Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN

    Unit of a long term plan:

    School : 2

    DATE

    Teacher name: Isaeva Aigul

    CLASS 7

    Number present

    absent

    Theme of the lesson: Holidays and travel

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    10.L3 understand with a little or no support most of the detail of an argument in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.S3 give an opinion at discourse level on a range of general and curricular topics

    10.L5 recognise the opinion of speakers with little or no support in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.UE 3 use a growing variety of compound adjectievs and adjectives as participles and some comparative structures including not as…as,much than to indicate degree on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    listen and understand the main idea and details of the video

    Most learners will be able to:

    make up a dialogue using compound adjectives and comparative structures, answer the questions

    Some learners will be able to:

    disccus about the problems of hunting of KZ

    describe the traditions of Kazakhstan


    Assesment criteria

    understand the idea of video

    make up a dialogue

    disccus about the problems of hunting in KZ

    describe the traditions in Kazakhstan


    Descriptors

    A learner:

    understands the main idea of the video

    answers the questions

    makes up a dialogue using compound adjectives and comparative structures

    disccuses about the problems of hunting in KZ

    describes the traditions in Kazakhstan



    Previous learning

    Holidays and travelling

    Cross –curricular links

    History and Geography

    Value links

    Common history, culture and language.

    The history of the Kazahk nation is a history of unity

    PLAN

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    5 min

    Warm-up(G1,G2)

    1.Teacher gives worksheets with questions and learners answer the questions (for the first group)

    - Where do you live?

    - When was Kazakhstan established?

    What its territory? Which is the country rich?

    •  What are the State Symbols of Kazakhstan?

    • Can you describe the flag of KZ?

    • What does an eagle symbolize?

    • What national traditions do you know conecting with an eagle?

    • So ,what do we speak today about?

    2.Learners can be shown two images (here an eagle and mountains of KZ) and are then asked to write a paragraph that links them together(for the second group)

    What’s the link?

    Изображение 7


    Worksheets with questions

    Middle 5 min































    5 min









    3 min




    3 min











    7 min





    3 min


    5 min

    Pre-teaching activity (W)

    Teacher introduces new words using pictures, CCQ

    to extend-verb (used with object)

    1. to stretch out; draw out to the full length:

    Eg.He extended the measuring tape as far as it would go. 

    to explore about-verb

    (third-person singular simple present explores, present participle exploring, simple past and past participle explored)

    Explore is defined as to search, investigate or travel in.

    to travel in (a region previously unknown or little known) in order to learn about its natural features, inhabitants
    Eg.
    It was around that time that the expedition began exploring the Arctic Circle.

    Horseback riding-showing a picture

    Witness the eagle hunting -  one who has personal knowledge of something.

    Lock in- phrasal verb

    to put someone in a room and lock the door so they cannot leave

    You can’t keep me locked in.

    She went to her hotel room and locked herself in.


    Compete speed and ability-translation



    Pre-listening activity (G)

    Learners in groups of 5 – 6 stand in a circle and take turns to say sentenses with compound adjectives.

    Before watching the video,learners look at the title, pictures and the first couple of lines of the text and predict what kind of video it is and what it is about

    Listening

    Students watch a video and teacher stops the video then stidents predict next steps of characters in the video (the main idea) -freeze frame method

    Post –listening activity (I)

    Prepare 3 or 4 fact files about hunting for learners to complete:

    type:

    home:

    Lives:

    Eats:

    It can, it can’t :

    Pre-teaching activity (G)

    (P)Learners make up a dialogue,using fact files about hunting with new words

    Listening II

    Post-listening activity

    Timeline of the story

    The learners create a timeline based on what they discovered during watch the video

    TShape1 he Sun is rising father shows

    Shape3 Shape6 Shape5 Shape7 Shape4 Shape2 his pride








    Pictures ,dictionary

















































    www.youtube.com


























    Worksheets

    End 5 min








    4 min

    Plenary

    Teacher divides class into 2 groups:


    The 1-st group discusses the questions “ for” hunting

    The 2-nd group dicusses the questions “against”hunting



    FShape8 Shape9

    My triangle of learning



    Shape10 eedback

    Shape13 Shape12 Shape11


    Shape14

    Shape15 Shape16 Shape17




















    Additional information

    Differentiation (how do you plan to give more support?) how do you plan to challenge the more able learners?

    Differentiation by supporting , teacher facilitates problem solving by identifying which students need detailed explanations in simple language and which students can engage in dialogue at a more high level.


    Differentiation by task- involve setting different tasks for students of different abilities. One way to achieve this may be to produce different sets of worksheets or exercises depending

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Асылбекова Мадина Сакенқызы
    03 Қазан 2023
    361
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    7 сынып сабақ жоспары

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    7 сынып сабақ жоспары

    Материал туралы қысқаша түсінік
    1 інші тоқсандағы тақырыптарға сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN

    Unit of a long term plan:

    School : 2

    DATE

    Teacher name: Isaeva Aigul

    CLASS 7

    Number present

    absent

    Theme of the lesson: Holidays and travel

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    10.L3 understand with a little or no support most of the detail of an argument in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.S3 give an opinion at discourse level on a range of general and curricular topics

    10.L5 recognise the opinion of speakers with little or no support in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.UE 3 use a growing variety of compound adjectievs and adjectives as participles and some comparative structures including not as…as,much than to indicate degree on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    listen and understand the main idea and details of the video

    Most learners will be able to:

    make up a dialogue using compound adjectives and comparative structures, answer the questions

    Some learners will be able to:

    disccus about the problems of hunting of KZ

    describe the traditions of Kazakhstan


    Assesment criteria

    understand the idea of video

    make up a dialogue

    disccus about the problems of hunting in KZ

    describe the traditions in Kazakhstan


    Descriptors

    A learner:

    understands the main idea of the video

    answers the questions

    makes up a dialogue using compound adjectives and comparative structures

    disccuses about the problems of hunting in KZ

    describes the traditions in Kazakhstan



    Previous learning

    Holidays and travelling

    Cross –curricular links

    History and Geography

    Value links

    Common history, culture and language.

    The history of the Kazahk nation is a history of unity

    PLAN

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    5 min

    Warm-up(G1,G2)

    1.Teacher gives worksheets with questions and learners answer the questions (for the first group)

    - Where do you live?

    - When was Kazakhstan established?

    What its territory? Which is the country rich?

    •  What are the State Symbols of Kazakhstan?

    • Can you describe the flag of KZ?

    • What does an eagle symbolize?

    • What national traditions do you know conecting with an eagle?

    • So ,what do we speak today about?

    2.Learners can be shown two images (here an eagle and mountains of KZ) and are then asked to write a paragraph that links them together(for the second group)

    What’s the link?

    Изображение 7


    Worksheets with questions

    Middle 5 min































    5 min









    3 min




    3 min











    7 min





    3 min


    5 min

    Pre-teaching activity (W)

    Teacher introduces new words using pictures, CCQ

    to extend-verb (used with object)

    1. to stretch out; draw out to the full length:

    Eg.He extended the measuring tape as far as it would go. 

    to explore about-verb

    (third-person singular simple present explores, present participle exploring, simple past and past participle explored)

    Explore is defined as to search, investigate or travel in.

    to travel in (a region previously unknown or little known) in order to learn about its natural features, inhabitants
    Eg.
    It was around that time that the expedition began exploring the Arctic Circle.

    Horseback riding-showing a picture

    Witness the eagle hunting -  one who has personal knowledge of something.

    Lock in- phrasal verb

    to put someone in a room and lock the door so they cannot leave

    You can’t keep me locked in.

    She went to her hotel room and locked herself in.


    Compete speed and ability-translation



    Pre-listening activity (G)

    Learners in groups of 5 – 6 stand in a circle and take turns to say sentenses with compound adjectives.

    Before watching the video,learners look at the title, pictures and the first couple of lines of the text and predict what kind of video it is and what it is about

    Listening

    Students watch a video and teacher stops the video then stidents predict next steps of characters in the video (the main idea) -freeze frame method

    Post –listening activity (I)

    Prepare 3 or 4 fact files about hunting for learners to complete:

    type:

    home:

    Lives:

    Eats:

    It can, it can’t :

    Pre-teaching activity (G)

    (P)Learners make up a dialogue,using fact files about hunting with new words

    Listening II

    Post-listening activity

    Timeline of the story

    The learners create a timeline based on what they discovered during watch the video

    TShape1 he Sun is rising father shows

    Shape3 Shape6 Shape5 Shape7 Shape4 Shape2 his pride








    Pictures ,dictionary

















































    www.youtube.com


























    Worksheets

    End 5 min








    4 min

    Plenary

    Teacher divides class into 2 groups:


    The 1-st group discusses the questions “ for” hunting

    The 2-nd group dicusses the questions “against”hunting



    FShape8 Shape9

    My triangle of learning



    Shape10 eedback

    Shape13 Shape12 Shape11


    Shape14

    Shape15 Shape16 Shape17




















    Additional information

    Differentiation (how do you plan to give more support?) how do you plan to challenge the more able learners?

    Differentiation by supporting , teacher facilitates problem solving by identifying which students need detailed explanations in simple language and which students can engage in dialogue at a more high level.


    Differentiation by task- involve setting different tasks for students of different abilities. One way to achieve this may be to produce different sets of worksheets or exercises depending

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 7 сынып
    03.10.2023
    361
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Асылбекова Мадина Сакенқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации