Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 49

    Unit 5: Work and inventions


    Date:

    Teacher name: Satiyeva Zh.T

    Grade: 11м

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    The world of work

    Learning objectives

    11.C8 - develop intercultural awareness through reading and discussion

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Guess and define some of the topic-specific words.

    • Describe the most popular types of jobs in Kazakhstan.

    Most learners will be able to:

    • Guess and define most of the topic-specific words.

    • Identify the main jobs of the 21 century and its peculiarities.

    Some learners will be able to:

    • Guess and define most of the topic-specific words creatively.

    • Describe the wishes to choose a profession for life and suitable to the requirements of the 21 century.

    Previous lesson

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS


    Lead-in.

    Ask students to brainstorm different professions.

    • Then ask:

    • What are the most popular types of jobs in Kazakhstan?

    • Have you already thought about your future profession?

    • Would you like to be a doctor, a teacher or follow the steps of your parents?




    Students answer



    Slide (useful phrases)

    Middle

    30 min

    Exercise 1 -2 page 44.

    Focus attention on the headline 21 century working and explain the differences and demands of professions of centuries. Ask students to decide which professions of demands they prefer. Which jobs will be the most of (the two largest sections at the top) and least of (the smallest section at the bottom)?


    Exercise 2 p. 44.

    Focus attention on the names of professions. Check meaning and pronunciation. Check answers as a class.


    Exercise 3 p.44.

    Focus attention on the importance of the jobs. Fill in a table:

    The most interesting

    job:


    A job for life


    A job on demand


    A well – paid job


    Boring job



    Exercise 4 page 44.

    In groups, students listen to 4 people talking about their jobs. Match the speaker to a job and add some information about it.

    Ask: Would you prefer to be…? Why? / Why not?

    Students decide which professions of demands they prefer






    Students give definitions and examples from the text, complete the information.



    Students fill in a table









    Students match the speaker to a job and add some information about it.

    Mutual avaluation









    Verbal evaluation







    Individual avaluation


    Presentation





    Video and images

    Handouts with task












    End

    5 min

    REFLECTION

    At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

    - What has been learned

    - What remained unclear

    - What is necessary to work on

    Home task: WB p.44 w.

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? And elicit answers: I can talk about 21 century working.

    Saying goodbye



    Self-assessment







    LESSON 50

    Unit 5: Work and inventions

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    The world of work

    Learning objectives

    11.L.2 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.S.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.R.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    List out the names of various jobs of the 21 century from the most to least interesting.

    Recognize main information why people need to choose the profession in demand, challenging and well – paid.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Most learners will be able to:

    Identify specific information why people need to choose the profession in demand, challenging and well – paid.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Some learners will be able to:

    Interpret the information why people prefer a successful online business’s nutritional needs change through different life stages while listening.

    Make thoughtful recommendations how to choose a job for life.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Previous lesson

    Investigating the world of work

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Ask students to listen to the song “A Hard Day's Night” of a group “The Beatles” ignoring the missing words. Check meaning and pronunciation. Do people have such problems nowadays?






    Students do the task and speak about the main idea of the song.


    Slide (useful phrases)




    A song “A Hard Day's Night”

    Middle

    30 min

    Consolidation of the active vocabulary:

    Ex.1 p.44 Workbook. In pairs describe one of these jobs, pay attention to advantages and disadvantages.

    Exercise 5 page 45. (Audio 2.15)

    Go through the sentences together and check comprehension. Then ask students to underline key words.

    Play the recording for students to match each speaker with a sentence.

    Check answers as a class.

    Exercise 7 page 45.

    Discussion of the text. While reading, put the verbs from Ex.5 in a correct grammar tense.

    Why did this company gain popularity?

    Exercise 8 page 45.

    In pairs, students answer the questions using defining relative clauses, vocabulary and grammar from the lesson. Monitor and help where necessary. Elicit responses and encourage discussion if there is disagreement.

    Extra activity.

    Ask students to work in pairs to produce a poster related to the world of work and promote the 21 century working. Tell them to include at least five useful tips.

    Display the posters on the wall and have a class vote on the most attractive one and the most useful one.

    Students describe one of these jobs




    Students match each speaker with a sentence




    Students discuss the text




    Students answer the questions using defining relative clauses, vocabulary and grammar


    Students produce a poster related to the world of work and promote the 21 century working.


    Mutual avaluation





    Individual avaluation






    Verbal evaluation





    Individual avaluation








    Mutual avaluation


    Presentation Video and images











    Handouts with task

    CD.2.15















    A poster

    End

    5 min


    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now?

    And elicit answers: I can talk

    Home task:. “Building a successful brand” (essay).

    Saying goodbye



    Self-assessment




    LESSON 51

    Unit 5: Work and inventions

    School:

    Date:

    Teacher name: Satiyeva Zhanna Tyleubekovna

    Grade: 11m

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    Reported speech

    Learning objectives

    11.R.1 - understand complex and abstract main points in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics

    11.UE.5 - use a range of transitive and intransitive verb complementation patterns on a wide range of general and curricular topics

    11.S.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.W.3 - write with grammatical accuracy on a wide range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Recognize and report what people have said and asked with support.

    Most learners will be able to:

    • Identify and use Reported speech with minimal support.

    Some learners will be able to:

    • Demonstrate correct use of changes in Reported speech without support.

    Previous lesson

    Investigating the world of work

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


    Brainstorming. Comment a quote: “Choose a job you

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сатиева Жанна Тылеубековна
    17 Мамыр 2021
    457
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ағылшын тілі үйірмесі

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ағылшын тілі үйірмесі

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 49

    Unit 5: Work and inventions


    Date:

    Teacher name: Satiyeva Zh.T

    Grade: 11м

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    The world of work

    Learning objectives

    11.C8 - develop intercultural awareness through reading and discussion

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Guess and define some of the topic-specific words.

    • Describe the most popular types of jobs in Kazakhstan.

    Most learners will be able to:

    • Guess and define most of the topic-specific words.

    • Identify the main jobs of the 21 century and its peculiarities.

    Some learners will be able to:

    • Guess and define most of the topic-specific words creatively.

    • Describe the wishes to choose a profession for life and suitable to the requirements of the 21 century.

    Previous lesson

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS


    Lead-in.

    Ask students to brainstorm different professions.

    • Then ask:

    • What are the most popular types of jobs in Kazakhstan?

    • Have you already thought about your future profession?

    • Would you like to be a doctor, a teacher or follow the steps of your parents?




    Students answer



    Slide (useful phrases)

    Middle

    30 min

    Exercise 1 -2 page 44.

    Focus attention on the headline 21 century working and explain the differences and demands of professions of centuries. Ask students to decide which professions of demands they prefer. Which jobs will be the most of (the two largest sections at the top) and least of (the smallest section at the bottom)?


    Exercise 2 p. 44.

    Focus attention on the names of professions. Check meaning and pronunciation. Check answers as a class.


    Exercise 3 p.44.

    Focus attention on the importance of the jobs. Fill in a table:

    The most interesting

    job:


    A job for life


    A job on demand


    A well – paid job


    Boring job



    Exercise 4 page 44.

    In groups, students listen to 4 people talking about their jobs. Match the speaker to a job and add some information about it.

    Ask: Would you prefer to be…? Why? / Why not?

    Students decide which professions of demands they prefer






    Students give definitions and examples from the text, complete the information.



    Students fill in a table









    Students match the speaker to a job and add some information about it.

    Mutual avaluation









    Verbal evaluation







    Individual avaluation


    Presentation





    Video and images

    Handouts with task












    End

    5 min

    REFLECTION

    At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

    - What has been learned

    - What remained unclear

    - What is necessary to work on

    Home task: WB p.44 w.

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? And elicit answers: I can talk about 21 century working.

    Saying goodbye



    Self-assessment







    LESSON 50

    Unit 5: Work and inventions

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    The world of work

    Learning objectives

    11.L.2 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.S.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.R.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    List out the names of various jobs of the 21 century from the most to least interesting.

    Recognize main information why people need to choose the profession in demand, challenging and well – paid.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Most learners will be able to:

    Identify specific information why people need to choose the profession in demand, challenging and well – paid.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Some learners will be able to:

    Interpret the information why people prefer a successful online business’s nutritional needs change through different life stages while listening.

    Make thoughtful recommendations how to choose a job for life.

    Identify and use defining relative clauses to describe a job.

    Previous lesson

    Investigating the world of work

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Ask students to listen to the song “A Hard Day's Night” of a group “The Beatles” ignoring the missing words. Check meaning and pronunciation. Do people have such problems nowadays?






    Students do the task and speak about the main idea of the song.


    Slide (useful phrases)




    A song “A Hard Day's Night”

    Middle

    30 min

    Consolidation of the active vocabulary:

    Ex.1 p.44 Workbook. In pairs describe one of these jobs, pay attention to advantages and disadvantages.

    Exercise 5 page 45. (Audio 2.15)

    Go through the sentences together and check comprehension. Then ask students to underline key words.

    Play the recording for students to match each speaker with a sentence.

    Check answers as a class.

    Exercise 7 page 45.

    Discussion of the text. While reading, put the verbs from Ex.5 in a correct grammar tense.

    Why did this company gain popularity?

    Exercise 8 page 45.

    In pairs, students answer the questions using defining relative clauses, vocabulary and grammar from the lesson. Monitor and help where necessary. Elicit responses and encourage discussion if there is disagreement.

    Extra activity.

    Ask students to work in pairs to produce a poster related to the world of work and promote the 21 century working. Tell them to include at least five useful tips.

    Display the posters on the wall and have a class vote on the most attractive one and the most useful one.

    Students describe one of these jobs




    Students match each speaker with a sentence




    Students discuss the text




    Students answer the questions using defining relative clauses, vocabulary and grammar


    Students produce a poster related to the world of work and promote the 21 century working.


    Mutual avaluation





    Individual avaluation






    Verbal evaluation





    Individual avaluation








    Mutual avaluation


    Presentation Video and images











    Handouts with task

    CD.2.15















    A poster

    End

    5 min


    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now?

    And elicit answers: I can talk

    Home task:. “Building a successful brand” (essay).

    Saying goodbye



    Self-assessment




    LESSON 51

    Unit 5: Work and inventions

    School:

    Date:

    Teacher name: Satiyeva Zhanna Tyleubekovna

    Grade: 11m

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Investigating the world of work.

    Reported speech

    Learning objectives

    11.R.1 - understand complex and abstract main points in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics

    11.UE.5 - use a range of transitive and intransitive verb complementation patterns on a wide range of general and curricular topics

    11.S.6 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.W.3 - write with grammatical accuracy on a wide range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Recognize and report what people have said and asked with support.

    Most learners will be able to:

    • Identify and use Reported speech with minimal support.

    Some learners will be able to:

    • Demonstrate correct use of changes in Reported speech without support.

    Previous lesson

    Investigating the world of work

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.


    Brainstorming. Comment a quote: “Choose a job you

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Ойындар, Сценарийлер 4 сынып
    17.05.2021
    457
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сатиева Жанна Тылеубековна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации