығару.
|
|
7-8
|
Геометриялық
бақылағыштық
|
2
|
Шапшаң шешім
қабылдай білуі қерек.
|
|
9-10
|
Кеңістік
кескіндері
|
2
|
Математикалық
интуициясын дамыту.
|
|
11-12
|
Соңынан кері қарай
шығаруға ыңғайлы есептер
|
2
|
Есеп шығарудың әдіс
– тәсілдерін білу.
|
|
13-14
|
Күнделікті өмірдегі
логика.
Пиза
есептері.
|
2
|
Ақыл – ойы
шыңдалады.
|
|
15-16
|
Бөлінгіштік
белгілері мен қасиеттер
|
2
|
Бөлінгіштік
белгілері мен қасиеттерді білу.
|
|
17-18
|
Евклид
алгоритмі
|
2
|
Евклид алгоритмі
арқылы ЕКОЕ, ЕҮОБ – ны табу.
|
|
19-20
|
Мүмкіндіктер есебі
немесе Комбинаторика
|
2
|
Комбинаторика
ұғымымен танысу.
|
|
21-23
|
Қосу ережесі. Қосу
ережесін пайдалана отырып есептер шығару.
|
3
|
Қосу ережесін
пайдалана алу.
|
|
24-26
|
Көбейту ережесі.
Көбейту ережесін пайдалана отырып есептер
шығару.
|
3
|
Көбейту ережесін
пайдалана алу.
|
|
27-28
|
Дирихле
принципі
|
2
|
Дирихле принципіне
сүйене отырып, есептер шығару.
|
|
29-30
|
Математикалық
олимпиада
|
2
|
Өзара бәсекелестік
туғызу арқылы шын мықтыны анықтау.
|
|
31
|
Танграм
ойыны
|
1
|
Ой – өрісін және
құрастырғыш қабілетін дамыту.
|
|
32-33
|
Судоку
шешу.
|
2
|
Ойлау
дағдысын
жаттықтыру.
|
|
34
|
Қорытындылау
сабағы.
|
1
|
Оқушылардың жыл бойы
жүргізген жұмыстарында жеткен жетістіктерін ескеру,
марапаттау.
|
|
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Математика және физика
журналы;
-
М.В. Балк. «Математика после
уроков»;
-
М.Гарднер. «Математические
чудеса и тайны»;
-
Г. И.Глейзер. «История
математики в школе»;
-
М. И. Сканави. Математика в
задачах;
-
И. С. Петраков.
«Математические кружки»;
-
Электрондық
оқулық;
-
«Кенгуру»
тапсырмалары;
-
«Ақбота»
тапсырмалары;
10) «Ақжелкен»
тапсырмалары;
11) Гольдиг В., Злотин С.,
«3000 задач по
алгебре для 5-9
классов»
12) Рустюмова И.П., Рустюмова
С.Т. «Пособие для подготовки к единому
национальному тестированию».
Издание третье, исправленное, дополненное.
Алматы,
2009
13) А.Қ. Әлсейітов «Математика
талапкерге» формуларлар жинағы, анықтамалық материалдар, тестілік
тапсырмалар, олардың шешулері мен
жауаптары.