Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Long-term plan unit:

    Unit 3 “Holidays and travel”


    School:

    Date:

    Teacher’s name:

    Grade: 7


    Number present:

    absent:

    Theme: The best places to visit in Kazakhstan -2


    Learning objectives

    7.C9 Express thoughts, ideas, experiences and feelings

    7.L4 Understand the audio text and identify the place

    7.S7 Use new words to give directions and describe the location

    Level of thinking skills

    1. Analysis and synthesis

    2. Assessment

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    - analyze and discuss the main points in text on the best places to visit in Kazakhstan with support

    - apply an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan.

    Most learners will be able to:

    • analyze and discuss the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan with some support;

    • suggest an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan.

    Some learners will be able to:

    -explain the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan without support

    - give an improvement of an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan

    Assessment criteria

    Analyze and discuss the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan

    Express and give an improvement of their opinions at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan

    Value links


    National unity, peace, harmony in our society.

    Cross curricular links


    History, geography

    ICT skills


    Using white board, blackboard

    Previous learning


    Gathering information about festivals in Kazakhstan and around the world


    Plan

    Planned timing

    Planned activities


    Resources

    Beginning


    5 min

    Greeting

    - Warming up (date, weather, season, month, day of the week, feeling)

    - Checking absence

    - Phonetic drill.



    Blackboard, chalk

    Middle (30 min)





    5 min
































    6 min



    Assessment criteria

    • Identify the main idea in extended talks with little support


    6 min

    Task 2 Assessment criteria • identify detailed information conversation • correct spelling of new vocabulary


    5 min





    8 min











    Assessment criteria

    Identify main idea chooses the right answer according to the talk.






















    5 min

    Students guessed about the theme

    As you guessed, today we’ll talk about our country and the best places to visit in Kazakhstan.

    Regrouping :( students are divided into three groups with the help of cards of popular cities of Kazakhstan. Each of them take one card and find another from the famous cities. Look at your cards. You should form three groups “Astana”, “Almaty”, “Shymkent”

    I. Pre-reading. Watching video

    Well done pupils, let’s show video

    I group -“ Astana”


    II group – “Almaty”


    III group – “Shymkent”

    Checking –up the hometask

    Make own dialodue with pairs

    I. Task. 1 Method “Cubizm” . Individual work

    Answer the +questions using resources. Each group describe your city.

    Less able students answer the questions.

    More able students give full description of the city.

    1.Where is this city situated?

    2.What is this city famous for?

    3.What places do you like to visit in this city?

    4.Why do you recommend visiting this city?

    5.Do you prefer to travel by train, bus or plane?

    6.Are you planning on going anywhere for your next vacation?

    Descriptor:

    1. Answers the questions ;

    2. Give the description of the city.

    Task 2. Every group talk about your city.Group work.Groups are “ Astana”,”Almaty”, “ Shumkent”

    Pupils work and describe your city by poster

    Descriptor A learner


    • makes up sentences;

    • uses information about city correctly.


    Phisical training

    Task 3 by cards: Listening

    1. Travelling gives you many 1______________ experiences you cannot find in your own country. You meet local people and get to understand 2_____________ cultures. It’s so exciting. I love planning trips and doing some research on the country or countries I want to visit. Sometimes I like to plan everything in advance, my flights, hotels and tours, etc. For me, the most 3 _____________ thing is arriving in a country with no hotel reservation and no fixed plans. I prefer staying in hostels and guest houses. You get to meet and talk to different and 4_______________ people and share information.


    Descriptor

    A learner


    • writes appropriate words to complete sentences;

    • chooses the correct answer.


    Task 4 “Who is the quickly? “

    1. How many season in a year? (four) 2. What’s the capital of America? (Washington)

    3. What colors are on Kazakhstan Flag? (blue and yellow)

    4. The great Kazakh poet? (Abai)

    5. What’s the capital of Kazakhstan? (Astana)

    6.Eating in the morning is called what? (breakfast) 7. The first capital of Kazakhstan? (Kyzylorda)

    8. How many months in a year? (12 ) 9.What’s the capital of England? (London) 10.When is Nauryz celebrating? (The 22nd of March)




    Descriptor

    A learner


    • asks and answers questions;

    • chooses the right information;

    • evaluates peers’ work and gives feedback.




    Reflection : Two stars one wish




    Cards of three cities



















    Copies with questions

    Internet resources.

















    Active board



























    Texts, pictures



    Pictures,Internet resources

    Homework

    Write a composition about your favourite city of Kazakhstan

    Additional information

    Differentiation – how do you

    plan to give more support?

    How do you plan to

    challenge the more able

    learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’

    learning?

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Мұратбек Диана
    12 Мамыр 2022
    400
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    A description of the town

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    A description of the town

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Знак — это материально выраженная замена предметов, явлений, понятий в процессе обмена информацией в коллективе. Юрий Лотман Знак — соглашение о приписывании чему-либо какого-либо определённого смысла, значения. Знаком также называют конкретный случай использования такого соглашения для передачи информации.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Long-term plan unit:

    Unit 3 “Holidays and travel”


    School:

    Date:

    Teacher’s name:

    Grade: 7


    Number present:

    absent:

    Theme: The best places to visit in Kazakhstan -2


    Learning objectives

    7.C9 Express thoughts, ideas, experiences and feelings

    7.L4 Understand the audio text and identify the place

    7.S7 Use new words to give directions and describe the location

    Level of thinking skills

    1. Analysis and synthesis

    2. Assessment

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    - analyze and discuss the main points in text on the best places to visit in Kazakhstan with support

    - apply an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan.

    Most learners will be able to:

    • analyze and discuss the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan with some support;

    • suggest an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan.

    Some learners will be able to:

    -explain the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan without support

    - give an improvement of an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan

    Assessment criteria

    Analyze and discuss the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan

    Express and give an improvement of their opinions at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan

    Value links


    National unity, peace, harmony in our society.

    Cross curricular links


    History, geography

    ICT skills


    Using white board, blackboard

    Previous learning


    Gathering information about festivals in Kazakhstan and around the world


    Plan

    Planned timing

    Planned activities


    Resources

    Beginning


    5 min

    Greeting

    - Warming up (date, weather, season, month, day of the week, feeling)

    - Checking absence

    - Phonetic drill.



    Blackboard, chalk

    Middle (30 min)





    5 min
































    6 min



    Assessment criteria

    • Identify the main idea in extended talks with little support


    6 min

    Task 2 Assessment criteria • identify detailed information conversation • correct spelling of new vocabulary


    5 min





    8 min











    Assessment criteria

    Identify main idea chooses the right answer according to the talk.






















    5 min

    Students guessed about the theme

    As you guessed, today we’ll talk about our country and the best places to visit in Kazakhstan.

    Regrouping :( students are divided into three groups with the help of cards of popular cities of Kazakhstan. Each of them take one card and find another from the famous cities. Look at your cards. You should form three groups “Astana”, “Almaty”, “Shymkent”

    I. Pre-reading. Watching video

    Well done pupils, let’s show video

    I group -“ Astana”


    II group – “Almaty”


    III group – “Shymkent”

    Checking –up the hometask

    Make own dialodue with pairs

    I. Task. 1 Method “Cubizm” . Individual work

    Answer the +questions using resources. Each group describe your city.

    Less able students answer the questions.

    More able students give full description of the city.

    1.Where is this city situated?

    2.What is this city famous for?

    3.What places do you like to visit in this city?

    4.Why do you recommend visiting this city?

    5.Do you prefer to travel by train, bus or plane?

    6.Are you planning on going anywhere for your next vacation?

    Descriptor:

    1. Answers the questions ;

    2. Give the description of the city.

    Task 2. Every group talk about your city.Group work.Groups are “ Astana”,”Almaty”, “ Shumkent”

    Pupils work and describe your city by poster

    Descriptor A learner


    • makes up sentences;

    • uses information about city correctly.


    Phisical training

    Task 3 by cards: Listening

    1. Travelling gives you many 1______________ experiences you cannot find in your own country. You meet local people and get to understand 2_____________ cultures. It’s so exciting. I love planning trips and doing some research on the country or countries I want to visit. Sometimes I like to plan everything in advance, my flights, hotels and tours, etc. For me, the most 3 _____________ thing is arriving in a country with no hotel reservation and no fixed plans. I prefer staying in hostels and guest houses. You get to meet and talk to different and 4_______________ people and share information.


    Descriptor

    A learner


    • writes appropriate words to complete sentences;

    • chooses the correct answer.


    Task 4 “Who is the quickly? “

    1. How many season in a year? (four) 2. What’s the capital of America? (Washington)

    3. What colors are on Kazakhstan Flag? (blue and yellow)

    4. The great Kazakh poet? (Abai)

    5. What’s the capital of Kazakhstan? (Astana)

    6.Eating in the morning is called what? (breakfast) 7. The first capital of Kazakhstan? (Kyzylorda)

    8. How many months in a year? (12 ) 9.What’s the capital of England? (London) 10.When is Nauryz celebrating? (The 22nd of March)




    Descriptor

    A learner


    • asks and answers questions;

    • chooses the right information;

    • evaluates peers’ work and gives feedback.




    Reflection : Two stars one wish




    Cards of three cities



















    Copies with questions

    Internet resources.

















    Active board



























    Texts, pictures



    Pictures,Internet resources

    Homework

    Write a composition about your favourite city of Kazakhstan

    Additional information

    Differentiation – how do you

    plan to give more support?

    How do you plan to

    challenge the more able

    learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’

    learning?

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Тәрбие сағаты Басқа
    12.05.2022
    400
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Мұратбек Диана
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации