Сабақтың
басы
3
мин
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі:
Оқушылармен амандасады. Оқушылардың бүгінгі күніне сәттілік
тілеп, сабақты бастайды.
|
Мұғаліммен амандасады. Оқу құралдарын реттеп, сабаққа
дайындалады.
|
Кері байланыс:
Мадақтау арқылы
бағаланады.
|
|
7
мин
|
ІІ Үй тапсырмасы
«Baamboozle» платформасы арқылы сұрақтар қоя
отырып , өткен тақырыпты еске
түсіреді.
«Ой толғау» тәсілі
арқылы
сұрақтар қоя отырып , зертханалық жұмыс тақырыбын, мақсатын
анықтайды.

1.Кеме қалай суға
батпайды?
2. Желдетілген құтқару шеңбері
суда қалай қалқып тұр?
3.Адам суда қалай қалқиды және
жүзеді?
|
Оқушылар «Baamboozle» платформасы арқылы жауап береді,
өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске
түсіреді.
«Ой толғау» тәсілі арқылы зертханалық
жұмыс тақырыбын, мақсатын анықтайды
1.Кеме қалай суға
батпайды?
-
Кеменің корпусы темірден
жасалған, бірақ ол суға
батпайды.
-
Себебі
оның ішіндегі ауа көлемі
үлкен, сондықтан орташа тығыздығы
судан аз болады.
-
Бұл Архимед заңының
қолданылуын көрсетеді.
2. Желдетілген
құтқару шеңбері суда қалай қалқып
тұр?
-
Құтқару шеңбері жеңіл
материалдан жасалған және ішінде ауа көп болғандықтан, суда жақсы
қалқып тұрады.
-
Адам құтқару шеңберін
ұстағанда, оның жалпы тығыздығы азаяды, сондықтан су бетінде
қалады.
3. Адам суда қалай
қалқиды және жүзеді?
-
Егер адам денесін бос ұстаса
және көбірек ауа жұтып тұрса, ол суда жақсы
жүзеді.
-
Егер адам қорқып, қол-аяғын
көп қозғалта бастаса, ол батуы мүмкін, себебі дененің формасы
өзгеріп, суды ығыстыру қабілеті
азаяды.
|
Кері байланыс:
Мадақтау арқылы бағаланады.
«Жарайсың!»
«Тамаша жауап»
т
.б
|
Интерактивті
тақта

https://www.baamboozle.com/game/3011047
|
20
мин
|
ІV Жаңа сабақ
№ 7 зертханалық жұмыс:
«Дененің сұйықта жүзу шарттарын
анықтау»
Құрал-
жабдықтар:

Жұмыс
барысы:
1. Динамометр көмегімен
денеге әрекет ететін ауырлық күшін өлшеңдер.
2. Мензурканы
пайдаланып дененің көлемін анықтаңдар.
3. Денені сұйыққа
батырған кезде оған әрекет ететін ығыстырушы күшті
яғни
Архимед күшін
есептеңдер.
4.
ауырлық күші мен Архимед күшін
салыстырыңдар.
5. Денені берілген
сұйыққа батырып, жауаптарыңды тәжірибе
жүзінде
тексеріңдер.
6. Кестені
толтырыңдар.

Дененің көлемін
анықтау:

Архимед күшін
анықтау:

Зертханалық жұмысты
қортындылайды
|
№ 7 зертханалық жұмыс:
«Дененің сұйықта жүзу шарттарын
анықтау»
Құрал-
жабдықтар:

Жұмыс
барысы:
1. Динамометр көмегімен
денеге әрекет ететін ауырлық күшін өлшеңдер.
2. Мензурканы
пайдаланып дененің көлемін анықтаңдар.
3. Денені сұйыққа
батырған кезде оған әрекет ететін ығыстырушы күшті
яғни
Архимед күшін
есептеңдер.
4.
ауырлық күші мен Архимед күшін
салыстырыңдар.
5. Денені берілген
сұйыққа батырып, жауаптарыңды тәжірибе
жүзінде
тексеріңдер.
6. Кестені
толтырыңдар.

Дененің көлемін
анықтау:

Архимед күшін
анықтау:

Зертханалық жұмысты
қортындылайды
|
Дескриптор
Зертханалық жұмыс барысын толық орындайды-(3
балл)
Дененің көлемін және архимед күшін анықтайды- (4
балл)
Жалпы балл-6
|
Зертханалық жұмысқа
қажетті заттар

|
10
мин
|
Сабақты бекіту тапсырмалары.
Жеке жұмыс:
1-тапсырма:
Темірден жасалған
шардың көлемі 0,002 м³, ал массасы 15,6 кг. Бұл шар суға батып кете
ме, әлде жүзе ме?
Жұптық
тапсырма:
Мұғалім оқушыларға
топтық тәжірибелік тапсырма береді.
1-тәжірибе: "Су ішіндегі әртүрлі
денелер"
Бір стақан суға жұмыртқа салу → ол
батады.
Егер тұз қосып араластырса, жұмыртқа қалқып шығады
(тығыздық өзгеруінің әсерін
көрсету).
2-тәжірибе: "Архимед күшін
өлшеу"
Динамометрге бекітілген денені суға батырып, оның
салмағының өзгеруін өлшеу.
3-тәжірибе: "Кемені қалай жасауға
болады?"
Оқушыларға пластилин немесе фольгадан су бетінде қалқитын
және бататын пішін жасау тапсырмасы
беріледі.
|
Жеке жұмыс:
1-тапсырма:

Жұптық
жұмыс:
Мұғалім оқушыларға
топтық тәжірибелік тапсырма береді.
1-тәжірибе: "Су ішіндегі әртүрлі
денелер"
2-тәжірибе: "Архимед күшін
өлшеу"
3-тәжірибе: "Кемені қалай жасауға
болады?"
Оқушылар мұғалімнің
түсіндіруін тыңдап , берілген нұсқау бойынша топта тәжірибелік
жұмыс жасайды.
|
Дескриптор Берілгендерді түсіну
және формулаларды дұрыс қолдану
Есепті шешу және
дұрыс есептеулер жүргізу
Жалпы балл-2
Дескриптор :
Нұсқаулық арқылы
тәжірибелік тапсырманы орындау және қортынды
шығару
Жалпы балл-2
|
Жұмыс
дәптер


Жұмыс дәптер,
тәжірибеге қажет заттар
|
Сабақтың
соңы:
4
мин
|
Кері байланыс:
« Padlet »
платформасы
арқылы кері байланыс жасауды
ұсынады
Бағалау:
«Кемелер» әдісі
арқылы
|
Оқушылар « Padlet
» платформасы арқылы кері байланыс
жасайды
|
Кері байланыс:
« Padlet »
платформасы арқылы
Жалпы балл:
10
|


|
1
мин
|
Үй тапсырмасы:
Тапсырма:
Сен су бетінде жүзе алатын
кеменің моделін жасауың
керек.
✅ Берілгені:
Саған тек қағаз, пластик
бөтелке, пенопласт немесе алюминий фольга
беріледі.
Кеменің массасы ең аз, бірақ
көтере алатын жүктің массасы ең көп болуы
керек.
? Тапсырма:
-
Қай материалды таңдағаныңды
түсіндір.
-
Кеменің формасын қандай етіп
жасайсың? Неге?
-
Егер сен кемеге қосымша салмақ
(мысалы, тас) салсаң, ол қай кезде батып
кетеді?
-
Кеме Архимед заңы бойынша
қалай жұмыс істейді?
|
|
|
|