«Ілияс Жансүгіров атындағы №130 гимназия» КММ
ТОҚСАНДЫҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
Оқушының аты-жөні: ____________________________
Күні:
Пән мұғалімі: Койгельдинова Ж.Н
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ Жиынтық бағалауға шолу
Ұзақтығы: 40 минут
Оқылым – 15 минут
Жазылым – 25 минут
Тыңдалым мен айтылым бөлек тексеріледі.
Балл саны: 30
Тапсырмалар түрлері
Көп таңдауы бар сұрақтар
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтар
Толық жауапты қажет ететін сұрақтар
Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалаудың нұсқасы 3 компоненттен тұрады: Біріншісі тыңдалым, айтылым және әдеби тіл нормаларын, екіншісі оқылым және әдеби тіл нормаларын, үшіншісі жазылым және әдеби тіл нормаларын тексеруге арналған.
«Қазақ тілі» Т1 пәнінен 1-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары
Тыңдалым мен айтылым №1 Тапсырма І бөлім бойынша
1-мәтін
Талас өңіріндегі көне жазбалар – ежелгі түркі жазу мәдениетінің бастауы
Бүгінгі таңда қазақ және өзге де түркі елдері алдында өзекті мәселелердің бірі ретінде руникалық түркі жазба ескерткіштерін зерттеу болып табылады. Орталық Азиядағы алғашқы ірі көшпелі ғұндар империясы біздің дәуірімізге дейінгі ІІІ ғасырдың соңында құрылды. Ғұн тайпалары алтай тілдес тайпалар қатарына жатқанымен, оның құрамында әртүрлі тілдерде сөйлейтін тайпалық одақтар мен шағын рулар да бар еді. Осындай тайпалық одақтардың түрлі жағдайларға байланысты әлсіреуі нәтижесінде Орта Азия территориясында түркі тілдес тайпалық одақтарының бірігу үдерісі басталды.
Заманымыздың І мыңжылдығының басынан Еуразия даласында біртіндеп этникалық өзгеріс орын алды. Оның негізгі көрінісі ретінде бұл аймақтарда түркі тілдес тайпалардың бас қосуын, өз алдына мемлекет құрып дамудың жаңа бір үдерісін бастан кешуін ерекше айтуға болады.
Тарих толқынында өз ізін жоғалтпай, үнемі даму, ұлғаю, ірілену сияқты үдерістерді бастан кешкен біздің көне түркі тіліміз қазіргі уақытта өмір сүріп отырған бүкіл түркі тілдес халықтардың тікелей сабақтастығының жемісі болып табылады. Тілдің пайда болуы мен қалыптасуындағы осындай үзіліссіз, динамикалық дамудың негізінде пайда болған қазақ тілі де түркі ата тіліміздің негізгі бір бұтағын құрайды.
2-мәтін
Орталық Азияны және Оңтүстік Сібірді мекендеген түркі тілдес ру-тайпалар бірігіп, VІ ғасырдың орта шенінде Түрік қағанаты мемлекетін құрғаны тарихтан белгілі. Осы қағанаттың құрамына енген тайпалық одақтар бір кездерде өз елі мен жерінің бостандығы, тәуелсіздігі үшін жойқын соғыстарды басынан кешті. Ұрпаққа өнеге болар атақты Күлтегін, Тоныкөк, Білге, Бумын қағандар әрі тарихи, әрі әдеби дастан жырлардың кейіпкерлеріне айналды. Ардақты есімдерді ел жадында сақтау үшін, сол заманның данагөй білімдарлары ер есімдерін өркениеттің белгісі болып табылатын түркілік сына жазуымен тас бетіне түсірді.
Түркі тайпаларынан қалған бұл ескерткіштер көне дәуірдің қоғамдық мәдени әрі әдеби тұрмыс-салт өмірлерінен хабар беретін жәдігер қазына ретінде бүгінгі күні барлық түркі тектес халықтарға ортақ мұраға айналды. Түркі даласының бар сырын бойына сіңірген таңбалы тастар сан ғасырларды аттап, еш өзгерместен бүгінге жетіп отыр.
Болашақ ұрпаққа мұра етіп қалдырылған көне түркілік жазба ескерткіштер кең байтақ Қазақстанның барлық аймақтарынан табылып, ескерткіштер саны жыл санап өсіп жатыр. Осы көне көз жәдігерлерге үлкен сезіммен қарап, оның ішкі мазмұны мен сырын ұғыну қазақ халқының негізгі міндеттерінің бірі.
-
Екі мәтінді мұқият оқыдыңыз. Мәтіндегі ақпаратты қолданып, көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Өз көзқарасыңызды жан-жақты тұжырымдап, мысалдар арқылы дамытып, дәлелдеңіз.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
Өз жұбыңызды мұқият тыңдаңыз. Оның мәтіні бойынша маңызды деп санайтын 2 сұрақ қойыңыз. Оның мәтінінің басты идеясын анықтауға белсенді қатысып, пікіріңізді білдіріңіз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Тыңдалым мен айтылым №1 Тапсырма ІІ бөлім бойынша
1-мәтін
Ұлтаралық қарым-қатынас мәдениеті және толеранттылық
Қазіргі таңда адамдардың рухани байлығы, олардың әлеуметтенуі көкейкесті мәселелерге айналып отыр, себебі олардың өмірлік бағыт-бағдарларын анықтайтын қоғамдық қатынастарға икемделуі тұлғааралық қарым-қатынастарға, ұлтаралық қарым-қатынастарға, гуманизм қағидаларына негізделуі тиіс. Адам баласының тұлға ретінде дамып қалыптасуына оның өскен отбасылық, әлеуметтік ортасы, ұлттық салт-дәстүрлері көп әсер етеді. Кез келген жеке тұлғаның дербес психологиялық ерекшеліктерімен қатар ұлттық сана сезімдері, ұлжандылығы, ана тіліне деген сүйіспеншілігі сияқты ұлттық ерекшеліктері болады.
Ұлттық тәлім-тәрбие ұлттық тіл арқылы іске асатыны анық. Тіл – адамдардың байланыс, қарым-қатынас құралы. Ал басқа ұлт мәдениетімен танысу сол ұлттың тілін білу арқылы іске асырылады. Қазіргі жалпы білім беру мектептерінде ана тілімен қатар шет тілдерінің де оқытылуы осы себептен. Тек білім алу үшін ғана шет тілдері оқытылмайды, ол
– практикалық қажеттілік, ол – заман талабы. Бірақ ұлттық сана-сезім дамуының іргетасы – ана тіліне деген сый-құрмет.
Халық тағдырындағы тілдің маңыздылығын бағалауға, құндылығын арттыруға байланысты айтылған мынандай ұлағатты ойлар күні бүгінге дейін өзекті болып отырғаны баршамызға анық: «Кімде-кім қазіргі уақытта ана тілін, өзінің әдебиетін сыйламаса, бағаламаса, оны сауатты, мәдениетті адам деп санауға болмайды» (М.Әуезов).
2-мәтін
Адам құндылықтары
Әдетте құндылық деген сөзді естігенде ойыңызға не келеді? Құнды заттар, құнды ақпарат, басқа адамның құнды қасиеттері. Әр нәрсенің өз құндылығын білгенмен, біз өз жан-дүниеміздің құндылықтарына назар аудара бермейміз. Ойланып көріңізші, сіздің қандай құндылықтарыңыз бар? Сіз өзіңізді ақылды, тәрбиелі, парасатты, адамгершілігі мол және т.б. керемет қасиеттерге ие адаммын деп ойлауыңыз мүмкін. Бұның бәрі құнды қасиеттерге жатады. Сіз ата- анаңызды, туыстарыңызды, достарыңызды, туған жеріңізді, еліңізді, ұлтыңызды шексіз сүюіңіз мүмкін. Бұл да адамның ерекше жақсы көретін құндылықтары.
Сіздің үйіңіз, материалдық жағдайыңыз, айналысатын ісіңіз, әуесқойлығыңыз да құндылықтар қатарында. Аналар үшін баласы үлкен құндылық.
Мысалы, сіз бір адамның шығармашылығын сынадыңыз. Ол азар да безер болып, сізге ренжіді. Неге? Өйткені ол үшін оның шығармасы оның құндылығы. Ол оған жанын салды. Ал сіз үшін ол мүлдем құндылық болмауы мүмкін. Егер ол адам сізді кешіргісі келсе, ол сол құндылығын жақсарту үшін тағы жұмыс істеу керектігін түсінуі керек.
Адам бойында мыңдаған құндылық бар. Бірақ біреу менің құндылығыма тиісті деп ренжіп жүре беруге болмайды. Құндылығыңыздың кем-кетік тұстарын анықтаңыз, ол әлі де жөндеуді талап ететін шығар немесе құндылығыңыздың кішкене бағасын түсіріп, адамды кешіріңіз. Солай, достар...
-
Екі мәтінді мұқият оқыдыңыз. Мәтіндегі ақпаратты қолданып, көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Өз көзқарасыңызды жан-жақты тұжырымдап, мысалдар арқылы дамытып, дәлелдеңіз.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
Өз жұбыңызды мұқият тыңдаңыз. Оның мәтіні бойынша маңызды деп санайтын 2 сұрақ қойыңыз. Оның мәтінінің басты идеясын анықтауға белсенді қатысып, пікіріңізді білдіріңіз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
|
|
|
Балл қою кестесі |
|
||||
|
|
|
|
|
Тыңдалым және айтылым |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
Балл |
|
Грамматика мен лексиканы дұрыс |
Сұрақты түсіну мен толық жауап беру |
|||||||
|
|
|
қолдануы |
|
|
қабілеті |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9-10 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты өте жақсы түсінеді. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың қолдану аясын өте |
Күтпеген сұрақтарға жауабы тез әрі орынды. |
|||||||
|
|
|
жақсы түсінеді. |
|
|
|
Талқылау кезінде өз ойын толық жеткізе |
||||
|
|
|
Сөз саптауы дұрыс, анда-санда |
алады. |
|
||||||
|
|
|
мардымсыз қателерді жібереді. |
|
|
|
|||||
|
7-8 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты жақсы түсінеді. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың |
қолдану |
аясын |
Күтпеген сұрақтарға жауабын ойланып әрі |
|||||
|
|
|
жақсы түсінеді. |
|
|
|
орынды жеткізеді. |
|
|||
|
|
|
Сөз саптауы дұрыс, анда-санда |
Талқылау кезінде өз ойын түсінікті жеткізе |
|||||||
|
|
|
қателер жібереді. |
|
|
|
алады, бірақ кейде қолдауды қажет етеді. |
||||
|
5-6 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыптың негізгі тараптарын түсінеді, |
|||||
|
|
|
құрылымдарды |
қолдану |
аясын |
бірақ күрделі сұрақтарды талдауда едәуір |
|||||
|
|
|
орташа түсінеді. |
|
|
|
қиналады. |
|
|||
|
|
|
Сөз |
саптауы |
дұрыс, |
қателері |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады. |
||||
|
|
|
байқалғанмен, |
түсінуге |
кедергі |
Талқылау кезінде қолдауды қажет етеді, |
|||||
|
|
|
тудырмайды. |
|
|
|
жауаптарын алдын ала дайындап келгендей |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
көрінеді. |
|
||
|
3-4 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты түсінуде қиналады. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың |
қолдану |
аясын |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады, |
|||||
|
|
|
аздап түсінеді. |
|
|
|
тақырыпты ашуды дамыта алмайды. |
|
|||
|
|
|
Сөз |
саптауы |
нақты |
емес, |
Талқылау кезінде жақсы қолдаусыз өзін |
||||
|
|
|
түсініспеушілікті тудырады. |
көрсете алмайды. |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1-2 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты түсінуде қатты қиналады. |
|||||
|
|
|
құрылымдардың қолдану аясын өте |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады, |
|||||||
|
|
|
аз түсінеді. |
|
|
|
тіпті жауап бере алмайды. |
|
|||
|
|
|
Түсініспеушілікті |
|
тудыратын, |
Талқылауға өте аз қатысады. |
|
||||
|
|
|
қайталанып келетін |
қателер жиі |
|
|
|
||||
|
|
|
кездеседі. |
|
|
|
|
|
|
||
Оқылым №2 Тапсырма
Мәтінді мұқият оқып, берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
Мәдениет – адам жасаған «екінші табиғат». Мәдениет – жеке адамның өмір сүрумақсаты мен құндылық жүйесі, адамның өмір сүрген ортамен қарым-қатынасы. Ол – өзара
қарым -қатынас нәтижесінде қалыптасатын ерекше құбылыс. Адамдар өздерін қоршаған
ортаға, оның әлеуметтік және мәдени қатынасына әсер етеді, өзгертеді. Олар оны өз
мақсатына пайдаланады. Болашақ қоғамға, ұрпаққа мұра етіп қалдырады, ал ол мұра белгілі
жағдайда үнемі дамуда болады.
Мәдениет әртүрлі әлеуметтік құрылымдардың, топтардың, ұлттардың, жеке адамдардың өмір сүру жағдайына, талабына сәйкес пайда болып, қалыптасады. Мысалы: аң аулау, еңбек құралдарын жасау, от жағу, тамақ пісіру, киіну, жарасымды өмір сүру, екінші біреуге ұнау, ортамен қатынаста болу, т.б.
Бұл талап-тілектер қоғамдық прогреске, өрлеуге тікелей байланысты. Әр қоғамдық кезеңде жаңа талап, тілектер пайда болады, өндіріс құралдары дамиды. Мәселен, бір кездерде жазба әдебиеті болмады, соның нәтижесінде фольклор қалыптасты, кейініректе білімнің қалыптасып, жазудың шығуы қоғам алдына жаңа талап қойды. Бүкіл құндылықты, мифті жазып қалдыру талабы пайда болды. Информатика дамыды, оларды микрофон, магнитофон, компьютерге түсіру арқылы мәңгі ету қажеттілігі туындады. Сөйтіп, мәдениет әлеуметтік құрылымдардың, жеке адамның тілегіне, талабына сәйкес қалыптасты. Қоғамда адам тілегінен тыс мәдениет қалыптаспайды.
