Тақырыбы:
Ағылшын тілін оқытудың
заманауи әдістеріне шолу
МАЗМҰНЫ
1.
Кіріспе
2.
Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдістеріне шолу
•
Коммуникативтік тәсіл
•
Тапсырмаға негізделген оқыту (TBLT)
•
Интерактивті оқыту әдістері
•
Геймификация және мотивацияны арттыру
•
Технологияларды қолдану (онлайн платформалар, жасанды интеллект,
мобильді қосымшалар)
3.
Сабақ жоспарлау және тиімді оқыту стратегиялары
•
Сабақ құрылымы
•
Белсенді оқыту әдістері
•
Тілдік дағдыларды (тыңдау, сөйлеу, оқу, жазу) дамыту
тәсілдері
4.
Бағалау және кері байланыс
•
Қалыптастырушы және жиынтық бағалау
•
Оқушылардың жетістіктерін бағалау құралдары
•
Кері байланыс беру әдістері
5.
Ағылшын тілін оқытуда кездесетін қиындықтар және оларды шешу
жолдары
6. Қорытынды
7.
Пайдаланылған
әдебиеттер
1.
КІРІСПЕ
Бүгінгі таңда ағылшын тілі – халықаралық
қатынастар мен білім берудің негізгі құралдарының бірі. Сондықтан
оны тиімді оқыту әдістерін қолдану маңызды. Бұл әдістемелік құрал
ағылшын тілін оқытудың заманауи тәсілдері мен әдістерін қарастырып,
оқытушыларға тиімді сабақ жүргізуге көмектесуді мақсат
етеді.
Бұл
құралда коммуникативтік әдіс, тапсырмаға негізделген оқыту,
интерактивті оқыту және технологияларды пайдалану сияқты заманауи
әдістердің маңыздылығы түсіндіріледі. Сонымен қатар, бағалау,
оқытудағы қиындықтарды шешу жолдары және тиімді оқыту стратегиялары
ұсынылады.
2.
АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ЗАМАНАУИ ӘДІСТЕРІНЕ ШОЛУ
2.1
Коммуникативтік тәсіл
Коммуникативтік оқыту әдісі (Communicative
Language Teaching – CLT) оқушылардың тілді шынайы қарым-қатынас
құралы ретінде қолдануын дамытуға бағытталған. Бұл әдісте
грамматиканы механикалық жаттау емес, тілдік ситуацияларда қолдану
маңызды.
Негізгі қағидалары:
•
Оқушылардың сөйлеу әрекетін дамыту
•
Тілді күнделікті өмірде қолдануға бағыттау
•
Жұптық және топтық жұмыстарды пайдалану
Қолдану тәсілдері:
•
Диалогтар мен рөлдік ойындар
•
Пікірталастар мен жобалық жұмыстар
2.
Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдістеріне
шолу
Мақсаты:
Бұл әдістемелік құрал ағылшын
тілін тиімді оқытуға арналған заманауи тәсілдер, әдістер мен
стратегияларды таныстыруға және түсіндіруге бағытталған. Ол
оқытушыларға теориялық негіздер мен практикалық құралдарды ұсынып,
тіл үйренуді жақсартуға, студенттердің белсенділігін арттыруға және
оқыту нәтижелерін оңтайландыруға
көмектеседі.
Міндеттері:
1. Заманауи оқыту әдістерін
зерттеу – коммуникативтік, тапсырмаға негізделген және интерактивті
тәсілдерді талдау.
2. Студенттердің белсенділігін
арттыру – геймификация, аралас оқыту және цифрлық құралдарды
қолдану бойынша инновациялық әдістерді
ұсыну.
3. Практикалық оқыту
стратегияларын дамыту – сабақ жоспарлау құрылымдарын, сыныптағы
іс-әрекеттерді және бағалау әдістерін
қарастыру.
4. Тіл оқытуда технологияны
интеграциялау – онлайн платформалар, жасанды интеллект құралдары
және мультимедиялық ресурстарды пайдалану жолдарын
көрсету.
5. Ағылшын тілін оқытудағы
негізгі қиындықтарды шешу – тілдік кедергілер, мотивацияның
төмендігі және әртүрлі оқу қажеттіліктеріне бейімделу жолдарын
ұсыну.
2.1. Communicative Language Teaching
(CLT)
•
Негізгі мақсаты – оқушылардың қарым-қатынас жасау қабілетін
дамыту.
•
Рөлдік ойындар, диалогтар, шынайы өмірлік жағдаяттар
пайдаланылады.
2.2. Task-Based Learning
(TBL)
•
Тапсырма негізінде оқыту әдісі.
•
Оқушылар тапсырманы орындау арқылы тілді үйренеді.
2.3. Project-Based Learning
(PBL)
•
Жоба негізінде оқыту әдісі.
•
Оқушылар бір тақырыпқа қатысты зерттеу жүргізіп,
оны презентация түрінде қорғайды.
2.4. Differentiated
Instruction
•
Әртүрлі деңгейдегі оқушыларға бейімделген оқыту тәсілі.
•
Күшті және әлсіз оқушыларға жеке-жеке тапсырма беру.
3.
Сабақ жоспарының құрылымы
3.1.
Сабақтың негізгі кезеңдері
• Warm-up
(Кіріспе тапсырма) –
Оқушыларды сабаққа тарту.
• Presentation
(Жаңа материалды түсіндіру) –
Жаңа тақырыпты түсіндіру әдістері.
• Practice
(Жаттығулар орындау) –
Грамматикалық немесе лексикалық тапсырмалар.
• Production
(Қолдану кезеңі) –
Оқушылардың алған білімін қолдануы.
• Assessment
(Бағалау) –
Кері байланыс,
рефлексия.
3.2.
Сабақ жоспарының үлгісі
Кезең Уақыты Мазмұны Әдіс-тәсілдер
Warm-up 5
мин Қызықты сұрақтар Диалог,
ойын
Presentation
10 мин Жаңа тақырып түсіндіру Түсіндіру,
көрнекі материалдар
Practice
15 мин Жаттығулар орындау Жұптық/топтық жұмыс
Production
10 мин Оқушылардың шығармашылық жұмысы Презентация,
диалог
Assessment
5 мин Кері байланыс,
бағалау Сұрақ-жауап,
тест
4.
Оқушыларды бағалау жүйесі
4.1.
Критериалды бағалау
•
Формативті бағалау –
Сабақ барысында кері байланыс беру.
•
Суммативті бағалау –
Белгілі бір кезеңнен кейін қорытынды бағалау.
4.2.
Бағалау әдістері
• Rubric
(Бағалау критерийлері бойынша бағалау)
• Self-assessment
(Өзін-өзі бағалау)
• Peer-assessment
(Оқушылардың бір-бірін бағалауы)
2.2 Тапсырмаға негізделген
оқыту (Task-Based Language Teaching –
TBLT)
TBLT әдісі оқушылардың нақты
тапсырмаларды орындау арқылы тілді меңгеруіне
негізделеді.
Мысалдар:
• Мәтінді түсініп, ақпаратты
қайта айту
• Жағдаяттық тапсырмаларды
шешу (мысалы, шетелде қонақүйге тапсырыс
беру)
• Проблемаларды талқылау және
шешім қабылдау
2.3 Интерактивті оқыту
әдістері
Интерактивті әдістер
студенттерді сабаққа белсенді қатысуға
ынталандырады.
Мысалдар:
• «Миға шабуыл»
әдісі
• Диалогтар мен
пікірталастар
• Рөлдік
ойындар
2.4 Геймификация және
мотивацияны арттыру
Ойын элементтерін пайдалану
оқушылардың қызығушылығын арттырады.
Мысалдар:
• Сынып ішіндегі
жарыстар
• Онлайн ойын платформалары
(Kahoot, Quizizz)
2.5 Технологияларды
қолдану
Қазіргі заманғы оқытуда
технологиялардың рөлі зор.
Қолдануға болатын
құралдар:
• Онлайн платформалар (Google
Classroom, Moodle)
• Жасанды интеллект қолдану
(ChatGPT, Duolingo)
• Мобильді қосымшалар
(Memrise, Anki)
3. САБАҚ ЖОСПАРЛАУ ЖӘНЕ ТИІМДІ
ОҚЫТУ СТРАТЕГИЯЛАРЫ
3.1 Сабақ
құрылымы
Тиімді сабақ 4 негізгі
кезеңнен тұрады:
1. Кіріспе – оқушыларды сабақ
тақырыбына бағыттау
2. Негізгі бөлім – жаңа
материалды түсіндіру және қолдану
3. Практикалық жұмыс –
тапсырмалар арқылы меңгеру
4. Қорытынды – сабақ
нәтижелерін талдау
3.2 Белсенді оқыту
әдістері
• Жұптық және топтық
жұмыс
• Диалогтар
құру
• Видеоматериалдар
қолдану
4. БАҒАЛАУ ЖӘНЕ КЕРІ
БАЙЛАНЫС
4.1 Бағалау
түрлері
• Қалыптастырушы бағалау –
оқушының оқу процесін бақылау (ауызша жауаптар, шағын
тесттер)
• Жиынтық бағалау – сабақ
соңындағы бақылау жұмыстары
4.2 Кері байланыс беру
әдістері
• Мұғалімнің жеке
ұсыныстары
• Өзін-өзі
бағалау
• Оқушылардың бірін-бірі
бағалауы
5. АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДА
КЕЗДЕСЕТІН ҚИЫНДЫҚТАР ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ШЕШУ
ЖОЛДАРЫ
5.1 Тілдік
кедергілер
• Қате сөйлеу қорқынышы →
Қателерді түзетудің достық әдістерін
қолдану
• Сөздік қордың аздығы →
Күнделікті жаңа сөздер жаттау
5.2 Мотивацияның
төмендігі
• Қызықты тапсырмалар
беру
• Технологияларды
қолдану
6. Аттестацияға арналған тест
сұрақтары
1. What is the main principle
of the Communicative Language Teaching
method?
a) Memorization of grammar
rules
b) Communication in real-life
contexts
c) Translation of
texts
d) Writing long
essays
2. Which of the following is
an example of formative assessment?
a) Final
exam
b) End-of-term
project
c) Daily feedback on speaking
tasks
d) Summative
test
(Жауаптары: 1 – b, 2 –
c)
7.
Қорытынды
Ағылшын тілін оқытудың
заманауи әдістері білім беру процесін тиімді әрі қызықты етуге
мүмкіндік береді. Коммуникативтік тәсілдер, тапсырмаға негізделген
оқыту, сандық технологияларды қолдану және интерактивті әдістер
оқушылардың тілдік дағдыларын қалыптастыруға және жетілдіруге
көмектеседі.
Бұл әдістемелік құралда
қарастырылған оқыту стратегиялары мен технологиялық шешімдер
оқытушыларға өз сабақтарын жаңаша ұйымдастыруға, студенттердің
қызығушылығын арттыруға және олардың білім сапасын жақсартуға
көмектеседі. Сонымен қатар, оқытудың заманауи тәсілдері әртүрлі
деңгейдегі және қажеттіліктегі студенттерге бейімделуге мүмкіндік
береді.
Қорытындылай келе, ағылшын
тілін оқытуда дәстүрлі әдістер мен инновациялық тәсілдерді
үйлесімді қолдану маңызды. Тиімді оқыту әдістерін таңдап, оларды
оқу процесіне енгізу арқылы оқушылардың тілді меңгеру деңгейін
жақсартуға және оларды шынайы қарым-қатынасқа дайындауға
болады.