A story about a party

Тақырып бойынша 11 материал табылды

A story about a party

Материал туралы қысқаша түсінік
“A story about a party” – өткен кеш туралы әңгімелеу тақырыбы. • Мақсаты: Өткен оқиғаны ретті түрде айтып беру. • Сөздер: party, friends, music, dance, cake, fun, games т.б. • Грамматика: Past Simple (We danced and played games.).
Материалдың қысқаша нұсқасы


Unit:7

Buildings

Teacher’s name:

Zharylgaeva Aruzhan

Date:

04.04.2025

Grade: 3

Number present: absent:

Theme of the lesson:

A story about a party

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.1.5.1.use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of familiar topics;

3.2.2.1 use isolated words and basic expressions to provide personal information;

Lesson objectives:

By the end of the lesson the students will be able to:

learn how to speak about the party and identify different party objects;

recognize and use vocabulary to do with the party;

to express personal attitude toward a topic discussing a topic.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Greeting.

Organisation moment.

2 min.

Organization moment :

The teacher greets the class: “Good afternoon, students!” Then teacher ask “How are you? How is the lesson going? Aren't you tired?

The students greet the teacher. 

Good morning, good morning to you,

We are glad to see you too.

image4.png

During the activity teacher after each right answer gives feedback with the method: “The Praise”.

You are right”

Great!”

Good”.


Whiteboard

Warm up:

5 min.



Who I am?

The teacher chooses one student and whispers a party role to them (for example, DJ, birthday person, guest, dancer, waiter).

The student must act out their role without speaking (for example, if they are a DJ, they pretend to mix music; The other students try to guess who they are by asking:

•“Are you a DJ?”

The student responds with

•“Yes, I am!” or “No, I’m not!”

St The student demonstrates with actions.

. “The student is dancing”

- Are you a dancer?

- - Yes, I am.

Assessment Criteria:


Pair assessment


Whiteboard




Main

activities:

17 min.


The teacher shows the new words and has the students repeat them. The students write them down in their notebooks. In the task related to the new words, the teacher reads a sentence.

Hello! My name is Zhuldyz. My birthday is the 6th of October. I love presents! My favourite present is a comic.I also like birthday cakes, my favourite is chocolate cake.”

Answer the question.

When is Zhuldyz's birthday?

What is Zhuldyz favorite present?

What is Zhuldyz favourite cake?


The students write written answers to the questions below the sentence.

When is Zhuldyz's birthday? The 6th of October.

What is Zhuldyz favorite present? It is comic.

What is Zhuldyz favourite cake? Chocolate cake.


Assessment criteria:


Self assessment


Descriptor:

A learner:

* Demonstrate an ability to organize and express ideas clearly;

* uses

appropriate

subject-specific vocabulary

while

speaking.

4 points






Worksheet

Cards

Main activities:

18 wmins.

The teacher handed out papers to the students. According to the task, they need to match the pictures with the words.






Then the teacher gives the students a picture puzzle. The students have to complete the puzzle within 2 minutes.


[Sts. do the tasks.


[ The students work together in groups to complete the puzzle.










Pair - Assessment.


Descriptor:

Answer the main task given, providing personal and specific information.


3 points


Group - Assessment.


Descriptor: Work together as a group, thinking and listening to complete the task.

3 points






Worksheets











Whiteboard

End of the lesson.


Reflection


3 min.

Teacher gives a homework and comment the work of Sts.

Home Assignment:

Write in your notebook about a wonderful birthday party you imagine.




SS write their homework for the next lesson.

Sts. give a mark to themselves for working at the lesson.

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas.



Pupils evaluate themselves using evaluation lists. 

Reflection.

Feedback.

Self- Assessment.








Whiteboard





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.08.2025
121
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі