Тақырыбы:
Адалдық - адамның ең асыл
қасиеті
Тәрбие сағатының
мақсаты: Оқушыларға адалдық,
парасаттылық, шындық туралы түсініктерін
кеңейту.
Міндеттері:
1. Оқушыларды адалдыққа,
шыншылдыққа тәрбиелеу, жат әдеттерден аулақ жүруге
үйрету.
2. Оқушылардың адамгершілік
қасиетін, бір-біріне деген достық сезімдерін
нығайту.
3. Оқушылардың бойына рухани
адамгершілік қасиеттерді ұялату үшін мейірбан, ақылды, шыншыл,
қайырымды т. б адамдық асыл қасиеттерді игеруге ықпал
ету.
Тәрбие сағатының
түрі: дамытушылық.
Тәрбие сағатының
әдіс-тәсілі: әңгімелеу,
сұрақ-жауап,
Ресурстар: нақыл ұлағатты сөздері, дос
туралы мақал - мәтелдер, суреттер
1.
Ұйымдастыру
2. Сынып жетекшінің кіріспе
сөзі:
Бүгін біз әдептілік, адалдық,
адамгершіліктің асыл қасиет екені туралы пікірлесіп, өз ойларымызды
ортаға саламыз. Олайболса АДАМ! Адам баласыныңбойындажақсы да,
жаман да қасиеттерболадыекен. Бізгеақылдылықты, адалдықты,
қарапайым - кішіпейілділікті, инабаттылықты,
шыншылдықтыүлкендерүйретеді. Ол - біздіңата - анамыз,
ақсүтінбереотырып, анатіліменүйретеді. Біз оны түсініп, ата - баба
салт, әдеттерінүйренеміз. Адам болатынадамгершілігі бар бала -
барлықжақсықасиеттердіүйреніп, жаманмінезәдеттерден,
ұнамсызқылықтарданаулақболуғатырысуыкерек. Адамныңадамгершілік,
адалдық, саналылықдәрежесі – оныңтәртібі мен іс -
әрекетінанықтайтыныәлдеқашандәлелденген.
Адамныңбойынанадамгершілікқасиеттертабылса, әринесымбатты,
парасаттыкөрінеді. Адамгершілік – адамныңасылқасиеті.
ЖүсіпБаласағұнадамгершілік пен инабаттылықтыңтөртқасиетін 6600
тармақтан 72 тараудантұратын “Құттыбілік”
дастанындакөрсетіпберді.
3.Сынып жетекшіАхметова.Ж:ауызша
сұрақтар қойылып оқушылардан жауап
алынады:
Бүгінгі адамгершілікті,
адалдықты сендер қалай түсінесіңдер, әдеп - нормаларын
білесіңдерме, өзара пікірлесіп ой
бөлісеміз.
Балалар, сіздер дос болу,
адалдықтың деген не екенін білесіздер ме?
Әрине, білесіздер, дос
болмайтын ешбір адам болмайды, иә?!
Сұрақтар:
Адал достық дегенде нені
түсінесіңдер?
Сендердің де адалдостарың бар
ма?
Сеніңадалдыққадегенсенімінқандай?
«Адалдық – адамшылықбастауы»
дегендіқалайтүсінесіңдер?
«Адалдық, кеңпейілділік, ақкөңілділік, шыншылдық»
ұғымдарыменқатаржүреме? Неліктен?
Жауап:
Адалдық – адамбойындағыасылқасиеттердіңбірі.
"Адалдық” дегенсөзшыншылдық, айнымастық,
шынберілгендіксияқтыигіқасиеттердіескесалады.
Қазақпайымындаадамбойындаадалдық - пәктік, ар - ұждан, жантазалығы.
Адалдосдегеніміз - өтірікайтпайтын, шындықтыжақтайтын,
досынешқашандаұятқақалдырмайтын,
барлықуақыттақандайжағдайболмасынқолұшынберіпкөқмектесетін, қашан
да қасынантабылатын, барынбөлісетіннағызжолдас.
Сұрақтар:
–
1. Мектептенүйгеқарайжүгіріпкележатқанда,
алдыңнанбірүлкенкісішықты. Сен не істередің? –
Үлкенкісіменамандасыпжолберемін.
–
2. Өзіңненүлкенкісілерәңгімелесіпотырғанкезде сен
не істеуіңкерек? – Үлкендердіңәңгімесінбөліп,
сөзгеараласуғаболмайды. – Егертығызшаруамболса, «кешіріңдер»
депайтаредім.
–
3. Көшедебіреужөннемесежолсұраса не істередің? –
Асықпайтүсіндіріпберемін.
–
4. Автобуста,
қоғамдықорындардаегдеадамдардыкөрсең не істегенжөн? –
Үлкенкісілергеәрдайыморын беру керек.
–
5. Үлкенкісілерменқалайсөйлесукерек? –
Үлкенкісімен «Сіз» депсөйлесукерек.
–
6. Әдептілікдеген не? – Адамдардыңжүріс - тұрысы
мен өзарақарым - қатынасыныңережелері.
4.«Жалғастыр» ойыны
«Не істеугеболмайды?».
- Үлкендердіңалдынан......
(кесіпөтугеболмайды.)
- Кішкенебаланы................(жылатуға
болмайды.)
-
Құстарды...........................(атуғаболмайды.)
- Қызбаланы........................(ренжітуге
болмайды.)
-
Сабақтан.............................(кешігугеболмайды.)
-
Сыныпта.............................(айғайлауғаболмайды.)
1
«Не істеукерек?»
- Үлкенкісіні.......................(сыйлау
керек.)
-
Үлкенніңтілін...................(алукерек..)
- Үлкендерге..........................(сәлем беру
керек.)
-
Кішілерді..............................(қамқорлаукерек.)
–Оқуқұралдарын..................
(күтіпұстаукерек.)
5.
«Досымсағанарнаймын»Достыққа байланысты ақын -
жазушыларымыздың өлеңдерін айту.
М.
Мақатаев
Досым, сағансенемін.
Сеніпөтем!
Жолыбөтендемеймін,
жөнібөтен.
Достықдеген —
адамныңкөрігіекен,
Достықдегенадалдыңсерігіекен.
Достарыңкөппе?
Апыраунеткенжақсыедің?
Досым аз
менің...
Досым - ау менің,
тапшыемін?
Достарыңменендостастырмені,
асылым,
Достастырмені?
Болайынқұлыңнақсенің!
Досболамдесең, Досымдысыйла,
қымбаттым!
Досыңасонда,
Досымменғанақымбатпын.
Досболам десен,
Мендегідоспендостасқын,
Сендегідоспендосболыпсондатұрмақпын.
Досжүрегі шар
айна,
Сылтауыңақарайма,
Бүлдіріпалмақалайда,
Кіршалдырмажарайма!
Шимайланса шар
айна,
Жанарды тартар
жалтырап,
Досжүрегі – бал
бұлақ.
Сынып жетекшінің қорытынды
сөзі:АДАЛДЫҚ
- адамбойындағы таза ниет, адамның сана -
сезімі мен ар - ұжданынақайшыкелмейтінәрекеттердіңморальдық -
этикалықжиынтығы.
Қазақтыңадалдықжайындаөзіндікпайым -
түсінігітуралыҰлы Абай атамыз: «Алдауқоспай, адалеңбегінсатқан,
қолыөнерліқазақтыңәулиесісол», - демекші әрқашан досымызға адал,
таза, жақынымызға мейірімді болып жүрейік
оқушылар.
Абай
атамызайтқандай
Сенбежұртқатұрсадақаншамақтап,
Әуреетедіішінеқулықсақтап.
Өзіңе сен,
өзіңдіалыпшығар
Еңбегің мен
ақылыңекіжақтап. Балаларәрқашанөзеңбектеріңізгесеніңіздерсондағанажетістіккежетесіздер!!!