Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
1-тарау Математикадан 7-9 сыныптарда өткізілетін сыныптан тыс жұмыстардың мақсаты, мазмұны және негізгі түрлері. |
1.1.Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың жалпы сипаттамасы.Тәжірибе көрсетіп жүргендей, математика үйірмесі сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың ең жиі қолданылатын және ұтымды түрлерінің бірі болып табылады. Үйірме жұмысын ұйымдастыруда басшылыққа алынатын басты қағидат-үйірмеге оқушыларды ерікті түрде қарыстыру. |
1.2.Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың негізгі мақсаты. Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың түрлерін толық анықтау. Сыныптан тыс жұмыстардың жоспарын жасаудан бастап, оларды өткізудің әдістемесін жүйелеу. 7-9 сыныптарда өткізілетін сыныптан жұмыстардың әрбір түріне қажетті материалдардың нұсқауларын жинақтау. Сыныптан тыс жұмыстарды өткізудің әдістемесін талдай отырып, оларды жалпы мектеп практикасында қолдану туралы ұсыныс-пікірлер жүйесін жасау. |
1.3.Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың мазмұны. Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың мазмұны мынадай деп шектеп тастауға болмайды. Оны мектептерді мүмкіндігі, оқушылардың біліктілік деңгейіне қарай айқындауға болады.Сыныптан тыс жұмыстарды жүргізудің көптен қалыптасқан дәстүрі бойынша сыныптан тыс жұмыстардың мазмұны мектептегі сабақтарда оқылатын мәселелердің өзі болмаса да, одан көп ауытып қоймайды. Яғни сыныптан тыс жұмыстарда мектептердегі сабақта оқылатын дүниелермен байланысты үзбей, оны тереңірек, кеңірек ауқымда қарастырады.1.4.Математикадан сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың негізгі түрлері. Математиканы оқып үйренуге қызығушылығы бар екінші топтағы оқушылармен математикадан сыныптан тыс жұмыстарды жүргізудің мынадай негізгі түрлері қолданылып жүр:1) математикалық үйірме;2) математикалық викториналар;3) математикалық байқаулар, эстафеталар;4) математикалық олимпиадалар;5) математикалық апталықтар, математикалық кеш;6) математикалық экскурсиялар;7) математикалық әдебиеттерді оқу, математикалық рефераттар мен шығармалар жазу;8) математикалық қабырға газеттері, бюллетеньдер. |
2-тарау 7-9 сыныптарда математикадан сыныптан тыс жұмыстарды жүргізудің әдістемесі. |
2.1. 7-9 сыныптарда жүргізілетін математика үйірмесі жұмыстарының жалпы сипаттамасы. Тәжірибе көрсетіп жүргендей, математика үйірмесі сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың ең жиі қолданылатын және ұтымды түрлерінің бірі болып табылады. Үйірме жұмысын ұйымдастыруда басшылыққа алынатын басты қағидат-үйірмеге оқушыларды ерікті түрде қатыстыру. Әдетте математикалық үйірме математика пәндерін жақсы, ең болмағанда орташа үлгеретін оқушылардан құралады. Математикалық үйірменің жылдық жоспарын жасағанда оның әрбір сабағында қарастырылатын мәселелер мазмұны, оның өткізілу мерзімі, өткізуге жауапты кісілер қажетті әдебиеттер тізімі көрсетіледі. Үйірменің әрбір сабағының құрылымы өзгеріп отырылуы мүмкін. Бұлай ету оқушылардың қызығушылығын арттыра түседі.Енді үйірме сабақтарының кейбіреуінің мазмұнын мысал үшін келтірейік. |
2.2. Математика үйірмесі сабақтарында тарихи – математикалық материалдарды қарастыру тәсілдері. Үйірме сабақтарында математика ғылымының тарихындағы алыптарды жан – жақты таныстырып, математиканың қалыптасып, дамуындағы солардың еңбектерін көрсету қажет. Сыныптан тыс үйірме сабақтарында тарихи математикалық мәліметтерді пайдаланатын мұғалім оқушыларға негізгі математикалық ұғымдар мен идеялардың қалай дамығанын көрсетеді, қоршаған ортаны танудағы математиканың маңызын ашады, оларды саналы түрде және терең түсінуге ықпал етеді. Пән және ұғымдардың қалыптасу тарихы бойынша терең білімсіз мұғалімдердің өзіне математиканы оқыту әдістемесін толық меңгеруі. Үйірме сабақтарында ғалымның өмірбаяндық деректерін жинақтағанда мыналарды басшылыққа алған жөн.1.Ғалымның өмірбаянын ол өмір сүрген кезеңнің сипаттамасымен бірге берген дұрыс. Яғни, оқушыларға ғалым өмір сүрген кезеңдегі қоғамдағы қалыптасқан дәстүрлер, ғылымдағы қиыншылықтар туралы толық мағлұмат берілсе, ғылымға қосылған еңбектің шын бағасы ашыла түседі.2.Ғалымның математика ғылымындағы алған орнын ашып көрсету, бағасын беру.3.Ғалым еңбегінің ғылымның басқа мәселелеріне әсері, жалпы ғылымның дамуындағы маңызын көрсету.4.Ғалымның өмірі мен қызметін оқушыларға үлгі ретінде пайдалану. |
2.3. Математикалық олимпиадалар.Математикалық олимпиадалар өткізудің мақсаты мен міндеттері. Математикалық олимпиадалары өткізудің басты мақсаттарының бірі оқушылардың математикаға қызығушылығын ояту, дамыту, оқушыларды математика үйірмесіне қатысуға тарту. Оқушылардың әсіресе төменгі сыныптарда өз қатарластармен стандартты емес есептерді шешуден жарысқа түсуге қызығушылығы жоғары болады. Өздерінің математикалық біліктіліктерін, есеп шығара алу мүмкіндіктерін байқай алуы үшін олимпиадаға жақсы оқитын оқушылармен бірге үлгерімі орташа оқушылардың қатысуына мүмкіндік берген жөн. Жарысқа қатысуға деген жай құмарлық баланың жасы өскен сайын, өзіне сенімділігі артып, нағыз қызығушылыққа ұласады. Математикалық олимпиадаларды табысты, нәтижелі өткізу үшін алдымен мына шарттардың орындалуы тиіс: |
2.4. Математикалық эстафеталар. Оқушыларды математикаға қызықтыратын жарыстардың бір түрі–математикалық эстафета.Математикалық эстафета оқушыларды жылдам іс-әрекет жасауға, тез қорытынды жасауға, шапшаң есептеуге дағдйландырады. Математикалық эстафетаны үйірме сабақтарында, математикалық кештерде, математикалық күн мен апталықтарда өткізуге болады. Математикалық эстафета қатар сыныптардың арасында немесе бір сыныптағы оқушылар топтары арасында өткізуге болады. |
2.5. Математикалық апталықтар, кештер және оларды ұйымдастыру, өткізу. Математикалық кешті өткізудің мақсаты да оқушыларды өз бетінше ізденуге баулу, білім қорын дамыту, интелектуалдық, шығармашылық белсенділіктерін арттыру. Мектептерде өткізілетін кештер, соның ішіндегі математикалық кештер оқушыларды өте қызықтыратын және оларды молынан қамтитын сыныптан тыс жұмыстың түрі болып табылады. Математикалық кеш әдетте математикалық апталықтардың соңында қорытынды шара ретінде өткізіледі. Математикалық кештердің білім беру, үйрету бағытымен қоса тәрбиелік мәні де ерекше болады. Кеш оқушылардың ғылыми, саяси-идеялық көзқарастарын қалыптастыруға, еңбек сүйгіштікке баулуға ықпал етеді. |
2.6. Математикалық шығармашылық жұмыстарды ұйымдастыру. Математикадан сыныптан тыс жұмыстың жеке қабілетті оқушылармен жүрігізілетін түрінде оқушылардың математика бойынша теориялық білімдерін және практикалық іс-әрекеттері мен машықтарын тереңдету мен кеңейту, олардың пәнге ықыласы мен қабілетін қалыптастыру және дамыту, ғылыми зерттеу машықтарын, шығармашылық қызмет дербестігін тәрбиелеу, математикалық білімді уақытдауға баулу, мамандық таңдауға көмектесу жүзеге асады. |
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз