|
Long-term plan unit: ABCparty |
School: #5 Akmol |
|||||
|
Date: |
Teacher name: Shoshanova T.Y |
|||||
|
Grade: 1 |
Number present: |
absent: |
||||
|
Theme of the lesson: ABCparty |
||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
1.S2 ask questions in basic exchanges about people, objects and classroom routines 1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly 1.L2 recognise with support a limited range of basic common personal questions spoken slowly and distinctly |
|||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
|||||
|
Assessment criteria |
Learners have met the learning objective (1.L2, 1.S2) if they can: Recognize and answer personal questions Ask personal questions in interaction with others |
|||||
|
Previous learing |
Unit “ the world around us” is based on knowledge and language skills forms unit 1.2.3 |
|||||
|
ICT skills |
Using Smartboard |
|||||
|
Previous learning |
Food vocabulary, colours, animals, numbers, letters |
|||||
|
Plan |
||||||
|
Time |
Planned activities |
Resources |
||||
|
Beginning 10 m |
Greeting, Objectives & Daily Questions Prior knowledge – pupil recognize simple greetings Hello children! Let’s sing a song “ Father finger” Топңа болу әр оқушы себеттен қағаз алады қағазда 3 әріп жазулы болады А В С Game “ alphabet” Мақсаты ағылшын тілі әріптерін қаншалықты менгердігің тексеру Шарты тақтаға А, В, С сияқты әріптердің бас әріптері ілініп тұра Ал әр топ оқушылары кезектеп шығып әріптердің кішкентай ірңптерін тауып тақтаға ілу және айту
Game’ What is in the bag? Мұғалім ортаға 1 оқушыны шақырып сұрайды What is this? Бала жауап беру керек it is pen. |
Song father finger
Letters
Bag. Scarf. things |
||||
|
Middle 25 m |
Game: Who is faster? I sshow picture or animals to every group and they will answer.
Game ‘ Let’s draw rainbow!’ Мұғалім тақтаға кемпірқосақтың суретің көрсетіп тустерді қайталайды ағылшын тілінде содан кейін оқушылар мұғалімсіз қайталайды да есте сақтап суретті салады сурет салып болғаннан кейін тақтаға суретті көрсетіп оқушылар бір-бірінің қателерін табады
Game ‘ Guess what animal it is” Pupils should listen the animals sound and try to guess |
PPT
Markers/board
|
||||
|
End 5 m |
Feedback Pupils produce words in response to basic prompts Show you mood
|
|
||||
|
Additional information |
||||||
|
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check learners’ learning? |
Health and safety check |
||||
|
By means of listening and speaking practice |
|
||||
|
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
|
|||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:
2:
What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:
2:
What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?
|
||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"ABC party" 1 сынып
"ABC party" 1 сынып
|
Long-term plan unit: ABCparty |
School: #5 Akmol |
|||||
|
Date: |
Teacher name: Shoshanova T.Y |
|||||
|
Grade: 1 |
Number present: |
absent: |
||||
|
Theme of the lesson: ABCparty |
||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
1.S2 ask questions in basic exchanges about people, objects and classroom routines 1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly 1.L2 recognise with support a limited range of basic common personal questions spoken slowly and distinctly |
|||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
|||||
|
Assessment criteria |
Learners have met the learning objective (1.L2, 1.S2) if they can: Recognize and answer personal questions Ask personal questions in interaction with others |
|||||
|
Previous learing |
Unit “ the world around us” is based on knowledge and language skills forms unit 1.2.3 |
|||||
|
ICT skills |
Using Smartboard |
|||||
|
Previous learning |
Food vocabulary, colours, animals, numbers, letters |
|||||
|
Plan |
||||||
|
Time |
Planned activities |
Resources |
||||
|
Beginning 10 m |
Greeting, Objectives & Daily Questions Prior knowledge – pupil recognize simple greetings Hello children! Let’s sing a song “ Father finger” Топңа болу әр оқушы себеттен қағаз алады қағазда 3 әріп жазулы болады А В С Game “ alphabet” Мақсаты ағылшын тілі әріптерін қаншалықты менгердігің тексеру Шарты тақтаға А, В, С сияқты әріптердің бас әріптері ілініп тұра Ал әр топ оқушылары кезектеп шығып әріптердің кішкентай ірңптерін тауып тақтаға ілу және айту
Game’ What is in the bag? Мұғалім ортаға 1 оқушыны шақырып сұрайды What is this? Бала жауап беру керек it is pen. |
Song father finger
Letters
Bag. Scarf. things |
||||
|
Middle 25 m |
Game: Who is faster? I sshow picture or animals to every group and they will answer.
Game ‘ Let’s draw rainbow!’ Мұғалім тақтаға кемпірқосақтың суретің көрсетіп тустерді қайталайды ағылшын тілінде содан кейін оқушылар мұғалімсіз қайталайды да есте сақтап суретті салады сурет салып болғаннан кейін тақтаға суретті көрсетіп оқушылар бір-бірінің қателерін табады
Game ‘ Guess what animal it is” Pupils should listen the animals sound and try to guess |
PPT
Markers/board
|
||||
|
End 5 m |
Feedback Pupils produce words in response to basic prompts Show you mood
|
|
||||
|
Additional information |
||||||
|
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check learners’ learning? |
Health and safety check |
||||
|
By means of listening and speaking practice |
|
||||
|
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
|
|||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1:
2:
What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:
2:
What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?
|
||||||
шағым қалдыра аласыз













