Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Children’s games

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;

    4.5.17.1 use me, too and I don’t to give short answers, use when clauses to describe simple present and past actions on personal and familiar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;



    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students



    Students respond to greeting and take their places



    -


    20

    minutes


    MAIN PART

    Ex 1 p 5. T: Look at the pictures. Which is a team sport? Which is an individual sport? Is there a sport you can play really well?

    Pupils’ book open. Explain, in L1 if necessary what is a team sport and what is an individual sport. Ask the pupils to look at the picture on p.4 and elicit the names of the sports (football, tennis). Ask the pupils: What type of sport is tennis? Elicit: It is an individual sport. Then ask: What type of sport is football? Elicit: It is a team sport. Ask the pupils to name other individual and team sports they know. Then ask the pupils to tell the class if there is a sport they can play really well.

    POSTER

    Ex.2 p. 5 Pupils’ book closed. Put the Children’s games poster up on the board.

    Point to the children’s games, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/ or individually. Point to the games in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.




    Answer the questions

    P1: I can play bandy really well.





















    Make poster by instructions


    Formative assessment



    PB Ex 1 p 5.























    Track 2 CD 1




    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Well what did we do in our lesson?

    - Evaluation of the lesson

    Give the home task

    Sing a Good bye song





    Children sing a Good bye song


    Feedback


    https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs





    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Olympic Games


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.1.1 plan, write and check sentences with support on a range of basic personal, general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.5.1 use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;



    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students



    Students respond to greeting and take their places



    -


    20

    minutes


    MAIN PART

    Listen, point and repeat. Then match.

    Pupil’s book closed. Put the Olympic Games poster up on the board. Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words/phrases. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each sport in random order. Ask individual pupils to name it.

    Pupil’s book open. Play the CD. The pupils listen and repeat. Then the pupils match the words to the pictures. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

    Answer key

    2 A 3 B 4 E 5 G 6 J 7 I 8 D 9 C 10 F

    What sport do they play well? Listen and write.

    Explain the activity. The pupils listen and complete the activity. Ask pupils to tell you what sport each person play well. Ask the rest of the class for verification.

    Answer key

    2 cycling 3 rugby 4 gymnastics



    AUDIOSCRRIPT

    A: Kelly, what sport do you do well?

    Kelly: I play water polo really well.

    A: Water polo?

    Kelly: Yes.

    A: What about you, Sam?

    Sam: Well, I like cycling and cycle really well!

    A: I cycle well, too!

    A: Jenny, what sport do you do well? I know your brother plays handball well. Do you play handball well, too?

    Jenny: No, I don’t, but I play rugby well.

    A: That’s a nice sport, too!

    A: Bob? What about you?

    Bob: Well, I like a lot of sports, but I do gymnastics well.

    A: Gymnastics? Wow! That’s a difficult sport!


    ‘



    The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each sport in random order.







    Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers







    Pupils tell you what sport each person play well


    Formative assessment



    Track 8 CD 1





























    Track 9 CD 1




    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Well what did we do in our lesson?

    - Evaluation of the lesson

    Give the home task

    Sing a Good bye song





    Children sing a Good bye song


    Feedback


    https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs





    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Ағылшын тілі пәні мұғалімі
    12 Қаңтар 2024
    5587
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ағылшын тілі пәнінен ҚМЖ 4-сынып, Smiles оқулығы бойынша

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ағылшын тілі пәнінен ҚМЖ 4-сынып, Smiles оқулығы бойынша

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Барлық оқу тоқсанына арналған жинақталған сабақ жоспарлары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Children’s games

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;

    4.5.17.1 use me, too and I don’t to give short answers, use when clauses to describe simple present and past actions on personal and familiar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;



    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students



    Students respond to greeting and take their places



    -


    20

    minutes


    MAIN PART

    Ex 1 p 5. T: Look at the pictures. Which is a team sport? Which is an individual sport? Is there a sport you can play really well?

    Pupils’ book open. Explain, in L1 if necessary what is a team sport and what is an individual sport. Ask the pupils to look at the picture on p.4 and elicit the names of the sports (football, tennis). Ask the pupils: What type of sport is tennis? Elicit: It is an individual sport. Then ask: What type of sport is football? Elicit: It is a team sport. Ask the pupils to name other individual and team sports they know. Then ask the pupils to tell the class if there is a sport they can play really well.

    POSTER

    Ex.2 p. 5 Pupils’ book closed. Put the Children’s games poster up on the board.

    Point to the children’s games, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/ or individually. Point to the games in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.




    Answer the questions

    P1: I can play bandy really well.





















    Make poster by instructions


    Formative assessment



    PB Ex 1 p 5.























    Track 2 CD 1




    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Well what did we do in our lesson?

    - Evaluation of the lesson

    Give the home task

    Sing a Good bye song





    Children sing a Good bye song


    Feedback


    https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs





    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Olympic Games


    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics;

    4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

    4.4.1.1 plan, write and check sentences with support on a range of basic personal, general and some curricular topics;

    4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

    4.5.5.1 use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions on growing range of familiar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;



    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students



    Students respond to greeting and take their places



    -


    20

    minutes


    MAIN PART

    Listen, point and repeat. Then match.

    Pupil’s book closed. Put the Olympic Games poster up on the board. Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words/phrases. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each sport in random order. Ask individual pupils to name it.

    Pupil’s book open. Play the CD. The pupils listen and repeat. Then the pupils match the words to the pictures. Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers.

    Answer key

    2 A 3 B 4 E 5 G 6 J 7 I 8 D 9 C 10 F

    What sport do they play well? Listen and write.

    Explain the activity. The pupils listen and complete the activity. Ask pupils to tell you what sport each person play well. Ask the rest of the class for verification.

    Answer key

    2 cycling 3 rugby 4 gymnastics



    AUDIOSCRRIPT

    A: Kelly, what sport do you do well?

    Kelly: I play water polo really well.

    A: Water polo?

    Kelly: Yes.

    A: What about you, Sam?

    Sam: Well, I like cycling and cycle really well!

    A: I cycle well, too!

    A: Jenny, what sport do you do well? I know your brother plays handball well. Do you play handball well, too?

    Jenny: No, I don’t, but I play rugby well.

    A: That’s a nice sport, too!

    A: Bob? What about you?

    Bob: Well, I like a lot of sports, but I do gymnastics well.

    A: Gymnastics? Wow! That’s a difficult sport!


    ‘



    The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each sport in random order.







    Allow the pupils some time to complete the activity. Check their answers







    Pupils tell you what sport each person play well


    Formative assessment



    Track 8 CD 1





























    Track 9 CD 1




    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Well what did we do in our lesson?

    - Evaluation of the lesson

    Give the home task

    Sing a Good bye song





    Children sing a Good bye song


    Feedback


    https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs





    Unit:

    Kazakhstan in the World of Sport

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 4 сынып
    12.01.2024
    5587
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Ағылшын тілі пәні мұғалімі
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации