Ағылшын тілін үйренудің тиімді әдістері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ағылшын тілін үйренудің тиімді әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілін үйренудің тиімді әдістері туралы ғылыми жоба
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қазақстан Республикасы Ғылым және Білім Министрлігі
М.Ғабдуллин атындағы №70 жалпы білім беретін орта мектеп





Зерттеу жобасының тақырыбы: «Ағылшын тілін үйренудің тиімді әдістері»

Бағыты: Ағылшын тілі
Секциясы: Ағылшын тілі



Picture 1

Дайындағандар: Жұбатқанова Азиза, Темирбай Аружан
7-сынып оқушылары

Зерттеу жобасының жетекшісі: Әбіл Арайлым Ғабиденқызы
Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі







2024 жыл

Зерттеу жұмысына пікір

Студенттің "Ағылшын тілін үйренудің тиімді әдістері" тақырыбындағы зерттеуі өзекті және уақытылы тақырып болып табылады. Студент өз байқаған негізгі жайттарды тиімді түрде қорытындылап, зерттеліп отырған тақырыпқа анық түсінік берген.

Зерттеу әдіснамасына келетін болсақ, ол мықты, себебі құжаттық дәлелдер мен практикалық мысалдар берілген, бұл зерттеу нәтижелерінің сенімділігін арттырады. Зерттеу жұмысының жүйесі мен студенттің ағылшын тілін үйренудегі жеке тәжірибелерін кеңінен баяндау зерттеуге тереңдік қосар еді. Оларды ауызша түсіндіру оқырмандарға қолданылған әдістерді жақсырақ түсінуге көмектеседі.

Жалпы алғанда, жұмыс жақсы деңгейде орындалған. Оқырмандарға қызықты болатын көптеген деректер мен тұжырымдар бар. Студенттің тақырыпты әрі қарай зерттеп, өз жұмысын жақсарта түсетініне сенемін.









Пікір білдіруші: Әбіл Арайлым Ғабиденқызы























Зерттеу жұмысына пікір

Студенттің "Ағылшын тілін есте сақтаудың тиімді әдістері" тақырыбындағы ғылыми жұмысының мақсаты – ағылшын тілін үйренуде кездесетін мәселелерді зерттеу, олардың себептерін анықтау және оларды шешу жолдарын көрсету.

Студенттің бұл тақырыпты таңдауы ағылшын тілін үйренудің маңыздылығын түсіну ниетінен туындаған. Ол әртүрлі салаларды зерттеп, тақырыпқа деген қызығушылығын көрсетіп, ізденіс жасаған.

Бұл жұмысты жазу барысында студент көптеген материалдар жинаған, бұл оның зерттеуге деген зор ынтасын және еңбексүйгіштігін білдіреді. Студент өте ізденімпаз, талантты және жауапты, сондықтан мұғалім ретінде мен одан үлкен жетістіктер күтемін.

Менің ойымша, бұл ғылыми жұмыс ағылшын тілін үйрену ғылымына елеулі үлес қосып, басқаларға үлгі болады.







Пікір білдіруші: Әбіл Арайлым Ғабиденқызы

М.Ғабдуллин атындағы №70 ЖББ ОМ

Ағылшын тілі пәні мұғалімі





















Аннотация

«Effective ways of learning English» тақырыбына жазылған зерттеу жұмысы – теориялық білімді, практикалық ұштастырудың дәлелі.

Осы ғылыми шығармашылық жобасында нақты ізденіп зерттеу барысында жеке идея негізінде жасақталған. Сол арқылы ағылшын ғылымына қызығушылығын көрсеткен.



Ағылшын тілі мұғалімі

ғылыми жетекшісі: Әбіл Арайлым Ғабиденқызы



Аннотация

Исследовательская работа на тему " Effective ways of learning English " - доказательство практического сочетания теоретических знаний.

В этом научном творческом проекте четко изучены и разработаны на основе частной идеи. Тем самым проявил интерес к английской науке.



Учитель английского языка

научный руководитель: / ФИО/ Абил Арайлым Ғабиденовна

Annotation

Research work on the topic Effective ways of learning English " - proof of a practical combination of theoretical knowledge.

In this scientific creative project, clearly studied and developed on the basis of a private idea. Thus he showed an interest in English science.


