Ағылшын тілінен сабақ 7 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ағылшын тілінен сабақ 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл 7 сыныпқа арналаған Clothes тақырыбына арналған сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan

Unit: 9 Clothes and Fashion

lesson 90

School

Teacher name

Utenova A

Date:

25.04

Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: Clothes, Footwear & Accessories

Learning objectives

7.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

7.3.6.1 begin to link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- present new vocabulary

- categorise new vocabulary

- practice new vocabulary


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whole class, Individually)

T tells the class to make groups of 2. 

Warm up:

Game: "What Am I Wearing?"


Teacher starts by describing what someone is wearing (real or imaginary). For example:

I see someone wearing blue jeans, a red jacket, and white sneakers. Who could it be?”

Students guess: “Is it you?” / “Is it a student?” / “Is it a celebrity?”


Teacher tells values of this month. Understanding the value of work in the life of a person, family, and society.

Checking the home task












Learners guess the title of the lesson .




Learners do the home task

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment








Descriptor:

-do the home task-1


Assessment sheet Kazakh yurt

Middle

35 min

Task. I (Wh, I)

Ex 1a P:99

Teacher explain the title of the lesson . Direct Ss' attention to the pictures.

Play the recording. Ss listen and repeat chorally or individually.





Teacher introduce new words

Common Clothing Items:

Tops: T-shirt -футболка, shirt-жейде, hoodie-худи, top-топ

Bottoms: shorts-шорты, trousers-шалбар, jeans-джинсы, skirt-юбка

Full Body: dress-көйлек,suit-костюм

Outerwear: jacket-жакет, coat-күртеше




Learners listen and repeat.

ANSWERS

Student’s own answer









Learners read new words and say it in their language












Descriptor:

A learner

- listen and repeat-1

Point-1

Well done

https://youtu.be/gC5dFo4bjHo?si=xtH_8J2_iRflzr7x







https://quizlet.com/kz/692897634/clothes-footwear-accessories-unit-9-clothes-fashion-grade-7-flash-cards/

Pictures



Interactive tasks

Ex: 1

Teacher explain the task. Allow Ss time to complete the lists.

Check Ss' answers.


Learners do the interactive tasks

ANSWERS

Clothes: shorts, T-shirt, shirt, trousers, jeans, suit, hoodie, skirt, top, dress, jacket, coat

Footwear: shoes

Sandals, boots, trainers

Descriptor:

A learner

- complete the task.-1

- choose correct option1

Point -2


Excellent

Stickers


Ex: 2

Teacher explain the task. Allow Ss time to complete the lists.

Monitor the activity around the class.

Ask some Ss to present their answers to the class.


Learners do the interactive tasks

ANSWERS

Sally is wearing a top and skirt. She also has a hat and sandals.

Anna is wearing a dress and shoes.

Sam is wearing shorts and a T-shirt.

Paul is wearing a shirt and trousers.

Mark is wearing a suit with

Descriptor:

A learner

- put letters in correct order -1

- answer the questions-2

Points -3

Excellent








Ex 3

Ss work in closed pairs to ask and answer questions using new vocabulary.

Monitor the activity around the class.

Ask some pairs to present their answers to the whole class.


Differentiation:

Learners will be supported by teacher and by helpers from his class.



Learners answer the question. Tell your partner.

ANSWERS

A: I usually wear jeans and a T-shirt at home. At school, I wear a uniform. It's a black skirt and a white shirt. On special occasions, I usually wear a dress.

B: I wear a T-shirt with jeans or shorts at home, and a hoodie if it's cold. I wear black trousers and a white shirt to school. I usually wear a suit on special occasions, with a belt and a tie.

Play the video for the Ss and elicit their comments at the end.

Descriptor:

A learner

- answer questions -2

- use new vocabulary -2

Points -4


Total points 10



End

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

What do you think of today`s lesson?

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:


The teacher to assess learners for their ability.

Poster




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.05.2025
128
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі