Материалдар / About myself
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

About myself

Материал туралы қысқаша түсінік
бастауыш сынып мұғалімдеріне көмек ретінде
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қараша 2018
954
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 1 About myselfSchool:
Date:Teacher name:
CLASS: 1Number present: absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly1.S6exchange simple greetings and say please, sorry and thank you1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects
Lesson objectivesAll learners will be able to:


  • introduce themselves
  • understand questions: What is your name? How are you?


  • Most learners will be able to:


  • understand and answer the questions
  • use the answer correctly: I am fine, thank you
  • introduce their friends


  • Some learners will be able to:





  • ask and answer the questions
  • Previous learningGreetings and names
    Plan
    Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with your planned activities)Resources
    Beginning10 minutes









    ORGANISATION MOMENT: (BT: listen and apply)Teacher invites learners to stand in a circle and to repeat in chorus questions & answers: Hello! What is your name? My name is.....How are you? I am fine, thank you.Sing a song “Hello”.Song “Hello”

    Middle15 -25minutes



























    PRE-LEARNING (BT: remember)Teacher models My name is… His/her name is. Teacher introduces self and then names of projected images. Teacher indicates learners in turn to introduce self and then name two projected images of well-known people.

    Her name is… His name is ….. GROUPWORKING (BT: practice)In circles of 4 - 5 learners. Each learner has at least two images of different identities. Learners take turns to say as many names as they can remember after identities are flashed for a few seconds His name / Her name is... Game can continue by getting students of same sex to swap one or more of their identity cards

    DEMOSTRATION (BT: explain and apply)Teacher models with one learner Nice to meet you,Bye(handshake and wave).PRACTICELearners practice with each other to pronounce greetings andexpressions intelligibly.
    Images of well known people.



    End5minutesFEEDBACKThe smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smileyface.Smiley faces, crayons
    Additional information
    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links
  • more support can be given during elicitation, instruction and questioning phases of the lesson by nominating learners to answer items relating to more high frequency vocabulary to build confidence through participation.
  • through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities
  • through observation in group
  • culture and social studies
  • ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.




    Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?1:2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1: 2:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?



































    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!