Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Date:13.02.2018
Class: 7 “Г”
School:№51
Lesson title
Structure and criteria for a good film review
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)
7.R2 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics7.W3 write with some support about personal feelings and opinions on a limited range of familiar general and curricular topics7.S3 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics
Level of thinking skills
Comprehension, Application, Evaluation
Lesson objectives
Students learn and consolidate vocabulary items for emotions. Students write film review To develop students’ vocabulary of free time activities (television viewing)
Assessment criteria
Get acquainted with the history of TV.Talk about TV programs and identify them.Work in groups of two, choose one film, research it and present the information to the class in the form of the film review
Differentiation
Stronger students can be asked to write the names of TV programmes for each type.
More able students will narrate heard information from recording and retell it to the class.
Allow access to dictionaries to check spelling.
Values links
Values are instilled by teaching learners to respect each other’s opinions
Cross-curricular links
Media
Previous learning
My favourite TV series
Plan
Planned timings
Planned activities (replace the notes below with your planned activities)
Resources
Start
Organization moment.Greeting.Dividing into groups: Chose a candy.Revision previous lesson: Present Perfect Tense
Board, copybooks
7mins
Warm-up T: So, what comes to your mind when you hear the word Film? PLS say and write graphic about movies: T: Well done. So you can see how much you know about films or movies. And now let’s organize all your knowledge in the logical order. So the first thing you would like to say about the film is…? Then comes …?
Paper and highlighters
Middle
7mins
3mins
15mins
II. Lead-inGuess the topic of our lesson.CrosswordTeacher starts the lesson with objectives.The theme of our lesson is film review, which are popular nowadays. Today we are to decide what influence on our opinion on the film. How do you get your own vision of the film? Matching. Match the genre to the poster.Productive tasks. Discussion.Advantages and disadvantages of watching TV.Students make a discussion.Film ReviewProject. Students will work individually. Watch short film and write film review.
Worksheets
Pictures
video
End 8mins
Concluding the lesson. The teacher asks concept questions to check students understanding.3Things that I heard. Let’s conclude our lesson. Think over and write on the stickers 3 things that their understand or learn on the lesson. Assessments: After every activity teacher gives sweets.Giving the home task: writereview film.
stickers
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз