Материалдар / Адамның физикалық мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін зерттеу
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Адамның физикалық мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін зерттеу

Материал туралы қысқаша түсінік
Физика саласындағы мамандарға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
430
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ӘӨЖ 539.12-16:557.23


Алдаберганова Г.,Ерсұлтан М.,Иманжанова К.Т.

С.Аманжолов атындағы ШҚМУ Өскемен қаласы.
Адамның физикалық мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін зерттеу
Қуат – бірлік уақыт ішінде атқаратын жұмыс, яғни N= ; Өлшем бірлігі: Вт

Адам күнде бірқалыпты жұмыс атқармайды. Әркімде әрқалай болады. Адам жай ғана отырған кезде немесе еркін қозғалғанда белгілі қуатымыз шығындалады.
Адамдардың түрлері мен жас айырмашылықтарының

сипаттайтын кесте

Адам түрлері, жас айырмашылықтары

Сипаттамасы

Жұмыс уақыты

(сағат)

Артықшылығы

Кемшілігі

Холерик

шапшаң, белсенді

ұстамсыз, күйгелек

8

Сангивиник

пысық,оңтайлы

Тұрақсыз

8

Флегматик

ұстамды,сабырлы

баяу,сылбыр

8

Меланхолик

Сезімтал

Тұйық

8

15-18

-

-

8

18-21

-

-

8

21-24

-

-

8

24-28

-

-

8

28-32

-

-

8


Еркін қозғалыстар кезіндегі пайдалы әсер коэффициенті әр түрлі болады:


Еркін отырған кезінде

Еркін қозғалыс кезінде

Пайдалы әрекет коэффициенті



4-9


10-14















Осы мәндерді ескере отырып,қуатты есептейік:

η= AПТ болса, мұндағы:

АПП К , ал АТ=Nt тең. Өрнектерді орнына қойсақ:

η=Nt/ mgh +m тең болады. Осыдан қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады.Бұл жердегі массаны орта есеппен, яғни 18 бен 19 жастағы жасөспірім мен бозбалалардың орташа салмағы 65кг. Осыдан қуатты алсақ, N=mg2ηt тең болады.

t - жұмыс істеу уақыты; g – еркін түсу үдеуі. Осы шыққан өрнекке әрбір η-тің мәнін қойып есептейік: t= 8сағ = 28800 c

N1=5 65 102 288 102=93,6 107Вт

N2= 6 65 102 288 102= 107Вт

N3=7 65 102 288 102=131,04 107Вт

N4=8 65 102 288 102=149,76 107Вт

N5=9 65 102 288 102=168,48 107Вт


Осыдан 1 тәулікте 8 сағат көлемінде еркін қозғалыстар кезіндегі пайдалы әсер коэффициентіне байланысты қуаттың өзгеру графигі есетелінді.



Ал, енді 5В011000-Физика мамандығының 2Д тобының студеттерінің сол уақыт аралығындағы группаластардың физикалық мүмкіндігі мен қуатын есептеу мақсаты алға қойылды, соған сәйкес тәжірибе жасалынды.

N=mg2ηt қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады. Ocы формула арқылы өз группамының сабақ оқу уақытындағы пайдалы әсер коэффициентін есептедім.

η1=93,6 7 /65 102 1980 =72,7%
η
2=112,32 7 /65 102 21 3= %
η
3=131,04 7 /65 102 288 3 =70%

η4=149,76 7 /65 102 246 2=93,6%
η
5=168,48 7 /65 102 279 2=93%


Сабақ оқу уақыты

Пайдалы әсер коффициенті

1

Дүйсенбі:

08:00-09:50;

13:40-17:30

Барлығы :5сағ 30мин

72,7%

2

Сейсенбі:

13:40-19:30

Барлығы:5 сағ 50мин

82,2%

3

Сәрсенбі:

11:50-13:40;

14:35-19:30

Барлығы:8сағ 40мин

70%

4

Бейсенбі:

08:55-09:50;

10:45-12:45.

Барлығы:6сағ

50мин

93,6%

5

Жұма:

08:00-15:35

Барлығы:7 сағ45мин

93%

Осыдан студенттің қуаты өзгерген сайын олардың пайдалы әсер коэффициенттері жоғарылауына байланысты артатыны байқалад


  Енді осы жасалған тәжірибелерге байланысты адамның психологиялық көзқараспен екі типке бөлінеді: бірі –бозторғай; екіншісі –үкі.


