Қазақстан Республикасының Ғылым министрлігі
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
Филология факультеті
«Ағылшын тілін оқыту әдістемесі»
Дайындаған: ИЯ-43 топ студенті
Орал, 2023
«Ағылшын тілін оқыту әдістемесі»
Жаһанданумен бірге білім де үнемі өсіп отырды, жаңа білім алу үшін даму мен инновацияны қадағалау қажет. Ол үшін әр түрлі қоғамдармен байланыста болу керек. Сондай-ақ, бұл қарым-қатынас үшін ең қолайлы құрал-белгілі ортақ тілді қолдану. Осы кезде бірден ағылшын тілі еске түседі, ол бүгінде барлық салаларда ең көп таралған тіл болып табылады. Миллиардқа жуық адам ағылшын тілін үйренуге тырысады. Қазіргі уақытта ағылшын тілін үйрену тек коммуникативті кәсіп болуды тоқтатты, болашаққа инвестиция салу, бос уақытты бағалауға мүмкіндік беретін кәсіп, қол жеткізуге тырысатын мақсатқа айналды.
Өмірін өзгерткісі келетін адамдардың алғашқы әрекеттерінің бірі ағылшын тілін шет тілі ретінде үйрену. Коммуникация құралдарының даму қарқынының артуы, саясат, экономика және туризм саласындағы елдер арасындағы алмасулардың күшеюі, шет тілін көпшілікке тарату қажеттілігі барған сайын айқын бола түсуде.
Көптеген елдердегідей, біздің елімізде де ағылшын тілін оқытуға көп көңіл бөлінеді. Өткеннен бастап қазіргі уақытқа дейін оның мектеп бағдарламаларындағы орны үнемі артып келеді, тілді тиімді оқытуға көп ақша жұмсалады. Білім беру жүйесінің өзгеруімен бастауыш мектептің екінші сыныбынан бастап ағылшын тілін оқыту ұсыныла бастады. Ағылшын тілі - университеттерде бірінші курста ұсынылатын негізгі ағылшын курстарын ескере отырып, 12-13 жылдық оқу болып табылады. Бірақ студенттер осы ұзақ процестің соңында ағылшын тілінің қажетті деңгейіне жете алмайды деп саналады.
Ағылшын тілі ағылшын тілін үйренетін адам үшін де, ағылшын тілін оқытатын мұғалім үшін де күрделі процесс болуы мүмкін. Біздің елде бұл өте маңызды болғанымен, қоғамның екінші тілді меңгеруі неге соншалықты қиын екендігі туралы мәселенің негізгі көзіне жүгіну керек. Мәселенің бастапқы көзін түсінудің бір жолы-қажеттіліктерді талдау.
Деректерді өндіру моделі
Қажеттіліктерді талдау нақты деректерге сәйкес сапалы зерттеу үлгілері негізінде құрылады. Фактілерді ғылыми зерттеу-бұл құбылысқа қатысты адамдардың тәжірибесін түсінетін зерттеу түрі. Қажеттіліктерді талдау үшін зерттеудің екі түрі жүргізілді. Алдымен мұғалімдердің ағылшын тілін үйренушілердің дағдылары, пәндері мен бірліктері туралы түсініктері қандай екенін анықтауға тырысты. Содан кейін ағылшын тілін оқыту саласында жүргізілетін жұмыстың түрлері мен заңдылықтарын анықтауға күш салынды. Белгілі бір кезеңдерде оқу әдебиеттерін жалпы бағалауды жүргізу осы кезеңде жүргізілген зерттеулердің сипаты туралы түсінік беріп қана қоймай, сонымен қатар кейінгі зерттеулерге жарық түсіреді
Бүгінгі күні қолданылатын грамматикалық өлшенген әдістерді қолдана отырып, шет тілдерін үйрену грамматика ережелерін үйрету және сәйкесінше үлгілерді есте сақтау негізінде жүзеге асырылады. Гипноз арқылы бейсаналық деңгейде жүргізілетін ағылшын тілін оқытуда грамматиканы үйрену және үлгілерді есте сақтау алынып тасталды. Бұл әдіс арқылы адам грамматикалық ережелерді дұрыс түсінбейді (ана тілін үйренетін бала сияқты). Осы әдіске сәйкес өз өмірімізден мысал келтіруге болады: біз бала кезімізде сөйлеуді үйренген кезде түрік грамматикасын оқымағанымызбен, біз үйренетін және ересек адам ретінде сөйлейтін тіл-грамматикалық тіл. Грамматика-бұл біз байқамай-ақ алатын құбылыс. Бұл дұрыс және грамматикалық тілде сөйлеу үшін грамматикалық ережелерді есте сақтаудың қажеті жоқ дегенді білдіреді. Грамматикалық ережелерді есте сақтаудың орнына, қазіргі лингвистер тілдің логикасын түсінуге және әңгімеге ең қысқа жолмен өтуге тырысады.
Лингвистердің пікірінше, ересектерге білім берудің екі бөлек жолы бар: сатып алу және оқыту. Оқытудың мақсаты-грамматика ережелерін саналы түрде есте сақтау. Лингвистердің өздеріне сәйкес ұйымдастырылған ережелер оқушыны тітіркендіретін және шаршататын стильде есте қалады және тек зерттелетін пән бойынша жаттығулар жасалады. Мысалы, егер болашақ уақыт тақырыбы пысықталса, жаттығулар болашақ уақытқа да қатысты. Күнделікті өмірде барлық уақыт пен грамматикалық ережелер ауызекі тілде екіұшты қолданылады. Осы себепті, грамматикалық ережелер өте жақсы түсінілсе де, күнделікті өмірде тәртіпсіздікке дайын емес студент сөйлеу кезінде қиындықтарға тап болады.
Сатып алу, екінші жағынан, бірегей сублиминалды процесс және басқа оқу процестеріне ұқсамайды. Ақыл-ойы дамуын аяқтаған баланың тілді меңгеруі инстинктивті жүйенің арқасында жүреді. Бұл жүйе тілді сатып алу құрылғысы (тілдік әрекет құрылғысы) деп аталады. Кейбір лингвистердің пікірінше, бұл құрылғы өмір бойы жұмыс істейді. Алайда, ересектер екінші тілді үйрену кезінде бұл құрылғыны іске қоса алмауынан көңілі қалады. Тиісті жағдайлар мен ынталандырулар болған кезде тілді меңгеру құрылғысы іске қосылады және жаңа тіл ана тілін меңгеруге ұқсас түрде үйренеді. Осы жұмыстың нәтижесінде дұрыс ынталандырулармен жаңа тілдің грамматикасы еріксіз алынады. Біраз уақыттан кейін бұл тітіркендіргіштерді сақтау кезеңі басталады, содан кейін әңгіме басталады. Балаларда екі жылға дейін созылуы мүмкін бұл кезең ересектерде қысқа. Қазіргі уақытта грамматикалық тұрғыдан өлшенген зерттеулер грамматикалық тесттерді жазу немесе шешу жағдайларында жұмыс істейтіні дәлелденді, мұнда адам саналы түрде грамматикаға назар аудара алады, бірақ ауызекі тілде шешім бермейді. Подсознание ағылшын әдісі-бұл ғылыми фактілерге бейімделген оқу бағдарламасы. Оқушылардың білімі мен үлгеріміне сүйене отырып, NLP GROUP әлемдегі даму мен өзгерістерді бақылайтын, оқытудың ең жаңа және ең жылдам әдістерін іздейтін және енгізетін мекеме ретінде бутикте арнайы тілдік оқыту қызметтерін ұсынады.
Орта мектептен бастап колледжді бітіргенге дейін барлығы дерлік бірнеше жылдар бойы ағылшын тілін үйреніп келгеніне қайта оралсақ, көпшілігіміз бұл білімді жеке сабақтар немесе курстар арқылы бекітуге тырыстық.
Ағылшын тілін үйрену, ең алдымен, өзіне деген сенімділіктен және адамның ақыл-ойы жете алмайтын ештеңе жоқ екеніне сенуден басталады.Бұрынғы негізсіз және бос қорқыныштан арылу ағылшын тілін үйренудегі алғашқы қадам болады.
Біз палубаны құру, сөздердің мағыналарын білмей қабылдау, баланың тілді үйренуі сияқты, содан кейін уақыт өте келе олардың арасында семантикалық қатынастар орнату арқылы тұтастыққа қол жеткізуге тырысамыз.
ҚАТЕЛІКТЕР:
Бұрын өткен ағылшын тілін үйренгеніңізге қарамастан, сіз әлі де қалаған деңгейде ағылшын тілінде сөйлей алмауыңыздың себебі не болуы мүмкін?
-
Есте сақтауға негізделген зерттеулер
-
Әр оқушы бірдей жылдамдықпен оқиды деп күтілетін адамдар көп жиналатын сыныптар
-
Күнделікті өмірде ағылшын тілінде сөйлеу мүмкіндігінің болмауы:"тәжірибенің болмауы" Білімді жүктеу-бұл тілдік білім берудің ерекшеліктерін қамтымайтын тілді үйренудің дұрыс әдісі екенін түсіну: "мен мұғалімге бағытталған болуға бейіммін"
-
Ағылшын тілінде сөйлеуге батылы бармай, әр сөздің мағынасын білмей:"қателесуден қорқу"
-
Көп сағаттық жұмыстан кейін жазбаша емтихандар арқылы тиімділікті бағалау:"қағазда қалған ақпарат"
-
Студенттер әдеттегі кестеде не үйреніп жатқанын, қаншалықты жақсарғанын білмей адасады.
Және көптеген ұқсас мәселелер…
Дұрыстар:
Ағылшын тілінде сенімді және еркін сөйлесу үшін қажет ағылшын тілі, оқыту қандай болуы керек?
-
Көру, есту, сезіну және сөйлесу арқылы жаттығу жасаңыз
-
Жеке оқыту моделі
-
Ана тілі әдісімен табиғи оқыту
-
Сөйлеу рефлексін жақсартатын подсознание тәсілі
-
Күнделікті өмірде тәжірибе жасауға мүмкіндік таба алмайтын студенттер оқу ортасынан тыс ағылшын тілінде сөйлесе алады және сөйлей алады
-
Оқушыны сөйлетуге бағытталған оқушыға бағытталған тәсіл
-
Мультимедиялық жаттығулар мен сөйлеу практикасы оқушыға қысым жасамай қателіктер жіберіп, дұрыс әрекет етуге мүмкіндік береді.
-
Грамматикаға емес, қабылдауға негізделген оқыту
Нақты прогресс және мақсатқа жетудің кепілі!
Пайдаланылған әдебиеттер
Халықаралық білім беру ғылымының журналы, 2020
Фарахани, М. (2015). Жазу саласындағы EFL оқушыларының метакогнитивті хабардарлығын бағалау. Журнал
Тіл және лингвистикалық зерттеулер, 11 (2), 39-51.
Фетцер, А. және Ойши, Э. (2011). Мәтінмән мен мәтінмәндік бөліктер бүтінге сәйкес келе ме? Амстердам. NLD:
Джон Бенджамин Баспа Компаниясы.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ағылшын тілін оқыту әдістемесі
Ағылшын тілін оқыту әдістемесі
Қазақстан Республикасының Ғылым министрлігі
Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
Филология факультеті
«Ағылшын тілін оқыту әдістемесі»
Дайындаған: ИЯ-43 топ студенті
Орал, 2023
«Ағылшын тілін оқыту әдістемесі»
Жаһанданумен бірге білім де үнемі өсіп отырды, жаңа білім алу үшін даму мен инновацияны қадағалау қажет. Ол үшін әр түрлі қоғамдармен байланыста болу керек. Сондай-ақ, бұл қарым-қатынас үшін ең қолайлы құрал-белгілі ортақ тілді қолдану. Осы кезде бірден ағылшын тілі еске түседі, ол бүгінде барлық салаларда ең көп таралған тіл болып табылады. Миллиардқа жуық адам ағылшын тілін үйренуге тырысады. Қазіргі уақытта ағылшын тілін үйрену тек коммуникативті кәсіп болуды тоқтатты, болашаққа инвестиция салу, бос уақытты бағалауға мүмкіндік беретін кәсіп, қол жеткізуге тырысатын мақсатқа айналды.
Өмірін өзгерткісі келетін адамдардың алғашқы әрекеттерінің бірі ағылшын тілін шет тілі ретінде үйрену. Коммуникация құралдарының даму қарқынының артуы, саясат, экономика және туризм саласындағы елдер арасындағы алмасулардың күшеюі, шет тілін көпшілікке тарату қажеттілігі барған сайын айқын бола түсуде.
Көптеген елдердегідей, біздің елімізде де ағылшын тілін оқытуға көп көңіл бөлінеді. Өткеннен бастап қазіргі уақытқа дейін оның мектеп бағдарламаларындағы орны үнемі артып келеді, тілді тиімді оқытуға көп ақша жұмсалады. Білім беру жүйесінің өзгеруімен бастауыш мектептің екінші сыныбынан бастап ағылшын тілін оқыту ұсыныла бастады. Ағылшын тілі - университеттерде бірінші курста ұсынылатын негізгі ағылшын курстарын ескере отырып, 12-13 жылдық оқу болып табылады. Бірақ студенттер осы ұзақ процестің соңында ағылшын тілінің қажетті деңгейіне жете алмайды деп саналады.
Ағылшын тілі ағылшын тілін үйренетін адам үшін де, ағылшын тілін оқытатын мұғалім үшін де күрделі процесс болуы мүмкін. Біздің елде бұл өте маңызды болғанымен, қоғамның екінші тілді меңгеруі неге соншалықты қиын екендігі туралы мәселенің негізгі көзіне жүгіну керек. Мәселенің бастапқы көзін түсінудің бір жолы-қажеттіліктерді талдау.
Деректерді өндіру моделі
Қажеттіліктерді талдау нақты деректерге сәйкес сапалы зерттеу үлгілері негізінде құрылады. Фактілерді ғылыми зерттеу-бұл құбылысқа қатысты адамдардың тәжірибесін түсінетін зерттеу түрі. Қажеттіліктерді талдау үшін зерттеудің екі түрі жүргізілді. Алдымен мұғалімдердің ағылшын тілін үйренушілердің дағдылары, пәндері мен бірліктері туралы түсініктері қандай екенін анықтауға тырысты. Содан кейін ағылшын тілін оқыту саласында жүргізілетін жұмыстың түрлері мен заңдылықтарын анықтауға күш салынды. Белгілі бір кезеңдерде оқу әдебиеттерін жалпы бағалауды жүргізу осы кезеңде жүргізілген зерттеулердің сипаты туралы түсінік беріп қана қоймай, сонымен қатар кейінгі зерттеулерге жарық түсіреді
Бүгінгі күні қолданылатын грамматикалық өлшенген әдістерді қолдана отырып, шет тілдерін үйрену грамматика ережелерін үйрету және сәйкесінше үлгілерді есте сақтау негізінде жүзеге асырылады. Гипноз арқылы бейсаналық деңгейде жүргізілетін ағылшын тілін оқытуда грамматиканы үйрену және үлгілерді есте сақтау алынып тасталды. Бұл әдіс арқылы адам грамматикалық ережелерді дұрыс түсінбейді (ана тілін үйренетін бала сияқты). Осы әдіске сәйкес өз өмірімізден мысал келтіруге болады: біз бала кезімізде сөйлеуді үйренген кезде түрік грамматикасын оқымағанымызбен, біз үйренетін және ересек адам ретінде сөйлейтін тіл-грамматикалық тіл. Грамматика-бұл біз байқамай-ақ алатын құбылыс. Бұл дұрыс және грамматикалық тілде сөйлеу үшін грамматикалық ережелерді есте сақтаудың қажеті жоқ дегенді білдіреді. Грамматикалық ережелерді есте сақтаудың орнына, қазіргі лингвистер тілдің логикасын түсінуге және әңгімеге ең қысқа жолмен өтуге тырысады.
Лингвистердің пікірінше, ересектерге білім берудің екі бөлек жолы бар: сатып алу және оқыту. Оқытудың мақсаты-грамматика ережелерін саналы түрде есте сақтау. Лингвистердің өздеріне сәйкес ұйымдастырылған ережелер оқушыны тітіркендіретін және шаршататын стильде есте қалады және тек зерттелетін пән бойынша жаттығулар жасалады. Мысалы, егер болашақ уақыт тақырыбы пысықталса, жаттығулар болашақ уақытқа да қатысты. Күнделікті өмірде барлық уақыт пен грамматикалық ережелер ауызекі тілде екіұшты қолданылады. Осы себепті, грамматикалық ережелер өте жақсы түсінілсе де, күнделікті өмірде тәртіпсіздікке дайын емес студент сөйлеу кезінде қиындықтарға тап болады.
Сатып алу, екінші жағынан, бірегей сублиминалды процесс және басқа оқу процестеріне ұқсамайды. Ақыл-ойы дамуын аяқтаған баланың тілді меңгеруі инстинктивті жүйенің арқасында жүреді. Бұл жүйе тілді сатып алу құрылғысы (тілдік әрекет құрылғысы) деп аталады. Кейбір лингвистердің пікірінше, бұл құрылғы өмір бойы жұмыс істейді. Алайда, ересектер екінші тілді үйрену кезінде бұл құрылғыны іске қоса алмауынан көңілі қалады. Тиісті жағдайлар мен ынталандырулар болған кезде тілді меңгеру құрылғысы іске қосылады және жаңа тіл ана тілін меңгеруге ұқсас түрде үйренеді. Осы жұмыстың нәтижесінде дұрыс ынталандырулармен жаңа тілдің грамматикасы еріксіз алынады. Біраз уақыттан кейін бұл тітіркендіргіштерді сақтау кезеңі басталады, содан кейін әңгіме басталады. Балаларда екі жылға дейін созылуы мүмкін бұл кезең ересектерде қысқа. Қазіргі уақытта грамматикалық тұрғыдан өлшенген зерттеулер грамматикалық тесттерді жазу немесе шешу жағдайларында жұмыс істейтіні дәлелденді, мұнда адам саналы түрде грамматикаға назар аудара алады, бірақ ауызекі тілде шешім бермейді. Подсознание ағылшын әдісі-бұл ғылыми фактілерге бейімделген оқу бағдарламасы. Оқушылардың білімі мен үлгеріміне сүйене отырып, NLP GROUP әлемдегі даму мен өзгерістерді бақылайтын, оқытудың ең жаңа және ең жылдам әдістерін іздейтін және енгізетін мекеме ретінде бутикте арнайы тілдік оқыту қызметтерін ұсынады.
Орта мектептен бастап колледжді бітіргенге дейін барлығы дерлік бірнеше жылдар бойы ағылшын тілін үйреніп келгеніне қайта оралсақ, көпшілігіміз бұл білімді жеке сабақтар немесе курстар арқылы бекітуге тырыстық.
Ағылшын тілін үйрену, ең алдымен, өзіне деген сенімділіктен және адамның ақыл-ойы жете алмайтын ештеңе жоқ екеніне сенуден басталады.Бұрынғы негізсіз және бос қорқыныштан арылу ағылшын тілін үйренудегі алғашқы қадам болады.
Біз палубаны құру, сөздердің мағыналарын білмей қабылдау, баланың тілді үйренуі сияқты, содан кейін уақыт өте келе олардың арасында семантикалық қатынастар орнату арқылы тұтастыққа қол жеткізуге тырысамыз.
ҚАТЕЛІКТЕР:
Бұрын өткен ағылшын тілін үйренгеніңізге қарамастан, сіз әлі де қалаған деңгейде ағылшын тілінде сөйлей алмауыңыздың себебі не болуы мүмкін?
-
Есте сақтауға негізделген зерттеулер
-
Әр оқушы бірдей жылдамдықпен оқиды деп күтілетін адамдар көп жиналатын сыныптар
-
Күнделікті өмірде ағылшын тілінде сөйлеу мүмкіндігінің болмауы:"тәжірибенің болмауы" Білімді жүктеу-бұл тілдік білім берудің ерекшеліктерін қамтымайтын тілді үйренудің дұрыс әдісі екенін түсіну: "мен мұғалімге бағытталған болуға бейіммін"
-
Ағылшын тілінде сөйлеуге батылы бармай, әр сөздің мағынасын білмей:"қателесуден қорқу"
-
Көп сағаттық жұмыстан кейін жазбаша емтихандар арқылы тиімділікті бағалау:"қағазда қалған ақпарат"
-
Студенттер әдеттегі кестеде не үйреніп жатқанын, қаншалықты жақсарғанын білмей адасады.
Және көптеген ұқсас мәселелер…
Дұрыстар:
Ағылшын тілінде сенімді және еркін сөйлесу үшін қажет ағылшын тілі, оқыту қандай болуы керек?
-
Көру, есту, сезіну және сөйлесу арқылы жаттығу жасаңыз
-
Жеке оқыту моделі
-
Ана тілі әдісімен табиғи оқыту
-
Сөйлеу рефлексін жақсартатын подсознание тәсілі
-
Күнделікті өмірде тәжірибе жасауға мүмкіндік таба алмайтын студенттер оқу ортасынан тыс ағылшын тілінде сөйлесе алады және сөйлей алады
-
Оқушыны сөйлетуге бағытталған оқушыға бағытталған тәсіл
-
Мультимедиялық жаттығулар мен сөйлеу практикасы оқушыға қысым жасамай қателіктер жіберіп, дұрыс әрекет етуге мүмкіндік береді.
-
Грамматикаға емес, қабылдауға негізделген оқыту
Нақты прогресс және мақсатқа жетудің кепілі!
Пайдаланылған әдебиеттер
Халықаралық білім беру ғылымының журналы, 2020
Фарахани, М. (2015). Жазу саласындағы EFL оқушыларының метакогнитивті хабардарлығын бағалау. Журнал
Тіл және лингвистикалық зерттеулер, 11 (2), 39-51.
Фетцер, А. және Ойши, Э. (2011). Мәтінмән мен мәтінмәндік бөліктер бүтінге сәйкес келе ме? Амстердам. NLD:
Джон Бенджамин Баспа Компаниясы.
шағым қалдыра аласыз













