Материалдар / Action 11. Module 6 STEM Theme : "Energy storage solutions"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Action 11. Module 6 STEM Theme : "Energy storage solutions"

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсатына сай тапсырмалары берілген сабақтың қысқа мерзімді жоспары . Сабақтың соңында бекітуге арналған тапсырмасы бар. Дискрипторы мен бағалау критерийлері тапсырмаға сай жазылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Ақпан 2024
222
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:


Unit 6 STEM

Teacher name:


Date:


Grade: 11

Number present:

absent:

Lesson title

Energy storage solutions

Learning objectives


11.1.10.1 - use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

11.4.6.1 - recognise the attitude, opinion or tone of the writer in extended texts on a range of more complex and abstract general and curricular topics

11.3.6.1 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

-listen and read for cohesion and coherence (missing sentences),

- revise future tenses, listen for specific information (multiple matching),

- talk about energy storage solutions, write about energy storage solutions.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min









Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.








Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


Revise the vocabulary from the previous.





Lead – In:

-What is energy?

-What do you know about energy storage?

.

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.


Students' attention is drawn to the lesson.


Learners remember previous lesson vocabulary



Determines the topic and purpose of the lesson

Ss answer the questions.



The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Assessment criteria

- Learners have met the learning objectives if they can talk about
























Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min












Ex: 1 P: 80

Direct Ss to the pictures and the list of words.

Give Ss time to label the pictures using the words in the list. Then, check Ss' answers.





Ex: 2 P: 80

Ask Ss to read the text.

Elicit how each energy storage solution works from Ss around the class.




Ex:3 P: 80

Ask Ss to read the statements A-F and think about the key words.

Give Ss time to read the text and choose the correct sentence for eachgap.

Check Ss’ answers.





Ex:4 P: 81

Explain the task. Give Ss time to complete the sentences using the words from the list.

Check Ss’ answers around the class.









Conclusion:


Energy Storage Assessment

1. Which of the following is an example of chemical energy storage?

a. A battery

b. A wind turbine

c. A solar panel

d. A hydroelectric dam


2. Which type of energy storage system is most commonly used in electric vehicles?

a. Thermal energy storage

b. Mechanical energy storage

c. Chemical energy storage

d. Electrical energy storage


3. Which of the following is a disadvantage of using pumped hydro energy storage?

a. High efficiency

b. Low cost

c. Limited availability of suitable sites

d. Scalability


4. What is the primary energy storage mechanism in a flywheel energy storage system?

a. Chemical energy

b. Mechanical energy

c. Electrical energy

d. Thermal energy


5. Which of the following is an example of potential energy storage?

a. Compressed air energy storage

b. Flywheel energy storage

c. Capacitor energy storage

d. Superconducting magnetic energy storage



Pupils label the pictures. using the words in the list

ANSWERS

1 hydro

2 tower

3 air

4 batteries

5 hydrogen

Pupils read the title and the subheadings of the text. Answer the question.

ANSWERS

Batteries contain chemicals that help store energy. Pumped hydro storage pumps water uphill in order to generate energy as it runs down again. Hydrogen energy storage keeps the energy generated by solar power as hydrogen in tanks. The energy storage tower works by storing energy by building blocks up and releasing it as they are lowered. Compressed energy storage works by compressing air underground then heating and releasing it to turn a generator.

Pupils read the text again and choose from the sentences the one which fits each gap.

ANSWERS

1 E 2 B 3 F 4 A 5 D

Pupils fill the gaps.

ANSWERS

1 electricity

2 impact

3 energy

4 capacity

5 consumption

6 excess

7 access

8 ambient





Answer Key


1.a

2.c

3.c

4.b

5.a

.

Descriptor:

- label the pictures

- . use the words in the list

Total: 2 point





Descriptor:

- read the title and the subheadings

- answer the question

Total: 2 point






Descriptor:

- read the text

- choose from the sentences

Total: 2 point






Descriptor:

- fill the gaps.

Total: 2 point






Descriptor:

-Answer the question correctly:

Student’s book













End of the lesson

5 min

Reflection:

Learners provide reflection on what they have learned at the lesson.


Home task: Ex:









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!