“ Hot
potato” әдісін сергіту сәтіне
қолдануға болатын тәсіл, әр түрлі сұрақтарды алдын –ала даярлап қою
керек, мәтін бойынша, жалпы қызықты сұрақтар болуы да мүмкін,
оқушылар шеңбер жасап тұрады да , ыстық картопты музыка тоқтағанша
бір –біріне тез береді. Музыка тоқтағалда кімнің қолында картоп
қалса, сол оқушы сұраққа жауап беру тиіс.
«Не? Қашан?
Қайда?» әдісі оқылған мәтін бойынша
оқушылардың қаншалықты түсінгендерін білуге, ойларын айтуларына
тиімді әдістің бірі болып табылады. Мәтін бойынша түрлі сұрақтар
қою арқылы жасалады.
« Сиқырлы
суреттер» әдісі өткен сөздерді
қайталауға және солармен түрлі сөйлесдер құруға арналған қызықты
тапсырмалардың бірі. Оқушылар қызықты суреттер арқылы сөздерді тағы
да қайталап, бекітеді, жалықтырмайтын керемет әдістердің бір
түрі.
«Аяқталған
сөйлемдер» әдісі әсіресе оқылған мәтін
бойынша өте тиімді әдіс болып табылады, осы әдіс арқылы оқушылардың
мәтінді қандай дәрежеде түсінгендерін байқауға
болады.
« Blob
tree» әдісін кері байланыс үшін
қолдануға болады. Оқушы берілген суретке қарап, сыныптағы жұмысын
бағалап, тиісті адамды бояп және неге сол адамды бояғаны туралы
айтып береді.
« Сөз
теннисі» әдісі үй тапсырмасын сұрау
кезінде қолдануға болады. Сөздердің аудармасын, сөздердің синоним
немесе антонимін, бұрыс етістіктердің екінші және үшінші түрін
сұрау үшін қолдануға болатын тиімді тәсіл, оқушы жауапты шапшаң
және дұрыс айтуы керек.
«Jogging
memory» әдісі сабаққа ену, сөздерді
қайталау сәттеріне тамаша әдіс. Бір оқушы тақырып бойынша бір сөз
айтады, келесі оқушы алдыңғы сөзді айтып, өзінің сөзін қосу керек,
ал келесі оқушы алдыңғы айтылған сөздерді шатаспай қайталайды да
өзінің сөзін қосады, осылайша сыныптағы барлық бала қатысуы
керек.
«A Graphic
organizer» әдісі түрлі графика арқылы
мәтін бойынша мәліметтерді қысқаша жазып, артынан осы сызба арқылы
тақырыпты ашуға, баяндауға қолданатын тәсілдің
бірі.
« Cуретті
сөйлет» әдісі . Өтіп жатқан тақырыпқа
сай құрылымдарды қолдану арқылы жасалынады.Сөйлем басы сөзбен
басталып, суретпен аяқталуы тиіс. Мысалы: I
can
«Hot
chair» әдісінде бір оқушы орындыққа
тақтаға теріс қарап отырады, келесі оқушы тақтаға сөз жазады, ал
басқалары орындықта отырған оқушыға сөзді түсіндіреді. Орындықта
отырған оқушы сөзді шешкен соң, кім түсіндіре алды, сол оқушы
орындыққа отырады.
«Taboo»
әдісі - сөздерді , шақтарды ,
құрылымдарды өткен кезде, қайталауға, бекітуге қолданатын тәсілдің
бірі, тапқырлықты талап ететін бұл тәсіл оқушылардың шапшаң
ойлауларына ықпалын тигізеді, бір оқушы ортаға шығады, мұғалім
жасыратын сөзді көрсетеді немесе сурет қолдануға болады және
міндетті түрде айтуға тыйым салған екі сөзді де көрсетеді. Ережені
бұзбай сыныптастарына жасырын сөзді
түсіндіреді.
«
Crocodile» әдісін көбінесе сергіту сәтіне
қолданған дұрыс, себебі бұл әдісте оқушылар суретте бейнеленген
затты, жануарды қимылмен көрсетеді. Белсене қатысқан оқушылар
демалып, сергіп қалатыны анық.
«Сөз
теннисі» әдісіне арналған
тапсырмалар:
-
Бұрыс етістіктер : build, cut,
run, be, fly, break, swim, win, come, catch, do, feed, give,
have, hurt, have;
-
Сын
есімнің антонимін ата:
big, small, large, tall, tiny,
wide, fast, short, late, clean, attractive, beautiful, fancy,
handsome;
-
Киім тақырыбына: шалбар, бас
киім, аяқ киім, шарф, жейде, көйлек, ішік, плащ, қолғап, шұлық,
галстук;
-
Оқу құралдарды ата: кітап,
сөмке, қалам, өшіргіш, қайшы, дәптер, ұштағыш, қойын дәптер,
қарындаш, сызғыш;
-
Сын есімнен үстеу
жаса: fast, hard, short, slow,
quick, good, perfect, beautiful, happy, real,
deep;
-
Зат есімнің көпше түрін
ата: child, goose, book, watch,
school, cat, deer, snow, snowman, woman, ox, bee, cup, dog, fish,
apple, sheep;
-
Сын
есімнің
салыстырмалы
шырайы: happy, fast, hard, , slow,
quick, good, perfect, beautiful, short, real, deep, comfortable,
modern;
«Taboo» әдісіне арналған
тапсырмалар: Ice-cream (cold / ice),
football (foot/ ball ), juice (fruit/ drink ),
banana (fruit/ yellow
), coat (cold/
cloth), monkey (banana/ animal),
school (teacher/ pupil), book (read/ writer), flower ( smell,
rose), writer (computer /type), sweet ( sugar/ lollipop), potato
(vegetable/ chips);
«Crocodile» әдісіне арналған
сөздер: house, flower, newspaper,
glue, backpack, orange, cucumber, lollipop, spoon, hair, tooth,
ball, car, coffee, train, bank, hotel, bakery, cinema, tiger,
shark, rain, TV, mirror, pillow, knife, wolf, apple, ice-cream,
glasses, neck, tomato, rubber, thief, sun, leg, chewing
gum;
«Cуретті
сөйлет» әдісіне арналған тапсырмалар:
берілген суреттерді кез келген құрылымға қолдана
аламыз
-
I can
….
-
I
must…
-
I am …
+ing
-
I was …
+ing
-
I am going to
…
-
I …
-
She
…+s/es
-
I
will…
-
I would like
to…
-
I have to
…
-
I want
to…
-
I have
…(V3)