English teacher

scientific supervisor: / Abil Arailym Gabidenkyzy



Жобалық жоспар



I. Кіріспе бөлім...........................................................................................................................7 бет

II. Негізгі бөлім
    1. Естің және еске сақтау механизмдерінің сипаттамасы...................................................8 бет


    2. Ағылшын тіліндегі сөздерді есте сақтаудың тиімді әдістері ........................................10 бет


    3. Ағылшын тіліндегі сөздерді есте сақтаудың 7 тиімді әдісі ..........................................13 бет

    4. Практикалық бөлім............................................................................................................15 бет

 5. Есту әдістерімен танысу: ағылшын тіліндегі сөздерді есте сақтау әдістерін сипаттау......20 бет



III. Қорытынды...........................................................................................................................22 бет
        

Жоба идеясына қатысты сипаттама, суреттермен қорытындылау.

Әдебиеттер тізімі........................................................................................................................23 бет

Қосымша.....................................................................................................................................24 бет





















Кіріспе

Өзектілігі: Қазіргі уақытта ағылшын тілінсіз өмір сүру іс жүзінде мүмкін емес. Ағылшын сөздері дүкендерде, теміржол вокзалдарында және басқа да қоғамдық орындарда жиі кездеседі. Сонымен қатар, халықаралық қарым-қатынас тілі ретінде ағылшын тілін білу маңызды. Ағылшын тілін үйрену және күнделікті қолданылатын сөздер мен фразалар қорын жасау өте маңызды.

Зерттеулер көрсеткендей, кез келген ақпаратты есте сақтау қиынға соғады. Әдетте, үздіксіз жаттау кезінде ақпараттың тек шамамен 20%-ы есте қалады. Алайда, егер сөздерді тез үйренуге мүмкіндік беретін дұрыс әдісті таңдайтын болсақ, бұл көрсеткіш айтарлықтай артады.

Жобаның тақырыбы қазіргі уақытта өзекті болып отыр, өйткені ағылшын тіліндегі сөздік қорды күн сайын толықтыру қажет, ал осыған байланысты қол жетімді тиімді әдістерді білу өте маңызды.

Зерттеу объектісі – естің қалай жұмыс істейтіні.

Тақырып – ағылшын сөздерін есте сақтаудың тиімді тәсілдері. Мақсаты – ағылшын сөздерін есте сақтаудың тиімді әдістерін сипаттау.

Жобаның мақсатына жету үшін зерттеу барысында тақырып бойынша ақпарат көздерін зерделеу, естің жұмыс істеу механизмдерін қарастыру, ағылшын сөздерін есте сақтаудың тиімді әдістерін таңдап, оларды сипаттау, сондай-ақ ақпараттық буклет дайындау міндеттері қойылған.

Зерттеу барысында зерттеу, талдау, ақпарат көздерін синтездеу әдістері қолданылды. Жұмыстың құрылымы екі абзацтан тұратын негізгі бөлім, қорытынды және пайдаланылған әдебиеттер тізімінен тұрады.

Зерттеу гипотезасы: Шетелдік лексиканы есте сақтаудың тиімді әдістері ағылшын тілін дұрыс меңгеруге ықпал ете ме?

Қойылған міндеттерді шешу үшін әртүрлі әдістер қолданылды: теориялық (әдебиетті зерттеу, зерттеу нәтижелерін түсіну және жалпылау), социологиялық (сұхбаттасу, сауалнама жүргізу) және статистикалық деректерді өңдеу әдістері.

Зерттеудің практикалық маңыздылығы – алынған білім ағылшын тілі сабақтарына дайындалу барысында оқушыларға, сондай-ақ ағылшын тілін өз бетімен үйренгісі келетіндерге пайдалы бола алады.



Негізгі бөлім

Ес қалай жұмыс істейді?

Ес мәселесіне қызығушылық ежелгі заманнан бері байқалып келеді. Ежелгі адамдар естің қиялмен тығыз байланысты екенін анықтаған, ал қиял еске түсіру процесін едәуір жеңілдетуге көмектеседі. Қиял ассоциациялар жасауға көмектеседі, яғни заттар немесе құбылыстар арасындағы байланыстар. Біз осы заттардың біріне кездескенде, оған байланысты нәрсені еске түсіре аламыз.

Аристотель ассоциациялар жасаудың төрт негізгі заңын анықтады:

  1. Ұқсастық

  2. Қарсыласу

  3. Кеңістіктік корреляция

  4. Уақыт бойынша корреляция

Ежелгі даналар ассоциацияларды жеңіл және табысты пайдаланды. Бұл әдіс қазіргі психология оқулықтарында әлі де орын алғанын дәлелдейді.

