ӘӨЖ 539.12-16:557.23
Алдаберганова Г.,Ерсұлтан
М.,Иманжанова К.Т.
С.Аманжолов атындағы ШҚМУ
Өскемен қаласы.
Адамның физикалық
мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін
зерттеу
Қуат – бірлік уақыт ішінде
атқаратын жұмыс, яғни N=
; Өлшем бірлігі:
Вт
Адам күнде бірқалыпты жұмыс
атқармайды. Әркімде әрқалай болады. Адам жай ғана отырған кезде
немесе еркін қозғалғанда белгілі қуатымыз шығындалады.
Адамдардың түрлері мен жас
айырмашылықтарының
сипаттайтын кесте
|
Адам түрлері, жас айырмашылықтары |
Сипаттамасы |
Жұмыс уақыты (сағат) |
|
|
Артықшылығы |
Кемшілігі |
||
|
Холерик |
шапшаң, белсенді |
ұстамсыз, күйгелек |
8 |
|
Сангивиник |
пысық,оңтайлы |
Тұрақсыз |
8 |
|
Флегматик |
ұстамды,сабырлы |
баяу,сылбыр |
8 |
|
Меланхолик |
Сезімтал |
Тұйық |
8 |
|
15-18 |
- |
- |
8 |
|
18-21 |
- |
- |
8 |
|
21-24 |
- |
- |
8 |
|
24-28 |
- |
- |
8 |
|
28-32 |
- |
- |
8 |
Еркін қозғалыстар кезіндегі
пайдалы әсер коэффициенті әр түрлі
болады:
|
|
Еркін отырған кезінде |
Еркін қозғалыс кезінде |
|
Пайдалы әрекет коэффициенті
|
4-9 |
10-14 |
Осы мәндерді ескере отырып,қуатты есептейік:
η=
AП/АТ
болса,
мұндағы:
АП=ЕП +ЕК , ал АТ=Nt тең. Өрнектерді орнына қойсақ:
η=Nt/ mgh
+m
тең болады. Осыдан
қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады.Бұл жердегі массаны
орта есеппен, яғни 18 бен 19 жастағы жасөспірім мен бозбалалардың
орташа салмағы 65кг. Осыдан қуатты алсақ,
N=mg2ηt тең
болады.
t - жұмыс істеу уақыты; g – еркін түсу үдеуі. Осы шыққан өрнекке әрбір η-тің мәнін қойып есептейік: t= 8сағ = 28800 c
N1=5
65
102
288
102=93,6
107Вт
N2=
6
65
102
288
102=
107Вт
N3=7
65
102
288
102=131,04
107Вт
N4=8
65
102
288
102=149,76
107Вт
N5=9
65
102
288
102=168,48
107Вт
Осыдан 1 тәулікте 8 сағат көлемінде еркін қозғалыстар кезіндегі пайдалы әсер коэффициентіне байланысты қуаттың өзгеру графигі есетелінді.

Ал, енді 5В011000-Физика мамандығының 2Д тобының студеттерінің сол уақыт аралығындағы группаластардың физикалық мүмкіндігі мен қуатын есептеу мақсаты алға қойылды, соған сәйкес тәжірибе жасалынды.
N=mg2ηt қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады. Ocы формула арқылы өз группамының сабақ оқу уақытындағы пайдалы әсер коэффициентін есептедім.
η1=93,6
7 /65
102
1980
=72,7%
η2=112,32
7 /65
102
21
3=
%
η3=131,04
7 /65
102
288
3 =70%
η4=149,76
7 /65
102
246
2=93,6%
η5=168,48
7 /65
102
279
2=93%
|
№ |
Сабақ оқу уақыты |
Пайдалы әсер коффициенті |
|
1 |
Дүйсенбі: 08:00-09:50; 13:40-17:30 Барлығы :5сағ 30мин |
72,7% |
|
2 |
Сейсенбі: 13:40-19:30 Барлығы:5 сағ 50мин |
82,2% |
|
3 |
Сәрсенбі: 11:50-13:40; 14:35-19:30 Барлығы:8сағ 40мин |
70% |
|
4 |
Бейсенбі: 08:55-09:50; 10:45-12:45. Барлығы:6сағ 50мин |
93,6% |
|
5 |
Жұма: 08:00-15:35 Барлығы:7 сағ45мин |
93% |
Осыдан студенттің қуаты
өзгерген сайын олардың пайдалы әсер коэффициенттері жоғарылауына
байланысты артатыны байқалад
Енді осы жасалған тәжірибелерге байланысты адамның психологиялық көзқараспен екі типке бөлінеді: бірі –бозторғай; екіншісі –үкі.
|
№ |
Бозторғай |
Үкі |
||
|
Сипаттамасы |
Таңертең ерте тұрып, кешке ерте жатады. |
Сипаттамасы |
Таңертең кеш тұрып, түнде кеш жатады. |
|
|
Өзгешелігі |
Күндіз жұмыс істегенді ұнатады |
Өзгешелігі |
Түнде жұмыс істегенді ұнатады |
|
|
1 |
+ |
|
||
|
2 |
|
+ |
||
|
3 |
|
+ |
||
|
4 |
+ |
|
||
|
5 |
+ |
|
||
|
6 |
|
+ |
||
|
7 |
+ |
|
||
|
8 |
+ |
|
||
|
9 |
|
+ |
||
|
10 |
+ |
|
||
Осыдан адамның қуаты, үздіксіз жұмыс жасау кезеңдеріне байланысты өзгешеліктерінің салыстырмалы мәндерін кестеден көруге болады
|
Қуат жұмсауы Вт/м2 |
Күнтізбе |
Үздіксіз еңбек ету кезеңі ,сағ |
N, Вт/м2 ,10 7 |
|
140-150 |
5сағ 30мин |
3,0-5,0 |
93,6-112,32 |
|
150-178 |
3сағ 50мин |
5,0-6,0 |
112,32-131,04 |
|
161-181 |
5 сағ 40мин |
6,0-7,0 |
131,04-149,76 |
|
182-193 |
4 сағ45мин |
7,0-8,0 |
149,76-168,48 |
|
|
|
|
146,016 |
Зерттеу
|
|
N,Вт |
t,c |
N |
|
|
30,8*104 |
60 |
96 |
|
31,95*104 |
60 |
85 |
|
|
|
14,8*104 |
60 |
25 |
|
16,9*104 |
60 |
16 |
Сабақ өту бөлмелердегі жұмыс орындаудағы салыстырмалы ылғалдықтың және ауа қозғалысының жылдамдығының, температураның нормативтік көрсеткіштері
|
№ р/с |
Жыл кездері |
Жұмыс дәрежесі |
Температурасы, 0С |
Салыстырмалы ылғалдылығы |
|
|||||||
|
Тиімді |
Рұқсат етілген |
Тиімді |
Рұқсат етілген |
|
||||||||
|
Жоғарғы шегі |
Төменгі шегі |
|||||||||||
|
Жұмыс орындарында |
||||||||||||
|
үнемі |
уақытша |
үнемі |
Уақытша |
|||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
1 |
Жылдың суық кезеңі |
жеңіл – 1а |
22-24 |
25 |
26 |
21 |
18 |
40-60 |
75 |
|
||
|
жеңіл – 1б |
21-23 |
24 |
25 |
20 |
17 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Орташа ауырлығы – IIa |
18-20 |
23 |
24 |
17 |
15 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Орташа ауырлық – IIб |
17-19 |
21 |
23 |
15 |
13 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Ауыр –III |
16-18 |
19 |
20 |
13 |
12 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
2 |
Жылдың жылы кезеңі |
Жеңіл–1а |
23-25 |
28 |
30 |
22 |
20 |
40-60 |
28 0С та 55 |
|
||
|
Жеңіл – 1б |
22-24 |
28 |
30 |
21 |
19 |
40-60 |
27 0С та-60 |
|
||||
|
Орташа жеңілдік –II a |
21-23 |
27 |
29 |
18 |
17 |
40-60 |
26 0С та -65 |
|
||||
|
Орташа жаңілдік – IIб |
20-22 |
27 |
29 |
16 |
15 |
40-60 |
25 0С та -70 |
|
||||
|
ауыр –III |
18-20 |
26 |
28 |
15 |
13 |
40-60 |
24 0С және одан төменде - 75 |
|
||||
Жылдың жылы кезеңінде ауаның үлкен қозғалыс жылдамдығы
ауаның максималдық температурасына сәйкес, кішісі – ауаның
минималдық температурасына. Ауа температурасының көшпелі маңызы
үшін оның қозғалыс жылдамдығы интерполяциямен анықталады.
Аусымдағы ауаның орташа температурасы (tв) мына
формуламен есептеледі:

- тиісті
учаскедегі жұмыс орынның ауа температурасы
(0С);
-
тиісті учаскедегі жұмыс орында жұмыс істеу уақыты;
8 – жұмыс аусымының ұзақтығы
(с).

Қорытынды
Адам қабілеті жоғары қалыпта келуі үшін оның физикалық мүмкіндігі 100% жұмыс жасайтыны дәлелденген. Бірақ қазіргі кезде адамдардың физикалық мүмкіндігінің 1-3% жұмыс жасайды деп пікір қалыптасады , оны 100% жасау қалпына келтіруде адамның жұмысты орындау қабілетіне, орынын ауыстыру , білім саласына саяхат жасау қабілетіне тікелей байланысу қасиетіне ие болады екен . Осындай өзгерістер адамның өз қалауына өзгеретіле алады, логикалық дамуына тікелей байланысты . Себебі мидың әрбір бөлігінің атқаратын өз қызметі ойлану , секіру, жүгіру, қабылдау, қимыл-қозғалысы сияқты . Әр зерттеулер арқылы адам әр кезде әр түрлі бөліністер арқылы жұмыс жасап отырса әр түрлі әрекет жасау арқылы өзіне тиісті қызметін атқаратыны анық . Әр түрлі студент жастарымыздың пікірі бойынша тек таңертең және кешке,түнде сабаққа дайындалса есінде қалады деген мүмкіндік бар деген пікірдемін.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Адамның физикалық мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін зерттеу
Адамның физикалық мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін зерттеу
ӘӨЖ 539.12-16:557.23
Алдаберганова Г.,Ерсұлтан
М.,Иманжанова К.Т.
С.Аманжолов атындағы ШҚМУ
Өскемен қаласы.
Адамның физикалық
мүмкіндігі мен қуатының тәуелдігін
зерттеу
Қуат – бірлік уақыт ішінде
атқаратын жұмыс, яғни N=
; Өлшем бірлігі:
Вт
Адам күнде бірқалыпты жұмыс
атқармайды. Әркімде әрқалай болады. Адам жай ғана отырған кезде
немесе еркін қозғалғанда белгілі қуатымыз шығындалады.
Адамдардың түрлері мен жас
айырмашылықтарының
сипаттайтын кесте
|
Адам түрлері, жас айырмашылықтары |
Сипаттамасы |
Жұмыс уақыты (сағат) |
|
|
Артықшылығы |
Кемшілігі |
||
|
Холерик |
шапшаң, белсенді |
ұстамсыз, күйгелек |
8 |
|
Сангивиник |
пысық,оңтайлы |
Тұрақсыз |
8 |
|
Флегматик |
ұстамды,сабырлы |
баяу,сылбыр |
8 |
|
Меланхолик |
Сезімтал |
Тұйық |
8 |
|
15-18 |
- |
- |
8 |
|
18-21 |
- |
- |
8 |
|
21-24 |
- |
- |
8 |
|
24-28 |
- |
- |
8 |
|
28-32 |
- |
- |
8 |
Еркін қозғалыстар кезіндегі
пайдалы әсер коэффициенті әр түрлі
болады:
|
|
Еркін отырған кезінде |
Еркін қозғалыс кезінде |
|
Пайдалы әрекет коэффициенті
|
4-9 |
10-14 |
Осы мәндерді ескере отырып,қуатты есептейік:
η=
AП/АТ
болса,
мұндағы:
АП=ЕП +ЕК , ал АТ=Nt тең. Өрнектерді орнына қойсақ:
η=Nt/ mgh
+m
тең болады. Осыдан
қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады.Бұл жердегі массаны
орта есеппен, яғни 18 бен 19 жастағы жасөспірім мен бозбалалардың
орташа салмағы 65кг. Осыдан қуатты алсақ,
N=mg2ηt тең
болады.
t - жұмыс істеу уақыты; g – еркін түсу үдеуі. Осы шыққан өрнекке әрбір η-тің мәнін қойып есептейік: t= 8сағ = 28800 c
N1=5
65
102
288
102=93,6
107Вт
N2=
6
65
102
288
102=
107Вт
N3=7
65
102
288
102=131,04
107Вт
N4=8
65
102
288
102=149,76
107Вт
N5=9
65
102
288
102=168,48
107Вт
Осыдан 1 тәулікте 8 сағат көлемінде еркін қозғалыстар кезіндегі пайдалы әсер коэффициентіне байланысты қуаттың өзгеру графигі есетелінді.

Ал, енді 5В011000-Физика мамандығының 2Д тобының студеттерінің сол уақыт аралығындағы группаластардың физикалық мүмкіндігі мен қуатын есептеу мақсаты алға қойылды, соған сәйкес тәжірибе жасалынды.
N=mg2ηt қорытып шығарғанда η=N/mg2t болады. Ocы формула арқылы өз группамының сабақ оқу уақытындағы пайдалы әсер коэффициентін есептедім.
η1=93,6
7 /65
102
1980
=72,7%
η2=112,32
7 /65
102
21
3=
%
η3=131,04
7 /65
102
288
3 =70%
η4=149,76
7 /65
102
246
2=93,6%
η5=168,48
7 /65
102
279
2=93%
|
№ |
Сабақ оқу уақыты |
Пайдалы әсер коффициенті |
|
1 |
Дүйсенбі: 08:00-09:50; 13:40-17:30 Барлығы :5сағ 30мин |
72,7% |
|
2 |
Сейсенбі: 13:40-19:30 Барлығы:5 сағ 50мин |
82,2% |
|
3 |
Сәрсенбі: 11:50-13:40; 14:35-19:30 Барлығы:8сағ 40мин |
70% |
|
4 |
Бейсенбі: 08:55-09:50; 10:45-12:45. Барлығы:6сағ 50мин |
93,6% |
|
5 |
Жұма: 08:00-15:35 Барлығы:7 сағ45мин |
93% |
Осыдан студенттің қуаты
өзгерген сайын олардың пайдалы әсер коэффициенттері жоғарылауына
байланысты артатыны байқалад
Енді осы жасалған тәжірибелерге байланысты адамның психологиялық көзқараспен екі типке бөлінеді: бірі –бозторғай; екіншісі –үкі.
|
№ |
Бозторғай |
Үкі |
||
|
Сипаттамасы |
Таңертең ерте тұрып, кешке ерте жатады. |
Сипаттамасы |
Таңертең кеш тұрып, түнде кеш жатады. |
|
|
Өзгешелігі |
Күндіз жұмыс істегенді ұнатады |
Өзгешелігі |
Түнде жұмыс істегенді ұнатады |
|
|
1 |
+ |
|
||
|
2 |
|
+ |
||
|
3 |
|
+ |
||
|
4 |
+ |
|
||
|
5 |
+ |
|
||
|
6 |
|
+ |
||
|
7 |
+ |
|
||
|
8 |
+ |
|
||
|
9 |
|
+ |
||
|
10 |
+ |
|
||
Осыдан адамның қуаты, үздіксіз жұмыс жасау кезеңдеріне байланысты өзгешеліктерінің салыстырмалы мәндерін кестеден көруге болады
|
Қуат жұмсауы Вт/м2 |
Күнтізбе |
Үздіксіз еңбек ету кезеңі ,сағ |
N, Вт/м2 ,10 7 |
|
140-150 |
5сағ 30мин |
3,0-5,0 |
93,6-112,32 |
|
150-178 |
3сағ 50мин |
5,0-6,0 |
112,32-131,04 |
|
161-181 |
5 сағ 40мин |
6,0-7,0 |
131,04-149,76 |
|
182-193 |
4 сағ45мин |
7,0-8,0 |
149,76-168,48 |
|
|
|
|
146,016 |
Зерттеу
|
|
N,Вт |
t,c |
N |
|
|
30,8*104 |
60 |
96 |
|
31,95*104 |
60 |
85 |
|
|
|
14,8*104 |
60 |
25 |
|
16,9*104 |
60 |
16 |
Сабақ өту бөлмелердегі жұмыс орындаудағы салыстырмалы ылғалдықтың және ауа қозғалысының жылдамдығының, температураның нормативтік көрсеткіштері
