Ағылшын тілі пәніен қысқа мерзімді жоспар

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ағылшын тілі пәніен қысқа мерзімді жоспар

Материал туралы қысқаша түсінік
бұл қысқа мерзімді жоспарды ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне сабағына қолдануға болады
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 6 Travel and holidays

Lesson 14

Teacher name:

Sakhieva Gulnur Koptileuovna

Date:

13.02.2024

Grade: 6 «A»

Number present: 14

absent:

Lesson title

Use of English: will / won’t

Learning objectives


6. 6. 8. 1 use the future tense "will" to make promises, suggestions, and predictions about many familiar general and academic topics;

6. 5. 1. 1 planning, writing, correcting and checking text-level works on various general and academic topics with the support of the teacher;

Lesson objectives

Learners will be able to:

-To practise making on-the-spot decisions with will

-To practise making predictions with will/won't

Value links

"Creativity and Innovation"

Monitoring, measuring, conducting experiments and experiments

ability;

Plan



Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min














Middle of the lesson

Presentation part.

35 min

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warming up

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead-in

Ex:1 P:68

Ss' books closed. Say, then write on the board: I'll call you later. Will you be at home? No, I won't. Elicit the forms will + bare infinitive (affirmative), will not/won't + bare infinitive (negative) and will + personal pronoun + bare infinitive (interrogative). Draw Ss' attention to the short forms will = 'll and will not = won't. Drill Ss in all persons.

Say, then write on the board: I think it will be cold tonight and I'm cold. I'll close the window. Explain that we use will to make predictions about the future based on what we think and to make on-the- spot decisions.

Students' attention is drawn to the lesson.

Learners talk about favourite day previous lesson vocabulary

Determines the topic and purpose of the lesson

Students say different words from the picture









Pupils read the table. Give more examples for each use.

ANSWERS

I think the weather will be nice tomorrow.

I'll make a sandwich.

I'll help you with your homework.

I'll call you later, I promise.


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!









Descriptor:

- read the table

- give more examples

Total: 2 point





Pictures
























Ex: 2 P: 68

Explain the task, read out the example and elicit the rest of the answers from Ss around the class.





Ex: 3 P: 68

Explain the task and elicit answers from Ss around the class.





Ex: 4 P: 68

Play the recording with pauses for Ss to repeat chorally and/or individually.

Pay attention to Ss' pronunciation and correct as


Ex: 6 P: 68

Explain the task and read out the example.

Give Ss some time to complete it.

Check Ss' answers around the class


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

Pupils write sentences using will.

ANSWERS

2 I'll help you.

3 I'll come with you

4 I'll lend you some.

5 I'll carry it for you.


Pupils fill the gaps.

ANSWERS

1 will

2 won't

3 will

4 won't

5 will


Pupils listen and repeat.

ANSWERS

Students own answer




Pupils put the verbs in brackets into the correct form.

ANSWERS

2 is going to visit

3 are going to wake up

4 is going to spend

5 is going to try

6 are going to stay

7 is going to buy

Descriptor:

- write sentences using will.

- complete the gaps

Total: 2 point


Descriptor:

- fill the gaps

Total: 2 point







Descriptor:

- listen and repeat

Total: 2 point




Descriptor:

- put the verbs

- into the correct form.

Total: 2 point



-Make CCQ questions Yes / No

Total: 1 point


Card

Worksheet




Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Ex:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Poster Success



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.02.2025
186
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі