Сыныбы: 9-сынып Пәні:Ағылшын тілі
|
Theme of the lesson: A newspaper story |
English in mind English Student`s book |
||||
|
Date:15.01.2018 |
Teacher name: |
||||
|
Form: 9-ә |
Number present: |
absent: |
|||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
The aims of the lesson: 1.Educational: to give more information about text 2.Practical: to develop the speaking and listening skills 3.Cultural: to be friendly and polite in group. |
||||
|
Assessment criteria |
|
||||
|
Language objective |
nuclear bomb-[nju:kliә bom]- атом бомбасы volcano-[vol`keinәv]- вулкан |
||||
|
Value links |
National unity, peace and harmony in our society |
||||
|
Level of thinking skills |
Higher order thinking skills |
||||
|
Cross-curricular links |
Kazakh language |
||||
|
Previous learning:
|
Learners will have prior knowledge of using article |
||||
|
Plan |
|||||
|
|
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
|||
|
Organization moment: 3 min
|
Warm-up activity: Greetings Report of pupil on duty Home work Ex-7 Two students are describing an imaginary dream.Complete the dialogue with a/an.the or no article |
English in mind student`s book |
|||
|
Middle
|
The theme is our lesson A newspaper story Threaten[ Өretn] қорқыту Uninhabitable[/\nin`hәebitәbl ]жүру үшін жарамайтын Rising [ raizing] жоғарылау Rough [r/\f ] дөрекі Refuse [ ri`fju:s] бас тарту Source [so:s ] қайнар Tiny [ taini] кәндек Reduce [ ri`dui:s] азайту Ex-8 a Read and listen Discuss these questions 1 What might be the biggest consequences of global warming? 2 How is global warming affecting small islands? 3 Which countries are more responsible for global warming-big ones or small ones. Why? Ex-8 c Read the text again and match the words or phrases with their definitions. 1.threaten likely to cause harm or damage to someone or something
|
English in mind student`s book
English in mind student`s book |
|||
|
Conclusion: 5 Min |
Ex-10 Read the newspaper story. What happened to the man? How was he rescued? |
English in mind student`s book |
|||
|
Home work: |
Ex-7 Two students are describing an imaginary dream.Complete the dialogue with a/an.the or no article |
English in mind student`s book |
|||
|
Reflection |
|||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
|
||||
Тәлімгер: Оқу ісінің меңгерушісі:
Uninhabitable[/\nin`hәebitәbl ]жүру үшін жарамайтын
Rising [ raizing] жоғарылау
Rough [r/\f ] дөрекі
Refuse [ ri`fju:s] бас тарту
Source [so:s ] қайнар
Tiny [ taini] кәндек
Reduce [ ri`dui:s] азайту
nuclear bomb-[nju:kliә bom]- атом бомбасы volcano-[vol`keinәv]- вулкан tsunami-[tsu`na:mi]- цунами earthquake-[`З:Өkweik]-зілзала flood-[fl/\d]-су басу hurricane-[h/\rikәen]-дауыл
Fun – [f/\n]-сауық сайран tell a joke [tel e dзouk] -әзіл айту feel depressed [fi:l di`pressid]депрессияға ұшырау be sarcastic [bi:sa:kәstik] - келеке болу work non stop[wә:k n/\n stop] тоқтаусыз жұмыс embarrassing [im`bәerәssin]-жайсыз,ұят
Key pronunciation: Y-----[ai]--------[i]-------------[aiә] My cry type try rye why -----[ai]-- Myth gyp system lynch hymn -[i]- tyre gyre lyre byre]-------------[aiә]
1. A young adult [j/\n әed/\lt] -ересек 2.A child [`tsaild] бала 3.a teenager [`ti:neidзә] жас өспірім 4.a baby [`beibi]сәби 5.A toddler [`todәlә]жүре бастаған бала 6.a pensioner[pensәnә] зейнеткер
island-[`ailәnd]- арал region[`ri:dзәn]-аймақ catchment[kәetsmәnt]- қол жеткізу swamplands[`swәmplәnds]-жүзетін жер wetland [jetlәnd] –сулы жер skull-[sk/\l] - бас сүйек Ceremony-[`serimәni]- салтанат bamboo-[`bәem:bu]- бамбук painful[`peinfәl] ауыртатын beat[bi:t] ұру occupy[`okjupai] иелену
Helmet-/`helmәt/-дулыға, Lorry-/`lori/-жүк автокөлігі, motorbike-/`mәutәbaik/-мотоцикл, petrol station-/`petrl steisn/-құйып беретін станция, roundabout-/ `raund әbaut/-айналма жол, scooter-/`sku:tә/-скутер, speed limit-/`spi:d limit/-жылдамдықты шектеу, traffic lights-/`trәefik laits/-бағдаршам, wheel-/wi:l/-дөңгелек
Crime-/kraim/-қылмыс the environment-/in`vaiәrәnmәnt/-қоршаған орта Famous people-/feimәs pi:pl/-әйгілі адамдар health-/helө/-денсаулық politics-/`polәtiks/-саясат sport-/spо:t/-спорт war-/w :/- соғыс peace-/pi:s/- бейбітшілік The weather-/`we ә/-ауа райы
represent /repri`zent/ - таныстыру,беру average/әevәridз/-орташа throw away /өru: ә`wei/ -тастау vacuum cleaner-/vәekju:m `klіпә/-шаңсорғыш yet / jet / -әлі де already - /o:l`redi/-әлдеқашан just/dз/\st/-қазір ғана
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
A newspaper story
A newspaper story
Сыныбы: 9-сынып Пәні:Ағылшын тілі
|
Theme of the lesson: A newspaper story |
English in mind English Student`s book |
||||
|
Date:15.01.2018 |
Teacher name: |
||||
|
Form: 9-ә |
Number present: |
absent: |
|||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
The aims of the lesson: 1.Educational: to give more information about text 2.Practical: to develop the speaking and listening skills 3.Cultural: to be friendly and polite in group. |
||||
|
Assessment criteria |
|
||||
|
Language objective |
nuclear bomb-[nju:kliә bom]- атом бомбасы volcano-[vol`keinәv]- вулкан |
||||
|
Value links |
National unity, peace and harmony in our society |
||||
|
Level of thinking skills |
Higher order thinking skills |
||||
|
Cross-curricular links |
Kazakh language |
||||
|
Previous learning:
|
Learners will have prior knowledge of using article |
||||
|
Plan |
|||||
|
|
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
|||
|
Organization moment: 3 min
|
Warm-up activity: Greetings Report of pupil on duty Home work Ex-7 Two students are describing an imaginary dream.Complete the dialogue with a/an.the or no article |
English in mind student`s book |
|||
|
Middle
|
The theme is our lesson A newspaper story Threaten[ Өretn] қорқыту Uninhabitable[/\nin`hәebitәbl ]жүру үшін жарамайтын Rising [ raizing] жоғарылау Rough [r/\f ] дөрекі Refuse [ ri`fju:s] бас тарту Source [so:s ] қайнар Tiny [ taini] кәндек Reduce [ ri`dui:s] азайту Ex-8 a Read and listen Discuss these questions 1 What might be the biggest consequences of global warming? 2 How is global warming affecting small islands? 3 Which countries are more responsible for global warming-big ones or small ones. Why? Ex-8 c Read the text again and match the words or phrases with their definitions. 1.threaten likely to cause harm or damage to someone or something
|
English in mind student`s book
English in mind student`s book |
|||
|
Conclusion: 5 Min |
Ex-10 Read the newspaper story. What happened to the man? How was he rescued? |
English in mind student`s book |
|||
|
Home work: |
Ex-7 Two students are describing an imaginary dream.Complete the dialogue with a/an.the or no article |
English in mind student`s book |
|||
|
Reflection |
|||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
|
||||
Тәлімгер: Оқу ісінің меңгерушісі:
Uninhabitable[/\nin`hәebitәbl ]жүру үшін жарамайтын
Rising [ raizing] жоғарылау
Rough [r/\f ] дөрекі
Refuse [ ri`fju:s] бас тарту
Source [so:s ] қайнар
Tiny [ taini] кәндек
Reduce [ ri`dui:s] азайту
nuclear bomb-[nju:kliә bom]- атом бомбасы volcano-[vol`keinәv]- вулкан tsunami-[tsu`na:mi]- цунами earthquake-[`З:Өkweik]-зілзала flood-[fl/\d]-су басу hurricane-[h/\rikәen]-дауыл
Fun – [f/\n]-сауық сайран tell a joke [tel e dзouk] -әзіл айту feel depressed [fi:l di`pressid]депрессияға ұшырау be sarcastic [bi:sa:kәstik] - келеке болу work non stop[wә:k n/\n stop] тоқтаусыз жұмыс embarrassing [im`bәerәssin]-жайсыз,ұят
Key pronunciation: Y-----[ai]--------[i]-------------[aiә] My cry type try rye why -----[ai]-- Myth gyp system lynch hymn -[i]- tyre gyre lyre byre]-------------[aiә]
1. A young adult [j/\n әed/\lt] -ересек 2.A child [`tsaild] бала 3.a teenager [`ti:neidзә] жас өспірім 4.a baby [`beibi]сәби 5.A toddler [`todәlә]жүре бастаған бала 6.a pensioner[pensәnә] зейнеткер
island-[`ailәnd]- арал region[`ri:dзәn]-аймақ catchment[kәetsmәnt]- қол жеткізу swamplands[`swәmplәnds]-жүзетін жер wetland [jetlәnd] –сулы жер skull-[sk/\l] - бас сүйек Ceremony-[`serimәni]- салтанат bamboo-[`bәem:bu]- бамбук painful[`peinfәl] ауыртатын beat[bi:t] ұру occupy[`okjupai] иелену
Helmet-/`helmәt/-дулыға, Lorry-/`lori/-жүк автокөлігі, motorbike-/`mәutәbaik/-мотоцикл, petrol station-/`petrl steisn/-құйып беретін станция, roundabout-/ `raund әbaut/-айналма жол, scooter-/`sku:tә/-скутер, speed limit-/`spi:d limit/-жылдамдықты шектеу, traffic lights-/`trәefik laits/-бағдаршам, wheel-/wi:l/-дөңгелек
Crime-/kraim/-қылмыс the environment-/in`vaiәrәnmәnt/-қоршаған орта Famous people-/feimәs pi:pl/-әйгілі адамдар health-/helө/-денсаулық politics-/`polәtiks/-саясат sport-/spо:t/-спорт war-/w :/- соғыс peace-/pi:s/- бейбітшілік The weather-/`we ә/-ауа райы
represent /repri`zent/ - таныстыру,беру average/әevәridз/-орташа throw away /өru: ә`wei/ -тастау vacuum cleaner-/vәekju:m `klіпә/-шаңсорғыш yet / jet / -әлі де already - /o:l`redi/-әлдеқашан just/dз/\st/-қазір ғана
шағым қалдыра аласыз