|
№ р/с |
Жыл кездері |
Жұмыс дәрежесі |
Температурасы, 0С |
Салыстырмалы ылғалдылығы |
|
|||||||
|
Тиімді |
Рұқсат етілген |
Тиімді |
Рұқсат етілген |
|
||||||||
|
Жоғарғы шегі |
Төменгі шегі |
|||||||||||
|
Жұмыс орындарында |
||||||||||||
|
үнемі |
уақытша |
үнемі |
Уақытша |
|||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
1 |
Жылдың суық кезеңі |
жеңіл – 1а |
22-24 |
25 |
26 |
21 |
18 |
40-60 |
75 |
|
||
|
жеңіл – 1б |
21-23 |
24 |
25 |
20 |
17 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Орташа ауырлығы – IIa |
18-20 |
23 |
24 |
17 |
15 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Орташа ауырлық – IIб |
17-19 |
21 |
23 |
15 |
13 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
Ауыр –III |
16-18 |
19 |
20 |
13 |
12 |
40-60 |
75 |
|
||||
|
2 |
Жылдың жылы кезеңі |
Жеңіл–1а |
23-25 |
28 |
30 |
22 |
20 |
40-60 |
28 0С та 55 |
|
||
|
Жеңіл – 1б |
22-24 |
28 |
30 |
21 |
19 |
40-60 |
27 0С та-60 |
|
||||
|
Орташа жеңілдік –II a |
21-23 |
27 |
29 |
18 |
17 |
40-60 |
26 0С та -65 |
|
||||
|
Орташа жаңілдік – IIб |
20-22 |
27 |
29 |
16 |
15 |
40-60 |
25 0С та -70 |
|
||||
|
ауыр –III |
18-20 |
26 |
28 |
15 |
13 |
40-60 |
24 0С және одан төменде - 75 |
|
||||
Жылдың жылы кезеңінде ауаның үлкен қозғалыс жылдамдығы
ауаның максималдық температурасына сәйкес, кішісі – ауаның
минималдық температурасына. Ауа температурасының көшпелі маңызы
үшін оның қозғалыс жылдамдығы интерполяциямен анықталады.
Аусымдағы ауаның орташа температурасы (tв) мына
формуламен есептеледі:

- тиісті
учаскедегі жұмыс орынның ауа температурасы
(0С);
-
тиісті учаскедегі жұмыс орында жұмыс істеу уақыты;
8 – жұмыс аусымының ұзақтығы
(с).

Қорытынды
Адам қабілеті жоғары қалыпта келуі үшін оның физикалық мүмкіндігі 100% жұмыс жасайтыны дәлелденген. Бірақ қазіргі кезде адамдардың физикалық мүмкіндігінің 1-3% жұмыс жасайды деп пікір қалыптасады , оны 100% жасау қалпына келтіруде адамның жұмысты орындау қабілетіне, орынын ауыстыру , білім саласына саяхат жасау қабілетіне тікелей байланысу қасиетіне ие болады екен . Осындай өзгерістер адамның өз қалауына өзгеретіле алады, логикалық дамуына тікелей байланысты . Себебі мидың әрбір бөлігінің атқаратын өз қызметі ойлану , секіру, жүгіру, қабылдау, қимыл-қозғалысы сияқты . Әр зерттеулер арқылы адам әр кезде әр түрлі бөліністер арқылы жұмыс жасап отырса әр түрлі әрекет жасау арқылы өзіне тиісті қызметін атқаратыны анық . Әр түрлі студент жастарымыздың пікірі бойынша тек таңертең және кешке,түнде сабаққа дайындалса есінде қалады деген мүмкіндік бар деген пікірдемін.
шағым қалдыра аласыз















