Түсінік
хат
Жоғары математикалық
есептерді, элементарлық есептерді шешу Орта мектепте математиканы
оқыту жүйесіндегі ұсынылып отырған тереңдетілген бағдарлы оқыту
курсының алатын орны- ерекше.
Математика курсын оқушының
білім-біліктілігін, ұғымын жүйелеп, ойлау қабілетін реттей отырып,
тереңдете түседі.
Төменгі сыныптан бері
қалыптасып келе жатқан математикалық білімдерін, яғни теңдеуді,
теңсіздікті шешуде қолданылатын әдістерді әрі қарай математикалық
тұрғыдан дамытуға ықпал етеді.
Бұл бағдарламаның бағытталған
сыныптар үшін алатын орны айрықша.
Құрастырылып отырған
тереңдетілген курс бағдарламасы базалық мектепке арналған оқулықта
жоқ қосымша түсініктер, фактілерімен және әртүрлі қиындықтағы
стандарт емес есептермен байытылған. Жалпы білім беретін мектептің
математика пәнін тереңдетіп оқытатын . Сондықтан бұл оқулықты
математиканы тереңдетіп оқытатын сынып оқушылары ғана емес,
математикаға қызығатын әдеттегі сынып оқушыларының да пайдалануына
болады. Оқулықта әртүрлі қиындықтағы стандарт және стандарт емес
есептер баршылық. Бұл жағдай алгебралық есептерді шешу әдістерін
үйрену үшін жасалған бірден бір негізгі көмекші бағдарлама болып
табылады.
Математика бағдарлы
оқытудың негізгі мақсаттары:
-
Орта мектепті бітіруші
түлектердің жоғарғы оқу орындарына білімдерін жалғастыру үшін
математикалық білімдерін жүйелеу, тереңдету, тұжырымдау және
нақтылау.
-
Жалпы математика туралы және
онда қолданылатын әдістер туралы толық мағлұматта
болу.
-
Жалпы мәдениеттің ішінде ойлау
мәдениетінің логикалық және методологиялық тұрғыдан
дамуы.
-
Өмірлік іс-қимыл әрекеттеріне
ерекше әдістермен қарулану: жоспарлау, жоспарды жүзеге асыру,
іс-әрекет нәтижесін талдау.
-
Жоғарғы математика мен
элементар математиканың арасындағы тығыз байланысты түсіне білу,
арифметика, алгебра, математикалық анализдің, жалпы математиканың
бірлігі туралы білу.
Жалпы интеллектуалды
білуі:
- Әр түрлі есептер мен
оқиғаларды талдай білуі, ақпараттағы немесе оқиғадағы ең басты,
нақты мәселені анықтай алуы.
- Өзінің түсінігін логикалық
ойлау қабілетін негіздей білуі.
- Берілген есепті математика
тілінде талдай білуі.
Мамандық
мәдениеттілігі:
Элементарлық математика
жоғарғы математиканың бөлінбейтін бір бөлігі, оның әдістері жоғарғы
математиканың негізі болатынын түсіну.
Математика негізгі ғылымдардың
дамуындағы бөлінбейтін ғылым, жалпы адамгершілік мәдениеттегі өзара
байланыстағы және дүниежүзілік мәдениеттілік қызметтегі ғылым
екендігін қабылдауы.
Жалпы мәдениеттілік
деңгейлігі:
Элементарлық математика
жоғарғы математиканың дамуындағы негізгі, бөлінбейтін бөлігі
болатынын түсіну.
Элементарлық математиканың
қазіргі кезеңгі математиканың дамуындағы алатын орнын түсіне
білу.
Кеңейтілген математика. 7
сыныпқа арналған
күнтізбелік–тақырыптық
жоспар
Аптасына –1 сағат, жылына
барлығы – 34 сағат.
сабақ№
|
Мазмұны
|
Сағат
саны
|
Өтілу
мерзімі
|
-
Өрнек және оның
мәндерінің жиыны (1 сағат)
|
1
|
Санды және айнымалысы бар
өрнектер
Айнымалысы бар
өрнектерге есептер шығару
|
1
|
|
-
Бірмүшеліктер 6
сағат
|
2
|
Натурал көрсеткішті
дәреже
|
1
|
|
3
|
Натурал көрсеткішті
дәрежені көбейту және бөлу
|
1
|
|
4
|
Бірмүшелерді
көбейту.
Бірмүшені бірмүшеге
бөлу
|
1
|
|
5
|
Бірмүшелерді
дәрежеге шығару
|
1
|
|
6
|
Жұп көрсеткіштік дәрежелік
функция у=х2
Тақ көрсеткіштік
дәрежелік функция у=х3
|
1
|
|
7
|
Бақылау жұмысы №1
«Бірмүшеліктер»
|
1
|
|
|
|
|
|
-
Көпмүшеліктер (13
сағат)
|
8
|
Көпмүше және оның
стандарт түрі
|
1
|
|
9
|
Көпмүшеліктерді қосу
және азайту
|
1
|
|
10
|
Бірмүшені көпмүшеге
көбейту
|
1
|
|
11
|
Бірмүшені көпмүшеге
көбейтуге есептер шығару
|
1
|
|
12
|
Көпмүшелікті
бірмүшелікке бөлу
|
1
|
|
13
|
Көпмүшені көпмүшеге
көбейту
|
1
|
|
14
|
Көпмүшені дәрежеге
шығару
|
1
|
|
15
|
Бақылау жұмысы№2
«Көпмүшеліктер»
|
1
|
|
16
|
Бір айнымалысы бар
теңдеу және оны шешу
|
1
|
|
17
|
Сызықтық теңдеулерге
келтірілетін теңдеулерді шешу
|
1
|
|
18
|
Топтау
тәсілі
|
1
|
|
19
|
Көпмүшені
көбейткіштерге жіктеу арқылы теңдеулерді
шешу
|
1
|
|
20
|
Бақылау жұмысы №3
«Теңдеу шешу»
|
1
|
|
Қысқаша көбейту формулалары
(8 сағат)
|
21
|
Квадраттың айырмасын
көбейткіштерге жіктеу
|
1
|
|
22
|
Қосындының және
айырманың квадраты
|
1
|
|
23
|
Қосындының және
айырманың квадраты формулаларының көмегімен көбейткіштерге
жіктеу
|
1
|
|
24
|
Екі өрнектің
кубтарының қосындысына және айырмасына келтірілетін
формулалар
|
1
|
|
25
|
Көпмүшені көпмүшеге
қалдықсыз бөлу
|
1
|
|
26
|
Көпмүшені көпмүшеге
қалдықпен бөлу
|
1
|
|
27
|
Безу теоремасы.
Көпмүшенің түбірі
|
1
|
|
28
|
Бақылау жұмысы №4
«Қысқаша көбейту формулалары»
|
1
|
|
-
Алгебралық бөлшектер (6
сағат)
|
29
|
Алгебралық бөлшек
және оның негізгі қасиеті.
|
1
|
|
30
|
Бөлімдері бірдей
бөлшектерді қосу және азайту
|
1
|
|
31
|
Бөлшектерді дәрежеге
шығару
|
1
|
|
32
|
Бөлшектерді
бөлу
|
1
|
|
33
|
Рационал бөлшектерді
түрлендіру
|
1
|
|
34
|
Бақылау жұмысы №5
«Алгебралық бөлшектер»
|
1
|
|
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Математика және физика
журналы;
-
М.В. Балк. «Математика после
уроков»;
-
М.Гарднер. «Математические
чудеса и тайны»;
-
Г. И.Глейзер. «История
математики в школе»;
-
М. И. Сканави. Математика в
задачах;
-
И. С. Петраков.
«Математические кружки»;
-
Электрондық
оқулық;
-
«Кенгуру»
тапсырмалары;
-
«Ақбота»
тапсырмалары;
10) «Ақжелкен»
тапсырмалары;
11) Гольдиг В., Злотин С.,
«3000 задач по
алгебре для 5-9
классов»
12) Рустюмова И.П., Рустюмова
С.Т. «Пособие для подготовки к единому
национальному тестированию».
Издание третье, исправленное, дополненное.
Алматы,
2009
13) А.Қ. Әлсейітов «Математика
талапкерге» формуларлар жинағы, анықтамалық материалдар, тестілік
тапсырмалар, олардың шешулері мен
жауаптары.