Ахмет Байтұрсынұлының ғылымға қосқан 7
жаңалығы
Сабақтың
тақырыбы: Ахмет Байтұрсынұлы – ғылымның
қайраткері.
Сабақтың мақсаты:
-
Оқушыларға Ахмет Байтұрсынұлының ғылымға қосқан
үлесін, жаңалықтарын ашып көрсету.
-
Ұлы
ғалымның тұлғасын дәріптеу, оның ерлігін, еңбегін
ұлықтау.
-
Оқушылардың Отан тарихына, ұлттық мұраға деген
қызығушылығын арттыру.
Сабақтың
түрі: жаңа білімді меңгеру
сабағы.
Сабақтың
әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, әңгімелесу, топтық
жұмыс, топтық талқылау, слайд көрсету.
Сабақтың барысы:
Сабақтың
кезеңі/уақыт
|
Педагогтың
әрекеті
|
Оқушының әрекеті
|
Ресурстар
|
Ұйымдастыру кезеңі (2
мин)
|
Сәлемдесу. Оқушылармен амандасу, сабаққа
дайындықты тексеру.
|
Оқушылар сабаққа
дайындалады.
|
|
Жаңа сабақ (25 мин)
|
Кіріспе: * Ахмет Байтұрсынұлы - қазақтың ұлы
ғалымы, ағартушысы, әдебиетшісі, тілшісі деген сөздермен
бастау.
Негізгі бөлім:
* Ахмет Байтұрсынұлының 7 жаңалығын
талдау:
|
*
Оқушылар мұғалімнің әңгімесін тыңдайды.
* Оқушылар сұрақтарға жауап береді.
|
*
Ахмет Байтұрсынұлының суреттері
* Ғалым туралы видеоролик
* Ғалымның еңбектері туралы қосымша
ақпараттар
|
|
*
1. Ұлттық қаріпті ойлап тапқан (төте жазу)
* 2. Қазақ тіл білімінің негізін салушы
* 3. Әдебиеттану ғылымының негізін салушы
* 4. Қазақ оқулығының басында тұрған педагог
* 5. Мәдениеттану ғылымының алғашқы өкілі
* 6. Географ-астроном
* 7. Алғашқы ғылым министрі
* Ғалымның қосқан үлесін оқушыларға
түсіндіру.
|
|
|
|
*
Оқушылардан сұрақтар қою, олардың пікірлерін
тыңдау.
|
|
|
Жаңа материалды бекіту (10
мин)
|
*
Оқушыларға Ахмет Байтұрсынұлы туралы қосымша материалдар беру.
* Оқушыларды топқа бөліп, берілген материалдар бойынша тапсырмалар
беру.
* Топтар өзара тапсырмалар бойынша презентация
жасайды.
|
*
Оқушылар материалдарды оқиды.
* Топтар тапсырмаларды орындайды.
* Топтар презентация жасайды.
|
*
Қосымша материалдар (мәтіндер, суреттер)
|
Сабақты қорытындылау (5
мин)
|
*
Оқушылардың білімдерін тексеру (сұрақ-жауап)
* Сабақ туралы пікір айту.
|
*
Оқушылар сұрақтарға жауап береді.
* Оқушылар сабақ туралы пікір айтады.
|
|
Үйге тапсырма (3 мин)
|
*
Ахмет Байтұрсынұлының өмірі мен шығармашылығы туралы әңгіме
жазу.
* Ғалымның еңбектерін оқу.
|
*
Оқушылар үй тапсырмасын жазып алады.
|
|
Қосымша
материалдар:
Сабақта қолданылатын әдістемелік
ұсыныстар:
-
Сабақ барысында оқушылардың белсенділігін арттыру
үшін сұрақ-жауап, талқылау әдістерін
қолдану.
-
Ахмет Байтұрсынұлының өмірі мен шығармашылығы
туралы қызықты фактілерді айтып беру.
-
Оқушыларды топқа бөліп, әр топқа тапсырмалар
беру.
Сабақтың маңызы:
Сабақ барысында қолданылатын
слайдтар:
-
Ахмет Байтұрсынұлының
суреті
-
Ғалымның негізгі еңбектерінің
тізімі
-
Төте жазудың мысалы
-
Ахмет Байтұрсынұлының өмірі мен шығармашылығын
бейнелейтін суреттер
Кесте үлгісіндегі
материалдар:
Жанр
|
Ахмет Байтұрсынұлының ғылымға қосқан
жаңалығы
|
Мысалдар
|
Тіл
білімі
|
Ұлттық қаріпті (төте жазу) ойлап
тапқан
|
Қазақ тіліндегі фонемалардың санына сәйкес әліпби
жасау.
|
Тіл
білімі
|
Қазақ тіл білімінің негізін
салушы
|
“Тіл
- құрал” атты грамматикалық еңбегі.
|
Әдебиеттану
|
Әдебиеттану ғылымының негізін
салушы
|
“Әдебиет танытқыш” атты
еңбегі.
|
Педагогика
|
Қазақ оқулығының басында тұрған
педагог
|
“Оқу
құралы” және “Сауат ашқыш” атты
оқулықтары.
|
Мәдениеттану
|
Мәдениеттану ғылымының алғашқы
өкілі
|
“Мәдениет тарихы” атты
еңбегі.
|
География
|
География саласына үлес
қосқан
|
“Шаруа өзгерісі” атты еңбегінде Қазақстанның
географиялық ерекшелігін сипаттайды.
|
Ғылым саясаты
|
Алғашқы ғылым министрі
|
1920-1922 жылдары Академиялық Орталықтың төрағасы
қызметін атқарды.
|