Сабақтың басы
|
Құқықтық тәртіп
Құқықтық
тәртіптің анықтамасы.
Құқықтық
нормалар, заңдар және олардың қоғамдағы
рөлі.
Құқық
бұзушылықтардың салдары.
2.2. Әлеуметтік
жауапкершілік
Әлеуметтік
жауапкершіліктің анықтамасы.
Жеке тұлғаның
және қоғамның алдында тұрған міндеттер.
Әлеуметтік
жауапкершіліктің мысалдары.
2.3. Құқықтық тәртіп пен әлеуметтік жауапкершілік
арасындағы байланыс
Құқықтық
тәртіптің сақталуы мен әлеуметтік жауапкершіліктің
маңызы.
Жасөспірімдер
арасындағы құқық бұзушылықтардың алдын
алу.
|
Мақсаты: Оқушылардың құқықтық ойлауын
дамыту және әлеуметтік жауапкершілік туралы түсінік
қалыптастыру.
Тапсырма 1: Жағдаятты
талдау
Жағдаят: Мектеп ауласында бір оқушы велосипедін заңсыз алып кеткен
оқиғаны байқадыңыз. Не
істейсіз? Сұрақтар:
-
Бұл жағдайда оқушының құқықтары қалай
бұзылады?
-
Сіздің әрекетіңіз қандай болуы
керек?
-
Әлеуметтік жауапкершіліктің рөлі
қандай?
Тапсырма 2: Құқықтық нормаларды
анықтау
Оқушыларға әртүрлі жағдаяттарды ұсынып, олардың қайсысы заңға
сәйкес екенін, ал қайсысы заң бұзушылық екенін анықтауды
сұраңыз.
Мысалдар:
Жолда бағдаршамның қызыл шамына
өту
Қоғамдық орында қоқыс тастау
|
|
презентация
|
Сабақтың ортасы
|
Пікірталас
(15 минут)
Оқушыларды
құқықтық тәртіптің бұзылуы және әлеуметтік жауапкершіліктің маңызы
туралы пікір алмасуға шақыру.
Ситуациялық
тапсырмалар беру (мысалы, құқық бұзушылық жағдайлары, әлеуметтік
жауапкершілік таныту қажет болған
жағдайлар).
|
Топтық
пікірталас
Тақырып: «Әлеуметтік жауапкершілік –
қоғам тұрақтылығының негізі» Мақсаты: Оқушыларды пікірін еркін
айтуға, дәлелмен қорғауға үйрету.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
-
Құқықтық тәртіп қоғам үшін неге
маңызды?
-
Әлеуметтік жауапкершілікті сезінудің пайдасы
қандай?
-
Жастардың әлеуметтік жауапкершілігі қалай
көрінеді?
|
|
Интербелсенді тақта/ компьютер
|
Сабақтың соңы
|
Негізгі
ұғымдарды қайтадан қайталау.
Оқушылардан
алған әсерлері мен түсініктері туралы
сұрау.
Тәрбие
сағатының маңыздылығын атап өту.
Қосымша
материалдар
Слайд-презентация.
Құқықтық
нормаларды түсіндіретін буклеттер.
Видеоматериалдар (заң бұзушылықтарды,
әлеуметтік жауапкершілікті көрсететін).
Тәрбие сағаты
барысында оқушылардың белсенділігін арттыру үшін интерактивті
әдістерді қолдану, сонымен қатар, нақты мысалдар мен ситуацияларды
талқылау өте тиімді болады.
|
|
|
Презентация
|
Қауіпсіздік сабағы
|
«МЕНІҢ ҚАНДАЙ ҚҰҚЫҒЫМ БАР?»
Сабақтың мақсаты: оқушыларды олардың құқықтары мен міндеттерімен, сондай-ақ
оларды қорғау тетіктерімен таныстыру.
Негізгі міндеттер:
1. Балалар мен жасөспірімдердің негізгі
құқықтарын қарастыру. 2. Құқықтарды қорғаудың қандай тетіктері бар
екенін түсіндіру.
3. Балаларды құқықтары бұзылған жағдайда көмек
сұрауға үйрету.
Материалдар мен ресурстар:
- Бала құқықтарының мысалдарымен таныстыру. Сабақтың
барысы
-
Кіріспе (2 минутқа дейін) Баланың қандай құқықтары
бар?
Қазақстан Республикасындағы балалардың құқықтары
Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 8 тамыздағы №345 «Қазақстан
Республикасындағы Бала құқықтары туралы» заңы (бұдан әрі – заң
мәтіні бойынша) кәмелетке толмағандардың негізгі құқықтары мен
міндеттерін айқындайды, сондай-ақ олардың құқықтары бұзылған
жағдайда жүгіну тәртібін регламенттейді.
Баланың өмір сүруге, қорғауға, денсаулығын қорғауға, тұрғын үйге,
білім алуға, даралық және оны сақтау құқығына, мемлекеттік көмекке
құқығы бар. «Қазақстан Республикасындағы Бала құқықтары туралы»
Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 8 тамыздағы №345 Заңы, №15,
16, 16-1, 17, 19, 20, 35, 36, 37, 38, 39-1 баптар.
«Қазақстан Республикасындағы Бала
құқықтары туралы» Қазақстан
Республикасының 2002
жылы 8 тамыздағы № 345 Заңы
|
15-бап
|
Баланың білім алу
құқығы
|
16-бап
|
Баланың еңбек
бостандығына құқығы
|
16-1-бап
|
Баланың экономикалық
қанаудан қорғау құқығы
|
17-бап
|
Баланың мемлекеттік
көмекке құқығы
|
19-бап
|
Баланың демалуға және
демалуға құқығы
|
20-бап
|
Баланың
міндеттері
|
35-бап
|
Бала және
дін
|
36-бап
|
Баланы әлеуметтік ортаның
теріс әсерінен қорғау
|
37-бап
|
Баланы алкоголь өнімдері
мен темекі өнімдерінің зиянды әсерінен қорғау
|
38-бап
|
Баланы психоактивті
заттардан, күшті немесе улы заттардан қорғау
|
39-1-бап
|
Балаларға, он сегіз жасқа дейінгі адамдарға
тыйым салынған ақпаратты қамтитын ақпараттық өнімнің таралуын,
сондай-ақ кәмелетке толмағандардың ойынсауық орындарында болу
тәртібін мемлекеттік бақылау
|
Сонымен қатар, баланың негізгі құқықтары бойынша құқықтар
анықталған:
-
отбасында өмір сүру және тәрбиелеу;
-
оның
ата-анасы кім екенін білу;
-
ата-аналардың тәрбиесіне, ал олар болмаған немесе ата-ана
құқықтарынан айырылған жағдайда-қорғаншының, қамқоршының немесе
балалар мекемесінің тәрбиесіне;
-
жан-жақты даму;
-
адамның қадір қасиетін құрметтеу;
-
ата-анасымен, әжесімен, атасымен, ағаларымен, әпкелерімен және
басқа туыстарымен қарым-қатынас жасау;
-
өз
пікірін білдіруге арналған өтініш;
-
тегі,
аты, әкесінің атын алуға арналған құжат.
Балалардың құқықтарын қорғау ұйымдарының байланыстары бар үлестірме
материалдар.
-
Негізгі бөлім (6 минутқа
дейін)
Зерттеу (шығармашылық зертханадағы жұмыс)
Білім алушыларға қажетті ақпаратты зерделеу және іріктеу қажет. ҚР
Конституциясының баптарын зерделеу кезінде әрбір топ өз бөлімін
келесі кестеде толтырады:
Азаматтық
құқық
|
Саяси құқық
|
Әлеуметтікэкономикалық құқық
|
Мәдени құқық
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Балалардың құқықтары мен міндеттері туралы талқылау.
-
Негізгі құқықтардың мысалы (білім алу құқығы, медициналық көмек,
қауіпсіздік және т.б.).
-
Құқықтар бұзылған жағдайда не істеу керектігін талқылау.
-
Балалардың құқықтарын қорғайтын ұйымдардың мысалдары (Бала
құқықтары жөніндегі комитет, ювеналды полиция, балалар
омбудсмендері).
-
Қорытынды
Пайдалы сілтемелер:
https://drive.google.com/file/d/1wmwTmpH3kzXagil-u_QHoy6a-GAs3lAh/view
https://youtu.be/nuFxGnJUWGc?si=VrnUmbx2IXXfcY2S
|
|
|
|