Бөлім:
|
Жазықтықтағы
түрлендірулер
|
Педагогтің
аты-жөні:
|
|
Күні:
|
|
Сынып:
9
|
Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Қозғалыс және оның
қасиеттері
|
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту мақсаттары:
|
9.1.4.10
жазықтықта түрлендіруді
қолдана отырып есептер шығару;
|
Сабақтың
мақсаты:
|
-параллель көшіру, бұру кезінде фигуралардың
бейнелерін салу жолы.
|
Құндылықтар:
|
Бірлік және ынтымақ
- Командада жұмыс істей
білу ;
-Өзгелерге мейірімділік, жанашырлық таныта білу
;
- Айналасындағыларға көмек
көрсету;
Әділдік және
жауапкершілік
- Басқалар үшін маңызды тапсырмаларды орындаудың
қажеттілігі мен маңыздылығын
түсіну.
- Бастаған ісін соңына
дейін жеткізе білу
|
Уақыты/
кезеңдері
|
Педагогтің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Ұйымдас-
тыру
кезеңі
5мин
|
Сәлемдесу;
Сыныптағы
оқушылардың көңіл күйлерін сұрап, жағымды ахуал
туындату;
Оқушыларды
түгелдеу;
Сабақтың мақсатымен
таныстыру
|
Мұғаліммен
сәлемдесу;
Сыныпта жағымды
ахуал туындату, бір-біріне жақсы тілектерін
білдіру;
Сабақтың мақсатын мұғаліммен
бірге ашу, сұрақтар туындаса мұғалімнің көмегіне
жүгіну
|
Ауызша бағалауды қоданамын
«Өте жақсы»
«Жарайсың»
|
Тақта;
Оқулық;
|
Сабақтың
басы
10
минут
|
Бүгінгі тақырыпты қысқаша слайдпен түсіндіреді, мысалдар
келтіреді
П11.
n-ші ретті симметрия
Параллель көшіру
кезінде нүктелер параллель (немесе беттесетін) түзулер бойымен бір
бағытта бірдей қашықтыққа
жылжиды.
⠀
Параллель көшіру
үшін бағыт пен қашықтықты білу
керек.
Бұру

Жазықтықта O нүктесі
және α
бұрышы берілген. Осы
жазықтықта әрбір A нүктесі
үшін OA сәулесін белгілі бір
бағытта O нүктесінің
маңында
α бұрышына
бұрғанда A нүктесі A1 нүктесіне
ауысады.
OA = OA1 және
теңдігі орындалады.
Жазықтықта барлық нүкте бір бағытта орын ауыстырады,
ал O нүктесі өзіне-өзі
көшеді.
⠀Жазықтықта осындай
түрлендіру бұру деп
аталады. O нүктесі
– бұру
центрі, ал α
бұру
бұрышы деп
аталады.
O нүктесінің
айналасында α
бұрышына бұру
түрлендіруінде: O нүктесі өзіне-өзі көшеді
(орнында қалады);
-
F фигурасының кез
келген A нүктесі F фигурасының A1 нүктесіне
көшеді. OA = OA1 және AOA1 = α
теңдіктері
орындалса, F фигурасының бұру
түрлендіруі деп аталады.
-
1-қасиет.
-
Бұру нүктелердің
ара-қашықтығын сақтайды
-
2-қасиет.
-
Бұру
кесіндіні-кесіндіге, сәулені сәулеге, түзуді түзуге
көшіреді
-
3-қасиет.
-
Бұру бұрыштардың
шамасын сақтайды
-
Оқушылар: слайдқа қарап тақырыпты
түсінеді, түсінбеген жерлері болса, мұғалімнен
сұрайды
|
Мактау мадақтау
арқылы бағалау:
Жарайсың!
Өте
жақсы!
Жақсы!
Керемет!
|
В.И.Смирнов. және т.б.
Геометрия: Жалпы білім беретін мектептің 9 сыныбына арналған оқулық
Мектеп баспасы,
|
Сабақтың
ортасы
25минут
|
Бекіту тапсырмаларын
беру
А деңгейлі
тапсырмалар
№1. 64
бет
11.5-суреттегі
4 нүктесін О
нүктесінен сағат тіліне қарсы
бағытта:
-
90°; 2) 270°-ка
айналдыра бурганда алынған А\В\
кесіндісін
салыңдар
№2
1.7-суреттегі АВС
үшбұрышын 0 нуктесінен сағат тіліне
қарсы
батытта 270°-ка
айналдыра бурганда алынган А'В'С' үшбұрышын
салындар.
№4.
Квадрат өзімен-өзі
беттесу үшін оны оған сыртай сызылган
шең-
бердің центрінен айналдыра
кандай ен кіші бұрышқа Бұру
керек?
|
Тапсырмаларды
орындау
В деңгейлі
тапсырмалар
№5.
11.8-суреттегі В нуктесі А нуктесін сағат тілі багытымен
90°-ка айналдыра бурганда алынган нукте. Бұру центрін
табыңдар
№6.
11.9-суреттегі 4'В' кесіндісі 4В кесіндісін сағат тіліне
қарсы бағытта 90°-ка айналды-ра бурганда алынган нукте. Бұру
центрін табыңдар
№7
11.10-среттегі DEF үшбұрышы АВС үшбұрышын Бұру кезінде
алынды. Бұру центрін табыңдар
№8.
А(1; 0) нуктесі координаталар басынан сағат тіліне қарсы
бағытта:
1) 30°; 2) 45°; 3) 60°; 4) 90°; 5) 120°; 6) 135°; 7) 150°;
8) 180°-ка
айналдыра бұрылды. Пайда болган нүктенің координаталарын
табыңдар
|
ҚБ:Оқушылар дайын жауаппен,
жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп
бағалайды
|
В.А.Смирнов және т.б.
Геометрия: Жалпы білім беретін мектептің 9 сыныбына арналған оқулық
Мектеп баспасы,
|
|
С деңгейлі
тапсырмалар
№10
Дұрыс үшбұрыш оған сырттай
сызылган шенбердің центрінен
айналдыра 60°-ка бұрылды. Пайда болган және бастапкы ушбу-рыштардың
киылысуы кандай көпбурыш болады? Бастапкы
үшбұрыштың кабыргасы 1-ге тең болса, көпбурыштын кабыр-
ғасын табындар.
№11
Квадрат оның диагональдарының
киылысу нуктесінен айнал-
дыра 45°-ка бұрылды. Пайда болган және бастапкы квадраттардын
киылысуы кандай көпбұрыш болады? Бастапкы квадраттың
кабыргасы 1-ге тең болса, көпбурыштын қабыргасын
табындар
№12
Егер n-бұрыштын -ші ретті
симметрия центрі бар болса, онда ол
дурыс n-бұрыш болатынын
дәлелдеңдер.
|
ҚБ:Өзін-өзі
бағалау
|
Слайд
Тақта
Бор
Кітап
Дәптер
|
Сабақтың
соңы
5
минут
|
Бүгінгі сабақта:
-Жазықтықтағы
түрлендіру ұғымымен танысты;
-Параллель көшіру, бұру кезінде фигуралардың
бейнелерін салады.
Бекіту
сұрақтары.
1. Бұру түрленуі дегеніміз не? Ол қалай
анықталады?
2. Қандай фигураларды бұру түрлендіруі
арқылы өзіне – өзін бейнелеуге
болады?
3. Фигураны бұру түрлендіруге үнемі бола бере
ме?
4. Параллель көшіру түрлендіруі кезінде сәйкес нүктелердің
ара-қашықтығы өзгере ме?
5.Мысал
келтіріңдер.
Үйге тапсырма: №3,№7
/64-65 бет/
Рефлексия:
«Бес саусақ»
әдісі

|
|
|