8-сынып Физика пәнінен олимпиада материалдары. 8-класс олимпиада по физике

Тақырып бойынша 11 материал табылды

8-сынып Физика пәнінен олимпиада материалдары. 8-класс олимпиада по физике

Материал туралы қысқаша түсінік
Республикалық олимпиада материалдары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Физикадан жасөспірімдер арасындағы Республикалық олимпиаданың қорытынды кезеңі

23 мамыр 2023. Сайыстың ұзақтығы: 3 сағат

8 сынып (30 ұпай)

Есеп_1. Судың ағуы [8 ұпай]. Көлденең қимасының ауданы ? болатын цилиндрлік ыдыс ? деңгейіне дейін сумен толтырылған. Ыдыстың түбінде ауданы ? тесік тесілген.

1.1 Осы тесіктен судың ағып шығу ? жылдамдығы қандай? Ыдыстағы судың кинетикалық энергиясын ескермеуге болады.

1.2 Ыдыстағы су деңгейінің төмендеу ? жылдамдығы қандай?

1.3 Осы ? жылдамдығының уақыттан тәуелділігі сызықты заңдылыққа ие екендігін көрсетіңіз және оны табыңыз.

1.4 ? = 0,5 м, ? = 100 см2, ? = 1 см2, ? ≈ 10 м/с2 шамалары белгілі болса, ыдыстағы су қанша уақытта ағып таусылады?

Есеп_2. Металлды салқындату [8 ұпай]. Денені салқындату үшін (тіпті өндірісте де) қарапайым суды жиі қолданады. Бұл есепте біз салқындатудың ең тиімді әдісін табуға тырысамыз.

Бастапқы температурасы t0 =80C болатын металл білікше бар. Білікшенің жылу сыйымдылығы C0-ға тең (бұл жалпы жылу сыйымдылық, яғни C0 =cm білікше массасының меншікті жылу сыйымдылығына көбейтіндісі). Салқындату үшін температурасы t1 =20C су қолданылады. Судың жылу сыйымдылығы C1 =2C0 (бұл да, су массасының меншікті жылу сыйымдылығына көбейтіндісі).

Бұл есептің барлық пункттерінде қоршаған ортаға кететін жылу шығынын, ыдыстардың жылу сыйымдылықтары мен судың булануын ескермеуге болады.

Алдымен салқындатудың белгілі әдісін қарастырайық: ыстық білікшені қолымызда бар суға батырамыз.

2.1 Осындай салқындату әдісін қолданған кездегі білікшенің соңғы t температурасын есептеңіз.

Салқындатудың бұдан да тиімді әдісі бар екен. Суды бірдей N бөліктерге бөлейік. Содан кейін білікшені судың бірінші бөлігіне саламыз, жылу тепе-теңдігі орнағанша күтеміз (судың бірінші бөлігіне салынғаннан кейінгі білікшенің орныққан температурасын x1 деп белгілейміз), содан кейін білікшені судың екінші бөлігіне (одан кейінгі білікшенің температурасы x2 ) және т.с.с., судың соңғы бөлігінен кейінгі білікшенің xN температурасы білікшенің соңғы xN =t температурасы болады.

2.2, Судың алдыңғы температурасының xk1 мәні мен есептің шарты бойынша басқа да белгілі шамалар арқылы, судың k -шы бөлігінен кейінгі xk температурасын есептеуге мүмкіндік беретін формуланы алыңыз.

2.3 Суды 2 және 3 тең бөліктерге бөлген кездегі білікшенің соңғы температурасының мәндерін есептеңіз.

2.4. Суды N тең бөліктерге бөлген кездегі білікшенің соңғы температурасының жалпы формуласын алыңыз. Бұл формула тек есептің шартында берілген шамаларды қамтуы тиіс.

Нұсқау: xk = xk t1 шамаларын қарастырыңыз - білікшенің температурасы мен суық судың температурасы арасындағы айырмашылық.

2.5 Осы әдіспен білікшені қандай ең минимальды температураға дейін салқындатуға болатындығын сандық түрде бағалаңыз.

Есеп_3. Айнымалы конденсатор [7 ұпай]. Екі бірдей конденсаторлар параллель жалғанған және батарея арқылы ?0 потенциалдар айырымына дейін зарядталған. Екі конденсатордан тұратын осы жүйені батареядан ажыратады және конденсаторлардың бірінің жапсарларының арасындағы қашықтықты ? = ?0??Shape1 00+?? (мұндағы ?0 – жапсарлар арасындағы бастапқы қашықтық, ? – уақыт, ?0 – қандай-да бір тұрақты шама) заңдылығымен жақындата бастайды. Айнымалы конденсатордың сыйымдылығы баяу өзгереді. Конденсаторлар жазық және екі конденсатордың жапсарларының ауданы бірдей және ?-ке тең, диэлектрлік тұрақты ?0 екенін ескере отырып, келесі шамаларды анықтаңыз: 3.1 Айнымалы конденсатор зарядының өзгерісін;

3.2 Екі конденсатор жүйесінің бастапқы зарядын;

3.3 Конденсаторларды қосатын сымдардағы ток шамасын.

Есеп_4. Линзалар жүйесі [7 ұпай]. Жарық көзі фокустық арақашықтығы 5 см болатын жұқа линзадан 30 см қашықтықта орналасқан. Осы линзаның артында белгілі бір қашықтықта екінші линза орналасқан, осылайша екі линзадан тұратын жүйе, бірінші линзадан 18 см қашықтықта Г = −1 ұлғаюымен жарық көзінің нақты кері кескінін береді.

4.1 Екінші линзаның түрін анықтаңыз.

4.2 Сәулелердің жолын сұлбалық түрде көрсетіңіз.

4.3 Екінші линзаның фокустық арақашықтығын анықтаңыз.

4.4 Екінші линзаның орнын анықтаңыз.

Ескерту: екі линза жүйесінің толық ұлғаюы Г = Г1 ∙ Г2 линзалардың әрқайсысының үлкейтулерінің көбейтіндісімен анықталады.

СӘТТІЛІК ТІЛЕЙМІЗ!!!

Заключительный этап Республиканской юниорской олимпиады по физике

23 мая 2023, продолжительность тура 3 часа

8 класс (30 баллов)

Задача_1. Протечка [8 баллов]. Цилиндрический сосуд с площадью поперечного сечения ? заполнен водой до уровня ?. В дне сосуда проделано отверстие с площадью ?.

1.1 Какова скорость истечения воды из отверстия ?? Кинетическую энергию воды в сосуде можно не учитывать.

1.2 Какова скорость понижения уровня воды в сосуде ??

1.3 Покажите, что зависимость скорости ? от времени имеет линейный вид и найдите её. 1.4 За какое время вытечет вода из сосуда при ? = 0,5 м, ? = 100 см2, ? = 1 см2, ? ≈ 10 м/с2?

Задача_2. Охлаждение металла [8 баллов].

Для охлаждения тела (даже на производстве) часто используют обычную воду. В данной задаче мы попытаемся найти наиболее эффективный способ охлаждения.

Имеется металлический брусок, начальная температура которого равна t0 =80C . Теплоемкость бруска равна C0 (это полная теплоемкость, т.е. произведение удельной теплоемкости на массу бруска C0 =cm ). Для охлаждения используется вода, температура которой равна t1 =20C . Теплоемкость имеющейся воды равна C1 =2C0 (это тоже произведение удельной теплоемкости воды на ее массу).

Во всех пунктах данной задачи потерями теплоты в окружающую среду, теплоемкостью сосудов и испарением воды будем пренебрегать.

Сначала рассмотрим примитивный способ охлаждения: горячий брусок опускаем во всю имеющуюся воду.

2.1 Рассчитайте конечную температуру бруска t при таком способе охлаждения.

Оказывается, имеется более эффективный способ охлаждения. Разделим воду на N одинаковых частей. Затем опустим брусок в первую порцию воды, дождемся установления теплового равновесия (обозначим установившуюся температуру бруска после первой порции воды x1), затем поместим брусок во вторую порцию воды (после нее температура бруска x2 ) и т.д., после последней порции воды температура бруска xN и будет конечной температурой бруска xN =t .

2.2 Получите формулу, позволяющую рассчитать температуру после k - той порции xk через предыдущее значение xk1 и другие известные по условию величины.

2.3 Рассчитайте значения конечной температуры бруска при делении воды на 2 и 3 равные порции.

2.4 Получите общую формулу для конечной температуры бруска при делении воды на N равных частей. В эту формулу должны входить только заданные в условии величины.

Подсказка: рассмотрите величины xk = xk t1 - разность между температурой бруска и температурой холодной воды.

2.5 Численно оцените, до какой минимальной температуры можно охладить брусок таким способом.

Задача_3. Переменный конденсатор [7 баллов].

Два одинаковых конденсатора соединены параллельно и с помощью батареи заряжены до разности потенциалов ?0. Систему двух конденсаторов отключают от батареи и расстояние между обкладками одного из конденсаторов начинают сближать по закону ? = ?0??Shape2 00+??, где ?0 – первоначальное расстояние между пластинами, ? – время, ?0 – некоторая постоянная величина. Емкость переменного конденсатора меняется достаточно медленно. Считая, конденсаторы плоскими и площадь пластин обоих конденсаторов одинаковыми и равными ?, диэлектрическую постоянную ?0, определите:

3.1 Изменение заряда переменного конденсатора;

3.2 Начальный заряд системы двух конденсаторов;

3.3 Ток в проводах, соединяющих конденсаторы.

Задача_4. Система линз [7 баллов].

Источник света расположен на расстоянии 30 см от тонкой линзы с фокусным расстоянием 5 см. На некотором расстоянии за этой линзой расположена вторая линза, так что система из двух линз дает действительное обратное изображение источника с увеличением Г = −1 на расстоянии 18 см за первой линзой.

4.1 Определите вид второй линзы.

4.2 Покажите схематически ход лучей.

4.3 Определите фокусное расстояние второй линзы.

4.4 Определите положение второй линзы.

Примечание: полное увеличение системы двух линз определяется произведением увеличений каждой из линз Г = Г1 ∙ Г2.

ЖЕЛАЕМ УДАЧИ!!!

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.12.2023
760
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі