Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Абдулла Орипов
Материал туралы қысқаша түсінік
Абдулла Орипов хаети ва ижоди
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
308
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ўзбек тили. Гуманитар йўналиш . 11-“А” синф 30 апрельМавзу : Расм асосида ҳикоя тузиш.Дарс мақсади: а) таълимий мақсад : расм асосида ҳикоя тузиш учун амал қилинадиган тартиб – қоидалар ҳақида маълумот бериш . б) ривожлантирувчи мақсад: ўқувчиларнинг оғзаки ва ёзма нутқини шакллантириш, дунёқарашини, фикрлаш қобилиятини ошириш. Ўз-ўзини баҳолашга ўргатиш. в) тарбиявий мақсад : келажакда ўқувчилардан ватанпарвар, тўғрисўз, нутқий маданиятли, саводхон шахсни тарбиялаш. Дарс жиҳози: Интерфаол тахта, тест, расм.Дарс услуби: БиС технологияси элементларидан, Кембриж усулидан фойдаланишДарс типи: Аралаш дарсДарснинг бориши: Дарс босқичлари:
Тўлиқ бажарган ўқувчи тўғри жавоблар ҳақида тушунча беради .Янги мавзуни тушунтиришдан олдин ўқувчиларни гуруҳларга бўлиб оламиз.1 дан 5 гача санаб, 5 та гуруҳга бўлинади.
- Анъанавий байрамларимиздан қайси бирни нишонлаш арафасидамиз? - Албатта 1- май - Қозоғистон Халқлар Бирдамлиги куни.Шу муносабат билан бир – биримизни байрам билан муборакбод этамиз.(Ўқувчилар бир-бирини ширин сўзлар билан табриклашади, ўзбек тили жуда бой тил унинг ранг –баранг маънодош сўзларидан чиройли табрик сўзлар ёзишиб, тайёра , мактуб, гул ясаб тақдим этишадилар) Адабий тилда гапирмасдан шевани аралаштириб юборган гуруҳга бошқа гуруҳлар сариқ карточка кўтариб , эслатма бериши кераклиги ўқувчиларга айтилади.3 . “Бирликсиз куч бўлмас” (Янги мавзу ҳақида тушунча берилади). Рассомлар томонидан чизилган расмлар услуб жиҳатидан турли- туман бўлиб, уларда ҳам бирор воқеа, тушунча, кўзқараш, фалсафий мушоҳада кабилар акс эттирилади. Расм асосида ҳикоя тузиш учун қуйидаги тариб – қоидаларга амал қилинса, тузилган ҳикоя мазмунли ва қизиқарли чиқади:
4. Манггу эл “Қозоғистон -2050” (10 дақ)Ўқувчилар расм асосида услубларга эътибор бериб ҳикоя тузадилар.Гуруҳларга тушунча берилади. Сардор, услубшунос, тилшунос, котибадан ташкил топган гуруҳ тузилади. Уларнинг вазифаси сардор - йўлбошловчи, услубшунос – услубий хатолар билан , тилшунос - имло хатолар билан ишлайди. Котиба вақтга қарайди. Гуруҳда ҳеч ким бўш қолмаслиги керак. Ўқувчилар ҳикоя ёзаётган вақтда ўқитувчи ҳам ҳикоя ёзади. Ҳикояни ёзиб тугатгач, ҳар бир гуруҳ сардори гуруҳдан ким ўқишини айтади. Барча гуруҳ ўзларини баҳолашади ва бир – бирларини 5 балл асосида баҳолайди.Ўқитувчи ўз ҳикоясини ўқиб, нутқ типининг қайси бирига киришини гуруҳларга савол тариқасида қўяди.5 . “Грамматика оламига саёҳат” Гуруҳлар ёзган ҳикояларидаги 3 гапни грамматик таҳлил қиладилар.6 . “Такрор ақлни чархлайди” Янги мавзу юзасидан 5 та гуруҳга 5 та савол берилади. Гуруҳлар бир –бирларини берган жавобларига қараб баҳолашади . 289- машқ билан ишлаш.
- “Инсонийлик- олий фазилат” (Ўқувчиларни дарсга жалб этиш 3 дақ)
- “Илм- ақл калти”. (Уйга вазифани сўраб, ўтилган мавзуни
- “Бирликсиз куч бўлмас” (янги мавзу баёни10 дақ)
- “Мангу эл” Қозоғистон -2050. (Расм асосида ҳикоя тузиш 10 дақ)
- Грамматика оламига саёҳат. (Таҳлил қилиш 5 дақ)
- “Такрор- ақлни чархлайди”. (Савол –жавоб 5 дақ)
- “Умид дарахти” (Дарс ҳақида ўқувчилар фикри 2 дақ )
- “Сўнгги манзил” (Ўқувчилар баҳоланади, уйга вазифа, дарс
- “Инсонийлик- олий фазилат” (Ўқувчиларни дарсга жалб этиш)
Қ\с | А | Б | В | Г | Д | Е |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 |
Тўлиқ бажарган ўқувчи тўғри жавоблар ҳақида тушунча беради .Янги мавзуни тушунтиришдан олдин ўқувчиларни гуруҳларга бўлиб оламиз.1 дан 5 гача санаб, 5 та гуруҳга бўлинади.
- гуруҳимиз “Сўзлашув услуби”
- гуруҳ “Илмий услуб”
- гуруҳ “Оммабоп услуб”
- гуруҳ “Бадиий услуб”
- гуруҳ “Расмий услуб”
- Анъанавий байрамларимиздан қайси бирни нишонлаш арафасидамиз? - Албатта 1- май - Қозоғистон Халқлар Бирдамлиги куни.Шу муносабат билан бир – биримизни байрам билан муборакбод этамиз.(Ўқувчилар бир-бирини ширин сўзлар билан табриклашади, ўзбек тили жуда бой тил унинг ранг –баранг маънодош сўзларидан чиройли табрик сўзлар ёзишиб, тайёра , мактуб, гул ясаб тақдим этишадилар) Адабий тилда гапирмасдан шевани аралаштириб юборган гуруҳга бошқа гуруҳлар сариқ карточка кўтариб , эслатма бериши кераклиги ўқувчиларга айтилади.3 . “Бирликсиз куч бўлмас” (Янги мавзу ҳақида тушунча берилади). Рассомлар томонидан чизилган расмлар услуб жиҳатидан турли- туман бўлиб, уларда ҳам бирор воқеа, тушунча, кўзқараш, фалсафий мушоҳада кабилар акс эттирилади. Расм асосида ҳикоя тузиш учун қуйидаги тариб – қоидаларга амал қилинса, тузилган ҳикоя мазмунли ва қизиқарли чиқади:
4. Манггу эл “Қозоғистон -2050” (10 дақ)Ўқувчилар расм асосида услубларга эътибор бериб ҳикоя тузадилар.Гуруҳларга тушунча берилади. Сардор, услубшунос, тилшунос, котибадан ташкил топган гуруҳ тузилади. Уларнинг вазифаси сардор - йўлбошловчи, услубшунос – услубий хатолар билан , тилшунос - имло хатолар билан ишлайди. Котиба вақтга қарайди. Гуруҳда ҳеч ким бўш қолмаслиги керак. Ўқувчилар ҳикоя ёзаётган вақтда ўқитувчи ҳам ҳикоя ёзади. Ҳикояни ёзиб тугатгач, ҳар бир гуруҳ сардори гуруҳдан ким ўқишини айтади. Барча гуруҳ ўзларини баҳолашади ва бир – бирларини 5 балл асосида баҳолайди.Ўқитувчи ўз ҳикоясини ўқиб, нутқ типининг қайси бирига киришини гуруҳларга савол тариқасида қўяди.5 . “Грамматика оламига саёҳат” Гуруҳлар ёзган ҳикояларидаги 3 гапни грамматик таҳлил қиладилар.6 . “Такрор ақлни чархлайди” Янги мавзу юзасидан 5 та гуруҳга 5 та савол берилади. Гуруҳлар бир –бирларини берган жавобларига қараб баҳолашади . 289- машқ билан ишлаш.
- Нима учун расм номи билан у ҳақида ёзилган ҳикоянинг сарлавҳаси бирдай бўлиши шарт эмас?
- Расмнинг мавзуси ва асосий ғояси қандай аниқланади?
- Расм асосида ҳикоя ёзишда қандай тартиб- қоидаларга амал қилинади?
- Ҳикояда диалог, тасвирлаш воситалари нима учун муҳим?
- Расмга қараб рассом ҳақида маълумот олиш мумкинми?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)