Сабақтың басы (10
мин)
|
Топқа бөліп
алу: Топ басшылары жеребе суырып
топ мүшелерін өзі анықтап алады, белгіленген орынға барып,
жайғасады.
Психологиялық ахуал:
“Сыбаға” ойыны
Білім алушылар табақ ішінен
көне сөздерді алып, өзін сонымен байланысты
таныстыру.Сөздер: жебе, патша, құл, ханша,
алдаспан, ақ берен, дүрия, саба, шәйі,дулыға,мырза, қол,тәж,
тоқымқағар, би (Ол сөздерді қазанға салып
отырады)
-Бұл сөздер қандай
сөздер? Ережесін
сұрау.
|
Көне атаудың қолдану аясын
біледі. Өзін сол сөзбен байланыстыра таныстырады.
Мысалы:
Менің ата-анам – менің
асыл тәжім. Мен
ата-анасына құлша қызмет ететін ұл болғым
келеді.
Мен елімнің қол бастайтын
батыр ұлы
боламын....т.б.
|
Мұғалімнің кері байланысы:
“О,жарайсың!”, «Керемет», «Тамаша
ұқсастық!»
|
Топқа бөліп
алу
Табақ, жіліктер(сөздер), қара
қазан

|
Жаңа тақырыпты хабарлау,
сабақтың
мақсаты мен бағалау
критерийлері
айтылады.
А.Байтұрсынұлы туралы бейне
ақпаратты тыңдап алу.
|
Жаңа тақырыптың оқу мақсатымен
танысады.
А.Байтұрсынұлы туралы
ақпаратты тыңдап
алады.
|
Мұғалімнің кері байланысы: “О,
тамаша”
|
https://rutube.ru/video/b36105ab

|
Сабақ
ортасы
(10
мин)


5
минут
5
минут
?

|
Топ
басшыларына бағалау
парақтарын береді. Бағалаудың
критерийлерімен таныстырады. 10 балдық өлшеммен бағалап, соңында
жинаған ұпайға қарап, бағасын
көрсетеді.
1-тапсырма. Топтық жұмыс.
“Кеңес құру” әдісі. Ресурстармен
жұмыс.
О. мәтінімен танысып
шығады.
1-топ: А.Байтұрсынұлы жайлы оқыған
ақпараттарымен бөліседі. Мәтін бойынша үлгіге қарай отырып, ақпарат
авторына сілтеме жасайды. (Авторы (шыққан жылы).Кітаптың аты, қала,
баспа).Үлгісін ұсыну.
2-топ: Оқылым мәтіні бойынша
қарапайым жоспар
құрады.
3-топ: Жанрлық және стильдік
ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, өмірбаян құрастырып
жазады;
Мәтінге қатысты сұраққа жауап
беру:
- А.Байтұрсынұлы ұлты үшін
қандай елеулі еңбектер
атқарды?
- Ғалым неліктен бар
күш-жігерін ана тілі үшін
жұмсады?
-А.Байтұрсынұлының тұлға
ретінде қалыптасуына әсер еткен факорларды
ата.(жағдай)
ЕББҚ ететін балаға
тапсырма:
1.Берілген мәтіннен кім туралы
айтылғанын айт.
2.Мәтінге қатысты ақпараттың
ақиқат-жалған екенін
анықта.
3.А.Байтұрсынұлының қандай
шығармаларын білесің?
|
Топ басшысы бағалау парағына
оқушылардың аты-жөнін жазады. Бағалау критерийімен танысады.
Тапсырма сайын ұпайларын қойып
отырады.
О мәтіні бойынша ақпарат
авторына сілтеме жасайды және мәтін бойынша қарапайым жоспар
құрады, жанрлық және стильдік ерекшелігіне сай өмірбаян жазады,
қойылған сұрақтарға жауап
береді.
Берілген мәтіндерде кім туралы
айтылғанын айтады.Мәтінге қатысты ақпараттың ақиқат-жалған екенін
анықтайды.Ахмет шығармаларының атын айтып
береді.
|
О.Ж.А. Білу, түсіну,
қолдану
Бағалау
критерийі:
О мәтіні бойынша ақпарат
авторына сілтеме жасайды және мәтін бойынша қарапайым жоспар
құрады, жанрлық және стильдік ерекшелігіне сай өмірбаян
жазады;қойылған сұрақтарға жауап береді. (әр топ 2
балл)
Дескриптор:
-Оқылым мәтіні бойынша ақпарат
авторына сілтеме жасайды;
1балл
-Оқылым мәтіні бойынша
қарапайым жоспар құрады ; 1
балл
- Жанрлық және стильдік
ерекшеліктеріне сай құрылымын сақтай отырып, өмірбаян құрастырып
жазады;1 балл
-Ойтүрткі сұрақтарға жауап
береді. 1 балл
ЕББҚ
бала:
- Берілген мәтіндерде кім
туралы айтылғанын айтады;1
балл
-Мәтінге қатысты ақпараттың
ақиқат-жалған екенін анықтайды.1
балл
-Ахмет шығармаларының атын
айтып береді. 1 балл
ҚБ.
Мұғалімнің кері байланысы:
“О,жарайсың!”
|
«Тарихи тұлғалар»
кітабы,107-бет

Оқулық, 85-86
бет аралығы,
4-тапсырма
Т және О мәтіндері
бойынша
А.Байтұрсынұлының өмірбаяны
(үлгісі бар)
сұрақтар
Сұрақтар
«Ақиқат-жалған»
парағы
|
Сергіту сәті «Ішке-сыртқа»
ойыны ой белсенділігін, зейінін,
қимыл-қозғалыс ептілігін арттыру үшін
ойналады.
(Оңға-солға, ішке-сыртқа, 5
лентаға1-еуі кеміп
отырады)
|
5 ойыншы шығып, 5 бөлек жіп
қоршауда мұғалімнің нұсқауымен қозғалыс жасайды. Жаңылысқан
ойыншы-лар ойыннан шығары-лады. Соңында қалған оқушы жеңімпаз
ата-нады.
|
|
Жіптер

|
Жаңа сабақ мысалдар
жолымен
түсіндіріледі.
Тілдік
бағдар:
Эвфемизм- мағынасы тұрпайы,дөрекі
сөздерді сыпайылап айту
құбылысы.
Дисфемизм-кеміту,қорлау,жаратпау мағынасын тудыратын
сөздер.
Мысалдар
келтіру:
Қоспай айтпа (өтірік
айтпа)-эвфемизм сөз.
былжырама, мыжыма (көп
сөйлеме) – дисфемизм
сөз.
|
Жаңа ақпарат
алады.
Эвфемизм мен дисфемизм туралы
түсінік алады.
|
|
Ережелер
Тақта,бор
|
2-тапсырма. Жұптық жұмыс.
“Көршіңмен тату бол” әдісі арқылы кеспе қағазды бірге толтыру.
«Көршіңді тексер»әдісі (орындап болғаннан
кейін)
Берілген сөздердің эвфемизм
және дисфемизм екенін
ажыратады.
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Өлген
соң
|
Дүние салған
соң
|
Ұрлап кетпес
үшін
|
Қолды болмас
үшін
|
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Мылжың
|
сөзуарлау
|
Саңырау
|
Құлағының тосаңы
бар
|
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Өтірікті көп
айтады
|
Қосып айтады,сөзінің қоспасы
бар
|
Өсек
|
Жел сөз,сөз
тасу
|
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Боғымен жасты баламен
ойнау
|
Кішкентай баламен
ойнау
|
Ұрлық
жасамау
|
Біреудің ала жібін
аттамау
|
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Жалқау
|
Ақ
саусақ
|
өсекші
|
Аузы
жеңіл
|
Сөздер
|
Дисфемизм сөзін эвфемизм
сөзіне айналдыру
|
Боқмұрын
|
Жас
|
Пара
|
Ауыз
бастырық
|
ЕББҚ ететін балаға
тапсырма:
Перфокарта беру,
эвфемизм,дисфемизм сөздерін
ажырату.
Сөздер
|
Эвфемизм
|
Дисфемизм
|
Дүние
салды
|
✅
|
|
Соқыр
|
|
✅
|
Сөздер
|
Эвфемизм
|
Дисфемизм
|
Боқмұрын
|
|
✅
|
Ақ
саусақ
|
✅
|
|
|
Берілген дисфемизм сөздерін
эвфемизмге айналдырып
жазады.
Перфокарта толтырады.
Эвфемизм,дисфемизм сөздерін ажыратады.
Сәйкесін ✅
белгісімен
көрсетеді
|
Ж. Қолдану,
талдау
Бағалау
критерийі:
Берілген сөздерді эвфемизмге
айналдырып жазады.
Дескриптор:
-жұбымен берілген сөздерді
эвфемизмге айналдырып жазады 2
балл
ЕББҚ
бала:
-Эвфемизм,дисфемизм сөздерді
ажыратады. 2 балл
ҚБ.
Мұғалімнің кері байланысы:
“Тамаша”
|
Кеспе
қағаздар
Перфокарталар
|