Материалдар / A sci-book review

A sci-book review

Материал туралы қысқаша түсінік
A sci-book review
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

«Д.ҚОНАЕВ АТЫНДАҒЫ АГРАРЛЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ» МКҚК

Сабақ жоспары №


"Module/Subject Title".

English language

"Lesson Title".

A sci-fi book review. Reported Speech


Prepared by


Course


Groups:






Date of the lesson






Type of the lesson:

Laboratory

"Lesson aim, objectives, or learning outcomes".


Reading and understanding authentic texts of various functional styles related to future professional activity: scientific-public, journalistic, biographical.

Болашақ кәсіби қызметпен байланысты әр түрлі функционалды стильдердің: ғылыми-көпшілік, публицистикалық, өмірбаяндық шынайы мәтіндерін оқу және түсіну


"Expected learning outcomes and a list of professional skills to be acquired by students during the course".

Defines specific information and main points of the topic.

Нақты ақпаратты және тақырыптың негізгі тұстарын анықтайды.

Educational and methodological materials, literature

  • Flashcards

  • crosswords

Technical tools, materials".

Interactive whiteboard, computer, reagents:

Video, slide

Lesson procedure

Stages of the lesson


1 Organization moment 5minuts

Greet the students;

Take attendance;

Check the students' readiness for the lesson;

Attract the students' attention to the lesson (introduction activity).

2 Preparation of students for work at the main stage

(15minuts)


  1. What is this?” (pointing at space, robots, etc.)

  2. Do you like stories about space or robots?”

  3. What do you think is science fiction?”

3. Approval of new knowledge and methods of activity.

(45 минут)

Teach key words and phrases:

      1. Title: What is the name of the story?

      2. Plot: What happens in the story?

      3. Character: Who is in the story?

      4. Opinion: Do you like it?

    • Example sentences:

      1. The story is about a robot in space.”

      2. I like the robot.”

      3. I like the story because it is fun.”

    • Read a very short science fiction story aloud (e.g., “A robot goes to space to find a spaceship.”).

    • Explain any difficult words using pictures or actions.

    • Ask basic questions:

      • Who is the character?”

      • Where is the story?”

      • What happens?”

  • Student's Action:

    • Listen and read along with the teacher.

    • Answer the questions using short answers, like “The robot,” “In space,” or “The robot finds the spaceship.”

4. Write a Simple Book Review (20 minutes)

Objective: Write a basic book review using the new vocabulary.

  • Teacher's Action:

    • Give a simple template for the book review:

      • Title: ____________

      • Plot: ____________

      • Character: ____________

      • Opinion: ____________

    • Show an example:

      • Title: The Robot in Space

      • Plot: A robot goes to space to find a spaceship.

      • Character: The robot is kind and smart.

      • Opinion: I like the story. It is fun and exciting.

  • Student's Action:

    • Fill in the template with their own answers based on the story.

5. Share Reviews with a Partner (15 minutes)

Objective: Practice speaking and listening.

  • Teacher's Action:

    • Pair students and have them share their reviews with each other.

    • Give students easy sentence starters:

      • The story is about…”

      • The character is…”

      • I like the story because…”

  • Student's Action:

    • Take turns sharing their reviews with a partner.

    • Listen and respond to their partner’s review.

.


4 Pre reading

activity

(15 minuts )

Objective: Review key ideas and reflect on the lesson.

  • Teacher's Action:

    • Ask students:

      • What did you like about the story?”

      • What new words did you learn?”

    • Go over the key vocabulary (e.g., character, plot, opinion).

  • Student's Action:

    • Answer questions in simple sentences.

    • Repeat any new words they learned.


5 To give information about hometask

(2 minuts )

VOCABULARY EXTENSION: Choose several of the words from the text. Use Google’s search field (or another search engine) to build up more associations / collocations of each word.

6. Summarizing the lesson and reflection (8 minuts )

Answer any questions from students regarding the topic that they did not understand.

Ask several questions to clarify the students' understanding of the topic and gather feedback from them.


Қоғамдық әдістемелік бірлестігі жетекшісі:_____________Д.Абдуллаева

Педагог: _______________C.Юлдашова


















Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі