A long extract from novel

Тақырып бойынша 11 материал табылды

A long extract from novel

Материал туралы қысқаша түсінік
тақырыпты кунделікті қысқа мерзімді жоспарға пайдалануға болады
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 7 Reading for pleasure

Lesson 74

Teacher name:


Date:


Grade: 6

Number present:

absent:

Lesson title

Reading A long extract from a novel

Learning objectives


6.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics

6.4.4.1 read independently a limited range of short simple fiction and non-fiction

Lesson objectives

Learners will be able to:

- practise scanning and reading for detail.

- write a dialogue to show the relationship between two people .

Value links


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min







Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.






Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Hot Potato

Students stand in a circle and pass an object around. When the timer goes off, or the music stops, the student holding the hot potato has to do something.

Revise the language of the previous lesson.

Lead – In

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners write the numbers from previous lesson


Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

-know key phrases

- know vocabulary of previous lesson

Total: 1 point


Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can: To talk about




Pictures











worksheet








Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min














Ex:1 P:83

Go over students' predictions from the Warm-up briefly.

Ask them to read the first part of the story once and check whether their ideas about the main characters were correct.

Check answers with the whole class.

Ask three individual students to read out one question each.

Set a three-minute time limit to read the passage and answer the questions.

Pair stronger students with weaker students to compare their answers before you check answers with the class.

When you check answers, ask students to say which part of the text gave them the answers.


Ex: 2 P: 83

Write a list on the board:

Tom's reaction

Adults' reaction

Other ideas

Put students in pairs to predict how the story will continue.

Read out the questions and explain that students must guess what the characters will do when they see Maggie's hair. Encourage them to think of any other ideas about how the story will continue. Monitor and help as necessary.

Choose individual students to share their ideas with the whole class. Write key words on the board, next to the corresponding heading in the list.

Pupils the main character in The Mill on the Floss is a girl called Maggie. Read the ­ first part of the text and answer the questions

ANSWERS

1 They're brother and sister.

2 She's Maggie and Tom's mother.

3 Her big idea was to cut her hair herself.











Pupils what do you think happens next? How will Tom react to Maggie’s appearance? How will the adults react?

ANSWERS

Students' own answers



Descriptor:

- read the ­ first part of the text

- answer the questions

Total: 2 point














Descriptor:

- read out the questions

- answer the question

Total: 2 point





-Make CCQ questions Yes / No

Total: 1 point


Total: 10 point

Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:


Poster Success


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.03.2025
132
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі