Сабақтың ортасы
3
минут
5
минут
10
минут
3
минут
6
минут
3
минут
|
Ой
шақыру.
Қима қағаздарға төмендегі сөздердің жазылуы
барысында топқа бөлемін:
1. Талап, еңбек, терең ой,
қанағат, рақым – «Бес асыл
іс» тобы.
2.Өсек, өтірік, мақтаншақ,
еріншек, бекер мал шашпақ – «Бес
дұшпан» тобы.
«Сканерлеп оқу» стратегиясы.
1-тапсырма.
Оқушыларға берілетін тапсырма:
Өлеңді оқып, таныс емес сөздердің астын сызыңыз, олардың
мағынасына түсінік беріңіз және сол сөздердің синонимдік
қатарын табыңыз.
Оқушыларға өлеңді бірнеше рет оқыта отырып, өлеңнен таныс
емес сөздердің үстіне белгі қойғызамын. Мәтіндегі
таныс емес сөздер сынып ішіндегі қабырғаларда ілініп тұрады.
Оқушылар өздеріне берілген өлең жолдарындағы таныс емес
сөздерді тауып жинап әкеледі де, әркім өзі тауып әкелген сөздерді
кезекпен оқып отырып, мағынасын
түсіндіреді.
1-топ:
Ғылым таппай
мақтанба,
Орын таппай
баптанба,
Құмарланып
шаттанба
Ойнап босқа
күлуге,
Бес нәрседен
қашық бол,
Бес нәрсеге
асық бол.
Адам болам
десеңіз.
Тілеуің,
өмірің алдыңда,
Оған қайғы
жесеңіз.
Өсек, өтірік,
мақтаншақ,
Еріншек, бекер
мал шашпақ–
Бес дұшпаның
білсеңіз,
Талап, еңбек,
терең ой,
Қанағат,
рақым, ойлап қой –
Бес асыл іс,
көнсеңіз.
Жамандық көрсең нәфрәтлі,
Суытып көңіл
тыйсаңыз.
Жақсылық көрсең ғибрәтлі,
Оны ойға жисаңыз.
ғибратлі – үлгілі – өнегелі, тәрбиелі, тәртіпті,
ғибратты,
нәфрәтлі – жеркенішті –
жаман, нашар.
Идеясы: жамандықтан қашу, жақсылыққа
ұмтылу.
2-топ: Надандарға бой берме,
Шын сөзбенен
өлсеңіз
Аят, хадис
емес қой,
Күпір болдың демес қой,
Қанша қарсы
келсеңіз.
Көп орында
көріне айтпа,
Біздің сөзге
ерсеңіз.
Мұны жазған
кісінің
Атын білме,
сөзін біл!
Осы жалған
дүниеден
Шешен де өткен
не бұлбұл.
Көсем де өткен не дүлдүл.
Сөз мәнісін
білсеңіз,
Ақыл-мизан,өлшеу
қыл.
Надандықпен кім айтса,
Ондай түпсіз
сөзге ерме,
Сізге айтамын,
қаупім – бұл.
Өзің үшін
үйренсең,
Жамандықтан
жиренсең,
Ашыларсың
жылма-жыл.
Біреу үшін
үйренсең,
Біреу білмес,
сен білсең,
Білгеніңнің
бәрі – тұл,
Сөзіне қарай
кісіні ал,
Кісіге қарап
сөз алма.
Шын сөзі қайсы
біле алмай,
Әр нәрседен
құр қалма.
Мұны жазған
білген құл,
Ғұламаһи Дауани
Солай депті ол
шыншыл.
мизан – таразы – өлшем, күпір
- мұсылман емес, діннен шыққан – кәпір, басқа діннің
адамы, дүлдүл – кемеңгер, атақты. Идеясы: ақылға салып ойлану. 3-топ:
Надандық – қараңғылық, білімсіздік, ғұламаһи - ғалым, ғұлама – данышпан.
Идеясы: жақсы қасиеттерді бойға сіңіру, жамандықтан аулақ
болу.
Дескриптор:
Өлең шумақтарын оқи отырып, таныс емес сөздерді
табады.
Мәтіндегі таныс емес сөздерге түсінік береді, синонимдерін
табады.
Әр топ
оқушылары берілген өлеңнің идеясын табады.
Қалыптастырушы
бағалау: «Екі жұлдыз, бір тілек»
әдісі арқылы сағаттың тілімен топтар бір-бірімен екі жұлдызын,
бір ұсыныс-тілегін айтады.
Кластер құрастыру
1. Талап, еңбек, терең ой,
қанағат, рақым – «Бес асыл
іс» тобы.
2.Өсек, өтірік, мақтаншақ,
еріншек, бекер мал шашпақ – «Бес
дұшпан» тобы.
Қалыптастырушы
бағалау: «Жапырақ» әдісі арқылы жасыл жапырақ – жақсы түсіндім,
сары жапырақ – орташа түсіндім, қызыл жапырақ – нашар түсіндім
деген мағынада қолданылады. Осыған байланысты топтар
бір-бірін бағалайды.
|
Қима қағаздар.
Қағаз А4, дәптер
Қағаз А4
|