Сабақ
кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Оқушылармен
амандасу, түгендеу, сынып тәртібін
қадағалау.
?
Психологиялық ахуал:
«Адам қайдан пайда болды?»
?
Тапсырма:
«Адамзаттың шығу
тегін қалай түсіндіруге
болады?»
«Бізге эволюция
дәлелдемелері қажет пе? Егер қажет болса, олар
қандай?»
"Құпия сөз"
әдісі
Құпия
сөздер:
Гендер дрейфі:
"Кездейсоқтық"
Популяция:
"Топ"
Толқын:
"Өзгеріс"
Генетикалық
әртүрлілік: "Айырмашылық"
Эволюция:
"Бейімделу"
|
Оқушылар амандасады,
сынып тәртібін сақтайды.
?
Қорытынды:
Эволюция – ғылыммен
дәлелденген құбылыс. Ол палеонтология, салыстырмалы анатомия,
эмбриология және биохимия арқылы
расталады.
Оқушылар үй жұмысы
бойынша өткен білімдерін еске түсіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
Дұрыс
жауабы:
"Гендер дрейфі популяциядағы
аллельдердің кездейсоқ өзгеруін білдіреді, бұл генетикалық
әртүрлілікті төмендетуі мүмкін. Популяциялық толқындар – популяция
санының күрт өзгеруі, ол эволюциялық бейімделуге әсер
етеді."
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель
Презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы
2019 ж
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
«Жойылып кеткендер
мен тірі қалғандар»
?
Тапсырма:
Сұрақ: Неге
динозаврлар жойылып, бірақ кейбір тіршілік иелері (мысалы,
тасбақалар) әлі де өмір сүріп жатыр? Дұрыс жауапты
таңдаңыз.
□
Динозаврлар әлсіз
болғандықтан жойылды.
□
Қоршаған орта
өзгерістеріне жақсы бейімделгендер тірі
қалды.
□ Кейбір жануарлар жер астына
тығылғандықтан аман қалды.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
Қоршаған орта
өзгерістеріне жақсы бейімделгендер тірі
қалды.
?
Қорытынды:
Эволюция барысында бейімделген
тіршілік иелері тірі қалады, ал өзгерістерге икемделмегендер
жойылып кетеді.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель
Презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы
2019 ж
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
10.2.6.3-эволюцияның
дәлелдемелерін талдау;
10.1.1.1- Жер
бетінде тіршіліктің қалыптасу кезеңдерін және сызбаларын
сипаттау;
Кілт
сөздер:
|
Жаңа сабақтың оқу
мақсатын жазады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель
Презентация
Биология 10-сынып, Автор:
Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы
2019 ж
|
Құндылық:
«жасампаздық және
жаңашылдық»
|
Теориялық білім:
Эволюцияның салыстырмалы-анатомиялық, эмбриологиялық,
палеонтологиялық, биогеографиялық және биохимиялық дәлелдемелері
туралы білу.
Практикалық
дағдылар: Эволюцияның дәлелдерін зерттеу және тіршіліктің қалыптасу
кезеңдерін талдау әдістерін
меңгеру.
Функционалдық сауаттылық:
Эволюцияның дәлелдемелерін түсініп, Жер бетінде тіршіліктің
қалыптасу кезеңдерін
бағалау.
|
Сабақтың оқу мақсатымен
байланысты басты құндылықтармен танысады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
Мәтін:
Қазақстанда
эволюцияны дәлелдейтін
зерттеулер
Қазақстан аумағынан
ежелгі жануарлардың қазба қалдықтары
табылған.
Палеонтологиялық
дәлелдер – Қаратау тауынан пермь кезеңінің өсімдіктері мен
жануарлары табылған.
Биогеографиялық
дәлелдер – Қазақстанда тіршілік ететін жануарлардың шығу тегін
анықтау арқылы олардың эволюциялық даму жолын зерттеуге
болады.
? Эволюция тек теория емес, оны
нақты ғылыми зерттеулер
дәлелдейді!
|
Мәтінді оқиды – берілген
өмірлік жағдайға немесе ғылыми контекстке талдау жасайды.Негізгі
идеяны анықтайды – мәтіндегі басты мәселені немесе зерттелетін
құбылысты табады.Ақпаратты талдайды – мәтіннен қажетті мәліметтерді
бөліп алады.Қорытынды жасайды – алынған ақпаратты қолдана отырып,
сұрақтарға жауап береді немесе шешім
ұсынады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті панель,
презентация
|
Оқушыларға бағыт бағдар
беру
|
?
1-тапсырма: Эволюция
дәлелдемелері
Сұрақ:
Эволюцияның қандай
дәлелдері бар? Екі немесе одан да көп дұрыс жауапты
таңдаңыз.
□
Палеонтологиялық
дәлелдер
□
Генетикалық
дәлелдер
□
Мифологиялық
дәлелдер
□
Биогеографиялық
дәлелдер
□ Тарихи
жазбалар
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауаптар:
Палеонтологиялық
дәлелдер
Генетикалық
дәлелдер
Биогеографиялық
дәлелдер
|
Дескриптор:
Эволюцияның ғылыми
дәлелдемелерін анықтайды – 2
балл
Әр дәлелдеменің
маңызын сипаттайды – 2 балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті
панель
Презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Практикалық тапсырмалар
беру.
|
?
2-тапсырма: Биохимиялық
дәлелдемелер
Сұрақ:
Тірі ағзалардың
химиялық құрамы қалай эволюцияның дәлелі бола алады? Дұрыс жауапты
таңдаңыз.
□
Барлық тірі
ағзалардың ДНҚ, белок және АТФ-ы
ұқсас.
□
Әртүрлі жануарлардың
қан құрамы бірдей.
□
Эволюция тек сыртқы
белгілер арқылы зерттеледі.
□ Эволюция тек өткен дәуірлерде
болған, қазіргі кезде
тоқтады.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
Барлық тірі
ағзалардың ДНҚ, белок және АТФ-ы
ұқсас.
|
Дескриптор:
Биохимиялық
дәлелдердің маңызын түсіндіреді – 2
балл
Барлық тірі
ағзаларда кездесетін молекулалардың ұқсастығын сипаттайды – 2
балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті
панель
Презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Бағалау
|
?
3-тапсырма: Жер бетінде тіршіліктің
қалыптасуы
Сұрақ:
Жердің алғашқы
атмосферасы қалай тіршіліктің пайда болуына ықпал етті? Дұрыс
жауапты таңдаңыз.
□
Алғашқы атмосферада
оттегі көп болған, бұл тіршіліктің дамуына әсер
етті.
□
Найзағай разрядтары
мен вулкандық белсенділік химиялық қосылыстардың күрделенуіне себеп
болды.
□
Жер бетінде ешқашан
эволюциялық өзгерістер болған
жоқ.
□ Бүгінгі атмосфера дәл алғашқы
атмосфера сияқты.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
Өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді. Берілген тапсырманы
орындайды.
✅
Дұрыс
жауап:
Найзағай разрядтары
мен вулкандық белсенділік химиялық қосылыстардың күрделенуіне себеп
болды.
|
Дескриптор:
Жердің алғашқы
атмосферасының құрамын сипаттайды – 2
балл
Физикалық
факторлардың тіршіліктің пайда болуына әсерін түсіндіреді – 2
балл
Қате жауаптарды талдайды – 1
балл
|
Интерактивті
панель
Презентация
Жұмыс
дәптерлері
Үлестірме
парақтар
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
«Қысқаша қорытынды»
әдісі
Мақсаты: Жер бетінде
тіршіліктің қалыптасу кезеңдерін
түсіндіру.
|
Оқушылар сабақтың
негізгі идеясын бір сөйлеммен қорытындылайды.
Мысалы:
Жер бетінде
тіршіліктің қалыптасу кезеңдері туралы түсінік беріп, бұл процестің
кезеңдерін сипаттайды.
Шкала:
1 —
Түсінбедім.
2 — Біраз
түсіндім.
3 — Толық
түсіндім.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Интерактивті
панель
Презентация
|
Білімді игеруді жақсарту және
оны тәжірибеге көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
§89. Филогенетикалық шежіре
ағашы. Кладограммалар. §90.Соңғы әмбебап жалпы ата тек. §91.
Кладограмма құрастыру.
|
Білім алушылар келесі
тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге
асады.
|
Кері
байланыс:
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Биология 10-сынып, Автор:
Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы
2019 ж
|