Ес — адам миының қасиеті, ол ақпаратты жазып алуға, сақтауға және қажет болған жағдайда қайта өндіруге мүмкіндік береді. Қазіргі психология тұрғысынан, естің үш түрі бар: сенсорлық, қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді. Сонымен қатар, естің үш түрі бар: көрнекі, вербалды-логикалық және эмоционалды.

  • Көрнекі есте сақтау бізге бет-әлпеттерді, дыбыстарды, заттарды, олардың түстерін және т.б. есте сақтауға мүмкіндік береді.

  • Вербалды-логикалық есте сақтау абстрактілі ұғымдарды, мысалы, формулаларды, схемаларды және терминдерді есте сақтауға көмектеседі.

  • Эмоционалды есте сақтау сезімдерді сақтаудың ең тиімді әдісі болып табылады.

Барлық осы естің түрлері бір-бірімен байланысты. Мысалы, таныс затты көргенде, біздің көрнекі есте сақтауымыз іске қосылады. Дегенмен, егер вербалды-логикалық естің болмауы болса, біз осы заттың атауын атап көрсете алмаймыз, тіпті оған жүздеген рет кездескен болсақ та. Егер біз затты алғаш көргенде бір нәрсені сезінген болсақ, оны қайта көргенде, сол эмоциялар еске түседі.

Мысалы, өмірімізде бір нәрсе болғанда, сол уақытта белгілі бір ән немесе мелодия тыңдалса, бірнеше жылдан кейін оны естігенде, біз қайтадан сол сезімдерді сезінеміз, тіпті бұл сезімдердің неден туындағанын есімізге түсірмесек те.

Ақпаратты сақтау ұзақтығына қарай, естің қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді түрлеріне бөлінеді. Ұзақ мерзімді есте сақтау, көптеген күш-жігерді қажет етсе де, жылдарға созылады, ал қысқа мерзімді есте сақтау ақпаратты тез жаттауға мүмкіндік береді, бірақ ұзақ сақталмайды. Дегенмен, бұл түрі естің бір рет естігеннен кейін бір нәрсені еске түсіре алатынын білдірмейді. Әрине, ерекше жағдайлар бар, бірақ жалпы алғанда, біз материалды бірдей жаттаймыз. Естің жылдамдығы адамнан адамға өзгеріп отырады: кейбір адамдар тез, ал кейбіреулері баяу жаттайды. Алайда, баяу жаттайтын адамдар әдетте материалды ұзақ уақыт есте сақтайды, себебі бұл түрі еске түсіруге үш есе көп уақыт алады.

Әрбір қалыпты адамның есінің тиімділігін мақсатты түрде жаттау әдістерін үйрену арқылы рационалды түрде арттыру мүмкіндігі бар екені дәлелденген. Ғалымдар әр адамның феноменалды есте сақтау қабілеті бар екенін дәлелдеді. Сондықтан, әрқайсымызда бізге белгісіз мүмкіндіктер бар.

Біз көбінесе жадымызды қалай жақсартуға болатыны туралы ойланамыз, бірақ бұл сұраққа терең бойламаймыз. Мидың екі жарты шарлары бар екенін білесіздер: сол жақ және оң жақ. Дененің сол жақ бөлігі оң жақ жарты шармен, ал оң жақ бөлігі сол жақ жарты шармен басқарылады. Оң жақ жарты шар визуалды, синтетикалық, эмоционалды қабылдауға жауап береді, яғни образдар, суреттер және көрнекі ассоциацияларды қайта жасау. Вербалды естің элементтері сол жақ жарты шарда сақталады.

Жарты шарлар бір-бірінен бөлек жұмыс істемейді, олардың арасында байланыс бар. Адамның көпқырлылығы осы байланыстың қаншалықты дамығанына байланысты, себебі олар кез келген әрекетке қатысады. Оң жақ жарты шар жаңаны, бейтанысты, түпнұсқаны жасайды, ал сол жақ құрылымдар, шешімдер мен табыстарды ұйымдастырады.

Ес үш негізгі түрге бөлінеді:

  1. Сенсорлық (немесе иконикалық) естің түрі;

  2. Қысқа мерзімді (немесе жұмыс) естің түрі;

  3. Ұзақ мерзімді естің түрі;

Ультра қысқа (иконикалық) есте сақтау ақпаратты өте қысқа уақытқа – бірнеше миллисекундқа дейін сақтайды. Егер бұл ақпарат басқа сақтау орнына жіберілмесе, ол жойылады. Әйтпесе, ол қысқа мерзімді есте сақтауға ауысады. Мұнда ақпарат 15-30 секунд бойы сақталады, ал қажетсіз болса, қайтымсыз түрде жойылады. Керісінше, ақпарат ұзақ мерзімді есте сақтау бөліміне жіберіледі, онда ол ұзақ уақыт бойы өңделеді және сақталады.

Ес механизмінің дұрыс жұмыс істеуі үшін оның қабылдау механизмдері, яғни ақпаратты қабылдау тәсілдері: эмоциялар, иістер, көрнекі образдар, дыбыстар, тактильді сезімдер мен қозғалыстар маңызды.





















Негізгі бөлім

Жад механизмдерінің бірі - есте сақтау

Ес - бұл алынған ақпаратты жазу және сақтау процесі. Естің екі түрі бар:

  1. Санасыз (немесе еріксіз)

  2. Қасақана (немесе ерікті)

Еркін есте сақтау - бұл алдын ала мақсат қоймай, ешқандай әдіс қолданбай және ерікті күш жұмсамай есте сақтау.

Ерікті (немесе қасақана) есте сақтау адамда белгілі бір ақпаратты есте сақтау үшін нақты мақсат қойылуымен ерекшеленеді, және ол үшін есте сақтаудың арнайы әдістерін қолданады. Сөздер мен сөз тіркестерін еске түсіруге жеке тұлғаның түрі (көрнекі, есту немесе кинестетикалық) айтарлықтай әсер етеді.

  • Көрнекі адам - ақпараттың басым бөлігін көру арқылы алатын адам.

  • Есту адам - негізгі ақпаратты есту арқылы алатын адам.

  • Кинестетикалық адам - ақпаратты басқа сезімдер (иіс, дотық, т.с.с.) және қозғалыстар арқылы алатын адам.

Осы ерекшеліктерге сәйкес, өзгерістер енгізу қажет - мысалы, кинестетиктер жаяу жүргенде, жазғанда немесе тергенде жақсы есте сақтайды. Есту типіне жататындарға жиі аудио және бейне жазбаларды тыңдаған жөн (тіпті көздерін deliberately жапқанда), ал визуализация үшін фото және сурет сөздіктерін оқу, түрлі-түсті маркерлерді пайдалану және көрнекі сызбаларды салу жақсы.

Ағылшын тілі сөздерді есте сақтаудың тиімді жолдары

Неге біз ағылшын сөздерін есте сақтауымыз керек? Шетел тілін үйренуді ағылшын тілінің сөздерін есте сақтамай елестету мүмкін емес. Бұл көп мәдениетті коммуникацияны жүзеге асырудың негізі, ал лексикалық қабілетті қалыптастыру мәлімдеменің мағынасын түсінуге және, демек, коммуникациялық мақсаттарға жетуге көмектеседі. Шетел тілі лексикасын есте сақтаудың процессін жеңілдету үшін қызықты тәсілдер көп.

  1. Ассоциация әдісі. Бұл әдіс зерттеліп жатқан шетел сөзінің мағыналық байланыс жасайтын ана тілімен үндес сөзді таңдау негізінде жұмыс істейді. Мысалы, "goods" сөзін еске алайық, ол "тауарлар, заттар" дегенді білдіреді. Бұл сөз орыс тіліндегі "бокс" сөзіне ұқсайды. Ашық есіктері бар жәшіктерді, жәшіктерді, пакеттерді, т.б. елестетіңіз. "Goods" сөзінің ағылшын тіліндегі мағынасын еске алу керек болғанда, жәшіктер біздің жадымызда пайда болады. Бұл сөзді екі рет қолданғаннан кейін, жәшіктерді ұмыта аласыз, бұл сөз сіздің ойыңызда орнығып қалады.

  2. Өлеңдер, поэмалар және мақал-мәтелдерді қолдану. Ағылшын дыбыстарының дұрыс айтылуын есте сақтау және сөздерді еске алу үшін рифмалар, қысқа өлеңдер, мақал-мәтелдер пайдаланылады.

  3. Этикеттер. Стикерлерге бөлмеңіздегі әртүрлі заттардың ағылшын атауларын жазып, оларды сәйкес интерьер элементтеріне жабыстырыңыз. Барлық жерде ілулі тұрған "маяктарды" қарап отырып, сіз ағылшын сөздерін автоматты түрде есте сақтайсыз.

  4. Жад картасы. Күрделі әдіс - жад карталары немесе ағын диаграммалары. Үлкен қағаз парағын аламыз, ортасына сөздерді жинайтын тақырып жазамыз. Мысалы, "Саяхат" тақырыбы. Осы сөзден сәулелер - тақырыптар - көлік, қонақ үй, экскурсиялар жасаймыз. Келесі деңгейде нақтырақ: ұшақ, таңғы ас, ескерткіш.

Нәтижесінде, мағынасы бойынша бір-бірімен байланысты сөздерден тұратын орталықтандырылған логикалық схема пайда болады. Айтпақшы, мұндай орталықтандырылған схема - жалғыз мүмкін нұсқа емес, пирамида немесе көпбұрыш түрінде секторларға бөлінген схема өте жақсы. Негізгі талап - карта логикалық және түсінікті болуы керек. Сызба салған кезде, сіз кейбір сөздерді есте сақтайсыз, ал қалғандары диаграмманы мұқият зерттеп, байланыстар мен тәуелділіктер туралы ойланғанда артады.

  1. Тақырыптық карталар. Бұл әдіспен ағылшын сөздерін есте сақтау өте тиімді, себебі қолмен карточкаларды жазу және оларды үнемі қолдану арқылы еске алу жадын пайдаланады, ал сөздер автоматты түрде есте қалады. Мысалы, "Үй жануарлары" тақырыбы бойынша тақырыптық карточкалар.

  2. Аудио-лингвистикалық әдіс. Бұл дамыған есту жадымен адамдарға жарайды. Әдістің мәні - ағылшын мәтінін ауызша қабылдау арқылы үйрену. Бұл аудио жазбаларды тыңдау және ағылшын тіліндегі фильмдерді көру арқылы жүзеге асырылуы мүмкін. Ең жақсы нұсқа - фильмді көру, өйткені материалды жақсы меңгереді. Бастапқы кезеңде алдымен орыс субтитрлері бар, содан кейін ағылшын субтитрлері бар фильмдер көру жақсы.

  3. Физикалық әсер әдісі. Етістікті есте сақтау және етістіктің уақыт формаларын жақсы үйрену үшін өте қолайлы. Сіз нақты әрекетті атайсыз және оны орындаасыз. Мысалы, "мен матчты соғып жатырмын - мен матчты жағамын" (қазір, дәл қазір).

  4. Сөздерді пассивті қабылдау. Сіз бірнеше ондаған сөзді жазып, олардың аудармасын немесе есте сақтауға қажетті мәтінді жазыңыз. Бұл жазбаны қалауыңыз бойынша тыңдаңыз. Қайталанған тыңдаудан кейін сөздер өздігінен есте сақталады.

Сондай-ақ, 20-шы ғасырдың 70-ші жылдарында неміс ғалымы және журналисті Себастьян Лейтер ұсынған есте сақтау және қайталау үшін карточкаларды кеңінен пайдалану әдісі.

7 тиімді әдіс ағылшын сөздерін есте сақтау

  1. Ассоциациялық желілерді құру

  2. Сөз тіркестерін (фразаларды) есте сақтау

  3. Суреттерді пайдалану

  4. Оқиғалар жасау

  5. Кері мағыналарды есте сақтау

  6. Сөздерді құрамы бойынша талдау

  7. Ең бастысы - уақытты үнемдеу.

Миымыз оқығанымызды қабылдайды, оны суреттерге, идеяларға және сезімдерге айналдырады, содан кейін жаңа ақпарат пен бұрын білетініміз арасындағы байланыстарды қалыптастырады. Міне, есте сақтау қалай жұмыс істейді - жаңа ескімен бірігеді.

Ағашты елестетіңіз. Көп бұтақтары мен жапырақтары бар үлкен ағашты көру оңайырақ па, әлде көп бұтақтары бар кішігірім ағашты көру оңайырақ па? Бұл миға қатысты. Жаңа сөзді немесе ұғымды бұрыннан білетін нәрсемен байланыстыра отырып, мидың оны табу және есте сақтау оңайырақ болады.

Мұны қалай жасайды? Өте оңай. Ұғымдар желісін сызу. Есте сақтау керек нәрсені (сөз, идея, сөйлем) алып, оны парақтың ортасына жазыңыз. Содан кейін оны барлық бағытта пауктың торы сияқты сызыңыз.

Әрбір сызықтың соңында, орталықта жазылған сөз ойыңызға келген кез келген ағылшын сөзін немесе суретті жазыңыз. Қандай ассоциациялар пайда болса да, тек ойыңызға келгенін жазыңыз.

Бұл тек бірнеше минутты алады, енді барлық сөздер немесе ұғымдар миыңызда бір-бірімен байланысты болады. Егер сіз олардың бірін көрсеңіз немесе естисеңіз, қалғандарын еске түсіру оңай болады.

Бұдан да жақсы жасау үшін, ағылшын тіліндегі белгілі бір сөздің басқа сөздермен қатынасын анықтаңыз. Сіз мұны қаншалықты жиі жасасаңыз, соншалықты көп байланыс жасайсыз. Байланыстар неғұрлым көп болса, сіздің миыңыз есте сақтағыңыз келген сөзді "көре" алатын болады.

Сөз тіркестерін есте сақтау

Сөздерді есте сақтау маңызды, бірақ ағылшын тілі, басқа кез келген нәрселер сияқты, тек ұғымдар жиынтығы емес, адамдарды байланыстырып, өздерін білдіретін құрал. Белгілі бір сөздің мәтінде қалай қолданылғанының мысалдарын табыңыз.

Сіз тек сөзді емес, сонымен қатар оған іргелес сөздерді жазып алыңыз. Мысалы, "арогант" ағылшын сөзін есте сақтау керек болса, "ұзын, арогант адам" деп жаза аласыз.

Осылайша, "арогант" - адамдарды сипаттайтын сын есім екенін есте сақтауға көмектеседі. Содан кейін үш толық сөйлем жазып, оны қолдануды тәжірибеден өткізіңіз.

Суреттерді пайдалану

Сөздің мағынасын есте сақтау үшін кішкентай суреттер салыңыз. Сыза алмайсыз ба? Бұл жаман емес, тіпті жақсы. Біздің миымыз осындай гомогендік ақпаратты қабылдайды, сондықтан таңғажайып бейне - бұл тосынсый, біз әрқашан тосынсыйларды есте сақтаймыз.

Біздің миымыз визуалды ақпаратты оқуда өте жақсы. Сөздің мағынасын түсіндіру үшін күлкілі сурет салыңыз, сонда сіз оны тезірек есте сақтайсыз.

Оқиғалар құру

Ағылшын тілін үйренушілер көп сөздер мен оларды есте сақтау қиын екеніне жиі шағымданады. Жаңа сөздерді тез үйрену үшін қолдануға болатын бір әдіс бар. Кез келген оқиғаны жазыңыз, тіпті күлкілі болса да, ағылшын тіліндегі әр сөзді қамтиды. Оны мұқият көрсетіңіз.

Егер біз қиялымыздағы оқиғаларды қайта жасай алсақ, оларды есте сақтау жеңіл болады, әсіресе тосынсыйлар. Сөздерді күлкілі және ыңғайсыз жолдармен біріктіруден тартынбаңыз. Мысалы, сіз мына 20 ағылшын сөзін есте сақтау керек:

кепка, пиано, ағаш, қарындаш, құс, автобус, кітап, жүргізуші, ит, пицца, гүл, есік, теледидар, қасық, орындық, секіру, би, лақтыру, компьютер, тас.

Кері мағыналарды есте сақтау

Антонимдер мен синонимдер түріндегі қарсы мағыналары бар сөздерді жұппен есте сақтаңыз. Мысалы, ашулы / бақытты және ашулы / өкпелеген жұптарын бір уақытта есте сақтаңыз. Біз ұқсас және қарама-қарсы заттарды тезірек есте сақтаймыз, себебі ми олар арасында байланыстар жасайды.

2. ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМ

Ағылшын тілін үйрену барысында сыныптастарымның қолданатын сөздерді есте сақтау жолдары мен тәсілдерін анықтау.

Мен ағылшын тілін қуанышпен үйреніп жатырмын. Бірақ мен, басқа көптеген студенттер сияқты, үлкен сөздік қорын есте сақтауда қиындықтарға тап боламын. Сондықтан дәстүрлі жад әдістерін қолдануға тура келеді. Олар көп уақытты талап етеді және концентрацияны қажет етеді, мен тиімді сөздерді есте сақтау тәсілдерін іздегім келеді. Зерттеуді сыныптастарымның ағылшын тіліне деген көзқарасын және лексикалық бірліктерді есте сақтау тәсілдерін анықтау үшін сұрақтар қоюдан бастадым (Қосымша 1). Сауалнамаға 25 студент қатысты. Достарымның жауаптарын талдай келе, сауалнамаға қатысқан 10 адамның ағылшын тілін үйренгеніне қуанышты екенін, 7 студентке бұл оңай, ал қалғандарына қиын екенін анықтадым. Студенттердің ағылшын тілін ұнатуының негізгі себептері: • бұл жоғары оқу орындарына түсу үшін қажет; • компьютермен жұмыс істеу үшін қажет; • болашақта жақсы жұмыс және жақсы мансап үшін қажет. 12 студент ағылшын тілін үйренуді ұнатпайтынын айтты, өйткені олар сөздерді есте сақтау және диктант жазуда қиындықтарға тап болады. Олар грамматиканы, аударуды және жаңа сөздерді есте сақтау қажеттілігін ерекше қиындық деп санайды (Қосымша 2). Әркімде сөздерді есте сақтаудың өз тәсілі бар. Негізінен олар үш топқа бөлінеді: бірінші - мен оны өлең сияқты қайталап, есімде сақтағанша қайталаймын. Екінші - мен сөздерді бірнеше рет қағазға жазып, өз-өзіме қайталаймын. Үшінші - мен сабақта есте сақтаймын - мұғалімнің бірнеше рет қайталағаннан кейін, әрі қарайғы жаттығулармен. Сөздік диктантқа бағаларды талдай отырып, мен мынадай нәтижелерге жеттім: 6 адам - "5" (24%); 9 адам - "4" (36%); 6 адам - "3" (24%); 4 адам - "2" (16%). Тестілеу барысында менің сыныптастарымның шет тілін үйренуде проблемалары бар екені анықталды, өйткені оларға сөздерді есте сақтау қиын (Қосымша 3). Тұлға типін анықтау

Ғылыми және әдістемелік әдебиетті талдай отырып, мен ағылшын сөздерін дұрыс және жылдам үйрену және есте сақтау туралы ұсыныстар бар ескертпе жасадым, онда ағылшын сөздерін есте сақтаудың бар әдістері мен тәсілдері егжей-тегжейлі сипатталған. Сыныптастарымның визуал, есту немесе кинестетикалық түрге жататынын анықтау үшін мен тест жасадым (Қосымша 4). 15 адам визуал, 8 адам есту, 3 адам кинестетикалық болып шықты (Қосымша 5).

Ағылшын сөздерін есте сақтаудың қазіргі әдістері мен тәсілдерін сипаттайтын ескертпе таныстыру

Содан кейін мен әр студентке сөздік қорды есте сақтау әдістерін егжей-тегжейлі көрсететін парақша тараттым. Ағылшын сөздерін есте сақтаудың негізгі тәсілдерімен танысқаннан кейін, мен сыныптастарыма болашақта сөздермен жұмыс істеген кезде қолданатын өздеріне қолайлы сөздерді есте сақтау тәсілдерін таңдауды ұсындым. Сауалнама нәтижелері: стикерлер - 6 адам (24%); Жад картасы - 5 адам (20%); Санасыздық - 4 адам (16%); Ассоциациялар - 1 адам (4%); Жад - 2 адам (8%); Синонимдер, антонимдер - 1 адам (4%); Тыңдау - 1 адам (4%); Көрнекілік - 2 адам (8%) (Қосымша 6). Алынған нәтижелерді талдау. Студенттер ағылшын сөздерін үйрену әдістерін таңдағанына бір ай болды. Мен сөздерді есте сақтау әдістерінің тиімділігін білу үшін сауалнаманы қайта өткіздім. Нәтижелер көрсеткендей, таңдалған әдістер есте сақтау процесін жеңілдетті және сөздік қорды есте сақтауға жұмсалатын уақытты қысқартты (Қосымша 7). Білім сапасын талдағанда, балалардың таңдаған әдістерінің тиімді екендігі анықталды. Негізінен, сөздік диктанттарында олар мынадай бағаларды алды: 12 адам - "5" (48%), 7 адам - "4" (28%), 6 адам - "3" (24%) және ешкім "2" алған жоқ (Қосымша 8).

Қорытынды.

  1. Оқу және зерттеу барысында теориялық материал талданып, сөздік қорды тиімді есте сақтаудың әсері зерттелді.

  2. Шет тілінің сөздік қорын есте сақтау әдістері мен тәсілдері туралы ескертпе жасалды.

  3. Студенттердің жеке түрі анықталып, сөздерді есте сақтаудың тиімді әдістері анықталды.

  4. Әдістерді қолданудың тиімділігі қайталанған сауалнамалар мен сөздік диктанттардың нәтижелерімен расталды.












Қорытынды

Осы жобаны жүргізу барысында паспортта белгіленген мақсаттар мен міндеттер орындалды. Шет тілінің сөздік қорын есте сақтаудың тиімді жолдары мен құралдары ағылшын тілін дұрыс меңгеруге көмектеседі. Әдістерді қолданудың тиімділігі қайталанған сауалнамалар мен сөздік диктанттардың нәтижелерімен расталды. Жасалған жұмыс нәтижесінде мен сөздік қорды есте сақтаудың көптеген әдістері бар екенін түсіндім, бірақ әр студент өзіне сай келетін әдісті таңдауы керек. Қалай болғанда да, қандай әдіс таңдасаңыз да, жетістік тек сіздің қалауыңызға, табандылығыңыз бен тұрақтылығыңызға байланысты екенін ұмытпаңыз. Тек күнделікті және ауыр еңбек қажетті нәтижені береді. Ағылшын сөздерін дұрыс үйренудің ең жақсы жолы - оларды үйренуден ләззат алу!



Пайдаланылған ақпарат көздерінің тізімі

  1. Мединa Джон "Ми ережелері. Сіз бен балаларыңызға ми туралы не білу керек."

  2. Аткинсон Р. Адамның жадын және оқу процесін басқару. М., 1980

  3. Кулиш В. Г. Ағылшын сөздерін есте сақтау әдістері. - Д.; Сталкер, 2003. -304.

  4. Оқу және дамыту. Эксперименттік-педагогикалық зерттеу Ред. Л. В. Занкова. - М., 1975. Б. 75-77























Students' interest in learning English





3-қосымша

























Attitude of students towards English language at the beginning of the study

Қосымша 4

Сезім түрін анықтау: дыбыстық, визуалдық, кинестетикалық
Өкілдік жүйелерді анықтау
(ақпаратты қабылдау, өңдеу және сақтау үшін жетекші арна)
Нұсқаулық.
Тесттің бес блогындағы әрбір мәлімдемені 1-ден 3-ке дейін бағалаңыз.

Сұрақтар

Балл

1

Маңызды шешімдер қабылдағанда, сіз неге сүйенесіз:



A) сезімдеріңіз бен эмоцияларыңызға;



B) басқалардың осындай мәселелерді шешуіне;



C) сізге ең жақсы көрінетін жеке шешіміңізге.


2

Басқа адамдармен сөйлескенде, сізге не әсер етеді?



A) әңгімелесушінің дауысы, сөйлесу интонациясы;



B) әңгімелесуші сипаттаған суреттер, көзқарастар;



C) әңгімелесушінің шынайы сезімдері.


3

Сізге қай адамдармен сөйлесу оңай? Сіз оларды жақсы көресіз:



A) киім кию тәсіліне;



B) сіз бөлісетін эмоция мен сезімдерге;



C) сөйлеу интонациясына, жылдамдығына, дауыс тонусына.


4

Сізге не істеу оңай?



A) плеер үшін идеалды көлемді табу;



B) жайлы жиһаз таңдауға;



C) киім мен интерьер үшін бай түстер комбинацияларын таңдауға.


5

Сіздің көңіл-күйіңіз бен әл-ауқатыңызға не әсер етеді?



A) Мен қоршаған дыбыстарға, шуға, адамдардың дауыстарының интонациясына өте сезімталмын;



B) Менің киімдерімнің жайлылығын, оларға қаншалықты сәйкес келетінімді, қалай қозғалатынымды ойлаймын, т.б.;



C) Жарықтандыру мен орта, бөлменің жалпы көрінісі мені өте көп әсер етеді.




Нәтижелерді өңдеу

Есту модальдігі: 1B, 2A, 3C, 4A, 5A.
Визуалдық модальдігі: 1B, 2B, 3A, 4B, 5B.
Кинестетикалық модальдігі: 1A, 2B, 3B, 4B, 5B.
Максималды балл ақпаратты қабылдау, өңдеу және сақтау үшін жетекші арнаны анықтайды.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.11.2024
475
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі