Материалдар / Across the curriculum. Remembrance day

Across the curriculum. Remembrance day

Материал туралы қысқаша түсінік
Lesson plan
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term planTerm 3

Unit 6 Tradition and language

Lesson 65

Teacher name: Mirzakulova A


Date: 14.02.2025


Grade: 9 Ә

Number present:

absent:

Lesson title

Across the curriculum: Remembrance Day

Learning objectives


9.3.1.1 use formal and informal language registers in their talk on a range of general and curricular topics

9.4.2.1 understand specific information and detail in extended texts on a growing range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

-To introduce the topic and to predict the content of a text

-To read for gist and comprehension

-To consolidate new vocabulary

Plan



Stages / Time

Teachers’ actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min












1.Greeting.

Ask about the weather.

Value links "Creativity and Innovation"

Use of various cognitive tools, knowledge about the world be able to collect (linguistic, reading culture, information, service in the digital environment)

Warming-up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead – In









Students' attention is drawn to the lesson.

Determines the topic and purpose of the lesson

Learners talk about favourite dayprevious lesson vocabulary

Students say different words from the picture and count one to hundred


At the organization moment T tries to award active Ss.


Good job!

Well done!”










Pictures




PPT







Middle of the lesson

Presentation part.

35 min












Ex:1 P:72

Read out the questions in the rubric and brainstorm with the class for answers.

Play the recording. Ss listen and find out about Remembrance Day in Australia.










Ex:2 P:72

Go through the Study Skills box with Ss and explain that this advice will help Ss to complete the task successfully.

Ask Ss to read the headings aloud and explain/ elicit any unknown words.

Give Ss time to read the text and match the headings to the paragraphs.

Check Ss' answers.


Ex: 3 P:72

.Refer Ss to the Check these words box and explain/ elicit the meanings of the words or ask Ss to use the Word List or their dictionaries to look them up.

Give Ss time to complete the task, and then check Ss' answers.


Ex: 4 P:72

Read out the words/phrases in the list and then ask various Ss around the class to explain how these relate to Remembrance Day.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students ue new words in the text.

Studentsanswer the question. Listen, read and check.

ANSWERS:

Annual events that are important for a person to remember birthdays, anniversaries of important events in their life.

Annual events that are important for a society to remember = religious holidays, national holidays, national events, etc.

Australians remember soldiers that have died in all wars since WWI

Students read the text again and match the headings to the paragraph.

ANSWERS:

1 C An annual event

2 D A solemn commemoration

3 A Flowers to honour

Students complete the sentences with the words from the box.

ANSWERS:

1 honour

2 fighting, war

3 memorial, battlefields

4 silence

Students use the text to make sentences.

ANSWERS:

People around the world celebrate Remembrance Day on 11th November.

A musician plays The Last Post at the beginning of a two- minute silence.

A bugler plays the music at a Remembrance Day ceremony.

Many people died fighting on the battlefields during World War

Descriptor:

- answer the question

- listen, read and check.

Total: 2 point














Descriptor:

- read the text

- match the headings to the paragraph.

Total: 2 point





Descriptor:

- complete the sentences

Total: 1 point






Descriptor:

- use the text to make sentences

Total: 1 point



-Make CCQ questions

Yes / No



Cards


Student’s book





Worksheets





Student’s book




End of the lesson

5 min


Giving the hometask.

Ex: 3 P:23 wb

Self-reflection

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Poster Success



09 Ақпан 2025
245
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі