Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan


    Term 2


    Unit: 3 Entertainment and Media

    Secondary school №14



    Date: 30.06.2023

    Teacher’s name: Kapsametova Ainur Toleugeldievna



    Grade: 8

    Number present: 17

    Number absent: 0



    Theme of the lesson: Entertainment and Media

    Entertainment and Media



    Learning objectives

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    8.6.7.1 use a variety of simple perfect forms to express recent, indefinite and unfinished past on a range of familiar general and curricular topics;

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topic;

    Lesson objectives

    Read the text about Entertainment and Media for gist and do True or False task.

    Use simple perfect forms in Multiple choice task and in making up the dialogue.

    Make up a dialogue and give an opinion about Social Media.

    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment

    Resources

    Org.moment

    1 min


    Greeting.

    • Good morning, children!

    • How are you today?

    Regrouping. Teacher’s instructions.

    • Please, look at the table and chose one sticker. If you have a Facebook sticker, go to the group with a Facebook. If you have an Instagram sticker, go to the group with an Instagram.


    Ss greet the teacher





    Ss find the stickers and take their seats.




    PPP Slide1







    Handout 1

    Pre-reading/ Lead-in

    2 min

    Presenting lesson objectives


    Teacher puts leaners some questions about Entertainment and Media.


    Leaners discuss the questions in mini-groups:

    • How often do you watch TV?

    • What programs do you like to watch on TV?

    • How do you think what is the most popular type of media?

    • Do you read newspapers? How often?

    • Where do you usually read the news?

    • How often do you chat in the Facebook?


    Scaffolding: “Give time to talk”

    Ss are presented the lesson objective







    Leaners work in mini-groups and discuss the given questions.

    Teacher’s praise


    PPP Slide2







    PPP Slide3

    While- reading/ Reading and understanding the text

    12 min

    Teacher gives them instructions to read the text.

    Read the text and do the task:


    Entertainment and Media

    Are the sentences True or False:

    1. A great new project started at a Library. (True)

    2. Once a week, older people come to the University. (False)

    3. They’ve all learned to share photos on their phones and set up a Instagram account.(False)

    4. The students and older participants have been learning a lot from one another. (True)

    5. The participants are finding new ways to access their entertainment choices. (True)


    Differentiation (by content)


    According to leaner’s needs, teacher gives task with some differentiation


    - Low - abled and middle - abled leaners will underline True and False sentences.

    - High – abled leaners correct the false sentences.

    Scaffolding.

    Pause; ask questions, pause, review.





    Leaners read the text and identify if the statements are True or False according to the text.






    Teacher’s assessment

    Descriptors:

    1. Underlines True

    2. Underlines False

    3. Underlines False

    4. Underlines True

    5. Underlines True








    Handout2

    Formative

    Assessment


    Language analysis

    10 min


    Target language discovery:

    -the teacher writes on the board “They’ve all learned to share photos on their phones”

    -teacher asks the leaners to find another sentence in the text that are close in meaning to the given example.


    Form

    Have/has + past participle


    Meaning.

    Teacher explains perfect simple in comparing by using timeliness.

    The Present Perfect Simple is used to talk about things that have happened in an unfinished period of time that includes the present. It is used with expressions like this morning, this week, this month, this year.



    She has written the story this week.

    Shape2 Shape1

    Shape3 ????



    now



    CCQs

    1. Do we know when the action started? (no)

    2. Did it happen in the past? (yes)

    3. Is there a result in the present? (yes)


    Differentiation (by PROCESS):

    According to leaner’s needs, if there are low-abled leaners in the class teacher can use finger contraction to demonstrate: I’ve and I have


    Scaffolding.

    Show and tell.


    Ss look through the text and highlight another examples of the target language




    Ss discuss the forms of the verbs in the perfect sentence




    Leaners listen to the teacher’s explanation and answer the CCQ’s
























    Teacher’s praise















    Teacher’s praise




    Handout 3






    PPP Slide 4





    Controlled practice

    6 min

    Application.

    Multiple choice questions

    Teacher gives leaners instructions to do Multiple Choice.

    Write down the correct form of the verb given in the bracket to make a sentence into the present perfect tense.


    1. I __________ all the terms and conditions of your company. (read)

    2.He _________ a single word yet. (speak)

    3.She _______ most of the time playing games. (spend)

    4.Where _____ she _______ yesterday? (sit)

    5.He _______ already ______ the bill with an extra tip. (pay)

    6. The grass _______ vеry long these days. (grow)

    7. He _________ undеr the pressure of his boss. (work)

    8. He _________ a singleе word yet. (speak)


    Differentiation (by content)

    Low–motivated leaners: write down the sentences filling the gaps with the correct forms of the verbs

    1. Anna … a good job.

    1. finds

    2. has found

    3. founded

    4. have found

    1. I … a new flat a few months ago.

    1. bought

    2. have bought

    3. buy

    4. have been buying

    1. … David Simon’s latest record?

    1. Have you been hearing

    2. Have you heard

    3. Are you heard

    4. Did you hear

    1. … you ever … to Astana?

    1. Has / been

    2. Have / been

    3. Have / were

    4. Have / be

    1. Sorry. I … one of your glasses.

    1. broke

    2. have been breaking

    3. broke

    4. break





    Leaners write the correct form of the verb given in the bracket to make a sentence into the present perfect tense.























    Descriptors:



    makes a sentence into the present perfect tense























    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Капсаметова Айнур Толеугельдыевна
    03 Қараша 2023
    351
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ағылшын 8сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ағылшын 8сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Entertainment and Media
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan


    Term 2


    Unit: 3 Entertainment and Media

    Secondary school №14



    Date: 30.06.2023

    Teacher’s name: Kapsametova Ainur Toleugeldievna



    Grade: 8

    Number present: 17

    Number absent: 0



    Theme of the lesson: Entertainment and Media

    Entertainment and Media



    Learning objectives

    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    8.6.7.1 use a variety of simple perfect forms to express recent, indefinite and unfinished past on a range of familiar general and curricular topics;

    8.3.3.1 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topic;

    Lesson objectives

    Read the text about Entertainment and Media for gist and do True or False task.

    Use simple perfect forms in Multiple choice task and in making up the dialogue.

    Make up a dialogue and give an opinion about Social Media.

    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment

    Resources

    Org.moment

    1 min


    Greeting.

    • Good morning, children!

    • How are you today?

    Regrouping. Teacher’s instructions.

    • Please, look at the table and chose one sticker. If you have a Facebook sticker, go to the group with a Facebook. If you have an Instagram sticker, go to the group with an Instagram.


    Ss greet the teacher





    Ss find the stickers and take their seats.




    PPP Slide1







    Handout 1

    Pre-reading/ Lead-in

    2 min

    Presenting lesson objectives


    Teacher puts leaners some questions about Entertainment and Media.


    Leaners discuss the questions in mini-groups:

    • How often do you watch TV?

    • What programs do you like to watch on TV?

    • How do you think what is the most popular type of media?

    • Do you read newspapers? How often?

    • Where do you usually read the news?

    • How often do you chat in the Facebook?


    Scaffolding: “Give time to talk”

    Ss are presented the lesson objective







    Leaners work in mini-groups and discuss the given questions.

    Teacher’s praise


    PPP Slide2







    PPP Slide3

    While- reading/ Reading and understanding the text

    12 min

    Teacher gives them instructions to read the text.

    Read the text and do the task:


    Entertainment and Media

    Are the sentences True or False:

    1. A great new project started at a Library. (True)

    2. Once a week, older people come to the University. (False)

    3. They’ve all learned to share photos on their phones and set up a Instagram account.(False)

    4. The students and older participants have been learning a lot from one another. (True)

    5. The participants are finding new ways to access their entertainment choices. (True)


    Differentiation (by content)


    According to leaner’s needs, teacher gives task with some differentiation


    - Low - abled and middle - abled leaners will underline True and False sentences.

    - High – abled leaners correct the false sentences.

    Scaffolding.

    Pause; ask questions, pause, review.





    Leaners read the text and identify if the statements are True or False according to the text.






    Teacher’s assessment

    Descriptors:

    1. Underlines True

    2. Underlines False

    3. Underlines False

    4. Underlines True

    5. Underlines True








    Handout2

    Formative

    Assessment


    Language analysis

    10 min


    Target language discovery:

    -the teacher writes on the board “They’ve all learned to share photos on their phones”

    -teacher asks the leaners to find another sentence in the text that are close in meaning to the given example.


    Form

    Have/has + past participle


    Meaning.

    Teacher explains perfect simple in comparing by using timeliness.

    The Present Perfect Simple is used to talk about things that have happened in an unfinished period of time that includes the present. It is used with expressions like this morning, this week, this month, this year.



    She has written the story this week.

    Shape2 Shape1

    Shape3 ????



    now



    CCQs

    1. Do we know when the action started? (no)

    2. Did it happen in the past? (yes)

    3. Is there a result in the present? (yes)


    Differentiation (by PROCESS):

    According to leaner’s needs, if there are low-abled leaners in the class teacher can use finger contraction to demonstrate: I’ve and I have


    Scaffolding.

    Show and tell.


    Ss look through the text and highlight another examples of the target language




    Ss discuss the forms of the verbs in the perfect sentence




    Leaners listen to the teacher’s explanation and answer the CCQ’s
























    Teacher’s praise















    Teacher’s praise




    Handout 3






    PPP Slide 4





    Controlled practice

    6 min

    Application.

    Multiple choice questions

    Teacher gives leaners instructions to do Multiple Choice.

    Write down the correct form of the verb given in the bracket to make a sentence into the present perfect tense.


    1. I __________ all the terms and conditions of your company. (read)

    2.He _________ a single word yet. (speak)

    3.She _______ most of the time playing games. (spend)

    4.Where _____ she _______ yesterday? (sit)

    5.He _______ already ______ the bill with an extra tip. (pay)

    6. The grass _______ vеry long these days. (grow)

    7. He _________ undеr the pressure of his boss. (work)

    8. He _________ a singleе word yet. (speak)


    Differentiation (by content)

    Low–motivated leaners: write down the sentences filling the gaps with the correct forms of the verbs

    1. Anna … a good job.

    1. finds

    2. has found

    3. founded

    4. have found

    1. I … a new flat a few months ago.

    1. bought

    2. have bought

    3. buy

    4. have been buying

    1. … David Simon’s latest record?

    1. Have you been hearing

    2. Have you heard

    3. Are you heard

    4. Did you hear

    1. … you ever … to Astana?

    1. Has / been

    2. Have / been

    3. Have / were

    4. Have / be

    1. Sorry. I … one of your glasses.

    1. broke

    2. have been breaking

    3. broke

    4. break





    Leaners write the correct form of the verb given in the bracket to make a sentence into the present perfect tense.























    Descriptors:



    makes a sentence into the present perfect tense























    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 8 сынып
    03.11.2023
    351
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Капсаметова Айнур Толеугельдыевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации