Ағылшын тілінен күрделі тақырыптардың сабақ жоспарлары

Тақырып бойынша 12 материал табылды

Ағылшын тілінен күрделі тақырыптардың сабақ жоспарлары

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілінен күрделі тақырыптарды түсіндіруге әдістемелік құрал ретінде қолдануға тиімді сабақ жоспарлары.
Материалдың қысқаша нұсқасы



Module 7 Lesson 9

BREAKTHROUGH TECHNOLOGIES

Teacher’s name:


Date:


Grade: 10

Number of people present

Number of people absent

The Theme of the lesson

Grammar focus – if only

Objectives according to the Curriculum

10.4.6 - recognise the attitude or opinion of the writer in extended texts on a wide range of familiar general and curricular topics;

10.4.9 - recognise inconsistencies in argument in extended texts on a wide range of general and curricular topics;

Objectives of the lesson

All learners will be able to:

Most learners will be able to:

  • To ask and respond using if only and appropriate vocabulary to open-ended higher-order thinking

Some learners will be able to:

Evaluation criteria

Write with minimal support about real and imaginary past events, activities and experiences

  • Write with moderate grammatical accuracy

Level of thinking skills

high order thinking

During the lesson:

The stage of the lesson/timing

Actions of the teacher:


Actions of the pupils:

Student actions with special educational needs

Assessment

Resources

The beginning of the lesson/

min

Greetings (1 min)

The teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

Hello, boys and girls! How are you?



Expanding sentences

Divide students into two or more teams.

Write the beginning of a sentence on the board, e.g. If…

Tell the teams that they have to add one or more words to what you have written on the board.

One member of each team comes to the board in turn to add words to the sentence, e.g.

If …

If we …

If we go …

If we go to …

If we go to Mars …

Teams win a point if the words they add are correct



students respond to greeting and take their places.









Students work in groups and complete the sentences



students respond to greeting and take their places.







Weaker students work with stronger students
















Teacher evaluates and guides students











The middle of the lesson – 35 min

Introduce or revise the theme by discussing the following rules

Past Simple > present>I wish I knew the answer. (= I don’t know)

Past Simple > present > I wish I was /were better at sports. (= I'm not)

Past Continuous > present > I wish I was /were going with you. (= I'm not)     

Could > present > I wish I could give you an answer. (= I can't)

Would > future > I wish you would be quiet. (= Your talking irritates me.)

Past Perfect > past > I wish I had known you then. (= but I didn't)

Could have > past> I wish I could have explained. (= I wasn't able to)

Students rewrite these sentences with the new beginnings.

1 If we want to arrive on time we should leave now. It's time

2 What a pity he didn't spend more time revising. If only

3 I should have learnt German at school! I wish

4 I'd prefer to stay at home tonight if you don't mind. I'd rather

5 Please don't interrupt me when I'm speaking. I'd rather

6 We ought to find out how much it's going to cost. It's time we

7 I've got so much to do today. I wish

8 What a shame you didn't tell me earlier. If only

Students work with the new grammar and make notes on the topic





























Students rewrite the sentences and check in pairs














Students work with the new grammar and make notes on the topic

























Students rewrite the sentences and check in pairs














Teacher evaluates and guides students



























Teacher evaluates and guides students



































The end of the lesson – 5 min

Ask students to work in pairs on the next exercise:

What would you say? Use "I wish…/ If only…"

1 You'd like the baby to stop crying because you're trying to sleep.

2 It's a pity you can't swim.

3 You don't like it when Jack leaves the door open.

4 You have to work tomorrow but you'd like to stay in bed.

5 You would like people to stop fighting.

6 You're sorry you didn't bring your camera.

7 It's a pity you didn't work harder during the term.

8 You're sorry you didn't get a ticket for the concert.

Work in pairs and complete the task


Work in pairs and complete the task






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.03.2025
262
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі