Материалдар / A description of the town 6 klass
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

A description of the town 6 klass

Материал туралы қысқаша түсінік
Знак — это материально выраженная замена предметов, явлений, понятий в процессе обмена информацией в коллективе. Юрий Лотман Знак — соглашение о приписывании чему-либо какого-либо определённого смысла, значения. Знаком также называют конкретный случай использования такого соглашения для передачи информации.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Мамыр 2022
249
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit of a long term plan

Unit 8 Our neighbourhood

School: Gagarin 34

Date: 22. 23 .04.2022

Teacher’s name: Absaly Diana


Class: 6 A.J

Number present:

Number absent:

Lesson title

Project.

City profile.


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

6.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

6.C3 respect differing points of view


Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Identify the theme, speak about countries and its capitals, answer the questions about the languages

  • Most learners will be able to:

  • Select, compile, and synthesize information from the text for an oral presentation.

Some learners will be able to:

  • Respond to and discuss the reading about famous people from pictures and short passages using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Marks

Resources

Beginning of the lesson










The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



Students respond to greeting









Ss answer the questions


Formative assessment is held through observation/monitoring.





Emoticon



Slide (useful phrases).

Pictures

PPT



Student Book p.103




Main

Activities










































Main part

Look at the map and name a country. What can you say about Sydney? Ex.1 p.103.

Discussion of the text about Sydney. Ex.2 p.103.

Make a plan to this text. In groups of 4, speak about this amazing city.



Activity 2. Make a poster about any city you like. Present it to the class using a project checklist. Ex.3.

LONDON.

Display works around the class.

A learner:






  • selects an appropriate answer.

  • completes the task.












  • uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking.

  • discusses questions and answers the questions within the group.




Formative assessment is held through observation/monitoring.







Comments













Student Book p.103





























Pictures

PPT


























Ending the lesson














Giving the home task.

W.B. p.70






Feedback















Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!