Жаңа
сабақ
|
Жаңа сабақты
бейнефильм көрсету арқылы тақырыпты
ашу.
Түртіп
алу әдісі оқушылар қажет
дүниелерді өздеріне жазып
алады.
I
тапсырма
«Мәтінмен жұмыс
»
-
1937-1938 ж Қиыр
Шығыстан кәрістерді, 1940 ж поляктар мен Балтық бойы елдерінің
халықтарын депортациялау
-
Екінші кезең -1941 ж
немістерді депортациялау
-
Үшінші кезең –
1943-1944 жылдары қарашайлар, ингуштер, шешендер, қырым татарлары
күштеп қоныс аудару
-
Ұлы Отан соғысы
жылдары Қазақстан «Гулагтар тобының» бір
бөлімі
ЕББҚ: оқушыға тапсырманың нақты бір бөлігін ерекшелеп
көрсетіп беріледі.
ІІ-тапсырма.
Венн
диаграммасында
Кеңес үкіметі
кезеңдегі қоныстандыру саясаты мен депортация саясатын
салыстыр.
Салыстыру
критерийлері: Қоныстандыру/депортация саясатының
себептері
Аймақтағы ұлттардың
мәдени ерекшелігі
Қоныстандыру/депортация саясатының
салдары
Қоныстандыру/депортация саясатының
ұқсастықтары
Қоныстандыру
саясаты
|
Депортация
саясаты
|
Ұқсастықтары
|
Депортация
саясатының айырмашылығын талдау
жасайды.
1.Шегара аймағында
қалған өзге ұлт өкілдерін «фашистік режимге» қарсы әрекет деп
күштеп қоныстандырғанын
анықтайды
2. . Қазақстанға
қарашай, түрік, неміс, кәріс және т.б. ұлт өкілдері
қоныстандырылғанын
анықтайтайды
3. . Қазақстан жері
көп этносты аймаққа айналғанын
анықтайды.
ЕББ оқушыға тапсырма шығарылып
беріледі.
Ортақ
ұсастықтары:
1. . Жазықсыз
адамдар жапа шекенін
анықтайды.
2.Екі саясат та
Ресейдің орталық билігінің Қазақстан территориясында бос жатқан
жерлерді тартып алуы арқылы жүзеге асырылғандығын
анықтайды
ЕББҚ оқушыларына (есту, көру,
қабылдау деңгейі төмен)қосымша қолдау көрсету мақсатында үлестірме
материал беріледі.
III
тапсырма.
«Ақиқат,
жалған»Берілген тұжырымдардың ақиқат
немесе жалған екенін анықта.
1. 1936 жылы 28 сәуірде Солтүстік
Қазақстанға КХК қаулысы бойынша 15 мың
поляк, 1937 жылы Қиыр
Шығыстан 95903 кәріс, 1941 жылы 28 тамызда 361 мың
неміс жер аударылды.
2. Депортация
дегеніміз – халықтың өз Отанынан өз еркімен басқа елге
қоныстануы.
3. Шегара аймағында
қалған өзге ұлт өкілдерін «фашистік режимге» қарсы әрекет деп
күштеп қоныстандырды.
4. Депортацияланған
халықты Кеңес үкіметі шұрайлы жерге орналастырып, азық-түлікпен
қамтамасыз етті.
5. Күштеп
қоныстандыру кезінде халықтың біразы аштық пен аурудан қаза тапты,
аман қалғандары еңбек армияларында жұмыс
істеді.Ақиқат
ЕББҚ: оқушыға жеке жұмыс
кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау
жасайды
|
Тақырыпқа байланысты
мәтіндер беріледі, берілген мәтіндер бойынша білім алушылар
бір-біріне түсіндіреді;
Дескриптор:
1937-1938 ж Қиыр
Шығыстан кәрістерді, 1940 ж поляктар мен Балтық бойы елдерінің
халықтарын депортациялау себептерін
түсіндіреді
Екінші кезең -1941 ж
немістерді депортациялау себептерін
анықтайды
Үшінші кезең –
1943-1944 жылдары қарашайлар, ингуштер, шешендер, қырым татарлары
күштеп қоныс аудару салдарын дәлелдермен
талдайды
Ұла Отан соғысы
жылдары Қазақстан «Гулагтар тобының» бір бөліміне
сипаттайды
Дескриптор:
Қоныстандыру
саясатының айырмашылығына талдау
жасайды
1.1865 жылы
патшалық Ресейде басыбайлық құқығы жойылғанын
анықтайды
2. Қазақ халқы
көшпелі тұрмыстан отырықшылыққа өтуге мәжбүр болғанын
анықтайды
3. Қоныстанған
халықтың көпшілігі славян тектес ұлттар болғанын
біледі.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Жұлдызшалар»
«Екі жұлдыз,бір
ұсыныс»
«Бармақпен»
|
Эвуакуация туралы
бейнеролик: http://www.youtube.com/watch?v=xEWtB3U7cxM
Соғыс кезіндегі тыл туралы
бейнеролик: http://www.youtube.com/watch?v=gx5b9u7Dsgc
Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге
дейін). Бес томдық. 4-том. – Алматы,
2010.
|