Бозторғай

Үкі

Сипаттамасы

Таңертең ерте тұрып, кешке ерте жатады.

Сипаттамасы

Таңертең кеш тұрып, түнде кеш жатады.

Өзгешелігі

Күндіз жұмыс істегенді ұнатады

Өзгешелігі

Түнде жұмыс істегенді ұнатады

1

+


2


+

3


+

4

+


5

+


6


+

7

+


8

+


9


+

10

+



Осыдан адамның қуаты, үздіксіз жұмыс жасау кезеңдеріне байланысты өзгешеліктерінің салыстырмалы мәндерін кестеден көруге болады


Қуат жұмсауы Вт/м2

Күнтізбе

Үздіксіз еңбек ету кезеңі ,сағ

N, Вт/м2 ,10 7

140-150

5сағ 30мин

3,0-5,0

93,6-112,32

150-178

3сағ 50мин

5,0-6,0

112,32-131,04

161-181

5 сағ 40мин

6,0-7,0

131,04-149,76

182-193

4 сағ45мин

7,0-8,0

149,76-168,48




146,016

Зерттеу



N,Вт

t,c

N

30,8*104

60

96

31,95*104

60

85


14,8*104

60

25

16,9*104

60

16




Сабақ өту бөлмелердегі жұмыс орындаудағы салыстырмалы ылғалдықтың және ауа қозғалысының жылдамдығының, температураның нормативтік көрсеткіштері

р/с

Жыл кездері

Жұмыс дәрежесі

Температурасы, 0С

Салыстырмалы

ылғалдылығы




Тиімді

Рұқсат етілген

Тиімді

Рұқсат

етілген




Жоғарғы шегі

Төменгі шегі

Жұмыс орындарында

үнемі

уақытша

үнемі

Уақытша

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10



1

Жылдың суық кезеңі

жеңіл – 1а

22-24

25

26

21

18

40-60

75


жеңіл – 1б

21-23

24

25

20

17

40-60

75


Орташа ауырлығы – IIa

18-20

23

24

17

15

40-60

75


Орташа ауырлық – IIб

17-19

21

23

15

13

40-60

75


Ауыр –III

16-18

19

20

13

12

40-60

75


2

Жылдың жылы кезеңі

Жеңіл–1а

23-25

28

30

22

20

40-60

28 0С та 55


Жеңіл – 1б

22-24

28

30

21

19

40-60

27 0С та-60


Орташа жеңілдік –II a

21-23

27

29

18

17

40-60

26 0С та -65


Орташа жаңілдік – IIб

20-22

27

29

16

15

40-60

25 0С та -70


ауыр –III

18-20

26

28

15

13

40-60

24 0С және одан төменде - 75




Жылдың жылы кезеңінде ауаның үлкен қозғалыс жылдамдығы ауаның максималдық температурасына сәйкес, кішісі – ауаның минималдық температурасына. Ауа температурасының көшпелі маңызы үшін оның қозғалыс жылдамдығы интерполяциямен анықталады.
      
Аусымдағы ауаның орташа температурасы (tв) мына формуламен есептеледі:

 - тиісті учаскедегі жұмыс орынның ауа температурасы (0С);  - тиісті учаскедегі жұмыс орында жұмыс істеу уақыты;
8 – жұмыс аусымының ұзақтығы (с).




Қорытынды

Адам қабілеті жоғары қалыпта келуі үшін оның физикалық мүмкіндігі 100% жұмыс жасайтыны дәлелденген. Бірақ қазіргі кезде адамдардың физикалық мүмкіндігінің 1-3% жұмыс жасайды деп пікір қалыптасады , оны 100% жасау қалпына келтіруде адамның жұмысты орындау қабілетіне, орынын ауыстыру , білім саласына саяхат жасау қабілетіне тікелей байланысу қасиетіне ие болады екен . Осындай өзгерістер адамның өз қалауына өзгеретіле алады, логикалық дамуына тікелей байланысты . Себебі мидың әрбір бөлігінің атқаратын өз қызметі ойлану , секіру, жүгіру, қабылдау, қимыл-қозғалысы сияқты . Әр зерттеулер арқылы адам әр кезде әр түрлі бөліністер арқылы жұмыс жасап отырса әр түрлі әрекет жасау арқылы өзіне тиісті қызметін атқаратыны анық . Әр түрлі студент жастарымыздың пікірі бойынша тек таңертең және кешке,түнде сабаққа дайындалса есінде қалады деген мүмкіндік бар деген пікірдемін.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!