A beach story

Тақырып бойынша 11 материал табылды

A beach story

Материал туралы қысқаша түсінік
Пляждағы история 3 сыныпқа қысқа мерзімді сабақ жоспары ағылшын тілінен
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON: Module 7 Lesson 7 A beach story

School:

Date:

Teacher name: Mambetkulova R.A

CLASS:

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.1.1.1- understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines;

3.3.2.1- read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities;

3.3.5.1- understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues;

3.3.6.1- understand with considerable support, some specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and some curricular topics; 3.4.8.1- include appropriate use of a full stop during guided writing of short, familiar sentences

Lesson objectives

All learners will be able to:

respond to some written and spoken prompts correctly and show some control in spelling and structure in reading task with some support

Most learners will be able to:

respond to most written and spoken prompts correctly and mostly use correct spelling and structure in reading task with some support

Some learners will be able to:

respond to written and spoken prompts correctly and mostly use correct spelling, punctuation and structure in reading task with little support

Previous learning

sea, air, ground, water vapour, evaporate, form, condense, precipitation,

condensation, evaporation, cloud formation

Plan

Planned timings

Planned activities

Smiles Resources

Teacher Notes

Beginning the lesson



3.2.4.1

An activity to revise the language of the previous lesson.)

Say: When the sun shines on the sea, warm air rises and forms water vapour. What is this called? Elicit: Evaporation. Follow the same procedure with condensation, precipitation and cloud formation.




Presentation and practice


3.1.1.1

3.1.3.1



3.3.5.1

3.3.6.1

Step 1 Listen and read (activity 29)

Pupils’ books closed. Tell the pupils you will talk about famous athletes today. Brainstorm famous sports stars and write their names on the board.

Ask the pupils, in L1 if necessary, who their favourite athletes are and why.

Pupils’ books open. Have the pupils look at the pictures. Ask them if they recognise the people presented and elicit what they can do really well (surf, swim, dive). Play the CD and ask the pupils to listen and follow the texts in their books

Track 24 CD2

Target vocabulary • swimmer, gold medal, diver



3.3.1.1

3.2.3.1

Step 2 Read and match. (activity 30) Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

Answer key 1 b 2 c 3 a

Then individual pupils read out the texts.



.


3.4.1.1

3.5.9.1

3.2.8.1

Project: My favourite sports person Ask the pupils to think of a sports person they like from their country or abroad. Ask them to tell you where this person is from and what he/she can do. Ask the pupils to use the texts in Ex. 29 as models. You can ask pupils to write the short text at home as part of their homework.

Suggested answer key Nikolay Karpenko is from Kazakhstan. He can ski really well.

Note: Once you have corrected their writing activities, guide your pupils on how to file them in their Language Portfolios.



Ending the lesson


3.1.9.1

Ask the pupils to present Project: My favourite sports person Individually in the class



Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links Health and safety check ICT links

Values links

extra support with modelling and drilling with weaker groups of learners as they rehearse

provide extra challenge in use of language in questions around story ordering task

check learner control of target language in story task and model again and drill where necessary

check comprehension through questions is story ordering task

Values links: lessons from stories from other places



Shape1

180


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.08.2025
250
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі