Практикалық жұмыс.
Заттардың пішіні қандай болады?
Ресурстар
тарату. Доп (резенке, пластикалық),
металл сызғыш, металл серіппе, ермексаз және
жіптер.
Оқушыларға тарату – олар ұстап
көреді.
Тапсырма: Заттарды екі топқа
бөлу.
Денелерді майыстырып, қысып
көруді ұсыну. Әрекеттің нәтижесі бойынша денелерді екіге бөлуді
ұсыну. Сұрақ қою:
-Денені майыстырса немесе
қысса, содан кейін босатса, оған не
болады?
-Доп, сызғыш, серіппе өз
қалпына қайтып келеді, ермексаз бен жіп сол күйінде
қалады.
- Қай топтағы заттарды
серпімді деп атауға болады? (Доп, сызғыш,
серіппе).
- Қай топтағы заттарды
серпімсіз деп атауға болады? (ермексаз ,
жіп).
Анықтама
құрастыру.
Бастапқы қалпына қайта келе
алмайтын денелердің пластикалық
(серпімсіз).
Пластикалық сөзінің мағынасын түсіндіру.
(Ондай заттарға кез келген пішінге ие болатын, бірақ алғашқы
қалпын қайтара алмайтын заттарды жатқызуға
болады.
ҚБ. Мұғалімнің ауызша кері
байланысы.
Зерттеу.
1-
топқа қажетті ресурстар: резеңке,
жіп, кір тасы (200 грамм) .
– Күштің әсерінен денелер бірдей
созылады ма, жоқ па, қалай тексеруге
болады?
1- топ эксперимент жоспарын
дайындайды.
Зерттеу
барысы:
-
Резеңке арасы 3 см болатындай
етіп, екі белгі қою.
-
Резенкені штативке
ілу.
-
«Резеңке созылды ма?»
......................................................
-
Резеңкеге кір
тасын іл.
«Резеңкеге не болды? Неге?»
............................................................
Неше см
болды?....................................
Оқушылар денелердің арасындағы ең мықты зат
– жіп, ал ең
созылғыш зат – резеңке екеніне көз
жеткізеді.
Дескриптор
|
Білім
алушылар:
- тәжірибенің негізінде серпімділік күшін
анықтайды;
- серпімділік күшіне мысал
келтіреді.
|
Эксперимент жасау кезінде топтардың жұмысын
бақылау
және оқушыларға эксперимент шартын өзгертуге болмайтынын
ескерту.
2-топ: Шармен қарапайым
тәжірибе жасап көр.
-
Шарды үрлеп, аузын мықтап
байла.
Оны тегіс жерге қойып, үстінен алақаныңмен
бас.
Астын
сыз
-
Шарда қандай өзгеріс
болды?(пішіні өзгерді;
өзгермеді)
-
Қолыңды алған кезде не
өзгерді?(пішіні қалпына келді;
келмеді)
-
Осы
тәжірибе арқылы күштің қай түрін анықтауға болады?
(серпімді күш ; ауырлық
күш)
Дескриптор
|
Білім
алушылар:
- тәжірибенің негізінде серпімділік күшін
анықтайды;
- серпімділік күшіне мысал
келтіреді.
|
ҚБ. Жұмыстарын сырттай бақылау
нәтижесі бойынша ауызша кері байланыс
жасау.
Сергіту
сәті:
Ойлан. Болжап
көріңдер.
«Құтқарушы қалай
әрекет етеді?» тапсырмасы
2-топ:
.Егер терезеден бала құлап бара
жатса, қанша құтқарушы қажет болар
еді?
1-топ:. Егер терезеден бала құлап бара жатса,
көп күш қажет пе, әлде аз күш қажет пе? (дәлелдеу)
Рогатканы мысалға
келтіру.
–Оған салынған тастың өте алысқа ұшуы үшін резеңкесін қалай
тарту керек? (Резеңкесі неғұрлым қатты керілсе, оғы немесе тасы
соғұрлым алысырақ
ұшады.)
–Серпімділік күшінің дененің созылуына қандай байланысы бар
екені туралы тұжырым жасап көріңдер (дене қатты созылған сайын оның
серпімділік күші де көп
болады).
ҚБ. Мұғалімнің ауызша кері
байланысы.
ҚБ. Мұғалімнің ауызша кері
байланысы.
Өзіндік
жұмыс.
1-жұмыс парағы.
«Серпімділік күші»
Пікірлерді оқып, бағалайды:
егер пікір дұрыс болса, онда құс белгі қояды; егер дұрыс болмаса,
айқыш белгісін қояды.. Егер оқушы жауабының дұрыстығына сенбесе,
ол пікірді қалдырып кетуіне болады.
№
|
Денелер
|
серпімділік күші
бар
|
1
|
Пласмас
доп
|
Χ
|
2
|
Қағаз
|
Χ
|
3
|
Шар
үрленген
|
Ѵ
|
4
|
Ағаш
сызғыш
|
Χ
|
5
|
Сым
темір
|
Χ
|
6
|
Резенке
|
Ѵ
|
7
|
Жіп
|
Χ
|
8
|
Серіппе
|
Ѵ
|
9
|
Диван
|
Ѵ
|
Қажетті
балл
|
4
|
Дескриптор
|
Білім
алушылар:
-
Серпімділік күшті
анықтайды
- Әр дұрыс жауапқа 1
балл
|
Қосымша тапсырмалар
:
Әр топ постер
құрастыру.
1-топ: Серпімсіз
денелер
2-топ: Серпімді
денелер.
Серпімділік күшінің дене
ұзындығына байланыстылығын көрсететін тағы бір эксперимент жасау.
Ұзындықтары әртүрлі үш резеңке қажет. Әр денені созып, серпімділік
күшін сынау. Дене неғұрлым қысқа болса, ол қатты созылмайды,
сондықтан оған әсер ететін серпімділік күші
үлкен.
|