Басы
|
Ұйымдастыру кезеңі 2
минут
Топтарға бөлу. «Қағаз
қиындылары»
Төрт түсті қағаздарды топ
құрамындағы оқушылар саны бойынша алтыға қиып, оларды араластырып,
оқушыларға таратып беру. Оқушылар қиықтарды құрастырып бүтін сурет
шығарады. Сол арқылы топтарға
бөлінеді.
Психологиялық ахуал
қалыптастыру: 3 минут
Сабақтың басында №2
қосымшадағы әндердің бірін қосып қоюға
болады.
|
Психологиялық ахуалға берілген
тақпақтарды дауыстап айтып, тілді жаттықтыру және жаңа сабаққа
назар аудару.
|
ҚБ: От шашу арқылы бір-бірін
бағалау.
|
Психологиялық
ахуал.
Алдыңғы білімді еске
түсірутапсырмалары.
|
Ортасы
|
Сыныпқа арналған
сұрақтар:
-
Судың адам
өміріндегі маңызы қандай?
Жауап. Судың адам өміріндегі
маңызы зор. Сумен үйді тазалап, кір жуамыз. Сусыз тамақ
пісіре алмаймыз. Адам күніне екі литрдей су
ішеді.
-
Өздерің
білетін су айдындарын атаңдар. Жауап. Мұхит, теңіз, өзен,
көл.
-
Елімізде қандай өзендер
бар?
Сырдария,
Ертіс, Есіл, Тобыл, Іле, Шу және т.б.
-
Судың қандай күйлері бар?
Жауап. Су сұйық, қатты (мұз, қар), бу тәрізді
(шәйнектің буы, бұлт) болады.
-
Ежелгі
гректің меандр өрнегі нені білдіреді? Жауап. Меандр өзеннің иірімді
жағалауы мен оның ағысын білдіреді.
-
Қазақтың
«бітпес» өрнегімен нені әшекейлейді? Жауап. Бұл өрнек түрімен
қолөнер бұйымдарын; кілем, текемет пен сырмақты, киім-кешек
пен ыдыстарды
әшекейлейді.
Адам сусыз
бір күн де өмір сүре алмайды. Кәне, адамға су не үшін керек екенін
атап шығайықшы.
Адамға су
қажет болғандықтан, оны қастерлей білу керек. Суретшіге де сусыз
қиын соғатыны белгілі.
Оқушылардан сусыз пайдалануға болмайтын бояуларды
атауды сұрайды (акварель, гуашь).
Судың қасиеті, оның пішіні, адамдар бұрын суды
қалай бейнелегендері туралы білімдері алдағы уақытта керек
болады.
Сабақтың басында судың адам
өміріндегі маңызына тоқталған дұрыс.
Олардың назарын судың қандай
күйде болатынына аударуға болады. Одан әрі әртүрлі халықтардың
өрнектеріндегі судың бейнеленуіне көшеді.
Ақпаратты оқулықтан, сондай-ақ
кітаптар мен ғаламтордан алуға болады. Суды бейнелейтін әртүрлі
өрнектерді көрсетеді. Су өрнектері неліктен ең көне өрнек түрлеріне
жататыны туралы әңгімелесуге болады,
оқушылар басқа
сабақтардағы мәліметтерді еске
түсіре отырып, өз ойларын ортаға салсын. Ұлттық кілемдердің жиегіне
салынатын «бітпес» оюын көрсеткен жөн. Сабақтың соңында мұғалім
100–101-беттегі жобаны ата-аналарымен қалай орындайтынын айтады.
Бұл жобаны оқушылар тақырыптың соңына қарай орындайды да, таныстыру
сабағында жоба туралы айтып береді. Жоба бойынша негізгі жұмысты
оқушылар өздері орындайды, ата- аналары бөтелкені табуға, тұзды
кептіруге, бұйымды жасауға көмектеседі. Тұзды әртүрлі түске бояп,
кептіру көп орынды алады, сондықтан оны сыныпта орындау мүмкін
емес.
Өздік жұмысты
орындау
Кейбір оқушылар сол
бейнелердің негізінде өрнек құрастырады. Ал енді бір оқушылар
жасалған өрнектермен әртүрлі заттарды (ваза, тәрелке, жастық,
жамылғы) қалай әшекейлеуге болатынын
ойланады.
Қорытынды
Оқушылар адам өміріндегі судың
маңызын, суды бейнелейтін өрнектерді
білді.
Су бейнелі өрнекті
құрастыра отырып, табиғи материалдарды көркем бейнеге айналдыруды
үйренді.
|
Берілген сұраққа жауап беріп,
тапсырмаларды талапқа сай
орындайды.
Бұл тақырып жаратылыстану
сабағында да өтілетін
болғандықтан, оқушылар осы
тақырып бойынша хабардар, сондықтан тақырыпты талдауға белсене
қатыса алады. Оқушылар судың адам өміріндегі маңызы туралы әңгіме
құрап, «Су – тіршілік көзі» деген тіркесті қалай түсінетіндерін
айтады.
Оқушылар бұйымдарды бұл
өрнекпен әшекейлеу арқылы шеберлер не айтқысы келгенін айтып
береді. Тақтаға шығып, суретін сала
алады.
Оқушылар альбомдарына
толқынның, қардың суретін
салады.
|
Судың адам өміріндегі маңызын,
суды бейнелейтін өрнектерді біледі.
Табиғи материалдарды көркем
бейнеге айналдырып үйренеді.
Су бейнелі өрнек түрлерін қоса
отырып, табиғи материалдарды көркем
бейнеге
айналдырады.
|
Оқылым, жазылым
тапсырмалары.
https://multiurok.ru/files/sabak-zhospary-adam-tirshiligindegi-sudyn-manyzy.html?login=ok
|