Материалдар / "ABC party" 1 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"ABC party" 1 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
ұстазға бир керекті элеменнтерді алар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қазан 2019
577
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Lesson plan


Long-term plan unit:

ABCparty

School: #5 Akmol

Date:

Teacher name: Shoshanova T.Y

Grade: 1

Number present:

absent:

Theme of the lesson: ABCparty

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.S2 ask questions in basic exchanges about people, objects and classroom routines

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.L2 recognise with support a limited range of basic common personal questions spoken slowly and distinctly


Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Identify and say members of family,colors, animals, letters

  • Recognize simple greetings

Most learners will be able to:

  • Recognize basic intonation

  • Produce words in response to basic prompts

Some learners will be able to:

  • Respond appropriately to some guestion

  • Use some short answer forms correctly

Assessment criteria

Learners have met the learning objective (1.L2, 1.S2) if they can:

Recognize and answer personal questions

Ask personal questions in interaction with others

Previous learing

Unit “ the world around us” is based on knowledge and language skills forms unit 1.2.3

ICT skills

Using Smartboard

Previous learning

Food vocabulary, colours, animals, numbers, letters

Plan

Time

Planned activities

Resources

Beginning

10 m

Greeting, Objectives & Daily Questions

Prior knowledge – pupil recognize simple greetings

Hello children! Let’s sing a song “ Father finger”

Топңа болу әр оқушы себеттен қағаз алады қағазда 3 әріп жазулы болады А В С

Game “ alphabet”

Мақсаты ағылшын тілі әріптерін қаншалықты менгердігің тексеру Шарты тақтаға А, В, С сияқты әріптердің бас әріптері ілініп тұра Ал әр топ оқушылары кезектеп шығып әріптердің кішкентай ірңптерін тауып тақтаға ілу және айту



Game’ What is in the bag?

Мұғалім ортаға 1 оқушыны шақырып сұрайды What is this? Бала жауап беру керек it is pen.








Song father finger



Letters









Bag. Scarf. things

Middle

25 m

Game: Who is faster?

I sshow picture or animals to every group and they will answer.


Game ‘ Let’s draw rainbow!’

Мұғалім тақтаға кемпірқосақтың суретің көрсетіп тустерді қайталайды ағылшын тілінде содан кейін оқушылар мұғалімсіз қайталайды да есте сақтап суретті салады сурет салып болғаннан кейін тақтаға суретті көрсетіп оқушылар бір-бірінің қателерін табады



Game ‘ Guess what animal it is”

Pupils should listen the animals sound and try to guess

PPT



Markers/board















PPR


































End

5 m

Feedback

Pupils produce words in response to basic prompts

Show you mood

  • Happy like a monkey

  • Sad like a wolf

  • Energetic as a lion


Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check
ICT links

  • For less able students teacher may provide support in writing things

  • To challenge more able students teacher may organize face-to-face dialogue with personal questions

By means of listening and speaking practice

  • Make sure power cords/outlets are not a tripping hazard

  • Everyday classroom precautions

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO?

If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?


Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:


2:


What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:


2:


What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?








Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!