Мәдениет – әлеуметтік фактор, қоғамның қозғаушы күші. Мәдениеттің дамуы қоғамды ілгері жылжытады. Жеке адам мәдениеті мен қоғам талабы тікелей байланысты.
|
-
Мәдениет – жеке адамдардың өмірі
-
Мәдениет – келешекке қалатын мирас
-
Мәдениет – тек қоршаған ортаның әсері
-
Мәдениет – технологияның даму өрісі
-
Ортаның өркендеуі де мәдениеттің өсуіне байланысты екендігі қай бөлімде айтылады?
-
І
-
ІІ
-
ІІІ
-
ІV
|
3. |
Мәтін қай түрде берілген? |
|
|
|
|
A) әңгіме |
|
|
|
|
B) |
жарнама |
|
|
|
C) мақала |
|
|
|
|
D) эссе |
|
|
|
4. |
Мәтін қай стильде берілген? |
|
|
|
|
A) ғылыми |
|
|
|
|
B) |
көркем-әдебиет |
|
C) публицистикалық
D) ресми
|
Оқылым бойынша №2 тапсырма
|
|
________________________________________________________________________________
|
|
________________________________________________________________________________
|
|
_______________________________________________________________________________
-
Мәтінге қатысты өз ойыңызды білдіріңіз. Тақырыпты ескеріңіз және тұжырым жасаңыз.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқылым |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
|
|
|
|
|
|
Жауап |
|
|
Балл |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
7 |
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Оқушы жауабы ескеріледі: |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
өз ойын білдіреді – 1; |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
тұжырымы анық – 1; |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
тақырыптан ауытқымаған – 1. |
|
|
|
|
|
||||
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
||
|
Жазылым №1 тапсырма |
|
|
Берілген екі тақырыптың бірін таңдап, жазба жұмысын орындаңыз. |
|
-
Жергілікті газетке «Оқушы бойында адамзаттық құндылықтарды қалай қалыптастырамыз?» тақырыбында шағын мақала жазыңыз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Жазылым №2 тапсырма
-
Сіз тәрбие сағатында «Жалпыадамзаттық құндылықтар дегеніміз не?» тақырыбында баяндама оқығалы отырсыз. Баяндамаңыздың жалпы мазмұны бойынша тезис жазыңыз.
________________________________________________________________________________
ТЕЗИС ЖОСПАР ҚҰРАСТЫРУ
Зерттеу тақырыбы: .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Зерттеу мақсаты: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу боложамы: ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу кезеңдері: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу жаңалығы: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
Жазылым |
|
№ |
Балл |
Сипаттамасы |
|
1-2 |
9-10 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен көркем тіл құралдары орынды |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын еркін әрі толық жеткізеді, күрделі әсерлерді жеткізе алады, техникалық |
|
|
|
қателерді жібермейді. |
|
|
7-8 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен тіл құралдары үйлесімді түрде |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын анық әрі еркін білдіруі тиісті әсерді береді, жіберілген кейбір техникалық |
|
|
|
қателер түсінуді қиындатпайды. |
|
|
5-6 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен кейбір сипаттау құралдары |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын анық білдіреді, бірақ бір сарыннан шықпайды, техникалық қателер |
|
|
|
(мәтіндегі сөздердің байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, |
|
|
|
бастауыш пен етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның |
|
|
|
жоқтығы) жалпы әсерді бұзады. |
|
|
3-4 |
Құрылымы жүйесіз немесе анық емес, нақты суреттеу мен қарама- |
|
|
|
қайшылықтарды баяндау қабілеті жетіспейді. |
|
|
|
Сөз саптауы нақты болғанымен, жүйесіздік байқалады, жиі техникалық қателер |
|
|
|
(сөздердің байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, бастауыш |
|
|
|
пен етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның жоқтығы) |
|
|
|
жібереді. |
|
|
1-2 |
Көркем тіл құралдары аз қолданылған немесе мүлдем қолданылмаған. |
|
|
|
Сөздер кейде анық емес, техникалық және құрылымдық қателер (сөздердің |
|
|
|
байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, бастауыш пен |
|
|
|
етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның жоқтығы) |
|
|
|
мағынаны толық түсінуге қиындық келтіреді. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
8 сынып ТЖБ
8 сынып ТЖБ
«Ілияс Жансүгіров атындағы №130 гимназия» КММ
ТОҚСАНДЫҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
Оқушының аты-жөні: ____________________________
Күні:
Пән мұғалімі: Койгельдинова Ж.Н
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ Жиынтық бағалауға шолу
Ұзақтығы: 40 минут
Оқылым – 15 минут
Жазылым – 25 минут
Тыңдалым мен айтылым бөлек тексеріледі.
Балл саны: 30
Тапсырмалар түрлері
Көп таңдауы бар сұрақтар
Қысқа жауапты қажет ететін сұрақтар
Толық жауапты қажет ететін сұрақтар
Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсандық жиынтық бағалаудың нұсқасы 3 компоненттен тұрады: Біріншісі тыңдалым, айтылым және әдеби тіл нормаларын, екіншісі оқылым және әдеби тіл нормаларын, үшіншісі жазылым және әдеби тіл нормаларын тексеруге арналған.
«Қазақ тілі» Т1 пәнінен 1-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары
Тыңдалым мен айтылым №1 Тапсырма І бөлім бойынша
1-мәтін
Талас өңіріндегі көне жазбалар – ежелгі түркі жазу мәдениетінің бастауы
Бүгінгі таңда қазақ және өзге де түркі елдері алдында өзекті мәселелердің бірі ретінде руникалық түркі жазба ескерткіштерін зерттеу болып табылады. Орталық Азиядағы алғашқы ірі көшпелі ғұндар империясы біздің дәуірімізге дейінгі ІІІ ғасырдың соңында құрылды. Ғұн тайпалары алтай тілдес тайпалар қатарына жатқанымен, оның құрамында әртүрлі тілдерде сөйлейтін тайпалық одақтар мен шағын рулар да бар еді. Осындай тайпалық одақтардың түрлі жағдайларға байланысты әлсіреуі нәтижесінде Орта Азия территориясында түркі тілдес тайпалық одақтарының бірігу үдерісі басталды.
Заманымыздың І мыңжылдығының басынан Еуразия даласында біртіндеп этникалық өзгеріс орын алды. Оның негізгі көрінісі ретінде бұл аймақтарда түркі тілдес тайпалардың бас қосуын, өз алдына мемлекет құрып дамудың жаңа бір үдерісін бастан кешуін ерекше айтуға болады.
Тарих толқынында өз ізін жоғалтпай, үнемі даму, ұлғаю, ірілену сияқты үдерістерді бастан кешкен біздің көне түркі тіліміз қазіргі уақытта өмір сүріп отырған бүкіл түркі тілдес халықтардың тікелей сабақтастығының жемісі болып табылады. Тілдің пайда болуы мен қалыптасуындағы осындай үзіліссіз, динамикалық дамудың негізінде пайда болған қазақ тілі де түркі ата тіліміздің негізгі бір бұтағын құрайды.
2-мәтін
Орталық Азияны және Оңтүстік Сібірді мекендеген түркі тілдес ру-тайпалар бірігіп, VІ ғасырдың орта шенінде Түрік қағанаты мемлекетін құрғаны тарихтан белгілі. Осы қағанаттың құрамына енген тайпалық одақтар бір кездерде өз елі мен жерінің бостандығы, тәуелсіздігі үшін жойқын соғыстарды басынан кешті. Ұрпаққа өнеге болар атақты Күлтегін, Тоныкөк, Білге, Бумын қағандар әрі тарихи, әрі әдеби дастан жырлардың кейіпкерлеріне айналды. Ардақты есімдерді ел жадында сақтау үшін, сол заманның данагөй білімдарлары ер есімдерін өркениеттің белгісі болып табылатын түркілік сына жазуымен тас бетіне түсірді.
Түркі тайпаларынан қалған бұл ескерткіштер көне дәуірдің қоғамдық мәдени әрі әдеби тұрмыс-салт өмірлерінен хабар беретін жәдігер қазына ретінде бүгінгі күні барлық түркі тектес халықтарға ортақ мұраға айналды. Түркі даласының бар сырын бойына сіңірген таңбалы тастар сан ғасырларды аттап, еш өзгерместен бүгінге жетіп отыр.
Болашақ ұрпаққа мұра етіп қалдырылған көне түркілік жазба ескерткіштер кең байтақ Қазақстанның барлық аймақтарынан табылып, ескерткіштер саны жыл санап өсіп жатыр. Осы көне көз жәдігерлерге үлкен сезіммен қарап, оның ішкі мазмұны мен сырын ұғыну қазақ халқының негізгі міндеттерінің бірі.
-
Екі мәтінді мұқият оқыдыңыз. Мәтіндегі ақпаратты қолданып, көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Өз көзқарасыңызды жан-жақты тұжырымдап, мысалдар арқылы дамытып, дәлелдеңіз.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
Өз жұбыңызды мұқият тыңдаңыз. Оның мәтіні бойынша маңызды деп санайтын 2 сұрақ қойыңыз. Оның мәтінінің басты идеясын анықтауға белсенді қатысып, пікіріңізді білдіріңіз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Тыңдалым мен айтылым №1 Тапсырма ІІ бөлім бойынша
1-мәтін
Ұлтаралық қарым-қатынас мәдениеті және толеранттылық
Қазіргі таңда адамдардың рухани байлығы, олардың әлеуметтенуі көкейкесті мәселелерге айналып отыр, себебі олардың өмірлік бағыт-бағдарларын анықтайтын қоғамдық қатынастарға икемделуі тұлғааралық қарым-қатынастарға, ұлтаралық қарым-қатынастарға, гуманизм қағидаларына негізделуі тиіс. Адам баласының тұлға ретінде дамып қалыптасуына оның өскен отбасылық, әлеуметтік ортасы, ұлттық салт-дәстүрлері көп әсер етеді. Кез келген жеке тұлғаның дербес психологиялық ерекшеліктерімен қатар ұлттық сана сезімдері, ұлжандылығы, ана тіліне деген сүйіспеншілігі сияқты ұлттық ерекшеліктері болады.
Ұлттық тәлім-тәрбие ұлттық тіл арқылы іске асатыны анық. Тіл – адамдардың байланыс, қарым-қатынас құралы. Ал басқа ұлт мәдениетімен танысу сол ұлттың тілін білу арқылы іске асырылады. Қазіргі жалпы білім беру мектептерінде ана тілімен қатар шет тілдерінің де оқытылуы осы себептен. Тек білім алу үшін ғана шет тілдері оқытылмайды, ол
– практикалық қажеттілік, ол – заман талабы. Бірақ ұлттық сана-сезім дамуының іргетасы – ана тіліне деген сый-құрмет.
Халық тағдырындағы тілдің маңыздылығын бағалауға, құндылығын арттыруға байланысты айтылған мынандай ұлағатты ойлар күні бүгінге дейін өзекті болып отырғаны баршамызға анық: «Кімде-кім қазіргі уақытта ана тілін, өзінің әдебиетін сыйламаса, бағаламаса, оны сауатты, мәдениетті адам деп санауға болмайды» (М.Әуезов).
2-мәтін
Адам құндылықтары
Әдетте құндылық деген сөзді естігенде ойыңызға не келеді? Құнды заттар, құнды ақпарат, басқа адамның құнды қасиеттері. Әр нәрсенің өз құндылығын білгенмен, біз өз жан-дүниеміздің құндылықтарына назар аудара бермейміз. Ойланып көріңізші, сіздің қандай құндылықтарыңыз бар? Сіз өзіңізді ақылды, тәрбиелі, парасатты, адамгершілігі мол және т.б. керемет қасиеттерге ие адаммын деп ойлауыңыз мүмкін. Бұның бәрі құнды қасиеттерге жатады. Сіз ата- анаңызды, туыстарыңызды, достарыңызды, туған жеріңізді, еліңізді, ұлтыңызды шексіз сүюіңіз мүмкін. Бұл да адамның ерекше жақсы көретін құндылықтары.
Сіздің үйіңіз, материалдық жағдайыңыз, айналысатын ісіңіз, әуесқойлығыңыз да құндылықтар қатарында. Аналар үшін баласы үлкен құндылық.
Мысалы, сіз бір адамның шығармашылығын сынадыңыз. Ол азар да безер болып, сізге ренжіді. Неге? Өйткені ол үшін оның шығармасы оның құндылығы. Ол оған жанын салды. Ал сіз үшін ол мүлдем құндылық болмауы мүмкін. Егер ол адам сізді кешіргісі келсе, ол сол құндылығын жақсарту үшін тағы жұмыс істеу керектігін түсінуі керек.
Адам бойында мыңдаған құндылық бар. Бірақ біреу менің құндылығыма тиісті деп ренжіп жүре беруге болмайды. Құндылығыңыздың кем-кетік тұстарын анықтаңыз, ол әлі де жөндеуді талап ететін шығар немесе құндылығыңыздың кішкене бағасын түсіріп, адамды кешіріңіз. Солай, достар...
-
Екі мәтінді мұқият оқыдыңыз. Мәтіндегі ақпаратты қолданып, көтерілген басты мәселені анықтаңыз. Өз көзқарасыңызды жан-жақты тұжырымдап, мысалдар арқылы дамытып, дәлелдеңіз.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-
Өз жұбыңызды мұқият тыңдаңыз. Оның мәтіні бойынша маңызды деп санайтын 2 сұрақ қойыңыз. Оның мәтінінің басты идеясын анықтауға белсенді қатысып, пікіріңізді білдіріңіз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
|
|
|
Балл қою кестесі |
|
||||
|
|
|
|
|
Тыңдалым және айтылым |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
Балл |
|
Грамматика мен лексиканы дұрыс |
Сұрақты түсіну мен толық жауап беру |
|||||||
|
|
|
қолдануы |
|
|
қабілеті |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9-10 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты өте жақсы түсінеді. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың қолдану аясын өте |
Күтпеген сұрақтарға жауабы тез әрі орынды. |
|||||||
|
|
|
жақсы түсінеді. |
|
|
|
Талқылау кезінде өз ойын толық жеткізе |
||||
|
|
|
Сөз саптауы дұрыс, анда-санда |
алады. |
|
||||||
|
|
|
мардымсыз қателерді жібереді. |
|
|
|
|||||
|
7-8 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты жақсы түсінеді. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың |
қолдану |
аясын |
Күтпеген сұрақтарға жауабын ойланып әрі |
|||||
|
|
|
жақсы түсінеді. |
|
|
|
орынды жеткізеді. |
|
|||
|
|
|
Сөз саптауы дұрыс, анда-санда |
Талқылау кезінде өз ойын түсінікті жеткізе |
|||||||
|
|
|
қателер жібереді. |
|
|
|
алады, бірақ кейде қолдауды қажет етеді. |
||||
|
5-6 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыптың негізгі тараптарын түсінеді, |
|||||
|
|
|
құрылымдарды |
қолдану |
аясын |
бірақ күрделі сұрақтарды талдауда едәуір |
|||||
|
|
|
орташа түсінеді. |
|
|
|
қиналады. |
|
|||
|
|
|
Сөз |
саптауы |
дұрыс, |
қателері |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады. |
||||
|
|
|
байқалғанмен, |
түсінуге |
кедергі |
Талқылау кезінде қолдауды қажет етеді, |
|||||
|
|
|
тудырмайды. |
|
|
|
жауаптарын алдын ала дайындап келгендей |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
көрінеді. |
|
||
|
3-4 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты түсінуде қиналады. |
|
||||
|
|
|
құрылымдардың |
қолдану |
аясын |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады, |
|||||
|
|
|
аздап түсінеді. |
|
|
|
тақырыпты ашуды дамыта алмайды. |
|
|||
|
|
|
Сөз |
саптауы |
нақты |
емес, |
Талқылау кезінде жақсы қолдаусыз өзін |
||||
|
|
|
түсініспеушілікті тудырады. |
көрсете алмайды. |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1-2 |
|
Грамматикалық |
және |
лексикалық |
Тақырыпты түсінуде қатты қиналады. |
|||||
|
|
|
құрылымдардың қолдану аясын өте |
Күтпеген сұрақтарға жауап беруде қиналады, |
|||||||
|
|
|
аз түсінеді. |
|
|
|
тіпті жауап бере алмайды. |
|
|||
|
|
|
Түсініспеушілікті |
|
тудыратын, |
Талқылауға өте аз қатысады. |
|
||||
|
|
|
қайталанып келетін |
қателер жиі |
|
|
|
||||
|
|
|
кездеседі. |
|
|
|
|
|
|
||
Оқылым №2 Тапсырма
Мәтінді мұқият оқып, берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
Мәдениет – адам жасаған «екінші табиғат». Мәдениет – жеке адамның өмір сүрумақсаты мен құндылық жүйесі, адамның өмір сүрген ортамен қарым-қатынасы. Ол – өзара
қарым -қатынас нәтижесінде қалыптасатын ерекше құбылыс. Адамдар өздерін қоршаған
ортаға, оның әлеуметтік және мәдени қатынасына әсер етеді, өзгертеді. Олар оны өз
мақсатына пайдаланады. Болашақ қоғамға, ұрпаққа мұра етіп қалдырады, ал ол мұра белгілі
жағдайда үнемі дамуда болады.
Мәдениет әртүрлі әлеуметтік құрылымдардың, топтардың, ұлттардың, жеке адамдардың өмір сүру жағдайына, талабына сәйкес пайда болып, қалыптасады. Мысалы: аң аулау, еңбек құралдарын жасау, от жағу, тамақ пісіру, киіну, жарасымды өмір сүру, екінші біреуге ұнау, ортамен қатынаста болу, т.б.
Бұл талап-тілектер қоғамдық прогреске, өрлеуге тікелей байланысты. Әр қоғамдық кезеңде жаңа талап, тілектер пайда болады, өндіріс құралдары дамиды. Мәселен, бір кездерде жазба әдебиеті болмады, соның нәтижесінде фольклор қалыптасты, кейініректе білімнің қалыптасып, жазудың шығуы қоғам алдына жаңа талап қойды. Бүкіл құндылықты, мифті жазып қалдыру талабы пайда болды. Информатика дамыды, оларды микрофон, магнитофон, компьютерге түсіру арқылы мәңгі ету қажеттілігі туындады. Сөйтіп, мәдениет әлеуметтік құрылымдардың, жеке адамның тілегіне, талабына сәйкес қалыптасты. Қоғамда адам тілегінен тыс мәдениет қалыптаспайды.
Мәдениет – әлеуметтік фактор, қоғамның қозғаушы күші. Мәдениеттің дамуы қоғамды ілгері жылжытады. Жеке адам мәдениеті мен қоғам талабы тікелей байланысты.
|
-
Мәдениет – жеке адамдардың өмірі
-
Мәдениет – келешекке қалатын мирас
-
Мәдениет – тек қоршаған ортаның әсері
-
Мәдениет – технологияның даму өрісі
-
Ортаның өркендеуі де мәдениеттің өсуіне байланысты екендігі қай бөлімде айтылады?
-
І
-
ІІ
-
ІІІ
-
ІV
|
3. |
Мәтін қай түрде берілген? |
|
|
|
|
A) әңгіме |
|
|
|
|
B) |
жарнама |
|
|
|
C) мақала |
|
|
|
|
D) эссе |
|
|
|
4. |
Мәтін қай стильде берілген? |
|
|
|
|
A) ғылыми |
|
|
|
|
B) |
көркем-әдебиет |
|
C) публицистикалық
D) ресми
|
Оқылым бойынша №2 тапсырма
|
|
________________________________________________________________________________
|
|
________________________________________________________________________________
|
|
_______________________________________________________________________________
-
Мәтінге қатысты өз ойыңызды білдіріңіз. Тақырыпты ескеріңіз және тұжырым жасаңыз.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқылым |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
|
|
|
|
|
|
Жауап |
|
|
Балл |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
7 |
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Оқушы жауабы ескеріледі: |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
өз ойын білдіреді – 1; |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
тұжырымы анық – 1; |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
тақырыптан ауытқымаған – 1. |
|
|
|
|
|
||||
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
||
|
Жазылым №1 тапсырма |
|
|
Берілген екі тақырыптың бірін таңдап, жазба жұмысын орындаңыз. |
|
-
Жергілікті газетке «Оқушы бойында адамзаттық құндылықтарды қалай қалыптастырамыз?» тақырыбында шағын мақала жазыңыз.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Жазылым №2 тапсырма
-
Сіз тәрбие сағатында «Жалпыадамзаттық құндылықтар дегеніміз не?» тақырыбында баяндама оқығалы отырсыз. Баяндамаңыздың жалпы мазмұны бойынша тезис жазыңыз.
________________________________________________________________________________
ТЕЗИС ЖОСПАР ҚҰРАСТЫРУ
Зерттеу тақырыбы: .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Зерттеу мақсаты: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу боложамы: ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу кезеңдері: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Зерттеу жаңалығы: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
|
|
Жазылым |
|
№ |
Балл |
Сипаттамасы |
|
1-2 |
9-10 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен көркем тіл құралдары орынды |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын еркін әрі толық жеткізеді, күрделі әсерлерді жеткізе алады, техникалық |
|
|
|
қателерді жібермейді. |
|
|
7-8 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен тіл құралдары үйлесімді түрде |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын анық әрі еркін білдіруі тиісті әсерді береді, жіберілген кейбір техникалық |
|
|
|
қателер түсінуді қиындатпайды. |
|
|
5-6 |
Оқырманға ерекше әсер беру мақсатымен кейбір сипаттау құралдары |
|
|
|
қолданылған. |
|
|
|
Ойын анық білдіреді, бірақ бір сарыннан шықпайды, техникалық қателер |
|
|
|
(мәтіндегі сөздердің байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, |
|
|
|
бастауыш пен етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның |
|
|
|
жоқтығы) жалпы әсерді бұзады. |
|
|
3-4 |
Құрылымы жүйесіз немесе анық емес, нақты суреттеу мен қарама- |
|
|
|
қайшылықтарды баяндау қабілеті жетіспейді. |
|
|
|
Сөз саптауы нақты болғанымен, жүйесіздік байқалады, жиі техникалық қателер |
|
|
|
(сөздердің байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, бастауыш |
|
|
|
пен етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның жоқтығы) |
|
|
|
жібереді. |
|
|
1-2 |
Көркем тіл құралдары аз қолданылған немесе мүлдем қолданылмаған. |
|
|
|
Сөздер кейде анық емес, техникалық және құрылымдық қателер (сөздердің |
|
|
|
байланысу түрлерінің дұрыс қолданылмауы, шақтардың, бастауыш пен |
|
|
|
етістіктердің ұйқаспауы, орфографиялық қателер, пунктуацияның жоқтығы) |
|
|
|
мағынаны толық түсінуге қиындық келтіреді. |
шағым қалдыра аласыз













