Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit
3
Clothes and
fashion
Teacher’s
name:
Saule
Telgaraeva
Date:
18.05.2022
Class: 7a
Number
present:
Number
absent:
Lessontitle
My country: Clothes and
fashion
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to
7.UE3use common
participles as adjectives and order adjectives correctly in front
of nouns on a growing range of familiar general and curricular
topics
7.S5 keep interaction going in longer exchanges on a
range of general and curricular topics
Lessonobjectives
All learners will be able
to:
know new vocabulary
on topic clothes and fashion.
talk about teenagers’s lives
in the past your country.
learn about the order of
adjectives before a noun.
learn about and practice about
using the infinitive ( verbs followed by infinitive and infinitive
of purpose)
Planned
timings
Teacher’s
activities
Pupil’s activities
Marks
Resources
Beginning of the
lesson
Greeting of the
class
Teacher greets students and
asks question:
Good morning .
learners!
-How are you
today?
-How are the weather
today?
-Are you ready for our lesson
today?
Teacher divides Ss into groups
with the picture of old and modern fashion
.
Teacher asks learners to
predict the theme of the lesson and then introduces the aims of the
lesson to the learners.
Question:
How do you think
what are we going to speak about at the lesson
today?
Warm-up
1.Where do you buy
clothes?
2.Do you like fashion
clothes?
3.What clothes do you usually
wear every day ?
4. What adjectives can you use
to describe the clothes?
Pre-reading
vocabulary
The
method“Matching
box”
Look at the pictures and match
the clothes with the words in the
box.
Students respond to greeting
Ss
choose the cards and divide into 2 groups
1
group – “ Old fashion“
2
group – “Modern fashion”
Learners predict and say the name of the lesson
with the help of listening song and answering the question
below.
Ss
answer the questions making choices about their own and
others’ ideas
questions.
Suggested answers:
I
buy my clothes ……..
I
like fashion / casual / old fashion / sports wear / classical
clothes.
1 an / she / pink / amazing /
bought/ dress/ cotton
2 can’t / these / old / shoes
/leather/ wear / ugly / I
3 big /have / eyes / you /
beautiful / got /green
4 tall /married / young / a /
she /man /handsome
5 they / round / strange
/found / small/ a / box
Answer
key:
She bought an amazing pink
cotton dress.
I can’t wear these ugly old
leather shoes.
You have got beautiful big
green eyes.
She married a handsome tall
young man.
They found a strange small
round box.
Task
4
Method “Collage
story”
Setting -group work Teacher gives a worksheet with colourful pictures
on fashion of every period time and ask students to make a collage
photo on poster to evaluate Ss to think critically, exploring, developing,
evaluating and making choices about their own and others’
ideas about fashion.
Descriptor:
A
learner
selects an appropriate
answer.
completes the
task.
uses appropriate
subject-specific vocabulary while
speaking.
Descriptor:
A learner
;
1.read the
text
2.complete the
table
3.write more adjectives
and
put them in a particular
order
- 1
point
Descriptor:
A
learner
1 read the
words
2 put the words in the correct
order
Each - 1
point
Descriptor:
A
learner
1.Look through the collage
pictures
2.discuss in
group
3.describe the photos with
their group
Comments
Task 1
-
Task 2 – peer
checking
group
assessment
Task3.
- assess with
smiles
Comments
‘Five fingers
‘
Task
4
- oral
assessment
Student Book
p.44
Text
1
https://youtu.be/9QyqKA_E1uU
A
Table
CD
1.38
St book
p.44
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз